ja od 60 tys leje 4200 i żadnych problemów nie mam z silnikiem. wymieniam co 15 tys. 80% w mieście. dpf'a brak
wysłane z Letv x600
ja od 60 tys leje 4200 i żadnych problemów nie mam z silnikiem. wymieniam co 15 tys. 80% w mieście. dpf'a brak
wysłane z Letv x600
olej croma.jpg
W tej instrukcji nie ma słowa że jak jest DPF to 5W30 a przy braku 5W40. Moim zdaniem na trwałość i częstotliwość wypalania filtra ma jakość paliwa a nie olej. Moja Croma od wymiany do wymiany obywa się bez dolewek czyli można przyjąć że nie zużywa oleju. W związku z tym do filtra ze spalinami nie dostaje się popiół z spalonego oleju, można przyjąć że każdy olej jest odpowiedni, byle spełniał normę SAE producenta samochodu.
Po prostu 5W30 uchodzi za niskopopiołowy stąd do DPF.
Do całości sprawy sprawdziłem dziś na opakowaniu LM TopTec 4200 5W-30 spełnia Klasyfikacje Fiat 9.55535-S1, więc trafi do mojej Cromki. Co do moich doświadczeń z tym olejem. Mam go aktualnie w NB 1,6 MJ z DPFem i nie zauważyłem (a nalatałem na takim oleju prawie 90 tys.) żadnych negatywnych objawów w postaci zwiększonego zużycia oleju (NB oleju nie bierze, od wymiany do wymiany 3/4 stanu) ani tym bardziej zwiększonego apetytu na paliwo. Właściwości myjące są także na 5tke. Przed wakacjami wymieniałem profilaktycznie uszczelkę smoka olejowego i widziałem wnętrze miski olejowej po jej zdjęciu. Możecie wierzyć lub nie ale nie było rzadnych syfów, osadów itp. Może to także zasługa płukanek LM, które stosuje co drugą wymianę oleju ale jakość oleju także ma na to wielki wpływ.
a ja od kilku wymian zalewam LM TopTec 4100 5W40 i też jestem bardzo zadowolony. wymieniam co ok 15 tys km i nie zauważyłem aby silnik coś wypił. jest dość tani, za 6 l płacę ok 160 zł z dostawą. nadaję się jak najbardziej do silników z PDFem. nie zauważyłem żeby PDF na niego narzekał. auto jeździ głównie w mieście, raz w miesiącu wypad 100 km poza strefę miejską.
Pozdrawiam
Każdy leje co ma i sobie chwali...
A tak z innej beczki, to czy zdarzyło się Wam kiedyś, że po wlaniu oleju X czy Y coś się zepsuło w silniku?
Jeśli nie, to wszystkie ww. oleje są tak samo dobre...
Polecam olej Motul do silników z dpf (5w30)Olej MOTUL 5W-30 8100 X-Clean Fe silnikowy 5L (6304533395) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. i oczywiście do silników bez dpf-u (5w40) Olej MOTUL 5W-40 8100 X-Cess silnikowy 5L (6255743499) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Też mam Motul 5W40 x clean. Jak narazie zrobiłem 5 tyś i wszystko jest dobrze nic nie ubyło problemów z informacją o małym stanie oleju też się nie pojawiła.
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Mrozek, Delte kupiłeś?
Tak :-) Zadowolony :-)
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
To fanie, jak ten silnik MultiAir? bo nie miałem z nim styczności, daje radę?
Sam silnik jest genialny. Mało pali, jest bardzo dynamiczny i jak to benzyna turbo, ma moment maksymalny dostępny w szerokim zakresie obrotów.
W Delcie pali średnio 6,5 - 7,5 przy szybkiej jeździe, a jest zauważalnie szybszy od Cromy 150KM.
W pierwszych egzemplarzach zdarzały się problemy z aktywatorem Multiair, w Bravo miałem z nim problem, ale wymieniłem w dobrej cenie w porozumieniu z FIATEM (gest handlowy).
Mam więc pozmianowy w obu autach.
pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Ostatnie pytanie :-), z którego roku masz Delte, jak z miejscem w środku i bagażniku?
produkcja 09/2011, wyjechał z salonu 02/2012. Model "poliftowy".
Bagażnik jest nieco mniejszy niż w Cromie, ale wystarczy na bagaże dla 4 osób.
Z tyłu jest suwana kanapa z regulowanymi oparciami. można powiększać przestrzeń w kabinie/bagażniku a kładąc oparcie wygodnie podróżować.
Z przodu jest tyle samo miejsca co w Cromie, z tyłu przy cofniętej kanapie miejsca jest więcej.
pzdr