Ja zastanowiłbym się nad jednym...
Czy wtryskiwacz mający dużą korektę (w tym przypadku in plus) jest wadliwy, czy wadliwy jest któryś z wcześniejszych i jego praca wymaga korygowania przez wtryskiwacz czwarty?...
Ja zastanowiłbym się nad jednym...
Czy wtryskiwacz mający dużą korektę (w tym przypadku in plus) jest wadliwy, czy wadliwy jest któryś z wcześniejszych i jego praca wymaga korygowania przez wtryskiwacz czwarty?...
Marne szanse, moim zdaniem czwarty ewidentnie jest zapchany.
Obroty silnika: 848 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): -1,44 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -1,30 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 0,16 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 4): 2,60 mmł/w
Obroty silnika: 1714 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): -0,31 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -0,41 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 0,34 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 4): 0,36 mmł/w
cały ale czarną "puszkę "wcześniej odkręcają rozbierają na części pierwsze i przy pomocy specjalistycznych narzędzi składają Pracownia regeneracji wtryskiwaczy, pomp wtryskowych oraz turbosprężarek - YouTube
Zrobione
Zaraz po czyszczeniu i odpaleniu:
Obroty silnika: 850 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): 1.02 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 2): 0.18 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 3): -0.89 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 4): -0.31 mm3/w
Temperatura wody: 36'C
Po przejechaniu kilkunastu kilometrów (autoadaptacja załapała nowe parametry):
Obroty silnika: 849 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): -0.41 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -0.19 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 0.33 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 4): 0.29 mm3/w
Temperatura wody: 96'C
Obroty silnika: 1906 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): -0.19 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 2): 0.19 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 0.08 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 4): -0.07 mm3/w
Temperatura wody: 92'C
Resztę opisu i zdjęcia wkleiłem do mojego dziennika, link w stopce.
ps. jaro190 - dziękuję za podpowiedź, aby nie moczyć całości
Witam,
Odświeżam trochę stary temat, bo pytanie dotyczy tego samego
A mianowicie, pojeździłem ostatnio sobie z podpiętym komputerem, żeby sprawdzić świeżo zakupioną Cromkę. Przez cały czas pomiaru, niezależnie od obrotów i prędkości wtryskiwacz nr 1 pokazywał korektę 0,00. Natomiast reszta sobie "tańczyła" pomiędzy "normalnymi" wartościami. Według historii auta wymieniany był wtrysk nr3 (tak jest opisany). Przejmować się tym?
Nie wiem jakie paliwo poprzedni właściciel lał, ani czy co jakiś czas dolewał czegoś na przeczyszczenie do baku. Nie mniej jednak, zalałem dobrego diesla, dolałem Motula i od 120km sobie płuczę cały układ.
Jak wyjeżdżę cały bak powtórzę przejażdżkę z komputerem i zobaczymy czy coś się zmieni.
Witam .man dokładnie ten sam problem z wtryskiem 1 korekta na poziomie 0,00 i nie zmienia sie .jakies rozwiązanie panowie?
Wg mnie oznacza to ze wtrysk albo jest uszkodzony, albo byl partacko wymieniany i po wymianie nie został prawidłowo zakodowany w centralce.
To tzw kodowanie to nauczenie ecu, jakie są dokladnosci wykonania tego konkretnego wtryskiwacza, ich brak powoduje ze ecu nie koryguje pracy wtryskiwacza (stosuje jakies defaultowe wartosci dawek)
U mnie tez jest 1 na zero,
ale jeśli 1 wtrysk to punkt odniesienia to dlaczego u kolegi w postach wcześniej 1 wtrysk podaje wartość inną niż '0
No chyba nie do końca.. u mnie nigdy nie było stalej wartości 0 na którymś wtrysku, przejrzałem forum i u wielu osób też wszystkie wtryski mają jakieś korekty ( <> 0) Więc teoria z punktem odniesienia obalona... chyba że są różne wersje sterownika (lub jego softu) które różnie się zachowują, i w którejś faktycznie jest jedynka jako punkt odniesienia i "0"
Ale to też byłoby głupie.. zakładałoby że jedynka nie może nawalić. A jeśli jedynka nawali to co z tym punktem odniesienia?
korekta3.jpg wstawiam takie cuś co o tym sądzicie ?
niby wszystko ok ale przy utrzymywaniu predkosci jedt odczuwalne poszarpywanie i nie wiem jaka jest przyczyna
sprawdziłem juz wszystko ( węzyki opaski zaciskowe wezy itp.) wiec raczej z dolotem powietrza jest wszystko ok .turbina jest nowa ,wiec moze kolektor dolotowy . poprosze o jakąś podpowiedz gdzie jeszcze mam szukac .pozdrwaiam
Ostatnio edytowane przez izmaj1984 ; 19-06-2016 o 15:19
Korekcje sprawdza się na wolnych obrotach po trasie, 30 km trasa, podpinasz kompa i patrzysz. Na to co wiedze to te korekty nie powalają i na tych obrotach to powinny być blisko 0, au ciebie są wysokie i widząc 2 śmiem twierdzić że wtryski są przytarte delikatnie ale tragedii nie ma. Wlej 2T do baku, wyjeździj go i wtedy sprawdzaj. Jak się poprawi to zostaw.Najlepszym testem są przelewy. Poszarpywanie może być związane z dwumasą
Ostatnio edytowane przez cenioormo ; 20-06-2016 o 09:16
witam cie Cenioormo .dwumas raczej odpada bo mam automt i z tego co sie oriętuje tam nie na tego ustrojstwa.(chyba ze jestem w błedzie )to prosze o wybaczenie Skrzynia AISIN AF40 i zrobie tak jak powiedziałes :pomiar na rozgrzanym silniku to 30 km trasie i zbaczymy zaleje zbiornik liqui moly 2666 diesel spülung.
oo wybacz nie zauważyłem że masz automat...tak, przekładnia hydrokinetyczna nie ma 2masy, maja je dsg. U siebie miałem większy przelew na 3wtrysku (mam EDC15 więc zostaje manual) i autko w zimie słabo paliło, zalałem orlen 2T na cały bak 250ml, wyjeździłem 3 baki i znów zrobiłem przelewy, okazało się że wszystko wróciło do normy i przelewy od tamtej pory są na takim samym poziomie na każdym z wtrysków. Tyle że u mnie wtrysk nie był odpowiedzialny za rozruch tylko rozrusznik był do regeneracji. Aaa i do tej pory stosuję 2T do ON i nic złego się nie dzieje, wielu mechaników poleca takie dolewki do silników z CR
To sa wysokie korekty??
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka