Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez Zielony
  • 1 przez seedog

Temat: Problem z odpalanie - pomoc w diagnozie  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL

    Problem z odpalanie - pomoc w diagnozie

    Cześć wszystkim,

    Problem mam jak w temacie. Naczytałem się już masę różnych rzeczy o tym zagadnieniu, a mądrzejszy na chwilę obecną nie jestem.
    Samochód ma w tej chwili przejechane 165k km. Uważam że jest w bardzo dobrej kondycji, nie mam innych łamigłówek poza tą. W tamtym roku pokazywał błąd świec żarowych więc nie bawiłem się w sprawdzanie czegokolwiek, tylko wymieniłem i dziękuje. Zima minęła, cieplej się zrobiło, a on niestety nie zamierza odpalać od strzała.
    Po dłuższym postoju/nocy kręci jakieś 3-5 sekund zanim odpali. Wyraźnie próbuje i kręci, ale biedak jakby nie miał paliwa pod ręką, tylko musiał czekać na dostawę. Przy okazji puszcza chmurkę o bliżej nieokreślonej barwie. Jeśli włączę zapłon dwa razy, odpala dużo szybciej i lżej. Po przejechaniu kilometra i zgaszeniu, odpala bardzo ładnie. Podczas jazdy nie kopci, chyba że mu się depnie to potrafi puścić bąka ciemnego, ale nie jest to jakaś chmura zasłaniająca horyzont i kłująca w oczy (choć na pewno zauważalna). Chodzi równo i nie mam na co narzekać. Zaznaczę że moja Croma nie ma fabrycznie DPF.

    Chciałbym prosić Was o pomoc w zdiagnozowaniu tego stanu rzeczy. Pierwsza moja myśl poszła w stronę wtrysków, zacząłem więc sprawdzać. Korekty są małe, największe dochodzą do +/- 0,4-0,5. Pomyślałem że to nie da całego obrazu więc postanowiłem zrobić test przelewowy, ale nie jest on dla mnie jednoznaczny, więc fajnie jakbyście Wy się do niego odnieśli. Trwał 4 minuty, obroty jałowe. Zdjęcie poniżej

    IMG_20200512_183157.jpg

    Największa różnica jest na 3 wtrysku, niecałe 25% więcej od pierwszego. Nie wiem czy mieści się w normie. Poza tym, nie wiem ile w ogóle powinien wynosić stan tego paliwa przy takiej długości testu. W każdym bądź razie mój entuzjazm osłabł jeśli chodzi o poznanie przyczyny. Niestety często jej znalezienie jest trudniejsze od naprawy. Tym bardziej że nie należę do typu mechanikowatego.
    Wyczytałem jeszcze, że często przyczyną jest ciśnienie paliwa. Po odpaleniu wykres pokazuje jego wahania między 250 a 290 barów, przy zadanej 270. Czy to jest właściwe ciśnienie?

    Pomóżcie, bo obawiam się że w warsztacie zaczną wymieniać po kolei, o czym tylko pomyślą, bez gwarancji poprawy sytuacji. Może jakieś inne sugestie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Na początek zobacz jakie jest ciśnienie paliwa podczas próby odpalania. Zrób log z odpalania i zobacz jak to wygląda, bo sterownik otworzy wtryski dopiero przy odpowiednim ciśnieniu. Zrób log razem z obrotami, bo one też mogą być trochę za małe.
    Poczytaj też o dawce startowej, która to też czasem robi kłopoty, ale można ją zmienić, modyfikując mapę.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  4. #3
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Tak jak kolega napisał ... sprawdzić podczas uruchamiania ciśnienie na magistrali
    Test na przelew wyszedł OK o ile był wykonany na zimnym silniku ( ten test powinno się wykonać na zimnym i gorącym silniku )
    Często problemem jest rozrusznik ( niskie obroty ) lub akumulator co w przypadku pompy CR która nie jest już nowa może powodować takie przypadłości..
    Rozwiązaniem jest albo włożenie modułu podnoszący ciśnienie podczas rozruchu / lub zmiana softu / albo regeneracja rozrusznika i akumulator o dużym prądzie rozruchowym... Wszystko sprowadza się do wytworzenia odpowiedniego ciśnienia... Sprawny silnik powinien zapalić teraz bez świec
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Czy chodzi o coś takiego?

    start na zimno.png

    Przy pierwszym zakręceniu nie odpalił przez ponad 4 sek. (obroty ok 155/min), przy drugim obroty od początku ok. 165/min i szybki start

    Tutaj w logach
    Bez nazwy.png

    Test przelewowy robiony po jakichś 4 km, czyli nie był zbyt rozgrzany, akumulator w porządku, rozrusznik nie wiem w jakim stanie. Nie słyszę żeby miał problemy, ale pewnie na słuch tego nie zbadam
    Ostatnio edytowane przez seedog ; 18-05-2020 o 14:05

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale obroty poniżej 160 nie pozwalają sterownikowi na odpalenie.
    Jest tu na forum gdzieś opis tego ale nie pamiętam gdzie.
    Wyjaśniało by to odpalenie od "strzała" przy drugiej próbie. Jeżeli aku jest na 100% sprawny to pozostaje regeneracja rozrusznika.

    Znalazłem
    https://fiatklubpolska.pl/croma-446/...-zimno-34138/3
    Poczytaj głównie posty kolegi bronx.
    Ostatnio edytowane przez zabezp ; 18-05-2020 o 22:27 Powód: Dopisanie linku

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Dzięki, spróbuję się zapoznać z tematem rozrusznika i dam znać jeśli 'coś' odkryję

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Trochę czasu minęło, ale jestem zajęty innymi sprawami itd.
    Tak więc byłem u gościa od rozruszników. Akumulator w porządku, odpaliłem kilka razy przy nim na ciepłym silniku i nie stwierdził tak na ucho żeby coś niepokojącego działo się z rozrusznikiem. Mówił żebym zostawił samochód i sprawdzi na zimno, ale nie wiem czy to ma znaczenie więc sobie odpuściłem.
    Ale mam Panowie inne spostrzeżenie i poprawcie mnie jeżeli błądzę. Rano, podczas odpalania, nie puściłem startu od razu po zgaszeniu kontrolki świec (ok 2 sek), tylko poczekałem aż pompa przestanie działać (a trwało to ok 6-7 sek). Samochód odpalił prawie od strzała, aż mnie zaskoczył. Powtórzyłem to już kilka razy i faktycznie idzie mu lżej. Jeśli próbuje po zgaszeniu tylko świec, kręci dłużej i puszcza chmurę. Teraz jest cieplej więc ogólnie idzie mu lepiej, ale różnica między tymi dwoma metodami jest wyraźna. Czy to wskazywałoby na pompę paliwa o czym wspominaliście? Może to świadczyć o tym że paliwo się cofa i musi dopompować?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Świece są załączone dużo dłużej niż kontrolka, sa tez załączone nawet przez kilka minut po uruchomieniu silnika jeżeli ten jest zimny... kontrolka informuje ciebie o tym kiedy masz włączyć zapłon..
    Możesz sobie zawsze wykręcić świece i sprawdzić je na zewnątrz silnika czy grzeją się prawidłowo - czy czubki świec robią się czerwone/białe a nie gdzieś korpus ma zwarcie ( miałem kiedyś w Stilo taki przypadek )
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 03-06-2020 o 07:39
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał seedog Zobacz post
    Trochę czasu minęło, ale jestem zajęty innymi sprawami itd.
    Tak więc byłem u gościa od rozruszników. Akumulator w porządku, odpaliłem kilka razy przy nim na ciepłym silniku i nie stwierdził tak na ucho żeby coś niepokojącego działo się z rozrusznikiem. Mówił żebym zostawił samochód i sprawdzi na zimno, ale nie wiem czy to ma znaczenie więc sobie odpuściłem.
    Ale mam Panowie inne spostrzeżenie i poprawcie mnie jeżeli błądzę. Rano, podczas odpalania, nie puściłem startu od razu po zgaszeniu kontrolki świec (ok 2 sek), tylko poczekałem aż pompa przestanie działać (a trwało to ok 6-7 sek). Samochód odpalił prawie od strzała, aż mnie zaskoczył. Powtórzyłem to już kilka razy i faktycznie idzie mu lżej. Jeśli próbuje po zgaszeniu tylko świec, kręci dłużej i puszcza chmurę. Teraz jest cieplej więc ogólnie idzie mu lepiej, ale różnica między tymi dwoma metodami jest wyraźna. Czy to wskazywałoby na pompę paliwa o czym wspominaliście? Może to świadczyć o tym że paliwo się cofa i musi dopompować?

    Ja ZAWSZE w KAŻDYM samochodzie czekam, aż wszystkie kontrolki, które powinny zgasnąć zgasną... może dla tego mam mniej kłopotów?
    Problemem jest dla Ciebie odczekać 10s ??

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Ja ZAWSZE w KAŻDYM samochodzie czekam, aż wszystkie kontrolki, które powinny zgasnąć zgasną... może dla tego mam mniej kłopotów?
    Problemem jest dla Ciebie odczekać 10s ??
    Capsel, ja ZAWSZE w KAŻDYM samochodzie czekam, aż kontrolki zgasną. I kłopotów z samochodami praktycznie nigdy nie mam bo o nie dbam. A przyczepić się zawsze może coś trudniejszego do zdiagnozowania niż zużyte wycieraczki. Bez złośliwości, ale nie mów mi że czekasz 10 sek na włączenie zapłonu. Nie przypuszczam żeby to było normalne. U mnie wszystkie kontrolki gasną po góra 4-5 sek.


    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Świece są załączone dużo dłużej niż kontrolka
    Wiem o tym, ale ZAWSZE czekam z zapłonem aż zgasną. Świece mam nówki, jak tylko zaczął mieć powyższy problem przed zimą, pierwsze co zrobiłem to ich wymiana. Ale wtedy też wywalił mi błąd z nimi związany


    Mam jeszcze jedno przypuszczenie które sprawdzę. Problem jednak większy z kanałem lub podnośnikiem, bo wydaje mi się, że od góry nie dostanę się do wszystkich punktów.
    Mianowicie.. szperałem po necie i znalazłem bardzo długą rozmowę gościa, który przez tygodnie, jeśli nie miesiące borykał się z takim właśnie problemem. Sugestii i porad miał mnóstwo. Czego on jeszcze nie robił łatwiej było wymienić niż to co ogarnął. Łapał się już nawet rzeczy mało z tym związanymi Jak się nie mylę to był VW. Całkowicie zrezygnowany, chciał już sprzedawać ten samochód, ale jeszcze na koniec przeczyścił masę i wszystkie punkty. Jak się okazało był to strzał w dziesiątkę. Od tego momentu palił od strzała.
    Spróbuję, nic nie będzie kosztowało, choć mam bardzo mieszane uczucia co do tego.

    Jak już mówiłem jestem bardzo amatorskim 'mechanikiem', prosiłbym więc Was o info, do których podzespołów/części/punktów doprowadzona jest masa? Wiem że na rozruszniku jest, ale tu muszę raczej wejść pod niego.
    Może to efekt placebo, ale po wyczyszczeniu masy na aku i kielichu, mam wrażenie że chodzi troszkę płynniej i jest jakby 'lżejszy'

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Znalazłem takie coś, może Ci się przyda.
    Masy1.jpg
    Masy4.jpg
    Masy2.jpg
    Masy3.jpg
    bob96 lubi to.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  13. #12
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Oj problem z masą dotyczy wielu aut i jest bardzo często spotykany. Słaba masa powoduje między innymi niskie obroty rozrusznika
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Oj problem z masą dotyczy wielu aut i jest bardzo często spotykany. Słaba masa powoduje między innymi niskie obroty rozrusznika
    No właśnie, ja byłem tego niezbyt świadomy. Przeczyszczę, zobaczę. Na pewno nie zaszkodzi


    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    Znalazłem takie coś, może Ci się przyda.
    Przyda się i to bardzo. Wielkie dzięki za tak dokładne schematy Ułatwi mi to życie do siedemdziesiątki
    Zielony lubi to.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Panowie, chyba muszę zakończyć poszukiwania przyczyny na chwilę obecną. Po prostu jest w porządku. I nie wiem czy to skutek tego że jest cieplej, że wyjeździł już prawie LM Spulung, czy co go tam natchnęło. Odpala bez problemu rano czy po dłuższym postoju.
    Dzięki wielkie za zainteresowanie i pomoc, przypuszczam (choć mam nadzieję że nie), że wrócę do wątku przed zimą Masę przeczyszczę tak czy inaczej, ale jeśli teraz jest ok to poprawy i tak zapewne nie zauważę

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    No i jestem szybciej niż przypuszczałem
    Jest gorzej, tzn. tak jak było. Zauważyłem że mimo wysokiej temperatury na dworze, ale dużej wilgotności (pada non stop), problem wrócił. Ale.. mam coś nowego Może to rzuci jakieś światło na temat.
    Na chwilkę wyskoczył komunikat excess radiator fluid temperature. Czy to oznacza dokładne tłumaczenie, czyli nadmierna temperatura płynu chłodnicy? Chyba nie, po ośmiu godzinach postoju raczej ostygł Co to może oznaczać? Czujnik zaczyna wariować? Akurat tani element, więc wymienić można w pierwszej kolejności bez plucia sobie w mordę że to jednak nie to. Czy jednak może to oznaczać coś innego?


 

Podobne tematy

  1. Klimatyzacja pomoc w diagnozie
    Napisany przez skb na forum Croma
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 27-06-2018, 13:31
  2. Błąd abs i pomoc w diagnozie
    Napisany przez irek28061988 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-11-2016, 22:24
  3. Pomoc w diagnozie Punto II 1.2 8v
    Napisany przez Strange na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-10-2016, 02:27
  4. Pomoc w diagnozie błędów airbag Marea
    Napisany przez skb na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-03-2016, 13:37
  5. pomoc przy diagnozie błędów
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 22-09-2011, 18:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl