Witam
W związku z ostatnimi doniesieniami medialnymi, że rząd ma walczyć z "brakiem DPF" zastanawiam się co robić. Jak wygląda sprawa ponownego montażu dpf'a? Jakie to koszty i sensowność??
Witam
W związku z ostatnimi doniesieniami medialnymi, że rząd ma walczyć z "brakiem DPF" zastanawiam się co robić. Jak wygląda sprawa ponownego montażu dpf'a? Jakie to koszty i sensowność??
Podpinam się.
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Kupić regenerowany, wspawać na nowo i uruchomić programowo. Tyle.
Co do sensowności, rozmawiałem ostatnio z diagnostą. Powiedział, że jak perfidnie nie wycięty, zrobione "tak że nie widać" to się nie będą czepiać. Wiadomo, to opinia jednego, nie jest to oczywiście wyznacznik.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
...na Interii jest "świeży" artykuł o DPF i przeglądach:
https://motoryzacja.interia.pl/samoc...du,nId,2627255
cytat:
"Wystarczy, że samochód ma sprawny układ wtryskowy i odpowiednią kompresję. Diagności, a ostatnio również policjanci, nie badają więc spalin pod kątem zgodności z deklarowaną przez producenta pojazdu normą, lecz sprawdzają, czy poziom zadymienia nie wykracza poza wartości określone w polskich przepisach.
W tej sytuacji, resort zwrócił się do Instytutu Transportu Samochodowego z prośbą o znalezienie metody rozwiązania problemu. ITS znalazł sposób prosty - otóż proponuje zaostrzenie norm zadymienia. Pomiar odbywałby się w ten sam sposób, jak do tej pory, jedynie maszyny pomiarowe objęte zostałyby dodatkowym nadzorem. Ostrzejsze normy obowiązywałyby samochody, które mają spełniać normę emisji spalin Euro 5 i Euro 6. Normy byłyby tak ustawione, że spełnić je mogłyby tylko pojazdy ze sprawnym filtrem. W przypadku niespełnienia normy, właściciel musiałby z powrotem założyć filtr cząstek.
...Projekt nowych przepisów trafił do prac legislacyjnych nad projektem ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym. Przepisy te trafiły już pod obrady Stałego Komitetu Rady Ministrów.Warto również przypomnieć, że w czerwcu posłowie Nowoczesnej złożyli w Sejmie projekt ustawy dotyczący proponowanych zmian w Kodeksie wykroczeń i Prawie o ruchu drogowym. Parlamentarzyści chcą, by za usunięcie z pojazdu filtra cząstek stałych groziła kara grzywny w wysokości aż 5 tys. zł."
moje Fiaty: 125p -> 126p <-> Palio Weekend <-> Croma
Już dawno o tym pisałem i ostrzegałem ale wszyscy się z tego śmiali...
Na razie nic nie będzie.. zanim to ruszy to jeszcze z rok ..dwa..
Już jeden kolega wspawał DPF na powrót bo nie przeszedł badania a jak wiadomo teraz jak nie przejdziesz badania to jest wpisane w centralnym rejestrze dlaczego więc inny już się nie podłoży na przeglądzie i nie podbije, że masz DPF-a
Z drugiej strony moja Croma ma Euro 4 i jest z 2007-9 roku i od początku nie miała DPF-a więc ja taki zielony to ten tego nie jestem do końca.... ale EGR mam miałem i będę miał
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Bezsensowny zabieg, Croma ze sprawnym silnikiem NAPEWNO spełni normę Euro4.
Jeśli silnikowi coś dolega to DPF nie załatwi sprawy zadymienia przecież...
Ale jak się ktoś boi własnego cienia to najlepiej sprzedać Cromę z wyciętym DPFem
Co do samego pomiaru zadymienia...
W kilkunastoletnim samochodzie, który nie kopci jak Ikarus, diagnosta się odważy wkręcić silnik na wysokie obroty bez obciążenia?
A co będzie jak się motor rozbiega?
Natomiast policjantowi na pewno nie pozwolę na kręcenie MOJEGO silnika w MOIM samochodzie do max obrotów!
P.S. U mnie DPF ma się dobrze.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
...i dalej się śmiejemy...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dobry żart.
Klapki usunął
Nie, nie mam więc tak jak pisałem nie jestem do końca "zielony" Ale wybacz tego to nikt nie zweryfikuje ...
Nie znalazłem żadnej analizy spalin, która potwierdzała by zmianę składu spalin przed i po usunięciu klapek w Dieslu... a przecież to nie tylko problem Fiata czy BMW. tak więc ten tego... Podstawa to sprawny układ wtryskowy, przepływka, czujniki...., częsta wymiana filtra powietrza...
Co do DPF-a to jest centralny rejestr aut z DPF-em bo Niemcy sprawdzają to przy wydaniu naklejki ekologicznej z Euro 4... i jest tam wpisane czy był wyposażony czy tez nie w DPF ... Więc to nie że tam jakieś śmieszki żarty...
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Poproście diagnostę przy najbliższym przeglądzie o analizę spalin. Wszystko na temat. Nie mam DPF fabrycznie i spaliny dużo poniżej normy syfu. Ktoś już wyżej wspomniał, silnik zdrowy to i spaliny są w normie.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Croma i bez DPF jest w euro4. Też słyszałem, że sprawdzają ciśnienie w kołach. Poniżej 2.0 kula w łeb na miejscu
tia a jak masz syf w aucie to miesiąc prac publicznych np.mycie kibli przy autobanach... w godzinach wczesnorannych
Nie będzie ostrzejszych kar za usuwanie filtrów cząstek stałych...
Nie będzie ostrzejszych kar za usuwanie filtrów cząstek stałych
cytat z powyższego artykułu:
"W lipcu do Sejmu wpłynął projekt zmian w ustawie Prawo o Ruchu Drogowym. Jednym z pomysłów było zaostrzenie kar za usuwanie filtrów cząstek stałych zarówno dla kierowców, jak i dla warsztatów. Niestety, posłowie przegłosowali odrzucenie tego projektu.
Na 72. posiedzeniu Sejmu posłowie zajmowali się trzema projektami zmian ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy â Kodeks karny, dotyczących kierowców.
Wyższych kar za usuwanie filtrów DPF nie będzie.
Obecnie za jazdę pojazdem, który nie spełnia norm emisyjnych, kierowca może otrzymać mandat w maksymalnej wysokości 500 zł. Posłowie .Nowoczesnej chcieli zaostrzenia sankcji dla kierowców za poruszanie się samochodami z niesprawnym albo wyciętym filtrem cząstek stałych oraz dla podmiotów, które oferują usługi wycięcia albo modyfikacji tego filtra (czyli np. warsztatów samochodowych). Proponowali, by grzywna wyniosła nawet do 5 tys. zł.
Podczas I czytania poselskiego projektu został zgłoszony wniosek o jego odrzucenie. I tak też się stało. Za odrzuceniem wniosku głosowało 250 posłów (głównie z partii PiS i Kukizâ15), przeciw było 167 osób, a od głosowania wstrzymała się tylko 1.
To zaskakujące, że zmiana, która miała poprawić czystość powietrza, została odrzucona już na tak wczesnym etapie. Przecież jeśli ktoś nie łamie prawa, nie powinien się obawiać podwyższonych sankcji.
"
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
ciąg dalszy postu powyżej: Kary za kręcenie licznikówâŚâŚ oraz brak ciągłości przeglądu technicznego
"Kary za kręcenie licznikówâŚ
Posłowie zajęli się także projektem, który obejmuje szeregu zmian mających zapobiec nieuprawnionej ingerencji w przebieg drogomierza pojazdu mechanicznego. Czyli po prostu cofaniu licznika. Za taki czyn miałaby grozić kara więzienia od 3 miesięcy do 5 lat. Przewidziano także karę grzywny do 3 tys. zł dla właściciela pojazdu, jeśli nie zgłosi w stacji kontroli pojazdów faktu wymiany całego licznika na nowy (np. z powodu awarii).
Ten projekt został skierowany do Komisji Infrastruktury z zaleceniem zasięgnięcia opinii komisji nadzwyczajnej ds. zmian w kodyfikacjach. Miejmy nadzieję, że zmiana ta wcześniej czy później (chociaż lepiej wcześniej) wejdzie w życie.
⌠oraz brak ciągłości przeglądu technicznego.
Podczas 72. posiedzenia odbyło się także pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy, który dotyczy stworzenia spójnego systemu nadzoru nad badaniami technicznymi pojazdów oraz działalnością stacji kontroli pojazdów. Projekt ten ma na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej, mającego zapewnić wysoki poziom badań technicznych i poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ma on także umożliwiać sprawne reagowanie, eliminowanie i zapobieganie nieprawidłowościom związanym z przeprowadzaniem badań technicznych.
Co to wszystko oznacza? Między innymi kary dla kierowców, którzy zjawią się na obowiązkowym badaniu technicznym później, niż w 45 dni po upływie wyznaczonej daty badania. Taki przegląd po terminie będzie kosztował 150% ceny podstawowej.
Rozwiązanie to uderzy głównie w kierowców, którzy trzymają samochody pod kocem w garażu i nie wykonują regularnie przeglądów, bo nie są im one potrzebne. Mimo tego Sejm skierował ten projekt do dalszych prac Komisji Infrastruktury.
"
moje Fiaty: 125p -> 126p <-> Palio Weekend <-> Croma
Smog to efekt spalania w piecach zasypowych. Dzięki Bogu do rządzących to w końcu dotarło. Oczywiście nie twierdzę, że spaliny z diesla są zdrowe, bo tak nie jest. Za jakiś czas jak znikną diesle okaże się, że jeszcze bardziej szkodliwe są spaliny z silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem.
Italians Do It Better
Za jakiś czas to okaże się, że te silniki V8 o dużych pojemnościach z lpg są dużo bardziej ekologiczne od 1,4 turbo. Tak czy inaczej w złą stronę zmierza motoryzacja.
Niemcy wprowadzają od 2019 roku zakaz jazdy dieslami z Euro 4 po niektórych odcinkach autostrad... Tak więc się dzieje coraz więcej i nie tylko już centra miast ..
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje