Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT

    [bravo JTD] Zaślepienie Odmy i problem z przepływomierzem

    Witam
    Robiłem ostatnio dynamiczne logi bo wyszło mi spore spalanie tj. 6L przy w miare spokojnej jeździe na trasie i to już po kilku tankowaniach.
    Untitled.jpg
    tutaj wykres zrobiony na podstawie logów dla przepływu mierzonego i oczekiwanego, mierzony to ten z niższymi wartościami.
    Napięcie na wolnych obrotacch mierzone FES nie spada poniżej 2V zaś maksymalnie skacze do 4V w czasie jazdy Wymieniłem przepływomierz nie na nowy ale jest dokładnie to samo co przed tem, czytałem że może to być spowodowane nieszczelnośćią w dolocie z racji że już wymieniłem opaski od strony ciśnieniowej turbo zostały mi jeszcze elementy za przepływomierzem. Zauważyłem że rurka od odmy jest popękana i teraz zastanawiam się czy mogę ją zaślepić na dolocie a na części wcyhodzącej z silnika zalożyć np. filterek z allegro żeby nie nakurzyło się do środka itp?? Czy to może być przyczyną ??
    Jeszcze nie równo siedzi rura za przepływomierzem nachodząca na plastikowy przewód biegnący do turbo więc jak rozbiorę to chciałbym wszystko już zrobić żeby mieć spokój przynajmniej z tym.
    Dodam że od Od jakiegoś czasu mam zaślepiony EGR .
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 24-07-2012 o 13:43



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Kolego Odma od czegoś jest w tym aucie ,jeśli miałeś nieszczelność już za przepływomierzem to komp dostawał złe odczyty stąd takie spalanie , możesz zaślepić jedynie wejście odmy do układu ssącego ale z takim rozwiązaniem konieczne jest zamontowanie oil catch tank żeby skropliny się gdzieś zbierały a sama odma nie miała zbyt lekko
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał QBOSS Zobacz post
    Kolego Odma od czegoś jest w tym aucie ,jeśli miałeś nieszczelność już za przepływomierzem to komp dostawał złe odczyty stąd takie spalanie , możesz zaślepić jedynie wejście odmy do układu ssącego ale z takim rozwiązaniem konieczne jest zamontowanie oil catch tank żeby skropliny się gdzieś zbierały a sama odma nie miała zbyt lekko
    Właśnie strzał w dziesiątkę, przynajmniej tak myśle gdyz jeszcze nie usunąłem usterki.. pękniętę było kolanko dochodzące do turbiny, dobrze że zainteresowalem się w miarę wcześnie i turbinie udało się przeżyć.
    Jutro zaczynam poszukiwania tego kolanka, ale przy okazji też zmontuje oil catch tanka

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Czekam już na wąż- kolanko dochodzące do turbiny w cześci ssącej, mimo wielkiego oporu musiałem udać się do serwisu jednak cena była przstępna 95zł
    Dziure po odmie zaślepiłem, a samą odmę puściłem narazie luźno za silnik.. za lekko opary nie będą mieć bo w silniku turbo są one tak naprawdę wysysane z pokrywy zworów więc problemu nie powinno być, ale żeby nikomu nigdzie nic nie zabrudzić zmontuje sobie coś gdzie będą mogły zbierać sie kropelki oleju.
    Oczytałem się o odmie i jej odpięcie to samo zdrowie jeszcze większe niż zaślepienie EGR'a dla silnika. Wyczytałem na forum audi że zczipowane TDI nie wymagają zmiany intercoolera na większy gdy odma jest odpięta

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    pp.jpg

    to nowy log mojego fiata z uszczelonionym dolotem, wolną odmą i zaślepionym EGR.. co o tym sądzicie ?? Przepływka powinna dobić do 1200 a pokazuje max 700 czyli będzie padnięta ??
    Niebieski wykres to wskazania przepływki, czerwony to wartości oczekiwane

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Pewna osoba która jest w temacie powiedziała mi kiedyś jak ja walczyłem ze swoimi logami że 1200 nie będzie ale pod 1000 powinno dobijać.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    rozumiem że 1200 to ideał, a do poprawnego działania potrzebuje min 1000 czyli i tak mam za mało, mam mój stary przeprzywomierz może na szczelnym dolocie będzie ok
    Wogóle dziwne zjawisko miało miejsce przy pęknietej gumie na wolnych obr. miałem przepływ oczekiwany prawie 900 teraz spadło do 350.
    Musze sam z tym dojść ładu bo majstry u mnie twierdzą że jak nie jeździ źle to wymyślam bo oni problemu nie widzą, chociaż o mały włos pozbyłbym sie turbiny gdyby coś większego do niej wpadło

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    tos.jpg

    Zrobiłem logi na swoim starym przepływomierzu bo wcześniejsze błedy we wskazaniach powodowane były pękniętą gumą.. pokazuje prawie tak samo jak używka którą kupiłem .. przyjąć wersje że obie są uszkodzone ?? zostawić tak jak jest ?? (chcoiaż chciałbym mieć wszystko w porządku) może są jakieś inne przyczyna poza nieszczelnym dolotem ??
    Filtr powietrza wymieniałem 2tys km temu

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kolega w Alfie (pisałem o tym nie pamiętam czy w tym wątku) miał tak samo - po prostu przewidywane wartości były ostro zawyżone mimo że wszystko było sprawne i jest do dziś.. Nie wiem czy to przypadkiem nie jest normalne
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Przepływomierz do fiata bravo
    Napisany przez jacjacek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 12-10-2012, 07:34
  2. [Bravo 1,9JTD] Uszkodzony przepływmierz
    Napisany przez jacjacek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-03-2012, 01:19
  3. Wymiana filtru paliwa i przepływomierza w bravo JTD
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 05-01-2011, 01:10
  4. Guma miedzy kolektorem a przepływomierzem
    Napisany przez habaz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-07-2010, 22:28
  5. [osprzęt silnika] problem z przepływomierzem
    Napisany przez sedes na forum Sedici
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-03-2009, 13:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

odma jtd

jtd odma

przeplywomierz wolna odma tdi

wolna odma

odma przeplywomierz

dziura w odmie

fiat brava odma

fiat bravo odma

odma fiat bravo

odma fiat

1.9 jtd odma

oil catch tank 1.9 jtd

nieszczelna odma

odma 1.9 jtd

filtry odmy bravo II

luzna rura od intercoolera jtd

odma bravo 1.9 tank oil

zaslepienie odmy tdi

czy przeplywomierz powietrza to to samo co odma

dziura w odmie jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl