Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 33
Like Tree3lubi to!

Temat: Kolektor bez klapek?  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2018
    Skąd
    Niemcy
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Jtd 150KM
    Rocznik
    2008
    Dzienkuje bardzo

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ach, pytanie: skond dostane Sterowniki do ELM327 ?? Windows 10 64bit



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    38
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Twój Polski jest straszny, a tak poza ot. Sterowniki są w dziale download.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2018
    Skąd
    Niemcy
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Jtd 150KM
    Rocznik
    2008
    Przepraszam panowie za muj polski, żyje jusz prawie 30 lat w Niemczech i to zostawia ślady.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Tak jak koledzy napisali ... jeśli masz 16 zaworowy silnik ( a tylko takie miały 150 KM ) to masz klapy. W twoim przypadku jest to kolektor plastykowy więc nic nie znajdziesz oglądając go.
    Poczytaj tutaj masz opis : https://fiatklubpolska.pl/domains/fi...dziwac-39715/9
    Co do samego kolektora to należy go zdjąć i albo wywalić klapki albo wymienić na inny juz przerobiony... co kto woli.
    Jedno jest pewne kolektor to cykająca bomba zegarowa więc nie znasz dnia ani godziny.... a jeśli po wyjęciu kolektora którejś z klap niema to szukaj tak jak ja :-)
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2018
    Skąd
    Niemcy
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Jtd 150KM
    Rocznik
    2008
    No to będę go na weekend zdejmować, może mi ktoś z was powiedzieć jaki nummer ma najnowsze oprogramowanie Computera silnika? Umnie jest :
    SW-numer 1037389385
    SW-wersja 3442
    Z datom 01.12.2007

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    199
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Panie Papaj nie wiem czy Pan wiesz czego się podejmujesz. Zdjęcie kolektora w tym silniku to sporo pracy. Chciałem zdjąć u siebie ale zrezygnowałem jak się dowiedziałem że trzeba rozrzad ruszyć. No ale....

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    455
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Nie trzeba rozrzadu ruszac.
    U siebie łącznie 6h robiłem kolektor i rozrząd.
    Ostatnio edytowane przez Cinek1 ; 28-09-2018 o 19:20

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2018
    Skąd
    Niemcy
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Jtd 150KM
    Rocznik
    2008
    Trzeba próbować, jak się uda bez rozbioru rozrządu to i lepiej a jak nie no to trudno ale muszę robić

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    455
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Nie musisz rozbierac rozrzadu, wystarczy żeby zablokować koło z pompy wtryskowej srubami do obudowy.Uważaj żeby nie zgubić malutkiego klina.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2018
    Skąd
    Niemcy
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Jtd 150KM
    Rocznik
    2008
    Kolektora nie rozebrauem ale za to DPF regenerowany Nastempny weekend bedzie kolektor zdjenty

  12. #26
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    1,050
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Popraw pisownię, Kolego. Tego nie da się czytać. Juz zupełnie zapomniałeś języka ojczystego w tych Niemczech???
    Cytat Napisał PapajPan Zobacz post
    Kolektora nie rozebrauem ale za to DPF regenerowany Nastempny weekend bedzie kolektor zdjenty
    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2016
    Skąd
    Tarnow
    Wiek
    62
    Postów
    48
    Auto
    Eiat Croma 1,9mjet
    Rocznik
    2007
    Panowie ja miałem ciekawy przypadek . Klapy wywalone , mechanik pewny a trzeba było robić silnik bo jedna klapa zablokowała zawór. Była w silniku.Inny mechanik robił EGR były dwie szpilki zerwane . Mam podejrzenie że to on tam włożył jakąś klapkę tylko nie wiem dlaczego .Klapka wydaje mi się była trochę mniejsza niż otwór i tak mnie troche zastanawia czy to nie było złośliwie zrobione . A jeżeli tak to dlaczego.

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał wiesiekf Zobacz post
    Panowie ja miałem ciekawy przypadek . Klapy wywalone , mechanik pewny a trzeba było robić silnik bo jedna klapa zablokowała zawór. Była w silniku.Inny mechanik robił EGR były dwie szpilki zerwane . Mam podejrzenie że to on tam włożył jakąś klapkę tylko nie wiem dlaczego .Klapka wydaje mi się była trochę mniejsza niż otwór i tak mnie troche zastanawia czy to nie było złośliwie zrobione . A jeżeli tak to dlaczego.
    Nie kolego to żadna złośliwość..
    Poczytaj mój post o klapach... ( usuwałem klapki przy 160 tys km przebiegu i po zdemontowaniu kolektora okazało się ,ze jednej klapki już brakuje... dwa dni zajeło mi wyjecie klapki bez zdejmowania kolektora z endoskopem w ręku ) ja na tym forum już nie raz czytałem o tym, ze ktoś demontował kolektor i jednej klapki już nie było i że pewnie "wyparowała"
    Przez zawór EGR trudno coś włożyć do środka bo jest tam tyle zwężek w kolektorze że praktycznie jest to niemożliwe a już na pewno nie klapki..
    Klapa wciągnięta do głowicy jest tam nad zaworem jak tykająca bomba o opóźnionym zapłonie ...

    Lektura: https://fiatklubpolska.pl/domains/fi...dziwac-39715/9
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 13-11-2018 o 07:46
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2018
    Skąd
    Niemcy
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Jtd 150KM
    Rocznik
    2008
    Screenshot_Allegro_20181114-034339.png
    No panowie, kolektor był zdjęty i klapki usunięte, nawet były jeszcze w porządku ale co jeszcze stwierdziłem to to że moje turbo nieszczelne i leje trochę oleju dokładnie w tym miejscu jak na tym zdjęciu. No i co teraz? Jak byście do tego podeszli? Moc jest w porządku, nie dymi, nie gwizda głośniej jak zawsze i strata oleju jest minimalna

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Ten olej nie leci z pod opaski zaciskowej?


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kolektor ssący 1.6 16v
    Napisany przez TakiTam na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-12-2015, 18:09
  2. Kolektor ssący
    Napisany przez loganisko na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-06-2015, 23:04
  3. Kolektor 1.9 16v
    Napisany przez scrabit na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-02-2015, 20:33
  4. Kolektor ssący
    Napisany przez Thundercat na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-02-2014, 20:16
  5. Kolektor ssący
    Napisany przez galka na forum Croma
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 17-09-2013, 10:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kolektor dolotowy fiat croma 1.9 jtd

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl