Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
Like Tree1lubi to!

Temat: Problem z mocą  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2017
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    63
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm
    Rocznik
    2006

    Problem z mocą

    Dzień dobry, mam taki problem z Cromą a więc rano kiedy jadę do pracy w miarę się zbiera z dołu. Jak pojeżdżę po mieście i osiągnie temperaturę roboczą robi się muł tak do 2000 obr. Po przekroczeniu wartości dostake kopa, ale przy zmianie w automacie z 2 na 3 i z 3 na 4 jest dziwny odgłos i trochę szarpie autem dodam że jak spokojne jadę i powoli wchodzą obroty jak szybko przejdzie 2000 obe. To tego odgłosu niema i szarpnięć. Dzisiaj jak jechałem na ryby raczej było ok mulasta tak nie była ale szału też nie było. Wracając zdecydowałem się na autostradę trasa ok 5 km dałem w palniktak do 4000/4500 i wyskoczył błąd P010F ale moc się poprawiła kopa dostała od dołu do samego domku aż miło było jechać ale do czasu jak zobaczyłem z tyłu kopcenie. Kopcenie było tylko co prawda po karzdorazowym przekroczeniu 2000 obr. Lub dłuższym postoju na światłach. Pod garażem sprawdziłem wszystkie przewody jest ok. Na kopie wyskoczyła jakiś tydzień temu przepływa. Skasowana i był spokój. Obstawiam gruchę na turbo marzę już słaba, nalatane już 250 000 km turbo trochę spocone od oleju ale bez przesady. Zastanawiam się nad przepływką bo ten P010F to raczej to. Po skasowani i dodawaniu gazu już nawet dymka nie puściła. Ale czy z brakiem mocy ma to coś wspólnego nie wiem, dodam że jak jest silnik rozgrzany i zgaszę go i po dłuższego ej chwili odpalę jeszcze ciepły to nawęd pod górkę o nachyleniu 7 stopni jak stanę i chcę ruszyć nie daję rady. Może jakieś sugestie. Mam zamier wymienić gruchę, ale czy to ma na pewno sens?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    513
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Błąd wskazuje przepływomierz, zachowanie auta w zasadzie również wskazuje ten sam problem.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  4. #3
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Osobiście stawiał bym na emerycką jazdę i zatkany EGR oraz zapieczone kierownice w turbinie jak i zawalony kolektor..

    Proponuję zacząć od EGR-a i dokładnie go wyczyścić oraz przepolerować rdzeń cewki a następnie przepalić auto ..
    Kopcenie może wynikać z wypalania tego co jest w dolocie. Przy okazji sprawdzić co jest w dolocie do EGR-a ...

    Błąd przepływki może wynikać z bilansu powietrza zasysanego przez kolektor a tym przechodzącym przez filtr powietrza i przepływkę który się nie zgadza z mapą..
    Zawsze możesz odłączyć przepływkę i sprawdzić jak się auto zachowa..
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 23-04-2022 o 21:38
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2017
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    63
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm
    Rocznik
    2006
    Dziękuję za podpowiedzi w poniedziałek zajmę się przepływką, a w razie nie trafienia będę działał dalej.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2017
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    63
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm
    Rocznik
    2006
    A więc dzisiaj podmieniłem przepływkę z innego auta, efekt wyraźnie lepiej ale szału niema. Po odpięciu kostki kop jak od nowości, Croma zbiera się że aż miło, ale błędu nie wywaliło wcale, co prawda sprawdzałem obd2 na tel. Chińskim badziewiem. Zamówiłem nową org. Bosch. Mam pytanie po wymianie trzeba jakąś adaptacje kompem zrobić? Podejżewam że tym obd2 nic nie widać a po podłączeniu kompa wyjdzie wszystko.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Osobiście stawiał bym na emerycką jazdę i zatkany EGR oraz zapieczone kierownice w turbinie jak i zawalony kolektor..

    Proponuję zacząć od EGR-a i dokładnie go wyczyścić oraz przepolerować rdzeń cewki a następnie przepalić auto ..
    Kopcenie może wynikać z wypalania tego co jest w dolocie. Przy okazji sprawdzić co jest w dolocie do EGR-a ...

    Błąd przepływki może wynikać z bilansu powietrza zasysanego przez kolektor a tym przechodzącym przez filtr powietrza i przepływkę który się nie zgadza z mapą..
    Zawsze możesz odłączyć przepływkę i sprawdzić jak się auto zachowa..
    Co prawda 80% to u mnie miasto ale gdzie mogę to przycisnę, średnio raz w tygodniu trasa Szczecin Gryfino na rybki staram się ją na autostradzie przegonić tak ok. 5km. Zawsze coś. EGR czyszczony jakieś 8 miesięcy temu, syfu niewiele rdzeń zrobiony, przepustnica też czyszczona razem z puchą troszkę oleju było. Zaślepki wstawione z otworami. Myślę że tak jak kolega mówi o różnicy przepływu, to raczej po opięciu przepływki też by był problem, a zbiera się pięknie, mogę się mylić.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    112
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    W jtdm 8v po odpieciu przepływki dopiero po jakimś dystansie czy tam kilku odpaleniach wyrzuci bład na desce. Jeździc oczywiście sie da. Bez przepływki EGR jest na 4% tylko otwarty wiec automatycznie nie dostają sie spaliny i tym samy temp. powietrza jest mniejsza i lepiej sie spala. Z moich doświadczeń wynika że sam EGR jak działa to prawie o 10 stopni podnosi temperature w dolocie wiec jest różnica. Tempomat też nie działa i to jest kolejna niedogodność. Napisz jak bedzie po wymianie przepływki bo sam jestem ciekaw

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2017
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    63
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm
    Rocznik
    2006
    Oczywiście, tylko zastanawiam się bo mam dwie Cromy ja z automatem a syn jeździ manuałem te same silniki 1.9 jtdm. Podmieniłem przepływkę i było lepiej ale szału nie było. Czy to wina że trzeba adaptację przeprowadzić morze też ma już słabą przepływkę. W sumie dziwny odgłos między 2 a 3 a 4 biegiem zniknoł i niema szarpania. Zamówiłem nową zobaczę. A może sonda lamda, w sumie sam nie wiem. Popatrzę podmienię zobaczymy.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    112
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Z wymianą gruchy to też nie tak do końca hop siup bo dużo roboty i nie koniecznie plug&play bo może być potrzeba regulacji sztangi. Ogólnie to dobrze mieć laptopa choćby z piratem Multiecuscan i troche nim powalczyć z diagnostyką

  10. #9
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Po wymianie przepływki wystarczy odłączyć akumulator na kilka minut aby na nowo komputer się zaadaptował.
    Jeżeli kupować przepływkę to tylko oryginał i to w miejscu gdzie ma się pewność że nie dostanie się podróbki

    Po odłączeniu przepływki komputer/sterownik silnika przechodzi na mapę awaryjną i ustawia silnik na "sztywno" z ominięciem niektórych czujników. U ciebie raczej to nie będzie przepływka, polecam podłączyć komputer i zrobić dobra diagnostykę bo szkoda twoich $$$$$ na wymianę tego i owego.. Nawet lepiej do ASO podjechać jak nie masz oprogramowania/komputera /OBD... tylko na diagnostykę....
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2017
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    63
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm
    Rocznik
    2006
    Przepływką wymieniona o niebo lepiej błędy były. Decyzja jeszcze padła na WYWALENIE EGR. Doś tego dziadostwa w aucie, bo w sumie raz jest ten dziwny odgłos na 2 i 3 koło 2000 obr. Raz niema, a i tak przymierzałem się do wywalenia go. Morze ktoś polecić fachmana w Szczecinie od wyprogramowania EGR?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    112
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Kurcze może i ja sie skusze na tą przepływke.....

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2017
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    63
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał malec17 Zobacz post
    Kurcze może i ja sie skusze na tą przepływke.....
    Ja nim wymieniłem to najpierw podmieniłem z drugiej Cromy bo mam dwie i wtedy okazało się że przepływka.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2017
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    63
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm
    Rocznik
    2006
    Dla zainteresowanych powyższym problemem, a więc byłem w trasie przeszło 2000 km przejechane egr wyczyszczony, overbox wyczyszczony, przepływką wymieniona szarpanie po pewnym czasie wrzuciło między 1800 a 2200 obr przy delikatnym dodawaniu gazu. Decyzja w trasie po przejechaniu 600 km wypiłem przepływkę i szarpanie ustało. Podpiełem kompa i okazało się że na odpiętej przepływ e egr zamknięty na 4% i stoi sztywno. Tak więc egr do wyprogramowania. Czyszczenie daje radę na chwilę.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Fibol Zobacz post
    Dla zainteresowanych powyższym problemem, a więc byłem w trasie przeszło 2000 km przejechane egr wyczyszczony, overbox wyczyszczony, przepływką wymieniona szarpanie po pewnym czasie wrzuciło między 1800 a 2200 obr przy delikatnym dodawaniu gazu. Decyzja w trasie po przejechaniu 600 km wypiłem przepływkę i szarpanie ustało. Podpiełem kompa i okazało się że na odpiętej przepływ e egr zamknięty na 4% i stoi sztywno. Tak więc egr do wyprogramowania. Czyszczenie daje radę na chwilę.
    Typowy objaw zacierającej się cewki w EGR lub samego zaworu... Czyszczenie u mnie pomaga na 25 tys km przynajmniej od takiego przebiegu tam nie zaglądałem bo nie widze potrzeby
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    513
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Moim zdaniem najlepiej wyprogramować i zaślepić. Ale można pokusić się również o częściową zaślepkę, zawsze to mniej syfu trafi.
    Ja osobiście w każdym aucie staram się zaślepić EGR. W Cromie jest zaślepiony.
    bob96 lubi to.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z biegami, seicento 1.1, problem z zamykaniem maski
    Napisany przez KiLLsHoT na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-10-2018, 17:24
  2. Problem z seicento, problem ze zdiagnozowaniem
    Napisany przez Takise na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-05-2017, 21:33
  3. Problem ze światłami drogowymi - w czym tkwi problem?
    Napisany przez noobio na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-03-2015, 00:00
  4. BRAVA 1.2 16 V problem goni problem
    Napisany przez neonik1234 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-04-2013, 11:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl