Ravenol półsyntetyk, chodzi o temp. zapłonu i jest nisko popiołowy, tak wyczytałem na wielu forach.
Na forum Alfy nawet grupowo go kupują :-) http://www.forum.alfaholicy.org/zach...avenol_2t.html
Ravenol półsyntetyk, chodzi o temp. zapłonu i jest nisko popiołowy, tak wyczytałem na wielu forach.
Na forum Alfy nawet grupowo go kupują :-) http://www.forum.alfaholicy.org/zach...avenol_2t.html
Ostatnio edytowane przez Ali4 ; 26-02-2014 o 00:51
Szybciej piszę niż myślę... Oczywiście 200-250ml/bak. 20PLN za litr
CR też pójdzie na oleju do frytek tylko trza dołożyć specjalną instalację, która podgrzewa olej do wyższej temp. żeby miał odpowiednią dla wtryskiwaczy lepkość.. Instalacja, z tego co słyszałem parę lat temu, to ok 5kPLN. Jak robiłbyś milion km rocznie i miał sieć smażalni frytek to i się opłaca..
Wlałem dziś coś takiego jak zaświeciła się rezerwa i przejechałem około 15 km. Potem tankowanie "do pełna". Takie zalecenie uzyskałem od osoby, która tenże środek stosowała kilkakrotnie w różnych pojazdach. Zobaczymy jak zmieni się (subiektywnie) praca silnika. Do tej pory, szczególnie na zimnym (10-30 sekund), była twarda-metaliczna.
BTW.
Piszecie o ew. stosowaniu/dolewaniu oleju 2T Orlen Platinium. Jaki typ Bo jest 2T semi- (niebieski) i 2T full (czerwony) - syntetyk.
Ciśnienie w układzie smarowania jest OK, olej 5W-40 full syntetyk. Dźwięk dochodzi/dochodził wyraźnie z wtryskiwaczy. Dzisiaj rano było istotnie krócej - maksymalnie 10 sekund. Idzie ku lepszemu . Samochód przed moim zakupem dość długo nie był regularnie eksploatowany i tutaj upatruję przyczyny. U mnie auto pokonuje/będzie pokonywać minimum 2 tys. km/miesiąc => problem powinien zniknąć.
... i ja mam zamiar ten stosować.
Żaden z nich, ma być półsyntetyczny, ale czerwony.
P1150584-300x300.jpg
Sorki - to przekłamanie z mojej strony. Pisałem o oleju Platinium (czyli nie taki jak zdjęcie Twojego) a kolory dotyczyły naklejek/opakowania tego oleju . W obu przypadkach (semi-; full-) kolor oleju jest czerwony.
Powyżej obrazki o których mówiłem/pisałem.2T platinium czerwony.jpg2T platinium niebieski.jpg
Polecany i sprawdzony jest ten co wkleiłem fotkę. Platinum testuj i daj znać jakie będą efekty.
A czy ten orlen półsyntetyk lejecie do silników z DPF? Dużo osób do DPF poleca ravenol za 20 zł/l. Na Allegro Orlen jest 3 zł tańszy więc cena podobna.
Ostatnio przy tankowaniu skody wlało mi się do baku pół butelki Mixolu (10zł/l) bo chciałem szybko przechylić pełną butelkę aby nie oblać auta. Po zmieszaniu z 50 l ON silnik TDI chodzi jakby nieco bardziej miękko przy minimalnie mniejszej mocy. Zobaczymy jak spalanie.
Skoda wróciła do tradycyjnych dwusuwów
Mam do mojej skody pełen szacun. A mój tata miał też skodę 110 L na której uczyłem się jeździć w wieku 10 lat. I chodziła ciszej niż Croma, którą kupiłem 2 tygodnie temu
Heh, to ta Twoja Croma rzeczywiście musi chodzić jak jakiś czołg.
Niewiem, być może jesteś przewrażliwiony, ale jeśli nie to gwarantuję na moim przykładzie (chociaż ja nie mam automatu), oraz jak zapewne mogłeś zauważyć wielu innych opiniach i testach z internetu, że głośna praca praca silnika oraz hałas w kabinie nie są typowe dla tego modelu. Oczywiście jak to diesel, musi chodzić głośniej od przeciętnego benzyniaka ale pod żadnym pozorem nie jest ponadprzeciętnie głośny ani na zewnątrz ani w kabinie która jest dobrze wygłuszona.
Mój sąsiad ma starego VW Vento (lata produkcji 92-98) z dieslem, niewiem czy TDI, ale on to dopiero klekocze , taki mega twardy głośny klekot. Moja Croma przy nim to kultura benzyniaka
Ostatnio edytowane przez mugsy ; 04-03-2014 o 23:33
Sam zastanawiam się czy nie jestem przeczulony na punkcie hałasu. Croma która kupiłem jest w stanie idealnym (oryginał szyby, blacharka, wnętrze) z potwierdzonym przebiegiem 146.000 km. Szukałem takiego ideału ponad rok. Powymieniałem już wszystkie materiały eksploatacyjne (oprócz oleju w automacie) oraz wymieniłem rozrząd. Nic tylko jeździć i nie marudzić. Może mój mózg uzależnił się od odgłosu niemieckich silników TDI i nie chce innych słyszeć... Sam już nie wiem.
Póki co zamówiłem na allegro płyn do czyszczenia wtrysków Liqui moly, zaś od następnego tankowania zacznę dodawać półsyntetyk 2T do ON. Jak to nie pomoże to udam się do jakiegoś specjalisty od diesli (w celu sprawdzenia min tego DPF)
Ostateczna alternatywa to powrót z pokorą do cudów niemieckiej motoryzacji
Lucek, mam znacznie tańsze rozwiązanie. Przejedź się inną cromą zanim zaczniesz robić cokolwiek... Przesiadłem się z benzynowej skody, gdzie przy prędkości ponad 100km/h nie było słychać własnych myśli. W cromie komfortowo jeżdżę z prędkościami autostradowymi. W trasie lubię słuchać muzyki, jednak niezbyt głośno - w radiu na skali w zakresie 5-7.
Druga sprawa, skoro Twoja croma jest tak samo głośna jak niemieckie tdi, to po co chcesz z powrotem zmieniać? Przecież ciszej nie będzie