Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 74

Temat: Jazda CROMĄ  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2013
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    39
    Postów
    49
    Auto
    CROMA 1,9 8V
    Rocznik
    2005

    Jazda CROMĄ

    Witam mam pytanie posiadam fiata crome 1,9 jtd 8v dziennie jeżdżę do pracy 6km w jedną stronę i trochę po mieście . Jak to się ma do eksploatacji tego samochodu . Jest to wersja z DPF . Proszę o podpowiedź gdyż jest to mój pierwszy diesel w życiu wcześniej były benzyniaki jak dbać o dwumas , dpf , sprzęgło ,skrzynia ,turbo itp .

    Z góry dziękuje za porady.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Dlaczego kupiłeś diesla? 6km ledwo wystarczy, aby silnik złapał temperaturę. Przy takich krótkich dystansach najlepsza jest benzyna, oczywiście bez LPG.

    Co do samej jazdy - odpalać i gasić na sprzęgle, po dłuższej trasie dać chwilę na ostygnięcie przed zgaszeniem, nie cisnąć zimnego silnika, nie ćwiczyć startów od zera, nie cisnąć na niskich obrotach przy wysokim biegu, na wzniesieniach redukować na niższy bieg, trzymać przynajmniej 2000 obrotów - najlepiej w okolicach max momentu obrotowego, obserwować spalanie chwilowe - jak skacze w górę np do 20l wypala się dpf - wtedy jechać aż skończy się cykl, sprzęgło wyciskać do końca i płynnie zmieniać biegi itd.

    Acha, lej zwykłego diesla, ale na sprawdzonych stacjach, gdzie jest duży ruch. Ja korzystam z BP i Shella. Olej i filtry co ok. 12tys.km

    Poczytaj sobie o jeździe dieslem, jest tego dużo w necie.

    ps. gratuluję zakupu Wrzuć fotki jeśli masz.
    Ostatnio edytowane przez TMK ; 16-12-2013 o 23:22

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    trzymać przynajmniej 2000 obrotów
    A po co tak pałować? Ja mam automat i przy spokojnej jeździe wbija wyższy bieg i trzyma 1300rpm. Mam zakładać, że konstruktorzy z fiata nie wiedzą co robią?
    www.fso-1500.pl

  5. #4
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Wiedzą... jak masz automat

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    221
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Co do samej jazdy - odpalać i gasić na sprzęgle,.
    Pytanie, czemu gasić na sprzęgle?

  7. #6
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Ja mam odruch Pawłowa, zawsze gaszę na sprzęgle. Dojeżdżam gdzieś lub cofam, zatrzymuje, auto dalej na na biegu, nadal sprzęgło i gaszę. Swego czasu czytałem o mniejszych obciążeniach wału i że zalecane przy kołach dwumasowych.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2013
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    39
    Postów
    49
    Auto
    CROMA 1,9 8V
    Rocznik
    2005
    Dzięki wielkie za porady będę tak jeździł .Właśnie ja na zimnym silniku jadę maksymalnie 1400 obrotów i wogóle jak jeźdze to zmieniam biegi przy 2000 do 2400 obrotów bo tak to musiałbym jeździć na trzecim biegu . Ja jadę na 4 biegu 1300 obrotów czy to dobrze ??? czy lepiej na niższych biegach jeździć ale z większymi obrotami???

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    12 km dziennie po mieście to kolego będziesz musiał się wybrać co najmniej raz na dwa tygodnie w dłuższą trasę. W innym przypadku zawalisz DPF-a i ogólnie zamulisz silnik (o nagarach nie wspomnie).
    Nie chcę cię oceniać, ale do takich tras to się kupuje benzynę, a jeśli chcesz tanio to Benzynę +LPG.
    Diesle, zwłaszcza te nowszej generacji strasznie się męczą po mieście, a na takich dystansach to możesz zapomnieć o jakiejkolwiek oszczędności na paliwie.
    Z drugiej strony, jak jesteś miłośnikiem Cromy, to ciężko wyszukać przyzwoity egzemplarz w Benzynie. Więc wyboru za bardzo nie ma.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Ja mam odruch Pawłowa, zawsze gaszę na sprzęgle. Dojeżdżam gdzieś lub cofam, zatrzymuje, auto dalej na na biegu, nadal sprzęgło i gaszę. Swego czasu czytałem o mniejszych obciążeniach wału i że zalecane przy kołach dwumasowych.
    A ja wręcz przeciwnie. Słyszałem że niezdrowo jest generować wydłużony nacisk na pozbawiony smarowania wał. Poszukaj co to jest "crank walk".

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2013
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    39
    Postów
    49
    Auto
    CROMA 1,9 8V
    Rocznik
    2005
    Czasami będę jeździł na dłuższe trasy pytanie ile km to jest taka dobra trasa dla CROMY.
    A jak jeździć na zimnym silniku przy jakich obrotach zmieniać biegi .

  12. #11
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    A ja wręcz przeciwnie. Słyszałem że niezdrowo jest generować wydłużony nacisk na pozbawiony smarowania wał. Poszukaj co to jest "crank walk".
    Trochę pogrzebałem w necie i dzisiaj rozmawiałem ze znajomym mechanikiem, większość gasi na sprzęgle, większość z większości w sumie robi tak i nie wie dlaczego "crank walk" - ciekawe, przeczy logice oraz nowym dieslom, gdzie komputer nie pozwoli odpalić auta bez wciśnięcia sprzęgła.

    Cytat Napisał DamianC Zobacz post
    Ja jadę na 4 biegu 1300 obrotów czy to dobrze ??? czy lepiej na niższych biegach jeździć ale z większymi obrotami???
    1300 z manualną skrzynią? Przecież nie masz żadnej elastyczności, za to wyższe spalanie oraz jazdę w graniach męczenia turbiny. Obserwuj na kompie chwilowe spalanie, przy 2000 obrotów nie będzie większe. Masz diesla w którym turbina ma się ruszać. Jazda głównie po mieście i kapelusznikowanie nie wyjdzie silnikowi na dobre.

    Cytat Napisał DamianC Zobacz post
    Czasami będę jeździł na dłuższe trasy pytanie ile km to jest taka dobra trasa dla CROMY.
    A jak jeździć na zimnym silniku przy jakich obrotach zmieniać biegi .
    Normalnie, płynnie. Nie cisnąć do końca. Do szybszego zagrzania można zmieniać biegi przy wyższych obrotach. Ja tak zmieniam, aby po zmianie było z 2000 obrotów. Ile km trasy? Ciekawe pytanie... Co zrobisz jak napiszę 200km?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    1300 z manualną skrzynią? Przecież nie masz żadnej elastyczności, za to wyższe spalanie oraz jazdę w graniach męczenia turbiny.
    Jakie znaczenie ma rodzaj skrzyni oraz w jaki sposób męczy się turbina?
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Obserwuj na kompie chwilowe spalanie, przy 2000 obrotów nie będzie większe.
    Będzie
    www.fso-1500.pl

  14. #13
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Jakie znaczenie ma rodzaj skrzyni oraz w jaki sposób męczy się turbina?

    Będzie
    Automat trzyma niskie obroty (nie masz dwumasy!), przy ręcznej na czwórce i obrotach rzędu 1300 nie pojedziesz... Na niższych biegach jeszcze jest elastyczność, od czwórki trzeba trzymać wyższe obroty. Przejedź się manualem, sam będziesz wiedział po 3 minutach co oznacza 1300 obr. na 4
    Turbina ma pracować, pogadaj z mechanikami.
    Jeszcze nt niskich obrotów na wysokim biegu, np.:

    Budowa i zasada działania koła dwumasowego - Porady motoryzacyjne, Samochody, Motoryzacja

    Będzie
    W takim razie moja croma jest wyjątkowa

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Ale dwumasie nie szkodzi jazda na niskich obrotach tylko gwałtowne przyśpieszanie na nich. A turbina pracuje cały czas przecież niezależnie od obrotów.

    Co do spalania to tutaj masz przykład przy niskich obrotach. Po redukcji trzeba dodać litr więcej.

    www.fso-1500.pl

  16. #15
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Dominik, licznika 'A' dawno nie kasowałem. Z prawie 5000tys. przejechanych kilometrów mam średnią spalania 6,6l. Powyższe jest przy moim sposobie jazdy, gdzie nie raz śmigałem z prędkościami rzędu 150km/h czy pogoniłem kota jakiemuś paskowi... Ostatnie cztery baki 'kapelusznikuje' i nie przekraczam z reguły 130km/h, średnie spalanie z tego 6,3l. Żeby pokazać, że warto trzymać tak niskie obroty jak piszesz, bardzo proszę innych forumowiczów (ćwiczących taki eco-driving) o podanie swojego spalania oraz jaki mają silnik, jaką skrzynię i ile śmigają po trasie/mieście (u mnie 80/20%).


 
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Przygody z Cromą
    Napisany przez croma na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-11-2013, 17:10
  2. Szybka jazda
    Napisany przez petarda na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-10-2013, 20:17
  3. Jazda po kostce brukowej.
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-02-2013, 12:43
  4. JAZDA NA ''LUZIE'' OSZCZEDZA PALIWO??
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-09-2009, 12:18
  5. Ekonomiczna jazda bravo1.4
    Napisany przez Spych na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 09-08-2009, 15:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fuchs titan supersyn 5w40 opinie

galon oleje opinie

platinum maxexpert c3 5w40 opinie

platinum maxexpert c3 5w-40 opinie

oleje fuchs opinie

jak mazut szkodzi na autoorlen max expert c3 5w40 opinieorlen platinum max expert 10w40 c3Croma 4 bieg site:fiatklubpolska.plolej orlen platinum 5w30 opinielotos 5w40 turbo diesel forumolej platinum max expert opinieolej platinum max expert 5w40 opinieolej fuchs 5w40 opiniefuchs 5w40 forumTITAN Supersyn 5W-40 fiatgalon olej forumopinie o fuchs titan supersynlotos synthetic plus 5w40 forumfuchs titan supersyn 5w40 opinie fiatorlen platinum max expert 5w40 opinoe

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl