Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2016
    Skąd
    Wodzislaw Slaski
    Wiek
    37
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Rocznik
    2006

    Fiat Croma wywala blad po wymianie DPF

    Witam forumowiczow mam problem z moja Cromka 1.9 JTD 150KM, otoz niecaly miesiac temu wymienilem DPF na nowy, razem z czujnikiem spalin i rura wydechowa ktora dochodzi do DPF-a gdyz koszyk na spawach puscil i bez sensu bylaby wymiana tylko samego filtra. Podlaczylem auto do komputera poprzez Multi Ecu Scan i zaadaptowalem "wymiana filtra DPF". Wszystko bylo ok przez okolo miesiac, teraz co chwila wywala mi blad z kontrolka silnika z napisem "check engine". Podpinam pod komputer sprawdzam bledy i pisze zapchany DPF. Nie wiem co jest grane, filtr nowy i juz zapchany? Dodam, ze gdy silnik sie rozgrzeje to traci moc, pedal wcisniety na maksa i ledwo sie toczy. Prosze o pomoc, moze ktos mial podobne objawy i sobie z tym poradzil. Sprawdzajac parametry wyswietla mi, ze filtr nie jest zapchany i, ze zapchanie jest w okolicach 0,5%. Mozliwe jest, ze powinienem zaadaptowac tez wymiane czujnika spalin? Tylko, ze w programie diagnostycznym mam tylko "wymiana sondy lambda".



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    352
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Może jest kiepskiej jakości ten DPF i się już rozsypał albo czujni oszukuje, a jaką pokazuje różnice ciśnień na rozgrzanym? Raczej powinieneś zrobić adaptację wymiany czujnika różnicy ciśnień bo może być że on zakłamuje. A jeżeli faktycznie jest mułowaty to rozkręć kołnierz na montaży z DPF i będziesz widział czy ma moc czy nie jeżeli nie to DPF do wymiany.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,489
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Kolega napisał że DPF ma nowy, jest miesiąc po wymianie.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2016
    Skąd
    Wodzislaw Slaski
    Wiek
    37
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał szary1977 Zobacz post
    Raczej powinieneś zrobić adaptację wymiany czujnika różnicy ciśnień bo może być że on zakłamuje.
    Jutro podlacze go pod inny program ScanMaster-ELM, mozliwe, ze pokaze cos wiecej no i sprobuje z ta adaptacja czujnika.
    Ostatnio edytowane przez Break_Master ; 25-09-2023 o 20:44

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    352
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Kolega napisał że DPF ma nowy, jest miesiąc po wymianie.
    Też kiedyś miałem auto które miało nowy katalizator zaledwie 3 miesiące i walił błędem wydajności katalizatora a jak wykręciłem sondę lambda i wprowadziłem kamerę to się okazało że katalizator jest poobrywany i nie spełnia swojej roli. Masz katalizatory jak i DPF za 600 pln i za 2000 pln.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Pytanie czy wężyki od czujnika różnicy podciśnienia nie są źle podłączone lub uszkodzone ewentualnie czy sam czujnik pomiaru różnicy ciśnienia filtra nie jest uszkodzony. W takim przypadku nie wykaże że jest DPF zatkany mimo, że będzie zatkany.
    Jeżeli nie ma mocy to coś musi być na rzeczy. A programowo nie był DPF usunięty przed wymianą?
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    352
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    A programowo nie był DPF usunięty przed wymianą?
    Jeżeli by był to nie będzie walił błędami DPF bo w oprogramowaniu ma że jest to wersja bez DPF i nawet by nie wykonywał odczytu różnicy ciśnień. Ja jak mam pacjenta z podobnymi objawami to podpinam manometr przed katalizatorem bądź DPF'em i robię pomiar w czasie jazdy albo luzuję na kołnierzu i sprawdzam jak się zachowuje w czasie jazdy. Może ten DPF jest zrobiony z kiepskiego materiału i pęcznieje jak się nagrzeje.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2016
    Skąd
    Wodzislaw Slaski
    Wiek
    37
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał szary1977 Zobacz post
    Może ten DPF jest zrobiony z kiepskiego materiału i pęcznieje jak się nagrzeje.
    Nie ukrywam, zamowiony z allegro, jak go zobaczylem to spaw spawem poganial. ---> https://allegro.pl/oferta/filtr-czas...7h-13691688254

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    A programowo nie był DPF usunięty przed wymianą?
    Wszystko podpiete tak jak bylo przed wymiana, nie ma mowy o bledzie. Odpowiadajac na pytanie z cytatu, jesli dobrze rozumuje czy DPF byl usuwany "cyfrowo", chociaz fizycznie byl zainstalowany w samochodzie? Nie, nigdy nie kombinowalem w ten sposob.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    352
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Zrób tak jak pisałem wyżej poluzuj go na kołnierzu i zrób jazdę próbną i będziesz widział czy traci na mocy.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2016
    Skąd
    Wodzislaw Slaski
    Wiek
    37
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Juz wszystko jasne, DPF faktycznie byl zapchany, a winowajca okazaly sie byc wtryskiwacze. DPF poszedl do czyszczenia, z tego co mi chlopaki gadali, musieli go cztery razy przez maszyne przepuscic, tak byl zabetonowany. Szczescie moje, ze mialem stare wtryski w rezerwie, oddalem je do sprawdzenia i okazaly sie byc w idealnym stanie. Tak wiec szybka podmiana wtryskow, zamontowanie DPF-a i pod komputer. Bledu juz nie wywala i radocha z jazdy znow powrocila.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2016
    Skąd
    fiat
    Postów
    7
    Auto
    Croma 150KM
    Rocznik
    2005
    Ale co mają wtryskiwacze do zapchania DPF.
    Główny problem jest to, że komputer nie widzi zapchania filtra i go nie wypala automatycznie.
    Jak w Multiecuscan parametr o zapchaniu filtra DPF nie będzie się zmieniał to dalej nie jest naprawiane.
    Za miesiąc będziesz miał powtórkę z rozrywki - czyli błąd że DPF jest zapchany.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    352
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Jeżeli wtryski leją to część paliwa nie jest spalana i zapycha filtr a jeżeli nie są spełnione warunki wypalania filtra to komputer nie przystąpi do takiego działania. Miałem ostatnio kila takich samochodów co miały przystanek filtry bo jeździły na krótkich trasach i prawdopodobnie nie zostały spełnione warunki wypalania więc musiałem to zrobić na postoju ale też musiały być spełnione warunki procedury wypalania.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    129
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Jeśli korekty na wtryskach wybiegają poza norme to też nie wypali filtra.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2016
    Skąd
    Wodzislaw Slaski
    Wiek
    37
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    Z tego co wiem i z tego co pisze szary1977 to wtryski odegraly duza role do zapchania DPF. Samochodem jezdzi glownie zona, jej trasy opiewaja na krotkich dystansach typu zawiesc dzieci do szkoly, jakies zakupy itd. tak wiec przez ten czas nie bylo mozliwosci by przystapic do procedury wypalania, bo tak jak napisalem wczesniej odcinki trasy z punktu A do B byly zbyt krotkie by taka procedure wykonac. Podpinajac samochod do komputera mechanik sam mi na starcie powiedzial, ze wtryski leja, wartosci byly na jednych zawyzone u innych zas zbyt niskie, po wymianie wtryskow na inne i ponownym podlaczeniu do komputera parametry sie poprawily.

    casper mozliwe jest, ze po wymianie DPF na nowy, zle wykonalem "kalibracje" w komputerze, tym razem zrobili mi to chlopaki w warsztacie. Mam nadzieje, ze za miesiac sytuacja sie juz nie powtorzy.

    Teraz jedynie bede musial pamietac o tym by co jakis czas Cromke przegonic na autostradzie, lecz tu teraz mam dylemat jak to zrobic prawidlowo. Z tego co pisza w internetach do prawidlowego wykonania wypalania trzeba utrzymywac stale 3 tys. obrotow inni zas, ze po prostu wystarczy, ze sie przejade i to wszystko. Jak wy to u siebie robicie?
    Ostatnio edytowane przez Break_Master ; 12-10-2023 o 23:48

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    352
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Break_Master Zobacz post
    Podpinajac samochod do komputera mechanik sam mi na starcie powiedzial, ze wtryski leja, wartosci byly na jednych zawyzone u innych zas zbyt niskie, po wymianie wtryskow na inne i ponownym podlaczeniu do komputera parametry sie poprawily.
    A nie tak czasem mechanik pomylił korekty wtrysków z czasem wtrysków? Bo korekty na wtryskach mogą być jedne na + a drugie na - i to jest OK.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A nie lepiej raz w roku dać podpiąć pod kompa i wypalić DPF'a przez program niż kombinować jak wypalić?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 150KM automat blad silnika p0700 i skrzyny P0715
    Napisany przez griga na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-05-2023, 08:55
  2. Ducato Blad P00191 oraz P00192 Wszytko po wymianie filtra Paliwa
    Napisany przez Dawid55555 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-10-2021, 20:45
  3. Wspomaganie bravo blad po wymianie C1103
    Napisany przez chosa na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 13-10-2020, 15:45
  4. Croma 2.2 nierówne obroty po wymianie rozrządu
    Napisany przez matteus1987 na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-12-2019, 21:52
  5. Blad P091,P092 fiat croma 1.9 jtd 120km nic nie pomaga.
    Napisany przez tomasch19 na forum Croma
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 21-01-2017, 20:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446fiat-croma-wywala-blad-po-wymianie-dpf-53001

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl