Witamy na Fiat Klub Polska
1lubi to! -
Doświadczony klubowicz
Kilka pytań/problemów cromowego świeżaka
Witam Szanownych Forumowiczów,
to mój pierwszy post jako właściciela Cromy (wcześniejsze posty były jeszcze przed zakupem), z której jestem jak dotąd całkiem zadowolony (kurde, 150 KM, niby mniej niż we wcześniejszym aucie ale daje radę 
W związku z tym, że dopiero zaczynam przygodę z tym autem mam kilka pytań, które mnie nurtują, i które adresuję do bardziej doświadczonych użytkowników Cromy. Mam nadzieję, że wszystkie poniższe sprawy da się rozwiązać.
1. nie działa blokowanie pasa w zaczepie
2. problemy z otwieraniem/zamykaniem tylnej szyby
3. brak schowków w bagażniku
4. Blue&Me działa za cicho
5. automatyczne uruchamianie radia
ad 1. Nie działa zaczep do pasa na tylnym, prawym fotelu - nie da się zapiąć pasa bo zaczep się nie blokuje po włożeniu sprzączki. Przy wkładaniu sprzączki, czerwony guzik jakby jednocześnie się wciskał i nie blokuje. Po wstępnych oględzinach (słabe światło) wydaje mi się, że zaczep nie jest rozbieralny :\
ad 2. Tylna, lewa szyba nie domyka się automatycznie przy sterowaniu z fotala kierowcy. Czasem otworzy się tylko trochę, czasem prawie w całości, do góry raczej tylko skokowo. Przy sterowaniu w tylnych drzwiach działa lepiej.
ad 3. Bagażnik mam standardowy, bez podwójnej podłogi. Nie ma w nim żadnych schowków ani zaczepów na bocznych ściankach do przymocowania np. gaśnicy czy trójkąta. Macie jakieś pomysły jak sprytnie pochować takie akcesoria (może gaśnica zmieści się gdzieś z przodu)? Na razie włożyłem je pod wykładzinę bagażnka, obok koła zapasowego ale wykładzina trochę przez to odstaje.
ad 4. Zaktualizowałm Blue&Me do najnowszej wersji (5.6) i dograłem język polski ale komunikaty głosowe uruchamiają się bardzo cicho (na postoju jest OK ale podczas jazdy tego nie słychać mimo, że Croma jest nieźle wygłuszona). Za każdym razem muszę pogłaśniać naciskając + na kierownicy. Da się zwiększyć domyślny poziom głośności w Blue&Me?
ad 5. Bawiłem się Blue&Me i teraz za każdym razem po włączeniu zapłonu uruchamia się MediaPlayer i, gdy pendrive nie jest włożony do gniazda, uruchamia się radio. Myślałem, że da się to wyłączyć przez ustawienia Blue&Me (Autoodtwarzanie) ale to chyba opcja do czego innego. Dodatkowo zauważyłem, że jest błąd w tłumaczeniu dostępnych opcji (Autoodtwarzanie -> Wyłączony/Wyłączone)
Wybaczcie długość posta ale chciałem być precyzyjny w opisie.
Pozdrawiam,
Maciek
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Doświadczony klubowicz
Zapomniałem o jeszcze jednym. Licznikowa prędkość, w porównaniu do GPS, jest dość mocno zawyżona - dochodzi nawet do 10 km/h różnicy (przy ok. 120-130 km/h). Zwykle liczniki zawyżają o ok. 5 km/h a tu jest drugie tyle.
Z czego to może wynikać? Opony mam nowe 205/55/R16.
-
Nowy klubowicz

Napisał
maciekpt
Zapomniałem o jeszcze jednym. Licznikowa prędkość, w porównaniu do GPS, jest dość mocno zawyżona - dochodzi nawet do 10 km/h różnicy (przy ok. 120-130 km/h). Zwykle liczniki zawyżają o ok. 5 km/h a tu jest drugie tyle.
Z czego to może wynikać? Opony mam nowe 205/55/R16.
10km przy 120 to chyba norma. U mnie w cromie i zony Stilo bardzo podobnie. Kiedyś odbiło mi się o uszy ze jest jakies zalecenie unijne aby licznik pokazywał ok 10% więcej. Czy to prawda nie wiem.
-
Doświadczony klubowicz
Ehhh, nawet do tego są zalecenia unijne? :\
Znalazłem odpowiedź na problem nr 4 - zwiększenie domyślnej głośności Blue&Me. Wg instrukcji po angielsku "To adjust the default volume of Blue&Me™, see paragraph “EXTERNAL AUDIO VOL function” in the sound system owner handbook". Czyli trzeba zwiększyć poziom "External Audio Vol" w ustawieniach radia. Mam nadzieję, że zadziała 
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

Napisał
autka.pl
A na pewno wkładasz pas w odpowiedni zaczep? Powinieneś mieć z tyłu 3 zaczepy.
Tak, mam 3 zaczepy. To jest dobre pytanie - znalazłem już taki posta na forum, w którym ktoś napisał, że z tyłu zaczepy się krzyżują. Sprawdzę to jeszcze raz ale z tego co widziałem to środkowy pas mogę zapiąć w obydwu prawych zaczepach a prawy pas tylko w jednym.
Przy zamkniętej szybie przyciśnij i przytrzymaj ZAMYKANIE szyby, potem otwórz szybę i przyciśnij i przytrzymaj OTWIERANIE szyby.
Tego już próbowałem, zresztą za instrukcją, i nie pomogło. W pewnym momencie doszło do tego, że przy zamykaniu szyba dochodziła do końca i opuszczała się ok. 2 cm - tak jakby zaczynało działać jakieś zabezpieczenie przed zgnieceniem.
autka.pl? no to jakby ojciec chrzestny mojej cromy
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
maciekpt
1. nie działa blokowanie pasa w zaczepie
2. problemy z otwieraniem/zamykaniem tylnej szyby
3. brak schowków w bagażniku
4. Blue&Me działa za cicho
5. automatyczne uruchamianie radia
1. Są krzyżowe, odwrotnie nie da się zapiąć.
2. Musisz wyczuć jak otwiera się szyby, kiedy skokowo, a kiedy na maxa dół/góra.
3. Dołożyłem po bokach siatki mocowane na rzepy. Gaśnica przypięta w tyle bagażnika do oczka od mocowanie siatek.
4 i 5 nie mam
-
Nowy klubowicz
Ale z tyłu szyby w żaden sposób nie idzie zmusić do opuszczenia? Może po prostu się szyba zacięła, a to, że 2cm się opuszcza to działa mechanizm przeciw przeciążeniowy i gdy ma za "mocno do ciągnięcia" to uznaje, że szyba osiągnęła kres i odcina napięcie na silnik.
-
Nowy klubowicz
ad. 2 - szyba. Czasem mam tak, że przy zamykaniu kiedy szyba dochodzi do końca, a ja trzymam przycisk, to jakby "odbija" i zaczyna się opuszczać. Lekarstwa na stałe nie mam, ale sposób pierwszy wyczuć moment "odbicia" i puścić przycisk, drugi szyba na maksa w dół i w górę i na jakiś czas spokój. Nie jest to problem przycisku w drzwiach kierowcy ponieważ przy używaniu przycisku od drzwi problem też się zdarza. Oczywiście dotyczy to szyby lewy tył. A może to jakiś produkt włoskiej myśli racjonalizatorskiej...
Pozdrawiam
-
Nowy klubowicz
Kolega TMK słusznie prawi. Tylne pasy tak mają, tzn. każdy ma przyporządkowany swój własny zamek. Do bagażnika ratują cię torby, pokrowce na rzepy. Taki "goły" bagażnik był normą w wersji bussines czy dynamic. Schowki i podwójna podłoga to była opcja dodatkowa albo standart w wersji emotion. Z radiem sobie poradziłeś. Tylna szyba to mogą być kłopoty z siłownikiem, sterownikiem, ogólnie elektryką etc. Do sprawdzenia u fachowca. Automatyczne uruchamianie radia? Nie wiem, pamiętam ustawienia dotyczące zachowania się radia po wyłączeniu silnika. Spojrzę do instrukcji i dam znać. Poszukaj w międzyczasie w menu radia. A propos - nie odbierałeś Cromy na Belwederczyków w ten wtorek, w towarzystwie kobiety?
-
Doświadczony klubowicz
Z tą szybą to tak bardzo nie przeszkadza, o ile jestem w stanie ją zamknąć to jest ok ale będę to obserwował.
Automatyczne uruchamianie radia też pokonałem. Okazało się, że gdy bawiłem się pendrive'em z mp3 to nie wyłączyłem odtwarzacza tylko po prostu wyciągnąłem go z gniazda i po tym za każdym włączeniem zapłonu startował media player i gdy nie było nic w gnieździe to przełączał się po chwili na radio. Wystarczyło jeszcze raz włożyć pendrive i wyłączyć radio - problem rozwiązany (do następnej takiej akcji). Ale to nie zmienia faktu, że to pewnie taki mały defekt oprogramowania Blue&Me 

Napisał
cromala
A propos - nie odbierałeś Cromy na Belwederczyków w ten wtorek, w towarzystwie kobiety?
Nie, to nie ja. Też odbierałem we wtorek, z żoną, ale na Dąbiu, w ich komisie.
cromala byliśmy w kontakcie w sprawie Twojej Cromy
-
Klubowicz

Napisał
maciekpt
Witam Szanownych Forumowiczów,
to mój pierwszy post jako właściciela Cromy (wcześniejsze posty były jeszcze przed zakupem), z której jestem jak dotąd całkiem zadowolony (kurde, 150 KM, niby mniej niż we wcześniejszym aucie ale daje radę

A można zapytać jakie auto wcześniej miałeś?
-
Nowy klubowicz
Tak, wiem
Ostatecznie jak wiesz, zostawiłem auto z nami. Zadecydowaliśmy z żoną, że na fali przedświątecznej gorączki i zaplanowanego wyjazdu na długi weekend sprzedaż nie byłaby rozsądnym posunięciem. Dlatego postanowiłem o rozprawieniu się kolektorem ssącym i od czwartku śmigam na silniku pozbawionym dławiącego szlamu. Ponadto, a o czym też informowałem, śmierć drugiego egr w przeciągu dwóch lat wytrąciła mnie z równowagi. Z moralnym kacem i mieszanymi uczuciami pozbyłem się tego ustrojstwa i żałuję, że nie zrobiłem tego wcześniej. DPF zostawiłem, by chociaż w ten sposób uciszyć głos sumienia. Póki co, polecam takie rozwiązanie, a co najmniej utrzymanie sprawności kolektora. Auto odzyskało utracone "konie mocy", żwawo reaguje na pedał gazu. Jazda jest przyjemnością. Przy okazji wyszła na jaw uszkodzona tylna sprężyna - pękła, o czym nawet nie wiedziałem. Od wczoraj założone mam nowe sprężyny na tylnym zawieszeniu. Przy okazji pracy z kolektorem wymieniłem rozrząd, przeczyszczono układ dolotu, sprawdzono turbinę - mechanicy byli zdziwieni, że jest w tak dobrym stanie. Tak więc auto jeszcze jakiś czas zostanie z nami, tym bardziej, że w święta mija termin starej polisy, a nowa już leży koło mnie na biurku
Pozdrawiam i życzę zadowolenia z autka!
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
mugsy
A można zapytać jakie auto wcześniej miałeś?
Jasne, to nie tajemnica. Audi A3 (8L) 1.8T Quattro
cromala, ja od razu zrobiłem porządek z autem. Można powiedzieć, że faktycznie jeszcze przed zakupem. Usunięte klapy wirowe, zaślepiony i odprogramowany EGR, zmieniony olej w skrzyni, wymieniony kompletny rozrząd, wszystkie filtry, itd. DPF został ale nie powinien sprawiać kłopotów bo nie mam problemów z szybszą jazdą a i do pracy jeżdzę 20 km w jedną stronę i w tym ponad połowę autostradą.
-
Klubowicz

Napisał
maciekpt
Jasne, to nie tajemnica. Audi A3 (8L) 1.8T Quattro
O, i jak byś porównał go z Cromą? Tzn. jakość wykonania wnętrza, komfort, właściwości jezdne, osiągi. Co prawda auta z nieco innej epoki i klasy ale może uda ci się sklecić jakieś małe porównanie?
-
Doświadczony klubowicz
Bardzo ciężko jest porównać dwa tak różne auta. Zresztą Cromą jeżdżę niecały tydzień.
Co do jakości wykonania wnętrza to w A3 jednak było chyba trochę lepiej (ale niewiele) mimo tylu lat różnicy (Audi 2001, Fiat 2010). Być może skórzana tapicerka w Audi robiła takie wrażenie (w Cromie mam welur). Co prawda nie wszystkie elementy w Audi były wysokiej jakości (łuszczące się i łatwe do zarysowania plastiki w niektórych newralgicznych miejscach, np. na wyłączniku świateł czy przyciskach od klimatyzacji). Audi miało też spory przebieg (ponad 272 tys.) i sporo elementów już trzeszczało, np. boczki drzwi.
Jeśli chodzi o komfort to w Cromie jest zdecydowanie lepiej. Auto jest lepiej wygłuszone, różnicę czuć szczególnie przy prędkościach powyżej 100 km/h. Pomijam różnice w wielkości aut i komforcie podróżowania (chodzi o tylną kanapę bo z przodu podobnie).
Właściwości jezdne - tu raczej wygrywa audi. Zdecydowanie niżej zawieszone, fotele z mocno zabudowanymi boczkami - wrażenia z jazdy po zakrętach zdecydowanie na plus dla A3. Ale Croma jest fajnie sprężysta i przy jeździe na wprost jest całkiem fajnie. Może to kwestia świeżości Fiata ale złego słowa nie powiem 
Osiągi... hmm, A3 miałem w najmocniejszej fabrycznej wersji - 180 KM z dołączonym napędem na tył (Quattro). Turbo benzyna jednak reakcję na gaz ma błyskawiczną i nawet nie było dużej turbo dziury. Przyspieszenie katalogowo 7,5 sekundy do 100 km/h (ja osiągnąłem 8). Mało jest aut z sensownej półki cenowej, które mogą konkurować spod świateł
Ale tak jak pisałem, jestem pozytywnie zaskoczony silnikiem z Cromy - wrażenia są bardzo dobre. To pewnie duża zasługa wysokiego momentu od niskich obrotów.
Wbrew pozorom A3 nie było jakoś specjalnie lżejsze od Cromy. Na pewno nie więcej niż 100 kg różnicy.
Jedna rzecz zaczyna mnie strasznie wkurzać we Fiacie - to zawyżanie wskazań prędkościomierza. W Audi było stale ok. 5-6 km/h a tutaj przy 120-130 jest różnica ok. 10 km/h (wg GPS) ale już przy prędkości 165 na liczniku, GPS pokazywał 150.
Da się jakoś skorygować wskazania licznikowe? Przerabiał ktoś temat?
-
A opony masz katalogowych rozmiarów?
Podobne tematy
-
Napisany przez robert199 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 12
Ostatni post: 28-02-2014, 22:16
-
Napisany przez kamilukas na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 14-04-2012, 16:11
-
Napisany przez seba_999 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 11-01-2012, 21:31
-
Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 17-08-2011, 17:03
-
Napisany przez nfk na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 13-08-2010, 19:39
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:18.
W sieci od 2007 roku.