Kolego zino ja raz na 3 miesiące dolewam taki preparat Dodatek do ON.jpg albo co 3 tankowanie shell v-power diesel a tak poza tym tankuję zwykły diesel na shellu
Kolego zino ja raz na 3 miesiące dolewam taki preparat Dodatek do ON.jpg albo co 3 tankowanie shell v-power diesel a tak poza tym tankuję zwykły diesel na shellu
Ten LM, jest dobry sam go używałem kiedyś. Cene ma trochę zaporowa.
via note 3
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
ja do każdego tankowania dolewam olej 2T. przy regularnym stosowaniu olej daje takie same efekty jak ten dodatek.
Pozdrawiam
Co do pytania o zakresy obrotów, najlepiej pojechać na hamownię i sprawdzić jaki jest przebieg momentu obrotowego i mocy w zalezności od obrotów
Maka131 a jaki olej lejesz jeżeli to nie tajemnica. Powiem szczerze, że sporo poczytałem o tym i jestem skłonny dolewać po trochę.
CzarnyGD - bez przesady - po hamowniach to się tułał nie będę - porozmawiałem z kolegami w pracy i zakres około 1800 najmniej jest ok.
boszzzz ludzie.. w zyciu do żadnego diesla niczego ( prócz ON tankowanego na firmowych stacjach) nie dolewałem i nie miałem problemów z wtryskiwaczami!
Ale widze że nie ma to jak siła marketingu... :/
ja stosuje LM 1052.
LIQUI MOLY 2-TAKT MOTOROIL 1L LM 1052 - GALON OLEJE S.C.
dolewam ok 200 ml na pełen bak. zazwyczaj tankuje jak wskazówka jest w okolicach rezerwy i zalewam ON do pełna. olej wlewam przed tankowaniem żeby się ładnie wymieszał. zazwyczaj tankuje zwykłe ON. staram się tankować na BP i Shell. jeśli jestem w okolicy gdzie ich nie ma tankuję również na innych. powyższe mam po prostu po drodze na trasach gdzie najczęściej jeżdżę. najważniejsze żeby paliwo było dobrej jakości z pewnego źródła. żeby nie było to paliwo jakiejś trzeciej jakości.
Pozdrawiam
RafalWAWA - dlatego podpytuję. To mój pierwszy diesel. Na wielu forach jest na ten temat (dolewki 2T) i stąd moje zainteresowanie. Są nawet jakieś pomiary wtrysków przed stosowaniem i po. Ja się na tym nie znam ale ludziska opisujący te wskazania stwierdzali lepsze wskazania od poprzednich. Zresztą w instrukcji jest coś o dodatku do paliwa o działaniu ochronnym dla diesla - TUTELA DIESEL ART. Coś w tym może być. Narazie zalałem do pełna eko diesel z orlenu i nic więcej.
maka131 - dzięki - spory wybór różnych różności
Tez niczego nie dolewam do zbiornika za to leje na dobrych stacjach - głównie orlen. A obroty - wg mnie nic nie zastąpi ucha. Zawsze biorę samochody na ucho, a na obrotomierz patrzę tylko w skrajnych sytuacjach.
Do tej pory też zawsze jeździłem na ucho. Ale nigdy dieslem z turbo i jakimiś dwumasami. Dlatego planuję na początku podpatrywać obrotomierz (skoro już jest) i "wytrenować" ucho do odpowiednich przełożeń. Jak już "zapamiętam" dźwięk po którym należy zmieniać biegi to obrotomierz nie będzie potrzebny Nie ma wyjścia - trzeba sporo trenować - Orlen się ucieszy
W Polsce i tak są tylko 2 rafinerie Orlen i Lotos czy tankujesz na shell czy BP to i tak lejesz ropę z Orlenu lub Lotosu. Ja olej 2t leje ten z orlenu 1l coś ok 18 zł. A co do marketingu to olej 2t reklamuje się jako olej do dwusuwa więc marketing tylko jako dodatek do ropy robią mu tylko użytkownicy.
Kolejne pytanko - jak poprzedni właściciel wymienił EGR na nowy i założył zaślepkę z dziurą to zawór trzeba czyścić czy nie. Jak tak to co ile kilometrów?
Czy jak się wypala DPF w czasie jazdy to coś się świeci na desce albo piszczy- jak poznać kiedy to się dzieje żeby nie wyłączyć auta podczas wypalania.
Czyszczenie egr nigdy mu nie zaszkodzi (no chyba że tak się to zrobi że się zawór uszkodzi..) Zaślepka z dziurami chroni kolektor ssący przed nadmiarem syfu, a nie sam zawór
Co do sygnalizacji wypalania dpf- twoja to zdaje się wersja poliftowa.. nie wiem jak tam jest ( w niektórych autach z czasem wprowadzono sygnalizację wypalania dpf, nie wiem czy cromy to też dotyczy), u mnie takiej sygnalizacji nie ma, a samo wypalanie widzę bo a) wzrasta znacznie spalanie sygnalizowane przez kom ( jeżdzę na włączonym instant consumption)
b) jak zdejmę nogę z gazu, spalanie bardzo niechętnie spada ( jeśli nie ma wypalania, szybko spada to poziomu 2l/100km)
c) ostre przyspieszenie to siwy dym z rury
d) jeśli się zatrzymam, silnik wyraxnie nierówno pracuje na jałowych obrotach
No to juz wiem o co z tymi obrotami chodzi, tez to zauwazylem i mam poliftowa crome. Co do obrotow to u mnie problemu nie ma bo mam automat. Zauwazylem ze przelacza biegi w okolicy 2200 obr. Co do paliwa to tankuje verve,bo mam stacje pod nosem albo paliwo ze stacji carefour,bo jest tanie. Niedawno zrobilem prawie tys km i stwierdzilem,ze na verwie z orlenu wiecej km zrobilem niz na tym drugim dieslu. Do paliwa nic nie leje chociaz widzialem taki srodek na stacji ktory ma niby wszystko przeczyscic itd i sie nawet zastanawialem czy raz nie wlac. Uzupelnilem za to olej we wspomaganiu srodkiem ubiwersalnym,ktory jest bezbarwny i sie dostosowuje do k azdego innego oleju,dodatkowo zas uszczelnia podobno caly uklad. Nie mieli zielonego oleju na stacji i facet polecil mi wlasnie to.
Wysłane z Tapatalk
moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma