Macie podobne loginy i pomieszalem.. widzialem Twoj wpis. W jego wypowiedzi Topli nie polecal.
Macie podobne loginy i pomieszalem.. widzialem Twoj wpis. W jego wypowiedzi Topli nie polecal.
U mnie siedzi orginal, bateria ma 4 lata wymieniana na gwarancji. Tyle ze ja widze uwas 72 a nawet 80 ah a ja mam 62 ah i tylko 450 pradu rozruchowego. Narazie smiga jak szalona...
Ja mam zamontowany Galaxy Hybrid 85A 850Ah nie wiem ile ma lat ale jest ok można go obsługiwać i najważniejsze, że nie padnie w jednej chwili,cena nowego też przystępna.
Spory.. choc eper nawet 90ah wymienia..
Planuje na noc podladowac w domu akumulator. Czy poza pamięcią szyb czeka mnie jeszcze jakas niespodzianka? Kodu do radia, a właściwie navi chyba nie ma.. nie mam innego aku by podtrzymac prad w samochodzie.
jak ja wymieniałem aku to mechanik wymienił mi na podtrzymaniu a teraz jak inny mechanik wymieniał mi sprzęgiełko na altku to całkiem odpiął aku i trzeba zrobić szyby, ustawić godzinę i kasują się średnie prędkości, licznik dzienny i te pierdy kompa pokładowego, a stacje na radiu zostają zapamiętane
Czyli nic bolesnego
Ja z doświadczenia mogę polecić Toplę - u mnie działa bez zarzutu.
Ja w skodzie fabii uzytkuje akumulator marki forse. Mam go juz 6 lat i dalej elegancko dziala, nawet kilkukrotne mocne rozladowanie nie zrobilo na nim wrazenia, wiec z czystym sumieniem moge polecic. A cenowo wypada bardzo korzystnie. Poprzednio mialem centre future i straszna padaka byla...
Ten o którym pisze kolega Stevenek to chyba jest WESTA FORSE. Westa to ukraińska marka a robią te aku podobno na licencji starej centry plus (duża żywotność, grube płyty, nie pękają po 3 latach jak nowsza futura). Sam używam taki w Octavii już 4,5 roku (5 zim bo kupiony na pocz grudnia 2010). Dodam że auto stoi pod chmurką i na mrozach trochę lubi pokręcić rozrusznikiem. Jego wadą (odnośnie Cromy) jest to że występuje w poj 74 Ah (mała puszka) i 90, 100Ah (duża puszka). Ten mały będzie miał dużo luzu w Cromie a duży nie wejdzie. Tak więc do Cromy trzeba użyć mniejszego 74 (sam taki kupię jak padnie obecny). Szkoda że nie robią czegoś w pośredniej skrzynce, np 80-85 Ah.
Jeśli dziś aku w dieslu niegarażowanym obsłuży 5 sezonów zimowych to jest wynik bdb. Tak więc polecam Westę.
Ps. Jak 5 lat temu szukałem aku to najlepsze opinie (oceniane jako stara solidna technologia) miały Westa i Topla.
Na legendarne marki ( Bosh i Centra Futura) ludzie psioczyli okrutnie. Że często psują się tuż po gwarancji a awaria na gwarancji jest często rozpatrywana negatywnie)
Dokladnie, chodzi o Westa Forse, takie w zoltej obudowie. Moje autko tez nie garazowane, stoi pod chmurka (pod maska 1,9 TDI). Mysle, ze 6 lat to dobry wynik, a wyglada, ze jeszcze co najmniej 7 rok przezyje.
U mnie tak się złożyło że musiałem w w odstępie tygodnia kupić dwa akumulatory. Jeden do Punta drugi do Stilo. Po wielu namysłach wybór padł na tak chwaloną Yuasę. W Kropku akumulator padł po 20 miesiącach i o dziwo sklep uznał reklamację i zwrócił kase, teraz jest zamontowany jakiś używany niemiecki akumulator który dostałem od sąsiada i łatwiej odpala autko niż nowa Yuasa o podobnej pojemności. W Stilo w trakcie trzeciego roku używania akumulator wykazywał oznaki zużycia, słabo kręcił a podładowanie poprawiało sytuację na chwilę. Mam informacje od nowego właściciela Stila że wymienił akumulator. Teraz wymieniając akumulator zdecydowałbym się na czerwoną Tople lub Piastów ewentualnie Westa Forse.
A czy ktoś z Forumowiczów posiada w swojej Cromie akumulator ZAP Sznajder Batterien,np. ten typ: Silver 70Ah 570A (nr katalogowy 570 25)?
570 25 :: Katalog produktów on-line - ZAP SZNAJDER BATTERIEN S.A.
Przyznam, że w dwóch poprzednich samochodach (seicento i ford fusion) miałem aku tej firmy i spisywaly się dobrze. Pytam o opinie, bo przymierzam się do wymiany baterii w cromie. Ta, którą mam zamontowaną w samochodzie, tj. Magneti Marelli, słabo już kręci i trzeba się rozejrzeć za nowym aku...
Tego o którym piszesz nie mam ale ok. 2 miesięce temu kupiłem wspomnianą wyżej żółtą Westa Forse. Chorowałem ostatnio 3 tygodnie i autko stało nie jeżdzone, a podlaskie mrozy nie są słabe i autko po tej przerwie zapaliło bez zająknięcia. Oczywiście za krótko go posiadam żeby napisać więcej. Cena była korzystna i 3 lata gwarancji, do tego wiele pochlebnych opinii. Sprzedający również go polecał, a w ofercie miał wiele różnych modeli. Jak będzie dalej, zobaczymy.
Mialem podobnie.. auto stalo jakies 3tyg a wsadzony jest nowa Yuasa. Kreci jak glupia. Sprzedajacy polecal jeszcze bannera jako tańsza alternatywe