Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    39
    Postów
    36
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL

    Info dot. Cromy 1,9 150KM

    Witam wszystkich,
    Właśnie stałem się posiadaczem Cromy (mam nadzieję że szczęśliwym ) 1,9 JTDm 150KM 2008r. Czytając forum zdążyłem się już przestraszyć klap wirowych
    Ale do rzeczy, czyli może kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi. Chodzi mi o konkretne obserwacje tych, którym coś już się przydarzyło. Nie opisujmy tutaj jak rozwiązać problem bo na ten temat powiedziane zostało chyba już wszystko i nie ma sensu ciągnąć dyskusji w tym wątku. Mianowicie, przy jakim przebiegu przydarzył Wam się problem z:

    1. klapami - czyli kiedy zaobserwowaliście usterkę (wiem że niektórzy dopiero po zdjęciu kolektora zobaczyli że nie mają klap)
    2. wtryskami
    3. dpf-em
    4. dwumasą
    5. turbiną

    Nie piszcie jak trzeba jeździć żeby zachować te elementy w dobrej kondycji, to już jest wszędzie. Tylko przebieg, ewentualnie jak zaczęło się to objawiać żeby nie przegapić (jeśli w ogóle się da)
    To mój pierwszy diesel i po tygodniu jeżdżenia muszę przyznać że jestem bardzo mile zaskoczony, zarówno samym samochodem jak i napędem. Oby mi się to nie zmieniło
    Ostatnio edytowane przez seedog ; 22-04-2018 o 12:13



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    45
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Ładnie że się przywitałeś. Później już gorzej. Więcej czytaj, mniej zadawaj pytań(podobno głupich nie ma, ale...). Spytaj swojego lekarza ile jeszcze będziesz żył. Wróżkarstwo.pl to portal na takie pytania. Klapy wywalaj natychmiast a resztę naprawiaj jak się zepsuje.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    39
    Postów
    36
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    O rany, Stomil, bardzo dziękuje za odpowiedź. Rozjaśniłeś mi wszystkie zagadnienia dot. samochodu. Naprawdę nie musiałeś udzielać aż tak obszernej odpowiedzi.
    A tak na poważnie, nie zamierzam robić tutaj żadnych wycieczek w niczyją stronę i dyskutować o Twoich obserwacjach na temat forum o innych zagadnieniach. Jeżeli nie masz nic do powiedzenia to naprawdę nie musisz włączać się do tego wątku. Przeczytaj i opuść, jeśli moderator uzna że to zaśmiecanie lub nieodpowiednie miejsce, przeniesie moje pytanie gdzie indziej.
    Jeśli przeczytałeś uważnie, zauważyłeś zapewne również że nie spytałem o to co i kiedy mi się zdarzy, tylko kiedy zdarzyło się Wam. Mój lekarz jest mi w stanie powiedzieć w jakim wieku, mniej więcej, najwięcej facetów zaczyna mieć problem z prostatą. Dlatego też wiem kiedy zacząć się badać intensywniej itd.
    Jeżeli mój samochód jest od pierwszego właściciela, ma 134k przelotu i cały czas serwisowany był w ASO, liczę na to że jest w dobrej kondycji. Ale nigdy nie dowiem się jak był traktowany. Mimo wszystko jeśli kilka osób napisze że np. dwumas czy wtryski padły przy 150, 180, czy 200k km, będę wiedział orientacyjnie że coś się niechybnie zbliża. Dla samego siebie lub po to, że może to wpłynąć na moją decyzję o wcześniejszej sprzedaży samochodu.
    Stąd też nie uważam żeby moje pytanie było aż tak głupie. Widzę że kilkadziesiąt osób przeczytało i się nie wypowiedziało. Widocznie nie mieli jeszcze przygód i tyle. Nie wykazali również ochoty na zrobienie ze mnie niemoty zadającego głupie pytania. Może sami chcieliby poznać odpowiedzi innych forumowiczów?

    Pozdrawiam Cię serdecznie i przypuszczam że jeśli ktoś poda swoje obserwacje, przydadzą się również Tobie.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    45
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Staram się podpowiedzieć krótko i konkretnie. Diesle osobiście używam od 15 lat a Twój jest pierwszy. Poczytaj moje posty i wyciągnij wnioski czy staram się pomóc w konkretnych sprawach czy tylko docinam i jestem teoretykiem. Kilkadziesiąt osób przeczytało i olało kolejny temat bez większego sensu. Zrób klapy a resztę tak jak napisałem poprzednio. Ciesz się jazdą nowym samochodem!
    Mój ma 145 tys. a alternator i sprężyny już musiałem wymienić. Nie ma reguły na awarie vs. przebieg. To, że prostatą będą problemy to tak jak ze skrzynią M32 - wszyscy o tym wiemy. Nie powód to jednak by jedno i drugie wycinać jak nic złego się nie dzieje!
    Pozdrawiam.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    180
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    240 tys i jak się okazało wszystkie klapki są. Mimo to idą do śmieci...


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    45
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    I tak trzymać! Manual czy auto skrzynia?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2017
    Skąd
    Inowroclaw
    Wiek
    31
    Postów
    19
    Auto
    Croma 1.9 150
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał seedog Zobacz post
    Witam wszystkich,
    Właśnie stałem się posiadaczem Cromy (mam nadzieję że szczęśliwym ) 1,9 JTDm 150KM 2008r. Czytając forum zdążyłem się już przestraszyć klap wirowych
    Ale do rzeczy, czyli może kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi. Chodzi mi o konkretne obserwacje tych, którym coś już się przydarzyło. Nie opisujmy tutaj jak rozwiązać problem bo na ten temat powiedziane zostało chyba już wszystko i nie ma sensu ciągnąć dyskusji w tym wątku. Mianowicie, przy jakim przebiegu przydarzył Wam się problem z:

    1. klapami - czyli kiedy zaobserwowaliście usterkę (wiem że niektórzy dopiero po zdjęciu kolektora zobaczyli że nie mają klap)
    2. wtryskami
    3. dpf-em
    4. dwumasą
    5. turbiną

    Nie piszcie jak trzeba jeździć żeby zachować te elementy w dobrej kondycji, to już jest wszędzie. Tylko przebieg, ewentualnie jak zaczęło się to objawiać żeby nie przegapić (jeśli w ogóle się da)
    To mój pierwszy diesel i po tygodniu jeżdżenia muszę przyznać że jestem bardzo mile zaskoczony, zarówno samym samochodem jak i napędem. Oby mi się to nie zmieniło
    Moja mam od dwóch lat. Wymieniałem przez ten czas łożysko alternatora, tylne sprężyny bo pękły, sprzęgło z kołem dwumasowym i inne rzeczy eksploatacyjne które się wymienia we wszystkich autach. Tylko że wysypalo mi się po pół roku koło dwumasowe, ale podejrzewam żekkupiłem jakieś poreklamacyjne gowno lub naprawdę czeka mnie większy problem.

    Poza tym skrzynia m32 ok. Olej wymieniony Fuchs.
    Klamki od drzwi i bagażnika Masakra. Do teraz jeszcze walczę z nimi.

    O dziwo klapki wirowe są i działają poprawnie.
    Wtryski ok. Dpfa nie mam. 275tys.
    Po 2 latach jazdy stwierdzam że auto jest wygodne, ekonomiczne, elastyczne ale coś zawsze trzeba przy nim podlubac. Zwłaszcza przy moim już przebiegu.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Biała
    Postów
    71
    Auto
    Croma 1.9 150 kM Multijet manual6
    Rocznik
    2007
    Witaj kolego moją Cromalą prześmigałem 55 tys km. obecnie 190 przebiegu. W tym czasie wywaliłem klapy jak się okazało ostatni dzwonek przy przebiegu 160.000 jedna siedziała przyklejona w głowicy. Przednie zawieszenie ( wachacze, amorki, sprężyny lewa pękła, siodła, łożyska) koło pasowe metalowo gumowe, i oczywiście zaraz po zakupie łożyska w skrzyni 5 i 6,
    Ostatnia wymiana poduszka skrzyni i komplet drążków kierowniczych. Poza tym oleje filtry opony norma.
    Przestroga o klapach uzasadniona
    Jazda Cromą jest bardzo przyjemna auto oszczędne w spalaniu idealne do długich tras a i szafę z Ikea jest gdzie upchnąć.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    59
    Postów
    1,376
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Od siebie dodam że na początek załóż sobie siatkę osłaniającą chłodnice klimatyzacji, zwłaszcza że koszt nabicia klimy bardzo podrożał. Tutaj masz manual ci i jak zrobić.

    http://fiatklubpolska.pl/croma-446/c...a-klimy-24472/
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    45
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    OT, Ludzie kochani waHacze i Hamulce!!!!!

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    455
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    W mojej poprzedniej Cromie z 2007, tam był juz plastikowy kolektor, odkupiłem ją z przebiegiem 60 tys km, i przy 100 tys km już był dzwonek żeby je zrobić.
    Teraz kupilem małżonce Crome z 2005 roku z przebiegiem 260 tys km, wszystkie klapy są, ale są już przedmuchy(nie wiem jak długo poprzedni własciciel z tym jezdzil) ale ja już mam przygotowany kolektor zaślepiony.Aa i u małżonki jest caly aluminiowy.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    39
    Postów
    36
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Bob96, aż sprawdziłem tą chłodnicę u siebie Jej stan jest nieporównywalnie lepszy od Twojej (jakieś 5% Twoich uszkodzeń), ale patent na pewno przydatny i zabiorę się za to, choć nie należę do osób zbytnio mechanikowatych

    Wahacze mam jeszcze OEM. Tylne tarcze również, ale są już w takim stanie że zamówiłem Textary i od razu wymieniam.

    Kolektor na chwilę obecną mam czyściutki, bez żadnych śladów nieszczelności. Ale po Twoim przykładzie widać że to loteria

    Achh, co do klimy. poprzednio miałem Accorda 6 gen i mam wrażenie że klima była dużo wydajniejsza. Może to kwestia samej powierzchni oszklenia samochodu, ale tutaj mam wrażenie że nie działa jak należy. Nie widzę różnicy przy pełnym automacie przy zmianie np. z 21 st. na 17. Tzn wiatrak nie zwiększa obrotów i działa tak jak przed przestawieniem. Wystarczy wyłączyć automat i od razu jest wyraźna zmiana pracy
    Ostatnio edytowane przez seedog ; 22-04-2018 o 21:04


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-10-2017, 23:28
  2. Przyspieszenie 0-100 Cromy 1.9 JTD 150KM
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 11-07-2015, 13:37
  3. Wymiana sprzegła marea 2,4 JTD prośba o info
    Napisany przez rieper na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 03-08-2014, 21:02
  4. GDDKiA uruchamia SMS INFO
    Napisany przez ubek na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-06-2011, 10:44
  5. Skrzynka wiadomości, info
    Napisany przez miszko na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-01-2008, 10:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl