Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    177
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005

    Kolizja rozrządu - prośba o poradę

    Mam małego grzyba i w związku z tym proszę o pomoc forumowiczów. Zeszłą niedzielę zatarła się rolka napinacza w rozrządzie (po 40k km!) i pasek przeskoczył o 2 zęby. Silnik pracował normalnie do momentu wyłączenia. Ale po założeniu nowego rozrządu doszło do kolizji bo można wykonać wałem około półtorej obrotu a potem on się blokuje. Góra idzie do demontażu i podjąłem decyzję o wymianie wszystkich zaworów (nie chcę sytuacji w której po 15k km zawór się ukiwa i wpadnie do cylindra bo był minimalnie skrzywiony) natomiast mechanik roztacza mi tu wizję, że trzeba by i pierścienie oraz panewki wymieniać bo pierścienie zaczną puszczać etc. Zgodziłbym się gdyby nastąpiła pełna kolizja albo stanęła pompa wody i nastąpiłoby przegrzanie ale przy takiej minimalnej kolizji nie wiem czy jest sens to ruszać. Proszę o wasze opinie i doświadczenia.
    Dzięki wielkie!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    45
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Silnik działał normalnie do zgaszenia a kolizja po zmianie rozrządu? Sprawdź jeszcze raz ustawienie rozrządu.
    Ostatnio edytowane przez Stomil ; 12-11-2018 o 15:45

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Jeśli doszło do kolizji w silniku 1,9 16V przy odpalaniu to wystarczy wymienić popękane dźwigenki popychacza. ( koszt około 20 zł/szt ) Nie trzeba zdejmować głowicy, zaworów, planować itp...
    Radzę zdjąć osłonę górna głowicy i powymieniać dźwigienki pouszkadzane, założyć rozrząd i sprawdzić ... nic nie ryzykujesz ( bo niby co ?) a możesz bardzo dużo $$$$$$ i nerwów zaoszczędzić..

    Pasek ma białe kreski i muszą one pasować na nacięcia na kole ( wała/ wałka rozrządu i pompy CR )
    Po przekręceniu wałem już nie będą pasować więc trzeba o tym pamiętać..
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 12-11-2018 o 16:12
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    33
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    Mam małego grzyba i w związku z tym proszę o pomoc forumowiczów. Zeszłą niedzielę zatarła się rolka napinacza w rozrządzie (po 40k km!) i pasek przeskoczył o 2 zęby. Silnik pracował normalnie do momentu wyłączenia. Ale po założeniu nowego rozrządu doszło do kolizji bo można wykonać wałem około półtorej obrotu a potem on się blokuje. Góra idzie do demontażu i podjąłem decyzję o wymianie wszystkich zaworów (nie chcę sytuacji w której po 15k km zawór się ukiwa i wpadnie do cylindra bo był minimalnie skrzywiony) natomiast mechanik roztacza mi tu wizję, że trzeba by i pierścienie oraz panewki wymieniać bo pierścienie zaczną puszczać etc. Zgodziłbym się gdyby nastąpiła pełna kolizja albo stanęła pompa wody i nastąpiłoby przegrzanie ale przy takiej minimalnej kolizji nie wiem czy jest sens to ruszać. Proszę o wasze opinie i doświadczenia.
    Dzięki wielkie!
    Niedawno przerabiałem ten sam temat. U mnie akurat poluzowała się śruba koła rozrządu na wale przez co ścięło zabezpieczenie i się wszystko przestawiło. Stało się to przy odpalaniu silnika. Wszystkie dźwigienki połamało, uszkodzony został też napinacz paska, ale nic poza tym. Ostatecznie wymienione wszystkie dźwigienki, hydropopychacze (prewencyjnie), komplet rozrządu, koło pasowe na wale oraz trochę drobiazgów (uszczelki, niektóre śruby, etc.).
    Głowicy nie ma co ściągać, wystarczy sprawdzić czy zawory się nie przycinają w prowadnicach oraz czy jest kompresja na wszystkich cylindrach. Demontaż głowicy, wymiana zaworów i reszta co pisałeś co najmniej podwoi koszt naprawy. Mnie wymieniony na początku zakres naprawy kosztował ponad 2k pln.
    Ostatnio edytowane przez stevenek ; 13-11-2018 o 18:40


 

Podobne tematy

  1. Kolizja
    Napisany przez hak64 na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 26-02-2020, 13:08
  2. Kolizja Seicento
    Napisany przez Euzebiash na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 21-11-2016, 12:16
  3. Zmiana pasa...kolizja
    Napisany przez pezet3 na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 18-09-2015, 18:00
  4. kolizja - zwrot za lawete
    Napisany przez Tomek1 na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-09-2010, 22:43
  5. kolizja drogowa
    Napisany przez bandito na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-06-2009, 15:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl