Witamy na Fiat Klub Polska
-
Klubowicz
klimatyzacja...
Witam mam pytanie jak wymienic filtr kabinowy w cromie z 2006 i gdzie sie znajduje.
czy ktos probowal odgrzybiac na wlasna reke jak tak to w jaki sposob???
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Doświadczony klubowicz
Filtr kabinowy dostępny jest po zdemontowaniu fragmentu podszybia przed pasażerem. Chyba cztery plastikowe kołeczki mocują pokrywę.
Sam filtr na trzymają dwa zaczepy. Zwróć uwagę na wężyk odprowadzający wodę z podszybia, aby nie wlewał wody do filtra.
Odgrzybianie na własną rękę - są takie "dezodoranty" do odświeżania, instrukcja obsługi na opakowaniu
-
Nowy klubowicz
Filtr wymienia się łatwo, ale lepiej jechać na odgrzbianie i uzupełnianie czynnika. To niedużo kosztuje, ja placilem 100-150
-
Doświadczony klubowicz
Dezodoranty kompletnie nic nie dają. Ozonowanie znajdziesz od 20 zł więc jedyne 5 zł drożej niż dezodorant a przynajmniej z pozytywnym efektem.
Ostatnio edytowane przez bzykol ; 25-05-2014 o 09:06
-
Klubowicz
pamiętajcie że jeszcze podczas podpięcia pod użądzenie .. jest również wymieniany olej w sprężarce
warto wydać ok 100 + filtr raz na rok
co do uzupełniania czynnika to jeżeli układ klimy jest sczelny to nie możliwe jest żeby go ubyło. Każdy niedobór czynnika jest równoznaczny z nieszczelnością w układzie.
-
Nowy klubowicz
Z tego co wiem nawet ze szczelnego układu może rocznie ubywać do 15% czynnika, który jakby nie było jest nośnikiem oleju smarującego sprężarkę.
-
Klubowicz
no to ja miewam jakies cudowne samochody.. poprzedni VW Vento rocznik 93 z Climatroniciem, klima sprawdzana raz na rok i zawsze tyle samo gazu ściągnięte co wpompowane, Croma teraz będzie 3 przegląd klimy i w dwóch poprzenich również tyle samo ściągnięte co wpompowane
-
Nowy klubowicz
Może to nie znaczy musi
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
harry_krk
Z tego co wiem nawet ze szczelnego układu może rocznie ubywać do 15% czynnika, który jakby nie było jest nośnikiem oleju smarującego sprężarkę.
Jak coś jest szczelne to jak może ubywać ze środka?
A tak na poważnie, w 100% sprawnej klimatyzacji nie ubywa czynnika, nie ma potrzeby wymieniać czegokolwiek. Obsługa SPRAWNEJ klimatyzacji polega na wyczyszczeniu skraplacza (np. karcherem) i parownika ( np. ozonowanie z uwagi na trudny dostęp). Ale żeby stwierdzić czy jest sprawna, najlepiej odessać czynnik i zważyć go, a po zalaniu układu sprwadzić czy "pluje lodem".
Co do smarowania, sprężarka ma wewnętrzny obieg smarowania. Ubytek czynnika spowoduje brak chłodu, a zatarcie sprężarki duuuuuużo później, bez paniki.
Istotny jest też osuszacz układu, tylko kto go wymienił? Są "fachowcy" co wymienią skraplacz (nazywając go chłodnicą
) a osuszacz zostawią stary.
Nic bardziej błędnego!
Ten drobiazg kosztuje do 100zł, a w układzie, gdzie ubywa czynnika prędzej czy później jest do wymiany. A już otwarcie obiegu to nie ma nad czym się zastanawiać tylko nowa pucha, bo wilgoć jest bardzo szkodliwa w układach freonowych.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

Napisał
galka
pamiętajcie że jeszcze podczas podpięcia pod użądzenie .. jest również wymieniany olej w sprężarce

warto wydać ok 100 + filtr raz na rok

co do uzupełniania czynnika to jeżeli układ klimy jest sczelny to nie możliwe jest żeby go ubyło. Każdy niedobór czynnika jest równoznaczny z nieszczelnością w układzie.
(URZĄDZENIE)
Jesteś pewien, że wymieniany jest olej??
Do pustego układu wchodzi około 170ml, a maszynka wlewa (w zależności od operatora) 20-50ml.
-
Klubowicz
skąd dokładnie ten olej dowiem się w poniedziałek
w każdym bądź razie odsysa brudny.. lekko spracowany. wrócę do tematu w poniedziałek po wizycie u pana klimatyzatora
-
Klubowicz
byłem zrobiłem
maszynka wypompowała 720 gram, wpompowała 734, układ cromy książkowo jest 730
oleju wyssało 11 ml, wpompowało 15 olej jest z przewodów, żeby wymienic olejw sprężarce trzeba ją wymontować.
ozonaowany środek nowy filtr kabinowy i rok spokój
koszt 80 zł
-

Napisał
galka
żeby wymienic olejw sprężarce trzeba ją wymontować
A dlaczego, wytłumacz mi to
VW Polo 9N 1,2 12V - żony LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij
"gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc
Składka Klubowa
-
Klubowicz
bo nie ma korka spustowego tylko trzeba z niej wylać ?? nie wiem przecież nie jestem mechanikiem
tak mi wczoraj powiedziano na ten temat
-
To dziwne, bo z tego co wiem (chyba, ze sie mylę) olej razem z czynnikiem krąży w obiegu i maszyna wymienia to i to
VW Polo 9N 1,2 12V - żony LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij
"gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc
Składka Klubowa
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
egon
To dziwne, bo z tego co wiem (chyba, ze sie mylę) olej razem z czynnikiem krąży w obiegu i maszyna wymienia to i to

Częściowo krąży, aczkolwiek jest to niepożądane. Automat nie da rady wyssać całości oleju (jakieś 170ml), a tylko jakieś 10-20%. Poza tym tego oleju nie ma potrzeby wymieniać.

Napisał
galka
byłem zrobiłem
maszynka wypompowała 720 gram, wpompowała 734, układ cromy książkowo jest 730
oleju wyssało 11 ml, wpompowało 15 olej jest z przewodów, żeby wymienic olejw sprężarce trzeba ją wymontować.
Jak widać masz sprawną klimę, ale żeby nie było Ci żal to "uzupełniono" czynnik bo książkowo to jest 730g +-40
Podobne tematy
-
Napisany przez Grzegorz111 na forum Grande Punto
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 16-03-2014, 12:55
-
Napisany przez Miodek na forum Multipla
Odpowiedzi: 9
Ostatni post: 11-08-2013, 23:04
-
Napisany przez maniacus na forum Grande Punto
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 10-06-2013, 17:19
-
Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 33
Ostatni post: 22-09-2010, 16:53
-
Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 29-03-2009, 23:59
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
kompresor klimatyzacji fiat croma gdzie jest
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:03.
W sieci od 2007 roku.