Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy ... 56789 OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 125
Like Tree7lubi to!

Temat: Plan na duży serwis - turbosprężarka, automatyczna skrzynia biegów.  

  1. #91
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    U mnie 4. bieg wrzuca przy ok. 60 km/h (licznikowych). I to jest ok. 2100-2200 obrotów/min (oczywiście przy delikatnym przyspieszaniu). No i czasem rzeczywiście nie wie jaki bieg włączyć Ale myślę, że to przy każdej parze biegów jest podobnie. Po prostu przy tym zakresie możemy to najcześciej zaobserwować.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Master
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    U mnie 4. bieg wrzuca przy ok. 60 km/h (licznikowych). I to jest ok. 2100-2200 obrotów/min (oczywiście przy delikatnym przyspieszaniu). No i czasem rzeczywiście nie wie jaki bieg włączyć Ale myślę, że to przy każdej parze biegów jest podobnie. Po prostu przy tym zakresie możemy to najcześciej zaobserwować.
    masz większy moment po podkręceniu dlatego zmienia ci przy 60 - w serii przy tej prędkości mamy ok 1900 obr/min, w trybie automatycznym biegi powinny się zmieniać w zaprogramowanym przedziale prędkości obrotowej, o ile dobrze pamiętam to od 4 biegu jest to pomiędzy 2100 a 2700

  4. #93
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    U mnie automat przy łagodnym przyspieszaniu wbija z 3 na 4 przy obrotach dokładnie 2300 (tj licznikowe 65-70 km/h). Przy ręcznej zmianie może jest ze 100 obr niżej przy wbiciu 4-ki. Poniżej 2100 praktycznie nie da się zmienić z 3 na 4.

    A redukcja u mnie z 4 na 3 jest dokładnie przy 1500 obr/min. I tu chodzi jak w zegarku, praktycznie bez odchyłek.
    W sumie częściej patrzę na obrotomierz, bo jest po prawej stronie i chyba lepiej go widać (niż prędkość).
    Zdaje się że w cromie przed FL jest odwrotne ustawienie zegarów więc może użytkownicy modeli 2005-7 częściej patrzą na prędkość.

  5. #94
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Może przesadziłem z tym 60 km/h, raczej jest to 65 (wczoraj obserwowałem). Chipowanie chyba nie bardzo wpłynęło na zmianę, wcześniej chyba było tak samo. No ale może już nie pamiętam dobrze...

  6. #95
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Kurcze - tak czytam te posty i zaczynam się obawiać, czy dobrze zrobiłem kupując moją krówkę. Poprzednim autem - 15 letnia astra - udałem się na wakacje z rodziną 2kkm w jedna stronę i głowę miałem dość spokojną. Choć zawsze mogą czyhać jakieś niespodzianki. Faktem jest że ja zawsze staram się bardziej zapobiegać niż leczyć. Ale po lekturze wnioskuję, że cromą to tylko wokół domu jeździć Tak na poważnie, to dużo takich niespodzianek szykuje nasz fiat, które nie pozwalają o własnych siłach do domu dojechać?

  7. #96
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Kurcze - tak czytam te posty i zaczynam się obawiać, czy dobrze zrobiłem kupując moją krówkę. Poprzednim autem - 15 letnia astra - udałem się na wakacje z rodziną 2kkm w jedna stronę i głowę miałem dość spokojną. Choć zawsze mogą czyhać jakieś niespodzianki. Faktem jest że ja zawsze staram się bardziej zapobiegać niż leczyć. Ale po lekturze wnioskuję, że cromą to tylko wokół domu jeździć Tak na poważnie, to dużo takich niespodzianek szykuje nasz fiat, które nie pozwalają o własnych siłach do domu dojechać?
    Po mojemu to Croma jest takim autem jak każdy inny a tylko my wyobrażamy sobie nie wiadomo co nakręcając się tu na forum że może się zepsuć to albo tamto. W każdym innym też może. Trzeba dbać, usuwać usterki i lać i jeździć.

  8. #97
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Nie przesadzajmy i nie popadajmy w skrajności. Ja swoją Cromą zrobiłem 20 tysięcy km, w tym długie 5000 km wakacje i nie zawiodła mnie ani razu. Faktem jest, że tydzień temu zaczęło ślizgać sprzęgło, więc czeka mnie jego wymiana i przy okazji wymienię dwumas bo nie będę dwa razy ściągał skrzyni, ale generalnie prócz denerwujących sygnalizacji awarii czujników (tu ASB, tam poluzowana wtyczka na filtrze paliwa, tu czujnik świateł i deszczu), które "usuwały" się same jestem bardzo zadowolony z tego samochodu.

  9. #98
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Ja generalnie jestem mega zadowolony pomimo, że musiałem wymienić sprzęgło *bez dwumasy po podobno w super stanie) i kolektor. Nawet możliwość wymiany na avensis mnie nie pociąga.

  10. #99
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    I ja również jestem zadowolony (blisko 2 lata i 43 tys. km przejechanych). Nie miałem nigdy żadnego poważnego problemu, który by mnie zatrzymał (oprócz padniętego akumulatora). No ale też dość słono za to zapłaciłem (rocznik 2010 i przebieg 106 tys. przy zakupie).

  11. #100
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Kurcze - tak czytam te posty i zaczynam się obawiać, czy dobrze zrobiłem kupując moją krówkę. Poprzednim autem - 15 letnia astra - udałem się na wakacje z rodziną 2kkm w jedna stronę i głowę miałem dość spokojną. Choć zawsze mogą czyhać jakieś niespodzianki. Faktem jest że ja zawsze staram się bardziej zapobiegać niż leczyć. Ale po lekturze wnioskuję, że cromą to tylko wokół domu jeździć Tak na poważnie, to dużo takich niespodzianek szykuje nasz fiat, które nie pozwalają o własnych siłach do domu dojechać?
    Miałem Cromę przez 3 lata - została skasowana, kupiłem kolejną. Raczej nie zrobiłem tego aby się przekonać czy wszystkie są usterkowe... byłem i jestem zadowolony. Najdłuższa trasa 1500km w jeden dzień i bez kłopotów.

  12. #101
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Panowie, nie to jest przedmiotem dyskusji. Croma to dobre auto, nigdy mnie nie zawiodła. Nie ma sensu w tym wątku porównywanie jej do innych aut.

    Co do skrzyni biegów. Pojeździłem trochę z MES i zauważyłem kilka rzeczy. Dyskutowaliśmy o zmianie biegów z III na IV i IV na III.

    W trakcie spokojnej jazdy z III na IV bieg zmienia przy 63 km/h, z 2150 obr. na 1700 obr., 17-15% poz. pedału gazu.
    W trakcie maksymalnego przyspieszania z III na IV bieg zmienia między 96 km/h a 103 km/h, wzrastające obroty z 3350 obr. na 3600 obr., 75% poz. pedału gazu.
    W trakcie zwalniania z IV na III bieg zmienia przy 55 km/h, z 1475 obr. na 1900 obr., 0 - 5% poz. pedału gazu.
    W trakcie zwalniania z IV na III bieg zmienia przy 56 km/h, z 1475 obr. na 1775 obr., 0% poz. pedału gazu, hamulec wciśnięty.

    W zakresie 50- 70 km/j nie występują zawahania/zacięcia o których pisałem wcześniej.
    Występują w okolicy 20 km/h w momencie przyspieszania nagłe wciśnięcie gazu i odpuszczenie. Wygląda to tak:

    - temperatura oleju skrzyni 85 °C

    AISIN anomalia.jpg

    Ruszam z miejsca, dodaje 16% gazu, mam 11 km/h i 1275 obr./min. Skrzynia na I begu.

    Kontynuuję przyspieszanie, gaz 18%, prędkość 17 km/h i 1725 obr./min. Skrzynia na I biegu.

    Puszczam gaz do ok. 5%, ale skrzynia biorąc dane z poprzedniego działania spodziewa się dalszego przyspieszania i zmienia bieg na II.
    W tym czasie słyszę charakterystyczne, szybkie "tiu, tiu, tiu, tiu, tiu" ze skrzyni. Nie szarpie autem, auto jedzie płynnie.

    Dodaje gazu 19%, prędkość 22 km/h i przyspieszam dalej. Skrzynia zmienia bieg na III. Na II była tylko 1.5 sekundy. Dalej już bez zawahania.
    Zdarza się to sporadycznie, gdy skrzynia jest rozgrzana. Podejrzewam, że to rozrzedzony pod wpływem temperatury olej. Ciekawe, czy wymiana dynamiczna pomoże.
    A może TTTM (ten typ tak ma)? Kojarzycie Wasze skrzynie z takiego zachowania?

    Przepraszam za "tiu, tiu, tiu..." ale taki wyraz dźwiękonaśladowczy jest najbardziej adekwatny

    pzdr
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    CzarnyGD lubi to.

  13. #102
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Kolego Mrozek, jestem pod wrażeniem tak dokładnej analizy.

    Chciałem jeszcze powiedzieć ze u siebie zauważyłem że przy powolnym wciskaniu gazu po zmianie z 2 na 3 bieg, skrzynia przez chwilę pracuje z uślizgiem, tzn obroty są wyższe. Przy ok 1800 następuje płynne zejście z obrotów 1800 na ok 1600. Czuć przy tym nieco mocniejsze przyspieszenie (pociągnięcie do przodu) i słuchowo silnik wchodzi na niższe częstotliwości dźwięków. Wskazówka na obrotomierzu wyraźnie idzie w dół. Przy zmniejszaniu obrotów zjawisko jest odwrotne, tzn obroty nieco rosną pry ok 1500-1600 (o 200-300 obr w górę). Zakładam że sterownik chce utrzymywać bieg 3 przy niskich prędkościach i sprzęgło wtedy lekko ślizga. W sumie efekt jest taki jakby był dodatkowy bieg. Oczywiście z tym ślizganiem są takie efekty negatywne że część mocy idzie na mieszanie oleju, pogarsza się nieco dynamika i rośnie zużycie paliwa w takim stanie pracy. No i wniosek jest taki że u mnie skrzynia rzadko jedzie na 2 biegu bo zaraz wrzuca się 3-ka z uślizgiem.

    Czy zauważyliście to zjawisko u siebie?
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 21-02-2016 o 12:49

  14. #103
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    A dziękuję :-)

    Patrząc na tabelę widzę, że skrzynia długo ciągnie na jedynce, potem bardzo krótko na dwójce i znów długo na trójce. Dwójka jest używana najkrócej.

    pzdr

  15. #104
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Czy zauważyliście to zjawisko u siebie?
    Tak, u mnie też jest coś podobnego. Ale jak dla mnie to jest dodatkowy efekt "wolnego koła", w które Croma "jest wyposażona"

  16. #105
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Wolne koło jest i u mnie. Nie wiem po co to dziadostwo dali do cromy. Zamiast hamować silnikiem trzeba deptać po hamulcu. Zużywają się tarcze i auto więcej pali. Wcześniejszy efekt-uślizg na 3-ce do 1900 obr nie jest związany z wolnym kołem.


 
Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy ... 56789 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 27-02-2020, 18:26
  2. Automatyczna skrzynia biegów - czy coś jest nie tak?
    Napisany przez mietkromski na forum Croma
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post: 25-12-2019, 16:59
  3. Skrzynia biegów automatyczna
    Napisany przez bravo19 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-10-2015, 17:46
  4. Turbosprężarka
    Napisany przez sylwek1224 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-12-2014, 20:42
  5. [osprzęt silnika] Turbosprężarka NOWA do 1.3 JTD
    Napisany przez djmatti91 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-11-2011, 13:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446plan-na-duzy-serwis-turbosprezarka-automatyczna-skrzynia-biegow-31565

https:fiatklubpolska.plcroma-446plan-na-duzy-serwis-turbosprezarka-automatyczna-skrzynia-biegow-315654

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl