Witam mam pytanie jak wymienic filtr kabinowy w cromie z 2006 i gdzie sie znajduje.
czy ktos probowal odgrzybiac na wlasna reke jak tak to w jaki sposob???![]()
Witam mam pytanie jak wymienic filtr kabinowy w cromie z 2006 i gdzie sie znajduje.
czy ktos probowal odgrzybiac na wlasna reke jak tak to w jaki sposob???![]()
Filtr kabinowy dostępny jest po zdemontowaniu fragmentu podszybia przed pasażerem. Chyba cztery plastikowe kołeczki mocują pokrywę.
Sam filtr na trzymają dwa zaczepy. Zwróć uwagę na wężyk odprowadzający wodę z podszybia, aby nie wlewał wody do filtra.
Odgrzybianie na własną rękę - są takie "dezodoranty" do odświeżania, instrukcja obsługi na opakowaniu![]()
Filtr wymienia się łatwo, ale lepiej jechać na odgrzbianie i uzupełnianie czynnika. To niedużo kosztuje, ja placilem 100-150
Dezodoranty kompletnie nic nie dają. Ozonowanie znajdziesz od 20 zł więc jedyne 5 zł drożej niż dezodorant a przynajmniej z pozytywnym efektem.
Ostatnio edytowane przez bzykol ; 25-05-2014 o 10:06
pamiętajcie że jeszcze podczas podpięcia pod użądzenie .. jest również wymieniany olej w sprężarcewarto wydać ok 100 + filtr raz na rok
co do uzupełniania czynnika to jeżeli układ klimy jest sczelny to nie możliwe jest żeby go ubyło. Każdy niedobór czynnika jest równoznaczny z nieszczelnością w układzie.
Z tego co wiem nawet ze szczelnego układu może rocznie ubywać do 15% czynnika, który jakby nie było jest nośnikiem oleju smarującego sprężarkę.
no to ja miewam jakies cudowne samochody.. poprzedni VW Vento rocznik 93 z Climatroniciem, klima sprawdzana raz na rok i zawsze tyle samo gazu ściągnięte co wpompowane, Croma teraz będzie 3 przegląd klimy i w dwóch poprzenich również tyle samo ściągnięte co wpompowane![]()
Może to nie znaczy musi![]()
Jak coś jest szczelne to jak może ubywać ze środka?
A tak na poważnie, w 100% sprawnej klimatyzacji nie ubywa czynnika, nie ma potrzeby wymieniać czegokolwiek. Obsługa SPRAWNEJ klimatyzacji polega na wyczyszczeniu skraplacza (np. karcherem) i parownika ( np. ozonowanie z uwagi na trudny dostęp). Ale żeby stwierdzić czy jest sprawna, najlepiej odessać czynnik i zważyć go, a po zalaniu układu sprwadzić czy "pluje lodem".
Co do smarowania, sprężarka ma wewnętrzny obieg smarowania. Ubytek czynnika spowoduje brak chłodu, a zatarcie sprężarki duuuuuużo później, bez paniki.
Istotny jest też osuszacz układu, tylko kto go wymienił? Są "fachowcy" co wymienią skraplacz (nazywając go chłodnicą) a osuszacz zostawią stary.
Nic bardziej błędnego!
Ten drobiazg kosztuje do 100zł, a w układzie, gdzie ubywa czynnika prędzej czy później jest do wymiany. A już otwarcie obiegu to nie ma nad czym się zastanawiać tylko nowa pucha, bo wilgoć jest bardzo szkodliwa w układach freonowych.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
(URZĄDZENIE)
Jesteś pewien, że wymieniany jest olej??
Do pustego układu wchodzi około 170ml, a maszynka wlewa (w zależności od operatora) 20-50ml.
skąd dokładnie ten olej dowiem się w poniedziałekw każdym bądź razie odsysa brudny.. lekko spracowany. wrócę do tematu w poniedziałek po wizycie u pana klimatyzatora
![]()
byłem zrobiłem
maszynka wypompowała 720 gram, wpompowała 734, układ cromy książkowo jest 730
oleju wyssało 11 ml, wpompowało 15 olej jest z przewodów, żeby wymienic olejw sprężarce trzeba ją wymontować.
ozonaowany środek nowy filtr kabinowy i rok spokójkoszt 80 zł
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomócSkładka Klubowa
bo nie ma korka spustowego tylko trzeba z niej wylać ?? nie wiem przecież nie jestem mechanikiemtak mi wczoraj powiedziano na ten temat
![]()
To dziwne, bo z tego co wiem (chyba, ze sie mylę) olej razem z czynnikiem krąży w obiegu i maszyna wymienia to i to![]()
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomócSkładka Klubowa
Częściowo krąży, aczkolwiek jest to niepożądane. Automat nie da rady wyssać całości oleju (jakieś 170ml), a tylko jakieś 10-20%. Poza tym tego oleju nie ma potrzeby wymieniać.
Jak widać masz sprawną klimę, ale żeby nie było Ci żal to "uzupełniono" czynnik bo książkowo to jest 730g +-40![]()