Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2009
    Skąd
    z lasu
    Postów
    44
    Auto
    Croma

    Problem z ładowaniem

    Dzień dobry.
    W mojej cromie coś kuleje ładowanie.
    Na wolnych obrotach ładowanie spada poniżej 12v, w trakcie jazdy przy wyższych obrotach jest normalnie około 14v.
    Czy to regulator napięcia? Czy mogą być jakieś inne przyczyny?
    Jeżeli regulator to da się sprawdzić jaki kupić przed wyciagnieciem? Bo średnio mogę sobie pozwolić na to aby rozebrać auto, zamówić regulator (na miejscu może nie być) i czekać dwa dni lub więcej.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał PanJarek Zobacz post
    Na wolnych obrotach ładowanie spada poniżej 12v, w trakcie jazdy przy wyższych obrotach jest normalnie około 14v.
    Czy pasek napędzający alternator był wymieniany pomiędzy wyprodukowaniem samochodu a dniem dzisiejszym?
    Bo jeśli nie, to proponuję od tego zacząć. Regulator napięcia jest sprawny.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2009
    Skąd
    z lasu
    Postów
    44
    Auto
    Croma
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Czy pasek napędzający alternator był wymieniany pomiędzy wyprodukowaniem samochodu a dniem dzisiejszym?
    Bo jeśli nie, to proponuję od tego zacząć. Regulator napięcia jest sprawny.
    Raczej nie.
    Napinacz należy wymienić również czy na razie pasek?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Zazwyczaj ślizgający się pasek objawia się piskiem. Jak musiał by pasek omykać, żeby ładowanie ginęło? Po mojemu regulator napięcia lub altek się kończy.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Sprawdź napięcie pomiędzy masą silnika a wyjściem bezpośrednio z alternatora
    Również stawiam na regulator albo sam alternator

  7. #6
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Toruń
    Postów
    113
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95 PS
    Rocznik
    2017
    Alternator w tym silniku ma wadę fabryczną, rzadko który wytrzymuje ponad 150.000 przebiegu, normą jest, że pada w okolicach 100.000 km.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    209
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał drucikfiat Zobacz post
    Alternator w tym silniku ma wadę fabryczną, rzadko który wytrzymuje ponad 150.000 przebiegu, normą jest, że pada w okolicach 100.000 km.
    Piszesz bzdury.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał drucikfiat Zobacz post
    Alternator w tym silniku ma wadę fabryczną, rzadko który wytrzymuje ponad 150.000 przebiegu, normą jest, że pada w okolicach 100.000 km.
    Jaka to konkretnie wada?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Jaka to konkretnie wada?
    Mostki prostownicze bardzo często lecą.
    W mojej zanim ją kupiłem 5 lat temu był już regenerowany alternator (a kupiłem z przebiegiem 56 tys. km), a teraz przed świętami w grudniu ponownie padł.
    Przebieg 105 tys. i regeneracja całego alternatora (mostek, uzwojenia, łożyska).

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Regulatory napiecia z wbudowanymi szczotkami tez szybko się sypią.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    40
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    Jak ktoś szuka alternatora to mam po demontażu. Stan nie znamy ale obudowa cała więc może być jako dawca. Cena do uzgodnienia.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Na szczęście ceny nowych regulatorów napięcia ze szczotkami oraz mostków prostowniczych nie są duże.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Problem z doładowaniem.
    Napisany przez erty0203 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 19-02-2019, 09:32
  2. Problem z ładowaniem w ducato 3.0 2014r.
    Napisany przez raf12 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-01-2017, 19:33
  3. Problem z Ładowaniem
    Napisany przez pawked20 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-07-2014, 22:32
  4. 1.4 T-jet, problem z doładowaniem
    Napisany przez wiciu_p na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-08-2013, 16:26
  5. Problem z ładowaniem
    Napisany przez bar2345 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 16-07-2009, 18:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma jakie napiecie ladowania

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl