Temat opon to się podłącze...
Czy możecie mi wytłumaczyć dlaczego w tym samym modelu opony, różniące się indeksem prędkości oraz etykietą mają różne bieżniki?IMG_20190409_193723.jpg
Temat opon to się podłącze...
Czy możecie mi wytłumaczyć dlaczego w tym samym modelu opony, różniące się indeksem prędkości oraz etykietą mają różne bieżniki?IMG_20190409_193723.jpg
Ostatnio edytowane przez Kosior ; 09-04-2019 o 22:29
Maja różne bieżniki i właśnie dlatego różnią się indeksem prędkości i warunkami jezdnymi.
...widocznie konstrukcja 88T nie spełniła wymagań dotyczących prędkości powyżej 200km/h więc powstała trochę inna opona z nowym bieżnikiem/wzmocnieniami dla 88H):
185/65R15 88H - max 210km/h - mniej rowków w bieżniku
- gorzej odprowadza wodę (C) ale opory toczenia są mniejsze i spalanie też (C)...hm bardziej hałasuje (70dB)
185/65R15 88T - max 190km/h - więcej rowków w bieżniku
- lepiej odprowadza wodę (B) ale opory toczenia są większe i spalanie też jest większe (E)...hm mniej hałasuje (68dB)
na stronie producenta (PL) brak takich opon, jest tylko 185/65R15 92T:
NEXEN TIRE
moje Fiaty: 125p -> 126p <-> Palio Weekend <-> Croma
Jeśli ktoś się zastanawia nad zakupem dębicy presto uho2 to nie polecam. Mam je od roku i już na początku były problemy z wyważeniem. Założyłem je po zimie i jest tragedia. Pow 120 km/h strasznie trzęsie kierownicą. Na wyważarce opony skaczą góra /dół i na boki. Porobiły się z nich jaja. Wulkanizator twierdzi że to standardowa wada tych opon i kilka kompletów już reklamował. W przyszłym tygodniu opony idą do reklamacji. Tak więc nie ma się co sugerować napisem "made in germany" Szukam teraz kompletu nowych opon. Przerabiałem już kormorany,savy oraz falkenyze914. I uważam że wszystkie powyższe to absolutny szmelc. Kormorany i savy są wręcz niebezpieczne. Miały żenująco niski bieżnik a na deszczu zagrażały utratą życia. Zobaczę jak dębica podejdzie do kwestii reklamacji. Zastanawiam się nad zakupem uniroyal rain sport3 lub czegoś od yokohamy, pirelli. Zależy mi na tym aby przy wyzszych prędkościach nie telepało kierownicą. Używa ktoś pirelli P7 cinturato?
Kup Pirelli Zero Nero. Mam założone stare dziady w 156 (dostałem przy kupnie tego auta) i naprawdę trzymają. A są z roku 2011...
Moze zastanow sie nad stanem technicznym pojazdu, albo technice azdy a nie samej oponie.
Nie jestem w stanie pojac tego skad ludzie maja jakies problemy z oponami i to do tego stopnia, ze 'zagrazaja zyciu' .
Jezdze teraz na kormoranach uhp. Pare razy gdzies je przytestowalem to w zakrecie przyczepnosc jest za niska mojej dupy do fotela a nie opon do asfaltu.
Naogladacie sie za duzo top gearow a potem wymyslacie- takie jest moje zdanie. Jestesny na forum rodzinnego kombi, zakladam zatem, ze nie rozmawiaja tu ludzie z postrzezeniami wprost z nurburgring.
Ostatnio edytowane przez zawikox ; 11-05-2019 o 16:53
Jest tak. Nie wiesz jakie auto kupić? To kup vw albo skoda na pewno nie bedzie problemu ze sprzedażą.. Nie wiesz jakie opony kupić? Kup Continental na pewno bedziesz zadowolony. O!
Nie zgodzę się. W tej chwili można kupić Passata w podobnej cenie co Cromę. Ogólnie się słabo sprzedają bo VW nie ma na chwilę obecną żadnego dobrego silnika zarówno w dieslu jak i w benzynie i ludzie o tym wiedzą. Wszystko takie jak chodzi to jest ok. gorzej jak przestanie. Nawet obsługa serwisowa niektórych wersji to czysta abstrakcja. Nie każdy chce płacić po 4 tysie za wymianę rozrządu, a to dlatego, że trzeba wyciągać silnik np w Audi 3.0
Ostatnio edytowane przez Voyager1 ; 12-05-2019 o 14:34
Temat opon to temat rzeka i każdy swój ogonek chwali... Ja kilka lat temu przerzuciłem się na Hankooki i myślę że z tymi oponami zostanę na dłużej ( o ile nie do końca ) czy to letnie czy zimowe. Mam w obu autach ( w cromie już 2-gi komplet ) i to jest dobry wybór..
Szkoda mi $$$ i czasu na eksperymenty a zaoszczędzę ile ...dwie...trzy stówki na komplecie w stosunku do tańszych? Może nawet w tej samej cenie kupię w promocji ( mam 16" - 215 lato i 205 zima ) albo nic a mogę później na blacharzy lub AC wydać kilka tys...
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Absolutnie się z tym nie zgodzę. W tym wypadku opona nie jest w żaden sposób ściskana ani obciążona. Zrobię później zdjęcie jak to wygląda. Wszyscy wulkanizayorzy u których byłem powiedzieli że sposób w jaki przechowuję koła jest ok. Prędzej się opona odkształci jak będzie leżeć koło na kole w poziomie.
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
To chyba nie są dobrzy wulkanizatorzy.
Co zostaje z zimowej opony kiedy trzymasz ją na strychu przy 35 stopniach za zewnątrz, już nie mówią o tym ile wtedy jest w środku.
Sezon, dwa i guma do wymiany.
Witam,
co by nie zakładać nowego wątku to zapytam tutaj. Obecnie posiadam 225 45 17 (fabryczny rozmiar 215 50 17). Fajnie się na nich odpycha autko ale jednak 45 daje o sobie czasami znać i wadzi podwoziem na koleinach itp. Stąd moje pytanie czy 225 50 17 wejdzie ? Wg kalkulatora *** 225/50 R17 656.8 mm +10.0 mm 1.50 % *** czyli norma zostałaby zachowana. Co o tym sądzicie ? Pozdrawiam