____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
U mnie też hamuje ale tylko do 3 biegu do 1500 obrotów i pozniej właśnie wbija wolne koło do momentu zatrzymania się.
U mnie też wrzuca na luz przy 1500 obr. Ale na 3-ce jest to prędkość 50 km/h. I od 50 do 0 zostaje hamulec. Więcej pali bo musi silnik pracować na wolnych obrotach (przy hamowaniu silnikiem jest odcięcie paliwa). A i w poślizg można łatwiej wpaść na lodzie bo trzeba użyć hamulca (w książkach o bezpiecznej jeździe piszą że na lodzie hamujemy silnikiem).
U mnie jak jest zimna skrzynia (po nocy, gęsty olej) to uślizg nie mija przy 1900 obr ale na 3-ce ciągnie dalej i zmienia na 4-ke przy ok 2500 obr.
Z automatem jest ten problem że aby przy zimnym silniku wrzucić 4-ke trzeba przekroczyć przepisowe 2000 obr (granica max obrotów na zimnym silniku, której nie powinno się przekraczać). I jak tu dbać o żywotność silnika?
Później na 4-ce też włącza się wolne koło. Ale na 4-ce u mnie chodzi tylko przez ok 2-3 km. Później obroty spadają (po ogrzaniu oleju w skrzyni automatyka wyłącza lekki uślizg sprzęgła) i już na 4-ce nie ma wolnego koła.
Ta skrzynia Aisin (a raczej jej oprogramowanie) jest jakieś dziwne. Wie ktoś po co jest to wolne koło/wrzucanie na luz poniżej 50km/h?
Zawsze możesz zmieniać biegi ręcznie: 3,2,1 hamując silnikiem. Pzdr
A czy wolne koło nie działa na opcji manual +/- ?
Wyczyszczony EGR (profilaktycznie).
Sprawdzony i wyczyszczony układ paliwowy (pompa, wtryskiwacze) - wszystko w normie. Wtryskiwacze sprawdzone przelewowo (profilaktycznie).
Wymieniony czujnik temperatury zintegrowany z czujnikiem ciśnienia doładowania. Przy temperaturze 5 stopni na zimnym silniku wskazywał temperaturę 60 stopni.
Wymieniłem przewody podciśnienia - były sparciałe.
Wymieniony olej w skrzyni (dynamicznie) z płukaniem skrzyni.
Mimo niewielkiego przebiegu świec jedna ze świec zmierzona omomierzem ma 0.8, gdy reszta trzyma 1,2/1,3 - wyskakuje błąd o zbyt niskim/wysokim sygnale z czujnika. Do wymiany.
Zrobiłem dzisiaj trasę (autostrada). Wszystko działa tak jak trzeba.
W najbliższym czasie zrobię typowy serwis (olej, filtry) i powinno być OK.
pzdr
U mnie niestety znowu wystąpiło szarpanie przy ok. 2 tys. obrotów, do tego dziwny dzwięk, ale tylko przy spokojnej jeździe, przy żwawszym naciśnięciu pedału gazu wszystko ok. EGR ponownie został sprawdzony, wszystko ok., czujniki ok., szczelność intercoolera ok. Brak jakichkolwiek błędów. Po wyjęciu turbiny okazało się że miała zaciętą geometrię, do tego luz na ośce i łożyskowanie do wymiany. Zdecydowałem się na kompleksową regenerację, w końcu pozbędę się tego denerwującego dźwięku przypominającego syrenę kartki , zobaczymy jak będzie.
Mrozek, duzo cię to kosztowało, jezeli to nie tajemnica?
Gdzie regenerujesz? Jaki koszt i zakres? Daj koniecznie znać jak wyjdzie.
Czyszczenie EGR, sprawdzenie wtryskiwaczy i pompy, przeczyszczenie układu - 200 zł
Czujnik dostałem używany z auta z 2012 roku za 50 zł (nowy 270).
Węże podciśnienia - 12 zł kosztuje metr.
Serwis skrzyni 840 zł (w tym środek czyszczący, olej i robocizna). Miło było zobaczyć jak po wymianie oleju nadmiar, który wypłynął ponad rurkę był czerwony :-)
Poprzednio wymieniałem statycznie i wymieniłem tylko 40%.
pzdr
Ostatnio edytowane przez mrozek ; 10-03-2016 o 21:36
Regeneruję tutaj Autokarambol, pełna regeneracja, opis na stronie, cena 1150 zł.
Pozdr.
Ostatnio edytowane przez Ali4 ; 11-03-2016 o 18:32
Daj znać po wszystkim.
Pzdr
Odnosnie calkowitego kosztu to bede wszystko wiedzial dzisiaj, bo odbieram auto. Sprawdzali intercooler, egra, czujniki, przewody, po prostu chcieli dokladnie zdiagnozowac przyczyne szarpania. Zaprowadzilo ich to do niesprawnej turbiny. Wczoraj wszystko zlozyli, zrobili jazde probna i teraz wszystko jest ok. Sama regeneracja w specjalistycznym zakladzie, tak jak pisalem 1150 zl. Jak bede znal calkowity koszt to dam znac.
I ciekawe jak z gwizdaniem/wyciem?
Samochód odebrałem, ale nie zapłaciłem :-), jutro mam się rozliczyć, bo osoby która zajmowała się moim autem nie było. Wycia turbiny brak, szarpania brak, puki co wszystko ok, co do kosztów jutro dam znać bo dalej nie wiem ile :-)