Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 60
Like Tree1lubi to!

Temat: Korekcje wtryskiwaczy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2013
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    39
    Postów
    49
    Auto
    CROMA 1,9 8V
    Rocznik
    2005

    Korekcje wtryskiwaczy

    Witam czy mógłby mi ktoś podać prawidłowe wartości korekcji wtryskiwaczy jakie pokazuje w FES i ewentualnie wytłumaczyć mi kiedy jest źle jakie są objawy że wtryskiwacze źle pracują



    Temperatura wody: 76,86 °C
    Korekta paliwa Cyl.1: 1,00 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.2: -0,20 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.3: -0,23 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.4: -0,58 mmł/i

    To są moje wyniki i nie wiem czy to jest dobrze czy źle



    Zauważyłem też że im bardziej zapchany DPF tym te wartości są inne np: dpf zapchany 90%

    Korekta paliwa Cyl.1: 1,16 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.2: 0,68 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.3: -0,02 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.4: -1,80 mmł/i

    pomiar robiłem dzień po dniu te pierwsze są po wypaleniu dpf do 17%
    Ostatnio edytowane przez DamianC ; 20-01-2014 o 22:53



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    39
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Rozgrzej silnik i sprawdź wtryski raz jeszcze, na postoju, na biegu jałowym, przy wyłączonym nawiewie/klimatyzacji, radioodbiorniku i światłach.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Dokładnie, korekty sprawdź tak przy min ~85st.
    www.fso-1500.pl

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Są w normie. Korekty są po to, by korygować, więc są naturalne w pewnych granicach. Przy zapchanym DPF zmienia się charakterystyka pracy (silnikowi jest ciężej wydmuchiwać spaliny i napełniać cylinder, zaburzony jest prawidłowy cykl) - korekty są inne. Większe, bo i nierównomierność pracy silnika jest większa.
    Sprawdź tuż po wypaleniu DPF. Zawsze na ciepłym silniku - bo to jego normalny stan pracy.

    PS: użyj LiquiMoly diesel spulung do czyszczenia wtrysków. Zobaczysz poprawę.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2013
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    39
    Postów
    49
    Auto
    CROMA 1,9 8V
    Rocznik
    2005
    robiłeś to kiedyś jak to się robi który LiquiMoly diesel spulung mam kupić bo jest jakiś 2666 , do silników comon rail itp.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    39
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Zastosowałeś sie do moich wskazówek?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Cytat Napisał DamianC Zobacz post
    robiłeś to kiedyś jak to się robi który LiquiMoly diesel spulung mam kupić bo jest jakiś 2666 , do silników comon rail itp.
    Tak, do diesla będzie dobry. robię to regularnie, przynajmniej raz w roku.
    Spróbuj, "nic" nie kosztuje. U mnie różnica jest wyraźna, ale tyle ocen ilu użytkowników.
    Wlewasz na cały zbiornik paliwa...
    Albo niecały.
    Warsztatowo potrafią uruchomić silnik na 20 minut tylko na tym i czyści na max.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2013
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    39
    Postów
    49
    Auto
    CROMA 1,9 8V
    Rocznik
    2005
    Dzisiaj zrobiłem pomiar korekty wtryskiwaczy przy biegu jałowym wszystko wyłączone dpf zapchanie 79,80% czy to jest dobrze czy źle:
    Temperatura wody: 87,66 °C
    Korekta paliwa Cyl.1: 1,88 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.2: -0,96 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.3: -0,33 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.4: -0,58 mmł/i

    Nie wiem kiedy jest dobrze kiedy źle więc wolę zapytać .

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Dla mnie miarodajnym wskaźnikiem zapchania DPF jest ciśnienie w filtrze. Poziom % jest czysto obliczeniowy. (może przekroczyć nawet 100%)
    Poczekaj aż się dopali, przejedź się dynamicznie, wyłącz auto na kilka chwil i zmierz jeszcze raz. Na 99% wskazania się unormują. Korekty, jak już pisałem wielokrotnie, są po to, aby korygować pracę silnika, a wszyscy chcieliby, żeby były 0/0/0/0...
    Zmieniają się warunki pracy silnika (np opór zapchanego DPF) i Ecu koryguje dawki dla wyrównania równomierności obrotów wału. Kiedyś dość łebski serwisant powiedział mi, że fiat przyjmuje, że poniżej 2mm szesc. jest OK o ile są na +/- a nie wszystkie na przykład przelewają...

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2013
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    39
    Postów
    49
    Auto
    CROMA 1,9 8V
    Rocznik
    2005
    miałeś rację wsiadłem zrobiłem 80km i wszystko się poprawiło dodam że mam zalany w baku skf do czyszczenia wtrysków .


    Temperatura wody: 80,96 °C
    Korekta paliwa Cyl.1: 0,52 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.2: -0,51 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.3: 0,19 mmł/i
    Korekta paliwa Cyl.4: -0,22 mmł/i


    dzięki za pomoc

  12. #11
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    DamianC, ładnie pracuje silnik. Przy takich parametrach nic nie grzeb

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    202
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Grzest ma 100% racji nic nie trzeba robić silnik pracuje jak nowy.

  14. #13
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Sprawdziłem teraz swoje, temp ok. 90'C, wszystko wyłączone. Najpierw na jałowych później ok 2000obrotów.

    korekta0.JPG

    korekta1.JPG

    korekta2.JPG

    Trzeci wtrysk po trzech bakach dolewek 2T doszedł praktycznie do ideału, pierwszy i drugi koryguje czwartego. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Czwarty przy wyższych obrotach jeszcze działa w normie, przy jałowych lipa. Czytałem długi wątek na forum alfy i dalej zastanawiam się co będzie lepsze - wymiana końcówki czy kupno używki? Na nowy nie ma niestety opcji.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    To to bym oceniał przede wszystkim po sprawdzeniu kompresji na wszystkich cylindrach. Z pewnością nie jest równomierna. Na wolnych będzie miało to wpływ i to największy. Ludzie! nie od razu wszystkiemu są winne wtryskiwacze! Auto chodzi dobrze? Zostaw to.
    Jak zacznie się zastanawiać z odpalaniem na zimno - wrócisz do tematu. Sam miałem takie korekty wielokrotnie i wielokrotnie się normalizowały.

    PS: silnik masz "chipowany"?. Jakoś zawsze to będzie powodowało anomalie w stosunku do serii..
    Ostatnio edytowane przez grzest ; 24-02-2014 o 18:00

  16. #15
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Silnik po wirusie 120-->160KM. Znalazłem fragment logu zrobionego z rok temu:
    Obroty silnika: 1242 obr/min
    Korekta paliwa (cylinder 1): -0,35 mmł/w
    Korekta paliwa (cylinder 2): -1,42 mmł/w
    Korekta paliwa (cylinder 3): 0,78 mmł/w
    Korekta paliwa (cylinder 4): 0,73 mmł/w
    Wtedy drugi był na minusie, teraz czwarty na plus. Korekta na jałowym w okolicach +3 nie jest szkodliwa dla silnika? Zimny silnik w chwili odpalenia ciut trzęsie budą, jednak podobnie było rok temu (nie mam porównania). Zimny przy obecnych temperaturach puszcza trochę białego dymu z tłumika, ale nie wiem czy to nie para. Czarnej chmury nie ma. Organoleptycznie nic się nie dzieje.
    Ostatnio edytowane przez TMK ; 24-02-2014 o 18:24


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Korekcje wtryskiwaczy
    Napisany przez scrabit na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 29-12-2016, 17:09
  2. Czyszczenie wtryskiwaczy
    Napisany przez Kamciu86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-11-2011, 15:13
  3. Ciśnienie wtryskiwaczy 1.9TD
    Napisany przez Bdm na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-08-2011, 13:06
  4. awaria wtryskiwaczy?
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 07-12-2010, 23:18
  5. Czy to wina wtryskiwaczy??
    Napisany przez micmal4 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-06-2009, 13:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446korekcje-wtryskiwaczy-22509

korekty wtryskiwaczy

korekcja wtryskiwaczyjak sprawdzic korekcje wtryskiwaczykorekta wtrysku na pluskorekty wtryskiwaczy common railkorekta wtryskiwaczy crdawka korekcyjna wtrysku 1.9 jtdfiat ducato korekta wtryskowe maxkorekta wtrysku na minus1.3 multijet dawka paliwa prawidlowaujemne korekty wtryskiwaczy crkorekta wtryskukorekcje 1.9 jtdwtryski croma 2 4-36mikrosekund korekcja na wtryskuScudo 1 9 jtd czas wtrysku ms normajaka roznica korekcji dawki paliwa na wtryskiwaczachdodatnia korekta paliwa 1 9 jtdkorekty wtryskiwaczy na pluskorekcje wtryskiwaczy a turbinacr korekcja dawek paliwakorekty paliwawartosci korekt wtryskiwacza

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl