Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    40
    Postów
    359
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007

    Korekcje wtryskiwaczy

    Rzućcie proszę okiem na poniższe korekty:
    Croma nr 1 - 1.9 16V
    - zimny silnik, obroty jałowe
    sgow.jpg
    - ciepły silnik, obroty jałowe
    cdjo.jpg

    Objawy: żadnych, silnik pracuje równo, nie mam problemów z odpalaniem, żadnego dymienia.
    Z czego mogą wynikać korekcje 3 cylindra na poziomie ponad + 2,0?


    Croma nr 2 - 1.9 16V
    - zimny silnik, obroty jałowe
    yhvn.jpg
    - ciepły silnik, obroty jałowe
    w2w3.jpg

    Objawy: na rozgrzanym silniku żadnych, silnik pracuje równo, nie mam problemów z odpalaniem, żadnego dymienia, ale juz na zimnym silniku po odpaleniu puszcza białego bąka i dopóki się nie rozgrzeje to lekko kopci.
    Jakieś wnioski?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Witam.
    Mnie też zdarzały się wysokie korekty.
    Zaczynam od DIESEL SPULUNG (dodatek Liqui Moly do czyszczenia wtrysków) i czyszczenia czujnika ciśnienia doładowania.
    Przejeźdź zbiornik paliwa i zobacz. 80% przypadków to nie wina wtrysków lecz reakcji na jakieś inne niewłaściwe parametry. Korekty to tylko reakcja komputera dla wyrównania równomierności obrotu wału korbowego. Trzeba wszystko sprawdzić.... Ja np miałem pęknięty przewód dolotowy od intercoolera do kolektora i były pulsacje ciśnienia. Też były dziwne korekty. Na pierwszym +1,8 na ostatnim -1,6...

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Ale skoro korekty często poprawiają się często po zalaniu np. LM to niby z czego wynikają?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Mogą się pojawiać (również - ale nie tylko) np w wyniku zasyfienia układu zasilania paliwem, a nie od razu z awarii wtrysków.
    Robię to raz, góra dwa w roku. Profilaktycznie.

    Doświadczenie raczej mówi mi, że w większości były spowodowane "innymi" czynnikami.
    Jestem przekonany, że korekcje zmieniają się również w czasie cyklu między wypaleniami DPF ze względu na zmieniające się parametry pracy silnika. Np większy opór wydechu.

    Po to w końcu są korekcje, żeby komputer z nich korzystał. Kwestia, czy są inne objawy (nienaturalne spalanie, szarpanie, trudności z zapłonem itp)
    I tak zacząłbym szukać innych przyczyn, a potem sprawdzać wtryski.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    A co powiesz na taki objaw. Auto po dłuższym postoju po odpalaniu nierówno pracuje przez 5 sek. Jakby nie na wszystkie cylindry. Choć nie zawsze. Po zgaszeniu i ponownym odpalaniu pracuje jak nowe. Korekta na jednym wtrysku +1.6 Na innym -1, reszta w normie. Zero innych niepokojących objawów.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Wiesz, jasnowidzem nie jestem... A inne parametry?
    Sprawdziłbym EGR, czy się nie zacina. U mnie pracował, ale się przycinał (zamykał z opóżnieniem, w różnym czsie - jak chciał). Ciśnienie doładowania i masę powietrza. A i tak zacząłbym od LM...

    Może odma (separator oleju) jest przypchana i jest zbyt duże nadciśnienie w skrzyni korbowej. To też się mierzy...

    Jeśli wtryski przelewałyby ze względu na zużycie, to korygowały by na minus, a tu jednak "wyrównoważają".
    Trzeba szukać.

    Wtryski obstawiłbym na końcu, bo to i tak najdroższa diagnostyka w całej tej zabawie.

    Np czujnik ciśnienia doładowania, albo przepływka - trzeba oprócz sprawdzenia wielkości, które mierzy (masa powietrza i ciśnienie) sprawdzić i porównać, czy jako przetwornik pracuje w całym zakresie napięć. To trzeba sprawdzić w charakterystyce czujnika. Sprawdzałem czujnik ciśnienia doładowania i napięcie na przetworniku powinno zmieniać się (i tu nie pamiętam, więc podaję akademicki przykład) od 1,6V przy obrotach jałowych do 3,6V na koniec zakresu...

    No trochę roboty jest przy takim szukaniu.

    A wysokie ciśnienie paliwa? Może pompa "nabija" zbyt powoli?

    Bez sprawdzenia trudno wyrokować.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Dzięki za sugestię. Generalnie większość parametrów była sprawdzana a po LM sporo się poprawiło Problem się spotęgował po zalaniu kiepskiego paliwa. Lenistwo i głupota nie popłaca

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Jak pojeżdżę z rok to po zalaniu LM i przejechaniu traski średnie spalanie potrafi mi spaść o prawie litr na 100, choć większość nie uwierzy...
    I silnik pracuje bardziej miękko. Tak ciszej jakoś...

    Ale po umyciu auta też wydaje mi się, że "lepiej chodzi"...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    45
    Postów
    67
    Auto
    Tipo 1.6 automat
    Rocznik
    2017
    Takie pytanie: wymieniał już ktoś wtryski w 150'ce? Wie ktoś jakie są koszty nowych lub regenerowanych tak dla porównania?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Nowy wtrysk od 600 zł. Regeneracja 150 + części.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    ... Problem się spotęgował po zalaniu kiepskiego paliwa. Lenistwo i głupota nie popłaca
    Witam
    Czy mógłbyś sprecyzować określenie kiepskie paliwo, tzn. na jakiej stacji było tankowane i rodzaj tego paliwa.
    Tak dla potomnych, żeby uniknąć takich sytuacji.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Zwykły on na stacji Intermache.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2012
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    50
    Postów
    152
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 km

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Ja zawsze używam Diesel Spulung. Dolewam do pełnego zbiornika. Zawsze poprawia pracę silnika. Robię to raz lub dwa raz roku. Wzrasta kultura pracy, normalizują się korekcje, spada średnie zużycie paliwa.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał grzest Zobacz post
    Zawsze poprawia pracę silnika. Robię to raz lub dwa raz roku. Wzrasta kultura pracy, normalizują się korekcje, spada średnie zużycie paliwa.
    Poważnie jest to wyczuwalne? Czy mieści się w granicach "wydaje mi się" ?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Czyszczenie wtryskiwaczy
    Napisany przez Kamciu86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-11-2011, 16:13
  2. Ciśnienie wtryskiwaczy 1.9TD
    Napisany przez Bdm na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-08-2011, 14:06
  3. regeneracja wtryskiwaczy
    Napisany przez antis na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-07-2011, 23:56
  4. awaria wtryskiwaczy?
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 08-12-2010, 00:18
  5. Czy to wina wtryskiwaczy??
    Napisany przez micmal4 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-06-2009, 14:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446korekcje-wtryskiwaczy-20117

fiat croma wtruskiwacze cens

korekcje na zimnym silniku 1.9 multijet

liqui moly 2663 forum

parametry pracy wtryskow fiat croma

korekcja wtryskiwaczy obroty

liqui moly wtryski diesel jtd

korekta wtrysku -17

Korekty nowych wtryskiwaczy

korekcje wtryskow 1 9 mjet

korekty wtryskiwaczy jtd

jakie wtryskiwacz fiat croma 1.9

korekcja wtryskiwaczy na zimnym silniku multijet

objawy uszkodzenia pompy wtryskowej diesel 1 9 fiat croma

wtrysk regenerowany croma 19 jtd

fiat croma 1.9 korekta spalania

korekcja wtrysku 1 6 hdi

korekcje wtryskiwaczy 1 6 hdi

wtryski do fiat croma 1.9 diesel 150 km miltijet

unik opinie

multijet regeneracja

wtryski croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl