Jak w temacie. Możecie polecić kogoś kto specjalizuje się w tych problemach? Po wstępnej lekturze forum widzę, że powinienem zająć się nimi w pierwszej kolejności.
Jak w temacie. Możecie polecić kogoś kto specjalizuje się w tych problemach? Po wstępnej lekturze forum widzę, że powinienem zająć się nimi w pierwszej kolejności.
Kazdy kumajacy mechanik to ogarnie . Zaślepki do klap mozna kupic na allegro . Ja u siebie zaslepilem dziury po klapach za 6 zł . Kupiłem śruby które dałem na wylot i klej żeby szczelnie było i po sprawie . Dodam tylko ze zrobiłem to przy okazji remontu motoru .
Za mało danych, podaj jeszcze łaskawie dzielnicę Szczecina.
Dzielnica nie ma znaczenia. Chodzi raczej o kogoś kto się specjalizuje w tych silnikach i zrobi to szybko i dobrze oraz powyłącza co trzeba w programie.
wywalasz cięgna i klapki, zaślepiasz zestawem z allegro, zostawiasz podpięty sterownik i nic w komputerze nie musisz grzebac. kazdy rozgarniety mechanik to ogarnie
Czy nie będzie później problemu w dolnej partii obrotów? Z tego co wiem po to między innymi były te klapy montowane, powodują zawirowania powietrza w kolektorze.
Ostatnio edytowane przez lukq ; 01-06-2018 o 23:10
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Nie ma różnicy, ja nie zauważyłem.
Ja tez nic nie zauważyłem .
Ciekawe co piszecie, bo jak ma się to w takim razie do tego
"....Klapy wirowe są nieco mniejsze niż kanał dolotowy, co pozwala na przepływ powietrza wokół nich, nawet gdy są w pozycji "zamkniętej". Klapka sama w sobie jest wykonana ze stali nierdzewnej i przymocowana do trzpienia dwoma małymi śrubami. Położenie klapy wirowej jest najczęściej regulowane za pomocą elektrycznego mechanizmu, który z kolei sterowany jest z układu sterowania silnikiem. W typowej konfiguracji na biegu jałowym klapy pozostają w pozycji zamkniętej, co skutkuje dodatkowymi zawirowaniami. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowejsilnika klapy są stopniowo otwierane. Znajdują się wtedy w pozycji maksymalnego otwarcia i są równoległe do przepływu powietrza, nie stawiając praktycznie żadnego oporu. Celem stosowania klap jest zapewnienie, że wprowadzone do cylindra powietrze jest wystarczająco burzliwe, co zapewni dobre wymieszanie powietrza z paliwem nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika...."
Sam chce je u siebie usunąć, jednak nie tylko fizycznie, a jeszcze programowo dbając o odpowiednią dawkę powietrza w dolnej partii obrotów.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Różnica jest taka, że ty Lukq przedstawiasz teorię, a my praktykę
Jak zdemontujesc kolektor dolotowy i zobaczysz ile tam się syfu nazbierało przez lata, skorygujesz teorie.
Co do klap to są dwa rodzaje:
1. stary kolektor aluminiowy klapy z tworzywa
2. kolektor plastikowy klapy metalowe
Po czasie przez syf i temperaturę klapy się "zużywają". Mam kupla z Cromą polifcie plastikowy kolektor gdzie klapa uszkodziła intercooler.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Szuszu, ale nikt nie mówi o pozostawianiu klap w kolektorze tylko o pozostawieniu nastawnika i nie grzebaniu w kompie.
ps. czy Ty nie działałeś kiedyś w Centomanii?
Usuwałem klapy już z 4 lata temu. Po roku od usunięcia dodałem modyfikację map. Teraz znowu jeżdżę na serii bez tej modyfikacji. Nie zauważyłem żadnej różnicy ani w dolnym ani w górnym zakresie obrotów. Na jałowym biegu również. Z klapami czy bez komputer analizuje co się dzieje w silniku i odpowiednio dobiera inne paramatry żeby wszystko grało. Ponieważ jest to dodatek czysto ekologiczny, podejrzewam że emisję NOx na niskich obrotach masz lekko wyższą - nie sprawdzałem tego.
Ostatnio edytowane przez Szuszu ; 05-06-2018 o 11:40
Ja u siebie klapy zdemontowałem w ostatnim momencie ( to znaczy jedna się już sama zdemontowała i wpadła do głowicy nad zawór ). Opisywałem na tym forum w wątku z zdjęciami. Programu nie modyfikowałem bo nie widzę takiej potrzeby. Jeśli chodzi o same klapy to one powodują że silnik 16 zaworowy do tych 3000...3400 obr/mn ma tak naprawdę 12 zaworów ( 1 ssący i dwa wydechowe ) więc fizycznie powietrze ma utrudniony dostęp do cylindra. Więc usunięcie klap bardziej poprawia niż pogarsza dostęp powietrza a jedyne co to efekt zawirowania, który powstaje przez podanie powietrza z jednej strony głowicy/zaworu. Były próby pomiaru różnicy jeśli chodzi o hamownię w alfach i różnica była znikoma, 3 Nm więc raczej niemierzalna do około 1800-2000 na niekorzyść a potem o kilka, kilkanaście Nm na korzyść .... Więc efekt zawirowania na pewno jest pozytywny dla wolnych obrotów ale ze wzrostem prędkości obrotowej silnika zaczyna bardziej przeszkadzać ( ograniczać dostęp powietrza ) niż pomagać. Z drugiej strony wrzucamy do silnika i tak spaliny na wolnym biegu z EGR-u więc to wymieszanie to tez raczej kwestia wymieszania spalin i powietrza niż tego co w cylindrze zostanie po spaleniu dawki...
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje