spoko
mam nadzieje ze komuś nasze posty pomogą.
A tak z innej beczki jak masz czas to zerknij tu http://fiatklubpolska.pl/croma-446/z...gaznika-32627/
może wpadniesz na cos i mi pomozesz
spoko
mam nadzieje ze komuś nasze posty pomogą.
A tak z innej beczki jak masz czas to zerknij tu http://fiatklubpolska.pl/croma-446/z...gaznika-32627/
może wpadniesz na cos i mi pomozesz
już tam zaglądałem, niestety nie udało mi się pomóc
Pozdrawiam
Przejdę od razu do problemu, który mnie dziś spotkał. Mianowicie dziś otworzył mi się w czasie jazdy bagażnik, sam z siebie na szczęście jechałem bardzo powoli bo wjeżdżałem na parking. Jak usłyszałem dźwięk otwieranego bagażnika zaraz po tym słychać było jak zamek kilka razy "odpracowywał". Oczywiście wyświetliło się info na desce o otwartych drzwiach bagażnika i ikonka drzwi. Po zaparkowaniu kilka razy zamknąłem i otworzyłem dzrwi i bagażnik z pilota i wszystko działa jak należy. Potraktował bym to jako foszek Cristy ale dziś dwukrotnie (wcześniej kiedyś raz może dwa) sam z siebie otworzył mi się bagażnik na parkingach. Raz jak siedziałem w samochodzie a raz jak koło niego przechodziłem. Profilaktycznie zamieniłem kluczyki a później zejdę z komputerem i sprawdzę MESem ale może Koledzy mieli już taki przypadek i coś podpowiedzą.
Samą klapke plastikową można dokupic w ASO.
Wystepuje pod haslem:"pokrywa" i ma nr eper: 71748729.
U mnie problemem z otwieraniem klapy bagaznika byl padniety mikrostyk. W zwiazku z tym, ze w ASO za cala klamke (z obudową surową, do malowania) policzyli cos ok. 550-600zl, kupilem w sklepie elektronicznym mikrostyk przemyslowy odporny na wilgoc za chyba 2,00zl sztuka. W klamce wyrobilem z poksiliny gniazdo pod nowy mikrostyk, zas problem tandetnej dźwigni z tworzywa, ustyuwanej pod przyciskiem z gumy, rozwiązalem nastepujaco: kawalek plaskownika z plastiku przykleilem do przycisku mikrostyka, wszystko oczywiscie na odpowiedniej wysokosci/glebokosci, aby przykryc calosc gumką klamki. Gumkę przykleilem po obwodzie do obudowy klamki za pomocą elastycznego kleju do gumy. Klej dalem po obwodzie tak, aby uszczelnic gniazdo przycisku. Nowy mikrostyk i klamka chodza juz prawie rok i jest dobrze.
Trzeba przyznac, ze rozwiazanie klamki bagażnika, opracowane przez fiata, zasluguje na ocenę mierną. Włosi są mistrzami w komplikowaniu detali w samochodach, a te detale są i pokomplikowane i niedopracowane. U Niemców (vw, audi i bmw) jest zupelnie odwrotnie. Tam detale są z reguły dobrze pomyslane i dopracowane.
Ps. Gdyby ktos potrzebowal ww. czesc (pokrywe) mam jedna ori nieuzywana na zbyciu. Dalem za nia w ASO 33,00+10,00zl. Cena do dogadania.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 07-05-2017 o 16:15
A masz pod tą gumę złożone sprężynki? Może podczas jazdy sam wciska się przycisk. Też kiedyś tak miałem ale teraz dałem 2 sprężynki pod gumę i problem ustal. Chociaż zimą pojawił się problem ale to dotyczyło kostki po prostu styki nie łączyły. Racja fiat wykłada się na elektryce kostki i złączki fatalne trzeba dobrze dbać o wszystkie złączki elektryczne.
Dziękuję Panowie za wszystkie sugestie. Na razie poczytałem na forum o tych przypadłościach, zacząłem używać innego pilota i na razie (dziś popołudniu) problem się nie pojawił. Jutro postaram się rozebrać, przeczyścić i zobaczymy. Pozdrawiam.
@jarcio21
Nie, nie zakladalem sprezynek. W mikrostyku zastosowanym przeze mnie jest sprężyna i sam mikrostyk daje radę. Gumka to wlasciwie element uszczelniająco-maskujący.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
@atoma
Z tego co się dowiedziałem w ASO, samego oryginalnego mikrostyku nie mozna kupic. ASO oferuje całą klamkę, i do tego surową - przygotowaną do malowania w kolor nadwozia.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Wątpię.
Spytaj w ASO. Najlepiej poszukac klamki uzywki na alledrogo lub w firmach zajmujących się rozbiorka aut na części.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Wczoraj rozebrałem pacjenta i ... winna była kostka a nie mikrowłącznik. Po przeczyszczeniu (wszystkiego) działa jak należy. Niestety moja guma-przycisk jest także w coraz gorszym stanie i prędzej czy później czeka mnie kupno nowej klamki. Na razie kombinuje jak (czym?) zastąpić zużyty element bo nie zapewnia szczelności i całe czyszczenie będzie "psu w d...pę" a szkoda bo sam włącznik wygląda i działa bardzo dobrze. Prawdopodobnie w weekend znów zdemontuję klamkę i coś wykombinuję.
W ostatecznosci ori gumke mozna zastapic wycietym kawalkiem gumy np. z dętki. Tego elementu i tak nie widac, wiec na chwile moze byc. W ASO generalnie oferuja całą klamkę, surową, do malowania w kolor nadwozia. Z pojedynczych elementow klamki dostępna jest tzw. pokrywa, czyli ten wahliwy element, ktorym przez gumke naciska sie na mikrostyk
Calej klamki warto szukac w firmach rozbierajacych auta na czesci.
Dealerzy fiata w Polsce generalnie nie robia wyprzedaży czesci zamiennych zalegających na półkach, tak jak to sie dZieje na zachodZie, wiec na rabaty ceny nowej klamki nie ma co liczyc...
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 11-05-2017 o 14:18
Trafić dobrą używkę łatwo nie jest, na Alle jest kilka sztuka ale niewiele lepsze od mojej. Nową klamkę mogę mieć za ok. 330 PLN a to tylko stówke z haczykiem drozej niż używka. Fakt do tego dochodzi pomalowanie min. 70 PLN za dorobioną puszkę lakieru w sprayu. Na razie pokombinuję. Pierwsza myśl: podkleję czyli wzmocnie ori gumkę od spodu i całość wkleję delikatnie w klamkę. Nie chcę używać kropelki ani innych tego typu klejów aby był to proces "w miarę odwracalny). Myślę o kleju na gorąco lub czyś do gumy i plastiku/metalu aby dodatkowo uszczelnić.