Ja kupiłem Uniroyal RainSport 3 w rozmiarze 215/50 R17 i jestem bardzo zadowolony, rewelacja na wodzie a na suchym też daje radę... Ale wiadomo że każdy ma swoje upodobania.
Ja kupiłem Uniroyal RainSport 3 w rozmiarze 215/50 R17 i jestem bardzo zadowolony, rewelacja na wodzie a na suchym też daje radę... Ale wiadomo że każdy ma swoje upodobania.
To ja się czuje inny
Michelin pilot sport - mega opona ale znika w oczach ... droga - wydatek nie opłacalny
Falken fk 452 - przyzwoita cenowo , podobne zachowanie sucho i mokro - ale twarda i głośna ... przy wąskim budżecie ...znowu - czemu nie
Pzero rosso - kosmos na deszczu nawet przy małym bieżniku ale na suchym czuć jak ucieka i głośna ... raczej już nie
Yokohama advan sport - szybko się ściera (wolniej niż michelin ) ale mega trzymanie na zakrętach nawet na mokrym - droga - ale tu bym zaryzykował kolejny zakup
mój obecny wybór - bridgestone re 050a - nie ideał ale głośność umiarkowana , ścieralność dobra - nie znikają w oczach , trzymanie w zakrętach bardzo dobre - plus cena tworzy jak dla mnie produkt idealny ...
Dla nie jednego wyda się że to farmazon ale ale wydaje się że re050a - jak jest made in japan - trzyma lepiej . made in ruskie - guma według mnie twardsza...
Jak ktoś ma kasiore polecam Yokohame , ( michelin też malina ale szybciej się ściera a kosztuje mega )
Bridgestone nie tani - ale naprawde oferuje wiele ...
ps. nie pracuje dla bridgestone
Aha- w kia ceed miałem okazje przejechac na oponach kumho z 300 km - nie pamiętam modelu - ale miałem wrażenie jak bym jechał na plastelinach ... potem czytałem test opon w autoświecie - ta opona miała mega wyniki ...
malutki640, jak Ci się jeździ na tych wyższych oponach? Chodzi mi nie o markę opon, ale o ich zachowanie przy zwiększonym profilu. Czy zwiększył się prześwit, czy wyczuwalnie poprawił się komfort, jak zachowuje się auto na zakrętach? Zamierzam kupić takie zimówki, a w przyszłości również letnie. Czy ktoś jeszcze ma doświadczenia z tym rozmiarem opon? Pozdr.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
malutki640, jak Ci się jeździ na tych wyższych oponach? Chodzi mi nie o markę opon, ale o ich zachowanie przy zwiększonym profilu. Czy zwiększył się prześwit, czy wyczuwalnie poprawił się komfort, jak zachowuje się auto na zakrętach? Zamierzam kupić takie zimówki, a w przyszłości również letnie. Czy ktoś jeszcze ma doświadczenia z tym rozmiarem opon? Pozdr.
Niedawno zainwestowałem w oponki Falken ZE914, czy jakoś tak - nowe w każdym razie. CO mnie zdziwiło producent daje gwarancję na rok i dotyczy ona wszystkich zdarzeń, które uszkodzą oponę - pod warunkiem, że zdarzenie nie było celowe/zamierzone.
oponki są asymetryczne i takie ponoć są najlepsze jeśli chodzi o nawierzchnie mieszane sucha nawierzchnia/mokra. Choinki niestety odchodzą do lamusa - chociaż i po dziś dzień znajdą się ich zwolennicy i sprzedawcy.
Oponki, których model wymieniłem kupiłem 2 komplety - 15stki i 17stki.
175/65/15
225/45/17
niestety o 15stkach nie wiele powiem - bo teściu, któremu je sprezentowałem nie przekracza 40 km w mieście i 80 na autostradzie więc.. starczą mu pewnie do końca życia.
o 17stkach, które wpadły do mojego brzęczka mogę powiedzieć tyle, że są 2x cichsze niż moje wcześniejsze klebery w rozmiarze 185/65/15 przy prędkości 190-200 km/h. Przy tych 17stkach leci jak przecinak.
Zauważyłem tylko jedną drobną rzecz. Po szybkiej i długiej jeździe (...>180km/h - obwodnica), nazwałbym to wręcz agresywnej - czuć zapach opony/gumy na postoju, są dość miekkie i podobnie jak TOYO nie trudno nie zostawić je na jezdni (zakręty)
[QUOTE=operan;181800]malutki640, jak Ci się jeździ na tych wyższych oponach?
dobrze, właśnie wróciłem z Wrocławia - 4 godzinki jazdy, na komfort nie narzekam, prowadzenie bez zarzutu. Jest wyczuwalna różnica do poprzednich 215/55/16 - dużo mocniej odczuwalne były koleiny , a poważnie to Croma nie jest autem na tor wyścigowy i 205-tki spokojnie dają radę
Ja po zakupie auta mialem 205/55/16 zalozylem zimowe od razu i auto jezdzilo jakbym plynął łódką. Na lato zalozylem letnie i bylo znacznie lepiej. Komfortowo ale zmienilem na 17. Wielkich roznic w komforcie nie wyczowam a auto wyglada ciekawiej.
Również polecam UNIROYAL RAINSPORT 3 205/55R16 - założyłem pod koniec marca- zrobiłem ok. 3 tys km i prowadzą się naprawdę pewnie. Jazda autostradowa (do 140-150km/h) + miasto
To się pochwalę, że takie same oponki (205/55R16 UNIROYAL RAINSPORT 3 91V 2014) zakupiłem w marcu
Ciekawi mnie jakie utrzymujecie w nich ciśnienie?
Ja ze swojej strony mogę polecić Dunlop SP Sport Maxx RT jeżdżę na nich drugi sezon i się świetnie sprawują.
co do ciśnienia z tego co pamiętam mam 2,4-2,5 bara. Na montażu dali mi 3 bary i spalanie od razu się nieźle obniżyło ale zmniejszyłem zgodnie z zaleceniami
Panowie a co myślicie o montażu w ogóle większych kół/opon do Cromy? Na przykład 215/55/R17. Takie opony są w lepszych cenach niż zalecane wg instrukcji 215/50/R17. Oprócz tego takie koło ma większą średnicę (obwód), powinno ładniej wypełnić nadkole i licznik nie będzie tak zawyżał prędkości (w tym momencie mam 205/55/R16 i zawyża o dobre 10% co strasznie mnie irytuje).
Mam takie i wg GPS też licznik zawyża o ok 10km... Zwłaszcza powyżej 100km/h. Nie wiem, czy Też spalanie nie jest ciut wyższe. Na płaskiej drodze i w zakrętach trzyma się wyśmienicie, ale minimalne koleiny (takie mam wrażenie) powodują większe myszkowanie, niż wąskie opony. Kwestia przyzwyczajenia do efektu...