Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
Like Tree5lubi to!

Temat: ponowny montaż DPF  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    577
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006

    ponowny montaż DPF

    Witam
    W związku z ostatnimi doniesieniami medialnymi, że rząd ma walczyć z "brakiem DPF" zastanawiam się co robić. Jak wygląda sprawa ponownego montażu dpf'a? Jakie to koszty i sensowność??



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2017
    Skąd
    J-L
    Postów
    5
    Auto
    Lancia Lybra 1,6 SW
    Rocznik
    2000
    Podpinam się.

    Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,489
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Kupić regenerowany, wspawać na nowo i uruchomić programowo. Tyle.
    Co do sensowności, rozmawiałem ostatnio z diagnostą. Powiedział, że jak perfidnie nie wycięty, zrobione "tak że nie widać" to się nie będą czepiać. Wiadomo, to opinia jednego, nie jest to oczywiście wyznacznik.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 16v Multijet Emotion 150KM
    Rocznik
    10.2005
    ...na Interii jest "świeży" artykuł o DPF i przeglądach:
    https://motoryzacja.interia.pl/samoc...du,nId,2627255

    cytat:
    "Wystarczy, że samochód ma sprawny układ wtryskowy i odpowiednią kompresję. Diagności, a ostatnio również policjanci, nie badają więc spalin pod kątem zgodności z deklarowaną przez producenta pojazdu normą, lecz sprawdzają, czy poziom zadymienia nie wykracza poza wartości określone w polskich przepisach.

    W tej sytuacji, resort zwrócił się do Instytutu Transportu Samochodowego z prośbą o znalezienie metody rozwiązania problemu. ITS znalazł sposób prosty - otóż proponuje zaostrzenie norm zadymienia. Pomiar odbywałby się w ten sam sposób, jak do tej pory, jedynie maszyny pomiarowe objęte zostałyby dodatkowym nadzorem. Ostrzejsze normy obowiązywałyby samochody, które mają spełniać normę emisji spalin Euro 5 i Euro 6. Normy byłyby tak ustawione, że spełnić je mogłyby tylko pojazdy ze sprawnym filtrem. W przypadku niespełnienia normy, właściciel musiałby z powrotem założyć filtr cząstek.

    ...Projekt nowych przepisów trafił do prac legislacyjnych nad projektem ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym. Przepisy te trafiły już pod obrady Stałego Komitetu Rady Ministrów.Warto również przypomnieć, że w czerwcu posłowie Nowoczesnej złożyli w Sejmie projekt ustawy dotyczący proponowanych zmian w Kodeksie wykroczeń i Prawie o ruchu drogowym. Parlamentarzyści chcą, by za usunięcie z pojazdu filtra cząstek stałych groziła kara grzywny w wysokości aż 5 tys. zł."
    moje Fiaty: 125p -> 126p <-> Palio Weekend <-> Croma

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Już dawno o tym pisałem i ostrzegałem ale wszyscy się z tego śmiali...

    Na razie nic nie będzie.. zanim to ruszy to jeszcze z rok ..dwa..
    Już jeden kolega wspawał DPF na powrót bo nie przeszedł badania a jak wiadomo teraz jak nie przejdziesz badania to jest wpisane w centralnym rejestrze dlaczego więc inny już się nie podłoży na przeglądzie i nie podbije, że masz DPF-a

    Z drugiej strony moja Croma ma Euro 4 i jest z 2007-9 roku i od początku nie miała DPF-a więc ja taki zielony to ten tego nie jestem do końca.... ale EGR mam miałem i będę miał
    Marcin_Croma lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    50
    Postów
    597
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Witam
    W związku z ostatnimi doniesieniami medialnymi, że rząd ma walczyć z "brakiem DPF" zastanawiam się co robić. Jak wygląda sprawa ponownego montażu dpf'a? Jakie to koszty i sensowność??
    Bezsensowny zabieg, Croma ze sprawnym silnikiem NAPEWNO spełni normę Euro4.
    Jeśli silnikowi coś dolega to DPF nie załatwi sprawy zadymienia przecież...
    Ale jak się ktoś boi własnego cienia to najlepiej sprzedać Cromę z wyciętym DPFem

    Co do samego pomiaru zadymienia...
    W kilkunastoletnim samochodzie, który nie kopci jak Ikarus, diagnosta się odważy wkręcić silnik na wysokie obroty bez obciążenia?
    A co będzie jak się motor rozbiega?
    Natomiast policjantowi na pewno nie pozwolę na kręcenie MOJEGO silnika w MOIM samochodzie do max obrotów!

    P.S. U mnie DPF ma się dobrze.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Już dawno o tym pisałem i ostrzegałem ale wszyscy się z tego śmiali...
    ...i dalej się śmiejemy...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał bohomex3 Zobacz post
    Wycinanie filtra wkrótce będzie przestępstwem, tak samo jak kręcenie licznika. Może mniej naszych dzieci zejdzie na raka.
    Dobry żart.


  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Już dawno o tym pisałem i ostrzegałem ale wszyscy się z tego śmiali...

    Na razie nic nie będzie.. zanim to ruszy to jeszcze z rok ..dwa..
    Już jeden kolega wspawał DPF na powrót bo nie przeszedł badania a jak wiadomo teraz jak nie przejdziesz badania to jest wpisane w centralnym rejestrze dlaczego więc inny już się nie podłoży na przeglądzie i nie podbije, że masz DPF-a

    Z drugiej strony moja Croma ma Euro 4 i jest z 2007-9 roku i od początku nie miała DPF-a więc ja taki zielony to ten tego nie jestem do końca.... ale EGR mam miałem i będę miał
    A klapki w kolektorze posiadasz, bo nic się nie chwalisz?
    Nigdy więcej STILO

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    455
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Klapki usunął

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Cinek1 Zobacz post
    Klapki usunął
    Nie, nie mam więc tak jak pisałem nie jestem do końca "zielony" Ale wybacz tego to nikt nie zweryfikuje ...
    Nie znalazłem żadnej analizy spalin, która potwierdzała by zmianę składu spalin przed i po usunięciu klapek w Dieslu... a przecież to nie tylko problem Fiata czy BMW. tak więc ten tego... Podstawa to sprawny układ wtryskowy, przepływka, czujniki...., częsta wymiana filtra powietrza...

    Co do DPF-a to jest centralny rejestr aut z DPF-em bo Niemcy sprawdzają to przy wydaniu naklejki ekologicznej z Euro 4... i jest tam wpisane czy był wyposażony czy tez nie w DPF ... Więc to nie że tam jakieś śmieszki żarty...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    45
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Poproście diagnostę przy najbliższym przeglądzie o analizę spalin. Wszystko na temat. Nie mam DPF fabrycznie i spaliny dużo poniżej normy syfu. Ktoś już wyżej wspomniał, silnik zdrowy to i spaliny są w normie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Niemcy sprawdzają to przy wydaniu naklejki ekologicznej z Euro 4.
    Croma i bez DPF jest w euro4. Też słyszałem, że sprawdzają ciśnienie w kołach. Poniżej 2.0 kula w łeb na miejscu
    Capsel lubi to.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Oświęcim
    Wiek
    45
    Postów
    221
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM ASB Ambient White
    Rocznik
    2007
    tia a jak masz syf w aucie to miesiąc prac publicznych np.mycie kibli przy autobanach... w godzinach wczesnorannych

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 16v Multijet Emotion 150KM
    Rocznik
    10.2005
    Nie będzie ostrzejszych kar za usuwanie filtrów cząstek stałych...
    Nie będzie ostrzejszych kar za usuwanie filtr&#243;w cząstek stałych

    cytat z powyższego artykułu:
    "W lipcu do Sejmu wpłynął projekt zmian w ustawie Prawo o Ruchu Drogowym. Jednym z pomysłów było zaostrzenie kar za usuwanie filtrów cząstek stałych zarówno dla kierowców, jak i dla warsztatów. Niestety, posłowie przegłosowali odrzucenie tego projektu.

    Na 72. posiedzeniu Sejmu posłowie zajmowali się trzema projektami zmian ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy – Kodeks karny, dotyczących kierowców.

    Wyższych kar za usuwanie filtrów DPF nie będzie.

    Obecnie za jazdę pojazdem, który nie spełnia norm emisyjnych, kierowca może otrzymać mandat w maksymalnej wysokości 500 zł. Posłowie .Nowoczesnej chcieli zaostrzenia sankcji dla kierowców za poruszanie się samochodami z niesprawnym albo wyciętym filtrem cząstek stałych oraz dla podmiotów, które oferują usługi wycięcia albo modyfikacji tego filtra (czyli np. warsztatów samochodowych). Proponowali, by grzywna wyniosła nawet do 5 tys. zł.

    Podczas I czytania poselskiego projektu został zgłoszony wniosek o jego odrzucenie. I tak też się stało. Za odrzuceniem wniosku głosowało 250 posłów (głównie z partii PiS i Kukiz’15), przeciw było 167 osób, a od głosowania wstrzymała się tylko 1.

    To zaskakujące, że zmiana, która miała poprawić czystość powietrza, została odrzucona już na tak wczesnym etapie. Przecież jeśli ktoś nie łamie prawa, nie powinien się obawiać podwyższonych sankcji.
    "

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    ciąg dalszy postu powyżej: Kary za kręcenie liczników…… oraz brak ciągłości przeglądu technicznego

    "Kary za kręcenie liczników…

    Posłowie zajęli się także projektem, który obejmuje szeregu zmian mających zapobiec nieuprawnionej ingerencji w przebieg drogomierza pojazdu mechanicznego. Czyli po prostu cofaniu licznika. Za taki czyn miałaby grozić kara więzienia od 3 miesięcy do 5 lat. Przewidziano także karę grzywny do 3 tys. zł dla właściciela pojazdu, jeśli nie zgłosi w stacji kontroli pojazdów faktu wymiany całego licznika na nowy (np. z powodu awarii).

    Ten projekt został skierowany do Komisji Infrastruktury z zaleceniem zasięgnięcia opinii komisji nadzwyczajnej ds. zmian w kodyfikacjach. Miejmy nadzieję, że zmiana ta wcześniej czy później (chociaż lepiej wcześniej) wejdzie w życie.

    … oraz brak ciągłości przeglądu technicznego.

    Podczas 72. posiedzenia odbyło się także pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy, który dotyczy stworzenia spójnego systemu nadzoru nad badaniami technicznymi pojazdów oraz działalnością stacji kontroli pojazdów. Projekt ten ma na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej, mającego zapewnić wysoki poziom badań technicznych i poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ma on także umożliwiać sprawne reagowanie, eliminowanie i zapobieganie nieprawidłowościom związanym z przeprowadzaniem badań technicznych.

    Co to wszystko oznacza? Między innymi kary dla kierowców, którzy zjawią się na obowiązkowym badaniu technicznym później, niż w 45 dni po upływie wyznaczonej daty badania. Taki przegląd po terminie będzie kosztował 150% ceny podstawowej.

    Rozwiązanie to uderzy głównie w kierowców, którzy trzymają samochody pod kocem w garażu i nie wykonują regularnie przeglądów, bo nie są im one potrzebne. Mimo tego Sejm skierował ten projekt do dalszych prac Komisji Infrastruktury.
    "
    moje Fiaty: 125p -> 126p <-> Palio Weekend <-> Croma

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Smog to efekt spalania w piecach zasypowych. Dzięki Bogu do rządzących to w końcu dotarło. Oczywiście nie twierdzę, że spaliny z diesla są zdrowe, bo tak nie jest. Za jakiś czas jak znikną diesle okaże się, że jeszcze bardziej szkodliwe są spaliny z silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem.
    Nigdy więcej STILO

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Za jakiś czas to okaże się, że te silniki V8 o dużych pojemnościach z lpg są dużo bardziej ekologiczne od 1,4 turbo. Tak czy inaczej w złą stronę zmierza motoryzacja.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Niemcy wprowadzają od 2019 roku zakaz jazdy dieslami z Euro 4 po niektórych odcinkach autostrad... Tak więc się dzieje coraz więcej i nie tylko już centra miast ..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Montaż UConnect
    Napisany przez vesatis na forum 500L
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-07-2017, 15:46
  2. cb radio montaż
    Napisany przez Mati66622 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 03-02-2017, 21:47
  3. Montaż instalacji LPG 1.4 12v
    Napisany przez Gostas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-09-2013, 23:52
  4. Ponowny problem z ogrzewaniem
    Napisany przez czeskimaster na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-07-2013, 23:40
  5. Klimatyzacja - montaż
    Napisany przez Oman na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-07-2010, 22:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

montaz dpf po wycieciu

montaz dpf

zalozenke dpf

ponowna instalacja filtra czastek stalych

ponowne zalozenie filtra dpf koszt

ile kosztuje zamontowanie wycietego dpf

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl