Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Panowie ,a co ma do odpalania pedał gazu ? Dzisiaj zrobiłem tak , przekręciłem kluczyk odczekałem chwilę i w międzyczasie nacisnełem kilka razy pedał gazu ( bez odpalania ) samochód po takim zabiegu bardzo elegancko zaskoczył , równo bez zadnych "kulawych" obrotów . Może coś z przepustnicą mam ?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Doświadczony klubowicz
Moim zdaniem takie zachowanie może jak najbardziej wskazywać na przepustnicę. Może trzeba ją przeczyścić?
W poprzednim aucie miałem taką sytuację, że najpierw obroty mi trochę falowały na biegu jałowym a w końcu doszło do tego, że dwa razy auto mi na drodze zgasło podczas wysprzęglania. Przepustnica była mocno zasyfiona i po czyszczeniu jak ręką odjął (od tego czasu czyściłem ją dość regularnie
)
-
Klubowicz
O jaką przepustnicę chodzi?
-
Klubowicz
rozruch zimnego silnika, odgłos popiskiwania pasków osprzetu podobny na obu nagraniach
Ostatnio edytowane przez pu3 ; 14-11-2014 o 02:07
-
Nowy klubowicz
Witam, mam tak samo (silnik 2.4) zawsze rano na zimnym silniku takie nie równe klekotanie .Bylem u mechanika i powiedział ze te popiskiwanie to pompa wspomagania i to ona daje opór na silnik i przez te nierówne obroty silnika
-
Klubowicz

Napisał
Bibor
Witam, mam tak samo (silnik 2.4) zawsze rano na zimnym silniku takie nie równe klekotanie .Bylem u mechanika i powiedział ze te popiskiwanie to pompa wspomagania i to ona daje opór na silnik i przez te nierówne obroty silnika
Wspomaganie jest chyba elektryczne
Ostatnio edytowane przez pu3 ; 14-11-2014 o 11:25
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
Bibor
Bylem u mechanika i powiedział ze te popiskiwanie to pompa wspomagania i to ona daje opór na silnik i przez te nierówne obroty silnika
Te popiskiwanie to nie pompa tylko pasek od alternatora. Jeździłem z tak piszczącym paskiem prawie przez rok czasu.
Piszczy jak skręcasz kołami, zazwyczaj jak stoisz w miejscu lub przy parkowaniu?
U mnie tak było.
W lipcu padł mi alternator i oddałem do regeneracji przy okazji wymieniłem pasek od alternatora na nowy(50-60 zł).
Stwierdziłem że jak i tak wszystko rozebrałem to warto wymienić na nowy. Niestety założenie nowego paska nie jest takie proste. Jest to pasek samonapinający. W dwie osoby bawiliśmy się z zakładanie ponad godzinę.
Po założeniu nowego paska piszczenie całkowicie zniknęło. Niestety nadal przy odpalaniu trochę tak jakby nierówno pracuje przez kilka sekund(dokładnie tak jak na filmikach), czasem ciężko ma zapalić jakby paliwa brakowało.
Jak już wcześniej pisałem środki czyszczące i dolewka 2T trochę poprawiają rozruch.
Pozdrawiam

-
Doświadczony klubowicz

Napisał
robert79
Myślicie że takie czyszczenie układu naprawdę coś daje?
Daje... Cały syf nagromadzony latami wyląduje w filtrze paliwa i być może we wtryskach. Kompletne czyszczenie wraz z płukaniem baku może ma sens (pewnie to z ASO), dolewki czyszczące są zalecane jeśli są robione od zakupu auta.
-
Klubowicz
pu3, podczas odpalania na tym drugim filmiku LM jest nadal w baku?

www.fso-1500.pl
-
Klubowicz

Napisał
dominiq
pu3, podczas odpalania na tym drugim filmiku LM jest nadal w baku?
Tak.Bak miałem zatankowany pod korek z dodatkiem LM.Na drugim filmiku paliła sie rezerwa.
-
Klubowicz
Obawiam się, że po zatankowaniu paliwa bez LM problem powróci. Winne tutaj są startowe dawki paliwa. Aktualizacja oprogramowania to troszkę poprawia. LM zwiększa liczbę cetanową i sprawia, że paliwo lepiej się spala, dlatego odpala równo. Dodatkowo kolektor dolotowy jest pewnie w nienajlepszym stanie.
Przerabiałem to.

www.fso-1500.pl
-
Klubowicz

Napisał
dominiq
Dodatkowo kolektor dolotowy jest pewnie w nienajlepszym stanie.
Faktycznie, kolektor nie czyszczony,wyczysciłem przepustnicę, czujnik doładowania i egr.(nia bylo poprawy w momencie rozruchu na zimno)
Obecnie- kolejne tankowania,jest subiektywna poprawa kultury pracy w trakcie zimnego rozruchu
-
Nowy klubowicz

Napisał
TMK
Daje... Cały syf nagromadzony latami wyląduje w filtrze paliwa i być może we wtryskach. Kompletne czyszczenie wraz z płukaniem baku może ma sens (pewnie to z ASO), dolewki czyszczące są zalecane jeśli są robione od zakupu auta.
Może skusze się na taki zabieg , opisze jak zaobserwuję jakieś zmiany. Dodam tylko że z autem jest wszystko ok , a chcę to zrobić profilaktycznie.
Podobne tematy
-
Napisany przez piotr55122 na forum Stilo
Odpowiedzi: 57
Ostatni post: 28-09-2015, 12:27
-
Napisany przez Elektryk # na forum Punto
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 17-07-2014, 20:59
-
Napisany przez krzastek19 na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 24-02-2013, 15:32
-
Napisany przez Thundercat na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 26
Ostatni post: 08-11-2011, 14:52
-
Napisany przez digidyy na forum Punto II
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 15-05-2011, 17:57
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
silnik fiata 1 9 jtd nie rowno chodzi po odpaleniu
,
Nieruwna praca silnika po odpaleniu croma
,
odglos nierownej pracy silnika na zimnym fiat croma
,
fiat croma rozruch silnika
,
nierowne obroty na zimnym silniku fiat croma
,
fiat croma 2009 nierowna praca silnika benzynowego
,
falowanie obrotow po uruchomieniu croma
,
multijet falowanie obrotow po uruchomieniu
,
https:fiatklubpolska.plcroma-446nierowna-praca-na-zimnym-26367
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:35.
W sieci od 2007 roku.