Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    33
    Postów
    45
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006

    Exclamation Problemy po wymianie turbosprężarki 1,9 JTD 150 automat

    Cześć.
    Oddałem Cromę na zmianę turbosprężarki. Zakupiłem regenerowaną. Moja strasznie głośno chodziła, dość sporo przeładowywała, od czasu do czasu wywalało błąd od przeładowania.
    Po zmianie turbo praktycznie wcale nie pompuje. W MES wartości są przerażające - przy pełnym obciążeniu ciśnienie dochodzi może do ok 1300 mbar. Oczywiście usługa wymiany będzie reklamowana.
    Ma ktoś może pomysł co może być nie tak? Wszystkie węże wydają się być podłączone. Po dodaniu gazu nie słychać żadnego syczenia, przewód od zaworu sterującego jest wpięty w gruchę. Co można spieprzyć podczas montażu żeby dawało takie objawy? Co mogę sprawdzić bez późniejszego posądzenia o ingerencję w układ?
    Zawór sterujący jest podłączony elektrycznie, podczas testu przez MES słychać i czuć, że pracuje. Był wymieniany jesienią 2017 na nowy, PIERBURG.
    Jedyne co zauważyłem w MES, to że w pewnych warunkach - np. na biegu jałowym lub zaraz po wciśnięciu gazu - wartość ciśnienia jest niższa od atmosferycznego, nawet na jałowym ciśnienie jest niższe niż oczekiwane.
    Z góry wielkie dzięki za pomoc i ewentualne pomysły.
    Ostatnio edytowane przez szakal333 ; 15-09-2018 o 18:32



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    33
    Postów
    45
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006
    Serdecznie dziękuję za ogrom pomysłów odnośnie mojego problemu
    Dziś byłem oddać samochód do mechanika na reklamację. Sprawdził dokładnie wszystkie węże, zawór sterujący, wszystko jest złożone jak być powinno.
    Przejechałem się dziś trochę dalej i oto jak to turbo chodzi:
    Na 3 biegu przy ok 1500 obrotów wcisnąłem gaz w podłogę i obserwowałem parametry turbiny. Turbo do ok 2500 obrotów rozpędza się baaardzo leniwie. Po tych obrotach zaczyna stopniowo coraz szybciej pompować aż osiąga oczekiwaną wartość. Czas od momentu wciśnięcia gazu w podłogę od 1500 rpm do uzyskania prawidłowego, wysokiego ciśnienia to ponad 12 sekund! Podczas przyspieszania nie słychać żadnego syczenia, które mogło by świadczyć o nieszczelności układu.
    Od mechanika otrzymałem informację, że tuż po odpaleniu silnika grucha zaciąga geometrię prawidłowo do samego końca. Zasugerował, że może być "źle wyregulowana zmienna geometria".
    Ponawiając pytanie - co może być przyczyną takiej pracy i jaki osprzęt mogę sprawdzić zanim odeślę turbo na rękojmię?
    Dołączam log i screen z MES.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Dołączone pliki Dołączone pliki

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    908
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Jeśli grusza zaciąga geometrię i jest mechanik pewny tego co mówi a kolektor masz zaślepiony -> wywalone klapy wirowe ( bo w twoim modelu jest metalowy wiec tamtędy z czasem powietrze ucieka ... to zostaje geometria turbiny..

    Jest to stara sztuczka regenerujących turbiny. Ustawiają cięgło niżej aby turbina miała lżej i przeżyła okres gwarancyjny.. Dlatego jestem przeciwnikiem regeneracji - jeśli już szkoda $$$$$ to samemu wywalić bebechy z środka i wstawić zamiennik do turbiny z alii...
    Oraz samemu ustawić łopatki.

    Sprawdź najpierw kolektor
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    33
    Postów
    45
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006
    Kolektor mam tworzywowy.


 

Podobne tematy

  1. samodzielna naprawa turbosprężarki
    Napisany przez edwardo65 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post: 23-12-2019, 20:06
  2. Lokalizacja turbiny / turbosprężarki Fiat Ulysse 2.1 Td
    Napisany przez Candle na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-06-2017, 19:00
  3. wymiana turbosprężarki - zachodnia strona Warszawy
    Napisany przez Grzesiek80 na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-10-2016, 20:24
  4. Nieciągły sygnał turbosprężarki
    Napisany przez melissafinkk na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-03-2016, 07:30
  5. ProfiTurbo.pl - Turbosprężarki nowe, rdzenie (CHRA), części.
    Napisany przez ProfiTurbo.pl na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-08-2015, 19:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl