Forum służy do wymiany doświadczeń. Spoko. Ten gumowy przycisk z ikoną dystrybutora to reset awaryjnego odcięcia dopływu paliwa.
Forum służy do wymiany doświadczeń. Spoko. Ten gumowy przycisk z ikoną dystrybutora to reset awaryjnego odcięcia dopływu paliwa.
o widzisz i już coś więcej się dowiedziałem
Dzięki raz jeszcze.
Ja wlewam Ravenol Skuter 2-Takt od ok. 6 miesięcy, negatywnych skutków również nie zauważyłem, co do pozytywów jeszcze niewiele mogę powiedzieć ponieważ za krótko posiadam to autko (ok. 9 miesięcy). Za ok. pół roku będę mógł stwierdzić czy dolewka oleju daje jakieś zauważalne rezultaty. Pozdr.
Używałem po zakupie auta kilka razy Ravenol Scooter 2T (200 ml/bak)a teraz jeżdżę na samym ON. Może i ciut ciszej chodził silnik z 2T, ale spaliny śmierdziały dymem z motoroweru. Do Octavii wlałem do ON mixolu i zapach spalin był bardziej "przyjazny". Miałem wrażenie że mixol lepiej się spalał (albo do Ravenola dodają jakiś śmierdzący dodatek- może to frakcja syntetyczna która tam jest częściowo daje taki aromat.) Jako że kupiłem bańkę 4 l Ravenola pewnie jesienią i zimą zacznę dalej stosować go dalej co Cromy (ktoś na jakimś forum pisał że diesle z dodatkiem 2T lepiej palą na mrozie.).
W sumie to do swojej Cromy mógłbym używać mineralnego Mixolu, bo okazało się że przed sprzedażą ktoś zrobił niespodziankę i usunął DPF. Bez DPF-a podobno można.
Jako że użytkuję Cromę od marca br chciałem zapytać: jak jest z rozruchem Cromy 1,9 jtd na mrozach? (jak stoi pod chmurką).
Dla ciekawości podam że temp. graniczna odpalenia mojej starej octavii TDI to ok -18 st (odpalanie rano po nocy). Przypuszczam, ze przy zasilaniu common rail nie ma takich problemów.
Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 26-07-2014 o 18:15
Przy -27st. C nawet się nie zająknęła...
jaki ten olej lejecie- syntetyk, półsyntetyk? czy nie ma większej różnicy?
Półsyntetyczny. Poczytaj dobrze tematy o tym to zobaczysz czemu :-)
Capsel do baku taki olej wlewasz ??Chyba ktoś tu jeszcze z rana kawy nie pił
![]()
A Wy nie macie dpf-ow?
Mamy albo nie mamy. Ci bez dpf mają generalnie prościej, w wielu aspektach. A jeżeli masz dpf i chcesz lać olej 2t do baku to musisz szukać takiego, który spełnia określone normy - odpowiednia temperatura spalania i możliwie niska zawartość popiołów po spaleniu. Poczytaj uważnie wskazany wątek i będziesz wiedział co potrzeba.
jw. stosuje elfa i nie czuje żadnego zapachu z wydobywających się spalin.
Croma z DPF
co do odpalania to wszystko zależy od sprawnego aku i świeczek, croma to nie octavia, tu jest cr a wiadomo że żeby cr odpalił w taki mróz to musi ze dwa-trzy razy obrócić![]()