Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 11 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 163
Like Tree16lubi to!

Temat: Kupiłem kromkę i mam kilka pytań.  

  1. #61
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Kolego zino ja raz na 3 miesiące dolewam taki preparat Dodatek do ON.jpg albo co 3 tankowanie shell v-power diesel a tak poza tym tankuję zwykły diesel na shellu
    zino lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Ten LM, jest dobry sam go używałem kiedyś. Cene ma trochę zaporowa.

    via note 3

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #63
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja do każdego tankowania dolewam olej 2T. przy regularnym stosowaniu olej daje takie same efekty jak ten dodatek.
    Pozdrawiam


  5. #64
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Co do pytania o zakresy obrotów, najlepiej pojechać na hamownię i sprawdzić jaki jest przebieg momentu obrotowego i mocy w zalezności od obrotów

  6. #65
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    121
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Maka131 a jaki olej lejesz jeżeli to nie tajemnica. Powiem szczerze, że sporo poczytałem o tym i jestem skłonny dolewać po trochę.
    CzarnyGD - bez przesady - po hamowniach to się tułał nie będę - porozmawiałem z kolegami w pracy i zakres około 1800 najmniej jest ok.

  7. #66
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    boszzzz ludzie.. w zyciu do żadnego diesla niczego ( prócz ON tankowanego na firmowych stacjach) nie dolewałem i nie miałem problemów z wtryskiwaczami!
    Ale widze że nie ma to jak siła marketingu... :/
    Capsel lubi to.

  8. #67
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja stosuje LM 1052.
    LIQUI MOLY 2-TAKT MOTOROIL 1L LM 1052 - GALON OLEJE S.C.

    dolewam ok 200 ml na pełen bak. zazwyczaj tankuje jak wskazówka jest w okolicach rezerwy i zalewam ON do pełna. olej wlewam przed tankowaniem żeby się ładnie wymieszał. zazwyczaj tankuje zwykłe ON. staram się tankować na BP i Shell. jeśli jestem w okolicy gdzie ich nie ma tankuję również na innych. powyższe mam po prostu po drodze na trasach gdzie najczęściej jeżdżę. najważniejsze żeby paliwo było dobrej jakości z pewnego źródła. żeby nie było to paliwo jakiejś trzeciej jakości.
    Pozdrawiam


  9. #68
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    121
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    RafalWAWA - dlatego podpytuję. To mój pierwszy diesel. Na wielu forach jest na ten temat (dolewki 2T) i stąd moje zainteresowanie. Są nawet jakieś pomiary wtrysków przed stosowaniem i po. Ja się na tym nie znam ale ludziska opisujący te wskazania stwierdzali lepsze wskazania od poprzednich. Zresztą w instrukcji jest coś o dodatku do paliwa o działaniu ochronnym dla diesla - TUTELA DIESEL ART. Coś w tym może być. Narazie zalałem do pełna eko diesel z orlenu i nic więcej.
    maka131 - dzięki - spory wybór różnych różności

  10. #69
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Tez niczego nie dolewam do zbiornika za to leje na dobrych stacjach - głównie orlen. A obroty - wg mnie nic nie zastąpi ucha. Zawsze biorę samochody na ucho, a na obrotomierz patrzę tylko w skrajnych sytuacjach.
    Capsel lubi to.

  11. #70
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    121
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Do tej pory też zawsze jeździłem na ucho. Ale nigdy dieslem z turbo i jakimiś dwumasami. Dlatego planuję na początku podpatrywać obrotomierz (skoro już jest) i "wytrenować" ucho do odpowiednich przełożeń. Jak już "zapamiętam" dźwięk po którym należy zmieniać biegi to obrotomierz nie będzie potrzebny Nie ma wyjścia - trzeba sporo trenować - Orlen się ucieszy
    luk202 lubi to.

  12. #71
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    40
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    W Polsce i tak są tylko 2 rafinerie Orlen i Lotos czy tankujesz na shell czy BP to i tak lejesz ropę z Orlenu lub Lotosu. Ja olej 2t leje ten z orlenu 1l coś ok 18 zł. A co do marketingu to olej 2t reklamuje się jako olej do dwusuwa więc marketing tylko jako dodatek do ropy robią mu tylko użytkownicy.

  13. #72
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał zino Zobacz post
    Dlatego planuję na początku podpatrywać obrotomierz (skoro już jest) i "wytrenować" ucho do odpowiednich przełożeń. Jak już "zapamiętam" dźwięk po którym należy zmieniać biegi to obrotomierz nie będzie potrzebny
    dobrze wiedzieć kiedy turbo "startuje"
    zino lubi to.

  14. #73
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    121
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Kolejne pytanko - jak poprzedni właściciel wymienił EGR na nowy i założył zaślepkę z dziurą to zawór trzeba czyścić czy nie. Jak tak to co ile kilometrów?
    Czy jak się wypala DPF w czasie jazdy to coś się świeci na desce albo piszczy- jak poznać kiedy to się dzieje żeby nie wyłączyć auta podczas wypalania.

  15. #74
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Cytat Napisał zino Zobacz post
    Kolejne pytanko - jak poprzedni właściciel wymienił EGR na nowy i założył zaślepkę z dziurą to zawór trzeba czyścić czy nie. Jak tak to co ile kilometrów?
    Czy jak się wypala DPF w czasie jazdy to coś się świeci na desce albo piszczy- jak poznać kiedy to się dzieje żeby nie wyłączyć auta podczas wypalania.
    Czyszczenie egr nigdy mu nie zaszkodzi (no chyba że tak się to zrobi że się zawór uszkodzi..) Zaślepka z dziurami chroni kolektor ssący przed nadmiarem syfu, a nie sam zawór

    Co do sygnalizacji wypalania dpf- twoja to zdaje się wersja poliftowa.. nie wiem jak tam jest ( w niektórych autach z czasem wprowadzono sygnalizację wypalania dpf, nie wiem czy cromy to też dotyczy), u mnie takiej sygnalizacji nie ma, a samo wypalanie widzę bo a) wzrasta znacznie spalanie sygnalizowane przez kom ( jeżdzę na włączonym instant consumption)
    b) jak zdejmę nogę z gazu, spalanie bardzo niechętnie spada ( jeśli nie ma wypalania, szybko spada to poziomu 2l/100km)
    c) ostre przyspieszenie to siwy dym z rury
    d) jeśli się zatrzymam, silnik wyraxnie nierówno pracuje na jałowych obrotach

  16. #75
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    50
    Postów
    419
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    No to juz wiem o co z tymi obrotami chodzi, tez to zauwazylem i mam poliftowa crome. Co do obrotow to u mnie problemu nie ma bo mam automat. Zauwazylem ze przelacza biegi w okolicy 2200 obr. Co do paliwa to tankuje verve,bo mam stacje pod nosem albo paliwo ze stacji carefour,bo jest tanie. Niedawno zrobilem prawie tys km i stwierdzilem,ze na verwie z orlenu wiecej km zrobilem niz na tym drugim dieslu. Do paliwa nic nie leje chociaz widzialem taki srodek na stacji ktory ma niby wszystko przeczyscic itd i sie nawet zastanawialem czy raz nie wlac. Uzupelnilem za to olej we wspomaganiu srodkiem ubiwersalnym,ktory jest bezbarwny i sie dostosowuje do k azdego innego oleju,dodatkowo zas uszczelnia podobno caly uklad. Nie mieli zielonego oleju na stacji i facet polecil mi wlasnie to.

    Wysłane z Tapatalk
    moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma


 
Strona 5 z 11 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kupiłem Stilo z Skywindow mam kilka pytań
    Napisany przez lexy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 30-10-2014, 20:45
  2. Kilka pytań o JTD
    Napisany przez warrior na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-06-2014, 23:05
  3. Kilka usterek kilka pytań ???
    Napisany przez wwlbravo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-04-2012, 12:03
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-03-2012, 16:38
  5. kilka pytań
    Napisany przez ksx na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 21-11-2008, 17:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl