Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2018
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    31
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008

    Problem z dymieniem i przepływomierzem

    Cześć forumowicze!
    Mam bardzo dziwny problem, którego nie potrafię rozwiązać na logikę
    1. W pewnym okresie czasu zaczął mi szarpać automat i dymić na czarno (zbyt mocno jak na wycięty nawet DPF)
    2. Coś mnie tknęło i odpiąłem przepływomierz
    3. Wszystko wróciło do normy! Automat chodzi płynnie auto nie dymi. Wiadomo kontrolka check engine na panelu
    4. Stwierdziłem - skoro bez przepływomierza działa ok, z nim źle, no to winny przepływomierz
    5. Kupiłem przepływomierz - podłaczyłem - usterka wróciła
    6. Podpiąłem pod komputer dzięki uprzejmości sąsiada - niby przepływomierz, który kupiłem był wadliwy OK zdarza się
    7. Jeździłem pół roku bez przepływomierza - wszystko idealnie na domyślnych dawkach paliwa
    8. Auto planuje sprzedać (oprócz tej przypadłości jest naprawdę w fajnym stanie) - kupiłem więc nowy przepływomierz by nowy właściciel nie miał z tym problemu i co? DUPA! Znowu szarpie dymi i jeździ beznadziejnie

    Gdzie może tkwić przyczyna, skoro z odpiętym przepływomierzem jeździ OK a z podpiętym (niezależnie jakim) jeździ źle? Jakieś pomysły bo moja logika tego nie ogarnia. Auto muszę szybko sprzedać a jest to problem nie do przeskoczenia nikt przecież nie kupi niesprawnego auta

    Dziękuję!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    38
    Postów
    73
    Auto
    CROMA 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    Może korozja instalacji elektrycznej? I sieje złymi danymi, a wiadomo że lepszy brak danych jak niewłaściwe...
    Podobnie miałem z wentylatorami chłodnicy . Błąd w kompie wskazywał wiatrak albo sterownik a okazała się korozja na instalacji elektrycznej....

    Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,398
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Tomek_STR Zobacz post
    Gdzie może tkwić przyczyna, skoro z odpiętym przepływomierzem jeździ OK a z podpiętym (niezależnie jakim) jeździ źle?
    Ogólnie przyczyna jest taka, że na podstawie błędnych danych wejściowych komputer sterujący silnikiem źle dobiera dawkę paliwa. Dopóki używa "wartości domyślnych" (dane z tabelki zapisanej w pamięci sterownika) jest prawie dobrze, w momencie kiedy dostaje dane z MAF zaczyna ich używać i powstaje problem.


    Cytat Napisał Przemko1981 Zobacz post
    Może korozja instalacji elektrycznej?
    Problemy z instalacją elektryczną to jedna z możliwych przyczyn. Jedna z kilku dokładniej.

    Między innymi dlatego nie zaczyna się naprawy od "szczytania kodów" i wymiany "uszkodzonej" części.
    ->> Obecnie prawie każdy skaner diagnostyczny i program do diagnostyki wyświetla komunikat "Kody błędów OBD nie są bezpośrednim wskazaniem konieczności wymiany podzespołu którego dotyczy błąd" (albo coś w tym stylu, przeważnie na czerwono i/lub dużymi literami).

    Pierwszym etapem naprawy jest diagnostyka. Która kosztuje, bo dobry diagnosta chce zarabiać.

    Do sprawdzenia jest instalacja elektryczna, na początek wszystko co związane z czujnikiem MAF ("przepływka"). Sygnały i napięcia należy sprawdzić po obu stronach kabla, chyba że elektryk/diagnosta wie co robi (niektóre testy można pominąć jeśli wynik jest z góry wiadomy).
    Druga sprawa to szczelność układu dolotowego i działanie układu recyrkulacji spalin. Nieszczelny dolot = błędne odczyty MAF; zacięty EGR = niewłaściwy skład mieszanki w cylindrach. W niektórych przypadkach objawy obu uszkodzeń są podobne, nie sprawdzając obu układów często spotkamy się z sytuacją "wymieniłem xxxx ale silnik dalej nie działa poprawnie".

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    191
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    to są objawy padniętego overboosta

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    28
    Postów
    90
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Witam,
    Mam podobny problem jak autor tematu.
    Mianowicie auto po rozruchu przez chwilę dymi pod obciążeniem oraz przy gwałtownym dodaniu gazu.
    Wtryski zrobione jakiś miesiąc temu korekty ok, turbo zrobione, Map wyczyszczony, egr wyczyszczony jakiś miesiąc temu i czesciowo zaslepiony, klap wirowych brak. Dziś odpialem przeplywke i wszystko się uspokoiło, ale co dziwne nie wywaliło mi checka na desce. Mam rozumieć, że przepływka umarła?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    680
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Odpięcie przepływki nie wywala błędów na desce.
    To czy przepływka jest uszkodzona dowiesz się na 100% tylko podłączając się pod komputer - FES.
    Uwaga moja jet tylko taka że jeżeli przepływka jest uszkodzona to tylko oryginał ( nowy lub używany-sprawny ) i to z pewnego źródła. Kupno zamiennika lub podróbki to strata nerwów i $$$
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    41
    Postów
    94
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Odłączenie przepływki wywali błąd na desce za drugim albo trzecim uruchomieniem.
    Tempomat natomiast od razu przestaje działać po odpięciu przepływki, jeszcze przed zapaleniem check.
    Mi ten objaw podchodzi pod EGR. To, że czyszczony, nie znaczy że 100% sprawny. Wyłączenie przepływki, wyłącza EGR.
    To co bym proponował to CAŁKOWITE zaślepienie EGR na czas testów. Przekonać się czy wtedy z podłączoną przepływką jest lepiej. Jeśli jest lepiej to wina leży w EGR.

    edit.

    przerabiałem temat przepływki zamiennika firmy NTY. po podłączeniu i trzecim uruchomieniu check. Wartości z dupy wzięte. Po rozdłubaniu "elektroniki" - "drabinka" rezystorów. Druciarstwo i sku******two na maksa. co prawda to tylko 150 złotych. Gorzej jak się natniesz na taki kwiatek (podróbkę) Bosch' w cenie oryginału z pewnego źródła.
    Ostatnio edytowane przez morcmarc ; 29-08-2019 o 09:24

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    28
    Postów
    90
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Dzięki za podpowiedzi Panowie. Fakt wczoraj nie wywaliło błędu na desce, dzisiaj rano jak odpaliłem auto już tak. Fakt, że po odłączenie przepływki nie dymi tak jak wcześniej po uruchomieniu zanim nie nabrał lekko temperatury, natomiast jak dam gwałtownie gazu, żeby przyspieszyć objaw pozostaje. Zostaje mi zaślepić EGR całkowicie i sprawdzić czy to nie w nim jest wina dymienia. Jeśli tak to wywalam chwasta programowo.


 

Podobne tematy

  1. Problem z przepływomierzem
    Napisany przez Kamilo_2302 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-09-2017, 12:30
  2. Stilo 1,9 JTD 115KM - problem z przepływomierzem
    Napisany przez szczała na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-04-2017, 21:21
  3. Problem z przepływomierzem - BŁĄD 83 Bravo 1.8
    Napisany przez skaler na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-06-2016, 15:15
  4. [bravo JTD] Zaślepienie Odmy i problem z przepływomierzem
    Napisany przez jacjacek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-07-2012, 13:29
  5. [osprzęt silnika] problem z przepływomierzem
    Napisany przez sedes na forum Sedici
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-03-2009, 13:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl