Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
Like Tree1lubi to!

Temat: koło pasowe  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2017
    Skąd
    Radzymin
    Postów
    6
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 8v 120KM
    Rocznik
    2008

    koło pasowe

    Witam,
    ~1500 km temu zrobiłem rozrząd. Teraz Croma ma ok 200tys km. Ostatnio podczas jazdy przestała działać klima. Po chwili poczułem lekki zapach palonego plastiku/gumy... Zanim zdążyłem wyłączyć silnik usłyszałem głośny metaliczny klekot. Wiedziałem w tym momencie że jest pozamiatane. Okazało się że pękła guma w kole pasowym (nie było wymieniane). Fragmenty tej gumy dostały się pod rozrząd, który przestawił się o 180 st. (na zdjęciach widać jak ono teraz wygląda)
    Nie wiem jeszcze jakie są szkody. Podczas obracania wałem słychać metaliczne tarcie.
    W 2 warsztatach stwierdzono, że koła pasowego się nie wymienia, chyba że coś z nim nie tak. Ja nie słyszałem wcześniej żadnych niepokojących dźwięków. Zatem moje pytanie o przyczynę rozsypania takiego koła?
    Jakie mogą być straty w takim przypadku?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    W kole pasowym jest rodzaj twardej gumy który amortyzuke drgania. Ulega ona z czasem zużyciu,erozji i takie koło trzeba wymienić. Dość powszechna rzecz . ja swoje wymieniłem.
    Capsel lubi to.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Guma aż wypłynęła. Zbyt duże opory w układzie paska wielorowkowego aż do zablokowania. Przykre, że rozrząd dostał ale moim zdaniem winne koło alternatora lub/i koło sprężarki klimy lub/i napinacz.
    Ostatnio edytowane przez Stomil ; 11-07-2018 o 17:24

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    A pasek wielorowkowy nie strzelił na początku (brak klimy) i czy to nie on zrobił to zamieszanie? Co masz na myśli, że rozrząd przestawił się o 180 stopni?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Ja u siebie wymieniałem to koło dwumasowe przy 165 tys km przebiegu podczas wymiany rozrządu. I pisałem również że należy koniecznie je wymienić gdy widać spękaną gumę. Koszt to w zależności od producenta od 200-300 zł .. a warto również przy okazji wymienić i pasek wieloklinowy i napinacz, rolkę pośrednią tego paska bo to też wieczne nie jest.. czasami nawet rolkę alternatora...
    To koło dwumasowe to tak naprawdę dwa koła połączone gumą ( jedno przymocowane do wału drugie przekazuje napęd na pasek ) i z czasem ta guma twardnieje i przestaje amortyzować napięcia wynikające z pracy alternatora lub/i sprężarki klimatyzacji. A należy pamiętać że to poprzez tą gumę jest przekazywany napęd z wału... więc ma co robić
    U ciebie doszło do skrajnego przypadku..

    Jakie są konsekwencje jeśli przestawi się rozrząd... różne... wszystko zależy od prędkości obrotowej silnika przy której się to stanie...
    Najmniejsze uszkodzenia o jakich słyszałem to pęknięcie mostków podpierających zawory w przypadku silników 16V .... koszt tego mostka to kilkadziesiąt zł / szt x max 16 zł + uszczelki pokryw i robocizna.... najgorszy to uszkodzenie: zaworów, głowicy, tłoków, korbowodu, wałków.... jednym słowem poza blokiem silnika nie wiele zostaje więc wymiana silnika bo remont na nowych częściach to kilkanaście tys zł..
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 12-07-2018 o 11:38
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2017
    Skąd
    Radzymin
    Postów
    6
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 8v 120KM
    Rocznik
    2008
    Nie, pasek nie strzelił a chwilowy brak klimy wynikał chyba ze ślizgania się koła pasowego. 180 st. - tak stwierdził mechanik - chodzi zapewne o ustawienie wałka względem prawidłowej pozycji.
    Gdybym wiedział że trzeba wymienić to koło to nie żałowałbym 300zł. Zawsze posłusznie słucham mechanika, ale staram się weryfikować wszystkie informacje. W tym wypadku na temat koła była cisza. Pechowo się wysypała ta guma pod rozrząd, powinno być to oddzielone.
    W razie konieczności wymiany motoru to będę miał raczej problem ze znalezieniem 8v...

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    40
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    Ja wymieniałem motor 1.9 8 v jest kilka słupków na aukcjach. Ja sam mam kilka rzeczy ze starego silnika.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał jarcio21 Zobacz post
    Ja wymieniałem motor 1.9 8 v jest kilka słupków na aukcjach. Ja sam mam kilka rzeczy ze starego silnika.
    A co to wniosło do tematu???

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Jarcio odpowiedział na ostatnie zdanie Quazara.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    40
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    Tak że nie ma dużego problemu ze znalezieniem słupka 8 v tylko trzeba dobrze trafić ceny od 600 zł do 3 tyś. Ja źle trafiłem a też mój mechanik mówił żeby to koło pasowe robić razem z rozrządem.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2017
    Skąd
    Radzymin
    Postów
    6
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 8v 120KM
    Rocznik
    2008
    no właśnie a mój niestety tego nie powiedział, jeśli okaże się że trzeba poszukać nowego 8v to wolałbym taki prosto spod maski

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    40
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    U mnie był sam słupek przez 500 km było wszystko dobrze teraz silnik zaczął brać olej.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2017
    Skąd
    Radzymin
    Postów
    6
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 8v 120KM
    Rocznik
    2008
    dzięki za odpowiedzi, jakie czekają mnie jeszcze niespodzianki? czy jest coś jeszcze co może mi tak "narozrabiać"? jakieś kółko, śrubka czy sprężynka które mnie narażą na takie koszty?
    Od tej pory razem z rozrządem będę wymieniał pasek klinowy, koło pasowe wału, koło alternatora i napinacz (o czymś zapomniałem ?)

    https://autokult.pl/11649,wolne-kolo...-i-diagnostyka
    https://autokult.pl/24724,tlumiki-dr...i-eksploatacja

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2017
    Skąd
    Radzymin
    Postów
    6
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 8v 120KM
    Rocznik
    2008
    Okazało się że silnik cały! kompletnie nic się nie stało! Rozrząd chyba jednak nie przestawił się zbytnio - po prostu zła diagnoza. Niemniej jednak i tak chyba mega fart. Ten hałas to
    Na wszelki wypadek wymieniłem jeszcze prócz koła pasowego napinacz i rolkę paska osprzętu. No i znów od kilku dni sobie latam jakby nigdy nic. Przepraszam za zamieszanie, ale niech to będzie przestrogą, że koło pasowe trzeba jednak "od czasu do czasu" wymieniać.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cześć, Jakiej marki koło pasowe polecacie? Miałem ząłożone INA i się rozpadło po 15 tyś km. W przyszłym tygodniu oddaje do reklamacji. Ale muszę teraz coś kupić. U tanifiat jest niby oryginał za 390 zł. Możecie polecić coś godnego i bardziej trwałego niż INA?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Koło pasowe - problem
    Napisany przez ozox na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-02-2015, 09:17
  2. Jak zdjac kolo pasowe w Doblo 1,2 ?
    Napisany przez xyz3 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-09-2013, 13:12
  3. [silnik] - Koło pasowe wału - Jaki zamiennik?
    Napisany przez mikeangelo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-12-2011, 22:28
  4. wypadło koło pasowe podczas jazdy:(
    Napisany przez sosik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-04-2011, 10:11
  5. Koła pasowe - wymiary
    Napisany przez Józek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-03-2009, 14:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kola napedu paska wieliklinowego fiat croma

https:fiatklubpolska.plcroma-446kolo-pasowe-41698

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl