Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 30 z 30
  1. #16
    SAR37
    Guest
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    Miałem kiedyś taką sytuację że wywalało płyn ze zbiorniczka, przyczyną była uszkodzona uszczelka pod głowicą.
    Potwierdzam - też mnie to dopadło w poprzednim aucie, tylko, że wywaliło prawie cały płyn po 40 min jeździe autostradą. Zaświeciła się kontrolka poziomu płynu, więc po powrocie do domu dolałem do poziomu max. Niestety, na koniec następnego dnia znowu zaświeciła kontrolka poziomu płynu i trzeba było podjechać do mechanika, który kazał odpalić silnik i odkręcił zbiorniczek płynu. Wylewanie się płyny, bąbelki i twardniejący przewód płynu chłodzącego na wyjściu z silnika potwierdził diagnozę.
    Miałem szczęście w nieszczęściu, bo nie doszło do zmieszania płynu chłodzącego z olejem silnikowym - wtedy na korku olejowym mamy coś w rodzaju mazi/masła.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    35
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Nie wiem czy to ta sama skala problemu, ale u mnie też się zbiorniczek wyrównawczy pocił, szczególnie na zgrzewie. Podejrzewałem wszystko, a sprawę zamknęło wymienienie korka (tego żółtego). Koszt 20 zł, więc warto sprawdzić

  4. #18
    SAR37
    Guest
    Ok, ale jednak jest różnica pomiędzy zapoceniem a faktycznym ubytkiem płynu. Jeśli tylko się "poci" to wymiana korka powinna pomóc ( ponad miesiąc przed moim przypadkiem też wymieniłem korek i było OK - niestety - sprawa była rozwojowa...).

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    32
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Może źle to opisałem. Płyn nie leje się strumieniami i nie muszę go co chwilę dolewać, ale zbiorniczek jest zapocony często na tym właśnie zgrzewie jak pisze CzarnyGD. Najpierw myślałem, że może tam popuszcza, ale jak pomacałem ten "odpowietrznik" to był lekko wilgotny od płynu. Najpierw spróbuję wymienić korek... Ubytek płynu nie jest jakiś wielki, na 8 tys. km wlałem jakieś 0,5 l.
    Ostatnio edytowane przez stevenek ; 09-10-2015 o 09:59

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    45
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Pewnie że warto spróbować z korkiem, zawsze to tańsza opcja i oby na tym temat się zakończył.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    korek nic nie da, ja to rozwiązałem w następujący sposób: należy zaopatrzyć się w przewód igelitowy o takiej średnicy aby można go było nasunąć na króciec w górnej części zbiorniczka , buteleczkę plastikową o pojemności ok 0,5 l , w korku wywiercić otwór aby wcisnąć przewód igelitowy, w górnej części butelki zrobić ze 2 -3 małe otworki (szpilka gwóźdź) aby nie zbierało się ciśnienie, przymocować butelkę poniżej zbiorniczka wyrównawczego - ja u siebie zamocowałem a właściwie położyłem butelkę pomiędzy grodzią a zaworem od DPF, raz na jakiś czas (miesiąc może dłużej ) nagromadzony płyn z butelki przelewam do zbiorniczka - jest go tam około 100 ml, jak będę miał czas to jutro dam fotkę

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    32
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    korek nic nie da, ja to rozwiązałem w następujący sposób: należy zaopatrzyć się w przewód igelitowy o takiej średnicy aby można go było nasunąć na króciec w górnej części zbiorniczka , buteleczkę plastikową o pojemności ok 0,5 l , w korku wywiercić otwór aby wcisnąć przewód igelitowy, w górnej części butelki zrobić ze 2 -3 małe otworki (szpilka gwóźdź) aby nie zbierało się ciśnienie, przymocować butelkę poniżej zbiorniczka wyrównawczego - ja u siebie zamocowałem a właściwie położyłem butelkę pomiędzy grodzią a zaworem od DPF, raz na jakiś czas (miesiąc może dłużej ) nagromadzony płyn z butelki przelewam do zbiorniczka - jest go tam około 100 ml, jak będę miał czas to jutro dam fotkę
    A próbowałeś z korkiem? Bo wydaje mi się, że tak być nie powinno, że wywala płyn. Rozwiązanie, o ktorym piszesz usuwa tylko objawy, chociaż też myślałem o podobnym patencie Sprawdzałem u siebie węże od chłodnicy czy nie puchną. Wydają się być w porządku. Nie twardnieją jakoś znacząco po nagrzaniu, więc i ciśnienie w układzie nie powinno być nadmierne. Ale z jakiejś przyczyny wyrzuca ten płyn...

  9. #23
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    20151010_165828.jpg
    20151010_170055.jpg
    20151010_165818.jpg

    tak to u mnie wygląda płyn zbierał się tam chyba od lipca także wcale nie ubywa go zbyt wiele, najważniejsze że zbiorniczek nie jest mokry a płyn się nie marnuje

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    32
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Wymieniłem korek na nowy z ASO i narazie susza na zbiorniczku, więc sądzę, że to jednak zaworek w korku przedwcześnie puszczał ciśnienie wraz z płynem.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    37
    Auto
    Freemont
    Rocznik
    2013
    Miałem tak samo - wymiana korka pomogła.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin/Bochum
    Postów
    161
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 Marea 1.9 jtd 105
    Rocznik
    12.2006
    Witam mnie również dopadł wyciek płynu na zgrzewie zbiorniczka wyrównawczego, wymiana samego oryginalnego korka pomogła ,cena w serwisie opla 96zł a w aso fiata ten sam korek 35zł Stary i Nowy korek.jpgPo wymianie korka.jpg

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    50
    Postów
    572
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    a na portalu od 10-16zł

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin/Bochum
    Postów
    161
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 Marea 1.9 jtd 105
    Rocznik
    12.2006
    Kolego Capsel może i się z tobą zgodzę, ale jak do tego doliczyć cudowną przesyłkę pobraniową 15zł-21zł to na jeden chrom wyjdzie

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    419
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    +1 dla wymiany korka - pocenie się zbiorniczka ustąpiło Co ciekawe, w starym korku sprężynka działała lekko, ale widocznie nie puszczała ciśnienia.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2019
    Skąd
    Aleks Kuj
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2010
    Witaj
    Miałem podobny przypadek płyn wydobywał się poprzez odpowietrznik po nagrzaniu auta, co okazało się była to wina korka i po radach kolegów NIE KUPIŁEM NA ALLEGRO za ( powiedzmy 20 zł ) tylko w ASO za 35 zł i po problemie sprawdzałem już kilka razy ale jest suchutko a poziom płynu ciągle taki sam.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [bravo 1,9 JTD CF2] Odpowierzanie zbiornika paliwa
    Napisany przez jacjacek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 15-10-2013, 23:59
  2. położenie zbiornika płynu chłodzacego
    Napisany przez dawid810909 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-04-2013, 00:21
  3. Wąż od zbiorniczka wyrównawczego - co to jest?
    Napisany przez pawelt89 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-12-2012, 00:34
  4. Korek zbiorniczka wyrównawczego...
    Napisany przez benykulka na forum Scudo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-09-2009, 20:40
  5. znikający płyn ze zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-02-2009, 21:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

odpowiecznik naczynia wyrownawczego

czy korek zbiorniczka powinna miec odpowietrznik

czy korek zbiorniczka wyrownawczego ma odpowietrzenie

czy w zbiorniczku wyrownawczym musi byc odpowietrznik

fiat croma jtd zbiorniczek

jaki odpowietrznik do zbiornika wyrownawczego

zbiorniczek wyrownawczy croma

brak odpiwietrznika w zbiorniku wyrownawczym chlodnicy

odpowietrznik na zbiorniku wyrownawczym

korek wlewu plynu chlodniczego nie odpowietrza

odpowietrznik naczynka wyruwnawczego

paruje z naczynia wyrownaczego

czy we wszystkich autach korek do zbiorniczka wyrownawczego jest taki sam

odma silnika

jaki powinien byc odpowietrznik do naczynia wyrownawczego

jaki odpowietrznik do naczynia przelewowego

odpowietrznik zbiornika wyruwnawczego

czy musi byc odpowietrznik w naczyniu wyrownawczym

odpowietrznik do zbiornika wyrownawczego

odpieietrzenie zbiornika plynu chlodniczego

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl