Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Posty od 46 do 58 z 58
Like Tree4lubi to!

Temat: koszty rozrzadu  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Czym zaślepialiście otwory po ośkach klap w poliftowej cromie (kolektor plastikowy)?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Czym zaślepialiście otwory po ośkach klap w poliftowej cromie (kolektor plastikowy)?
    Tak.. wklejałem zdjęcia.. poszukaj wątków o klapach
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    45
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    U siebie również wklejałem zaślepki (pozmianowy - plastikowy kolektor) choć wg producenta nie jest to konieczne (wklejane).
    Producent (z alledrogo) zaślepek zaleca aby wywalić same klapki z ośkami, nie wybijać tulejek.
    Ma tak z wymiarowane zaślepki, że trzeba je wbijać. Bo wbiciu powinny być szczelne (ze względu na plastyczność materiału). Choć sam uważam iż odrobina kleju anaerobowego nie zaszkodzi. Klapki w pozmianowym łatwo wyrwać bo są wykonane chyba z puszek po piwie. Po wyrwaniu klapki, podważa się ośkę i bez oporów wychodzi.
    W komplecie miałem pięć zaślepek. Wywala się całkowicie listwę. Należy pamiętać o tym że SERWOMOTOR MA BYĆ DALEJ PODŁĄCZONY ELEKTRYCZNIE.

  5. #49
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Tak.. wklejałem zdjęcia.. poszukaj wątków o klapach
    Link: https://fiatklubpolska.pl/croma-446/...dziwac-39715/9
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2018
    Skąd
    Lodz
    Postów
    15
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    06.2009 FL
    Za rozrzad te paski obydwa, pompa wody, plyn chlodniczy, napinacze i wszystko co potrzebne z robocizna okolo 700 zl placilem rok temu. Tylko nie dawaj tego do zrobienia jakims paprokom bo spierdola silnik jak przestawia chodz o zabek.

  7. #51
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    48
    Auto
    Fiat Croma 1,9jtd 150KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał belik1622 Zobacz post
    Za rozrzad te paski obydwa, pompa wody, plyn chlodniczy, napinacze i wszystko co potrzebne z robocizna okolo 700 zl placilem rok temu. Tylko nie dawaj tego do zrobienia jakims paprokom bo spierdola silnik jak przestawia chodz o zabek.
    A w jakim mieście? Robił ktoś w Poznaniu albo Wrocławiu? Sam się nie podejmę a w miejscu gdzie robiłem tarcze i klocki krzyknęli 500 za robociznę samą plus prawie drugie tyle za klamoty. Znalazłem zestaw INA + pompa INA za 376 zł cm sądzicie? (https://www.iparts.pl/czesc/zestaw-p...67.html#100453)

    Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Robiłem rozrząd w kwietniu. Za same części dayco 740 zł + robocizna 250zł. Robił mi mechanik pracujący na codzień w ASO opla.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  9. #53
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Tak dla uzupełnienia...

    Wymieniłem sam u siebie rozrząd i po 4,5 roku oraz jakiś 60 tys km miałem już:

    Wyciek z pompy - padło uszczelnienie na kole... Nie pamiętam jakiej firmy kupowałem pompę ... jak na zdjęciu
    Załącznik 31035Załącznik 31036

    Napinacz kompletnie rozciągnięty... Jeszcze trochę i przeskoczył by paseczek.. Nie wiem czy to wina paska firmy: GATES, czy firmy, która mi to zmieniała ( poprzednio sam tego nie robiłem ) źle napięła i tak jeździłem nieświadom.... Teraz jest pasek INA co by to nie było
    Załącznik 31037

    A tak to wyglądało po złożeniu:

    Załącznik 31038

    To jest koło dwu masowe paska wieloklinowego które miało bardzo już spękana gume więc wraz z wszystkimi rolkami i napinaczem poszło do wymiany...
    Załącznik 31039

    Załącznik 31040

    Załącznik 31041

    A przy okazji Croma dostała nowy termostat... tak jaki był oryginalny.. BEHR tak na zapas bo i tak przy około 160/180 tys km zawsze mi w Fiatach padały ...

    Załącznik 31042

    Tak więc operacja wyrzucenia klap się powiodła i pacjentka żyje tak jak żyła poprzednio ... ja różnic nie odczułem ale w sumie na razie w koło komina nią jeździłem więc trudno powiedzieć

    Klamoty z termostatem, uszczelka i płynem jakieś 1200 zł mnie kosztowały
    Załącznik 31043
    Ale ten czas leci... Wydaje mi się że dopiero wymieniałem ten rozrząd a tu zaraz 6 lat będzie miał więc czas na kolejną wymianę.
    Tym razem wlatuje komplet Dayco + pompa z metalowym wirnikiem. Może jeszcze w tym roku to zrobię z nudów, zawsze to jakaś wymówka by nie ubierać choinki

    PS.
    A tak na marginesie praktycznie wszystkie filmiki na Youtubie odnośnie wymiany rozrządu w silniku 1,9 16V 150 KM są do bani Nie wiem kto to powiela ale jest to źle pokazane, opisane i nie dotyczy to tylko Polskich ale i zachodnich filmów w sumie znalazłem jeden dosłownie jeden, który coś tam pokazuje ale nie objaśnia https://youtu.be/69dJDWfWm7w?list=PL...zfFWZgAm-0pW7K. A ogólnie chodzi o to że w tym silniku ( nie dotyczy V8 120 KM ) Koło zębate wałka rozrządu nie jest połączone na sztywno klinem z wałkiem rozrządu (jest na stożku i może się przesunąć) i po ustawieniu wałka rozrządu na blokadzie, wymianie paska na znaczniki na kołach i po przykręceniu na dole blokady do wału korbowego jeżeli się to nie pokrywa należy odkręcić/poluzować koło zębate tak aby się ustawiło w właściwej pozycji i ponownie dokręcić. Co ciekawe często w komentarzach pod tymi filmami czytam że komuś cię to nie zgadza i co ma zrobić a pewnie 2/3 ma źle ustawiony rozrząd i nawet o tym nie wie Chyba sam nagram film bo po prostu ręce opadają
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 11-12-2023 o 07:48
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Oświęcim
    Wiek
    49
    Postów
    265
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM ASB Ambient White
    Rocznik
    2007
    To jak z tymi kosztami,bo u mnie też już wymiana za pasem? Ktoś robił ostatnio?
    Oczywiście bedzie Dayco itd

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Cytat Napisał Marcin_Croma Zobacz post
    To jak z tymi kosztami ...
    W styczniu 2023 kupowałem zestaw Dayco + oryginalna fiatowska pompa wody koszt 474 zł, dodatkowo pasek wielorowkowy 38 zł.
    Kosztów wymiany (robocizny) nie pamiętam, a nie chce mi się szukać faktury.
    Marcin_Croma lubi to.

  12. #56
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Odkupiłem na Alledrogo zestaw Dayco+pompą z metalowym wirnikiem od miłośnika Alf, który sprzedał swoje auto.
    W sumie zapłaciłem 249 zł za wszystko. Koszt takiego zestawu zaczyna się od 270 zł + pompa od 90 zł
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    202
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Ja kupiłem parę lat temu tańszy rozrząd coś ok.350 zł, pierwszy i ostatni raz, pompa rozciekła się po1,5 roku i wszystko do wymiany. Rozrząd musi być z górnej półki .
    Marcin_Croma lubi to.

  14. #58
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Kilka zdjęć z zestawu Dayco

    Pacjentka przeżyła operację i ma się bardzo dobrze

    pompa1.jpg
    pom1.jpg
    pomp3.jpg
    rol1.jpg
    nap1.jpg
    pasek.jpg
    Zielony lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Podobne tematy

  1. 1.9 JTD 120 KM vs 150 KM, koszty
    Napisany przez macman na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-08-2013, 15:53
  2. Koszty wypadków
    Napisany przez hak64 na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-01-2013, 12:14
  3. Wymiana zawieszenia - koszty.
    Napisany przez postal1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 19-06-2012, 18:46
  4. koszty przeglądów w ASO - Warszawa
    Napisany przez wilanowiak na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-03-2011, 16:15
  5. koszty naprawy w ASO
    Napisany przez mlynek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 10-10-2009, 15:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana rozrzadu croma cena

https:fiatklubpolska.plcroma-446koszty-rozrzadu-40030

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl