Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Fiat croma – nie działa klima przy temperaturze poniżej -1 st
Witam serdecznie,
Mam następujący problem – otóż gdy temperatura zewnętrzna spadnie poniżej -1st C wyłącza się układ klimatyzacji (klima automatyczna). Zgodnie z instrukcją obsługi, klimatyzacja powinna się wyłączyć samoczynnie w przypadku gdy temperatura zewnętrzna spadnie do -6st C i ponownie włączyć powyżej -4st C.
Ostatnio były lekkie przymrozki i przy temperaturze -2st C wyłączyła mi się klima. Ponadto odnoszę wrażenie, jakby równocześnie włączył się wewnętrzy obieg powietrza – to tylko moje przypuszczenie, choć na wyświetlaczu klimatyzacji wskazywany był obieg powietrza z zewnątrz. W rezultacie w ciągu kilku minut miałem zaparowane w środku wszystkie szyby. Nie pomagało ustawienie nawiewu z max. wydatkiem. Po powrocie do domu trwającym ok 40min po szybach wręcz spływała woda. Tak się nie da jeździć. Miałem kiedyś samochód bez klimy ale nawet w deszczowe dni nie było aż tak dużego problemu z parowaniem szyb jak w cromie (stąd moje przypuszczenie o wewnętrznym obiegu)
Byłem z tym problemem o znajomego mechanika. Podłączenie do komputera nie wykazuje żadnych błędów. Czujnik temperatury (w lewym lusterku) mam na pewno sprawny, ostatnio go wymieniałem na nowy a jego wskazania (jak rozumiem jest on odpowiedzialny za wskazania temp. zewn. na desce rozdzielczej?) porównywałem z innym samochodem stojącym w tym samym garażu i nie było żadnych różnic.
Czy spotkaliście się może z podobnym przypadkiem? Ma ktoś może jakiś pomysł co można poddać diagnozie w celu wykrycia usterki?
Pozdrawiam,
Hubert
Fiat Croma 1,9 JTD 16v, 2005
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
Odnośnie zaparowania - proponuję sprawdzić czy w podszybiu nie zalega woda.
Tutaj mała instrukcja:
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/w...kabinie-32312/
PS: Filtr kabinowy w miarę nowy?
-
Klubowicz
Martinez, gdzie są te otwory odprowadzania wody do sprawdzenia?
-
Nowy klubowicz
Dzięki za szybką odpowiedź i linka do materiału - w wolnej chwili pewnie zrobię sobie również to wygłuszenie.
Filtr kabinowy nowy, miesiąc temu zmieniony.
A podszybie faktycznie muszę sprawdzić - auto kupiłem 2 m-ce temu, a poprzedni właściciel trzymał je pod blokiem pod drzewami przez ostatnie 5-6 lat. Mogło się nazbierać tam sporo śmieci.
Nie mniej jednak oddzielny pozostaje temat wyłączającej się kilimy poniżej -1st.
-
Klubowicz
Wydaje mi się, że tak powinno być, tj. poniżej 0 wyłącza się. W poprzednim aucie (Bravo 2000r.) już poniżej +6 lub +4 się wyłączała. Sprawdzę u siebie, kiedy przymrozi troszkę bo jak na razie to słoneczko świeci 
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Napisał
Maxi
Martinez, gdzie są te otwory odprowadzania wody do sprawdzenia?
Widoczne są po rozebraniu podszybia, średnica ok 2 cm - u mnie były totalnie zapchane mułem i woda stała.
20160409_143526.jpg
-
zobacz te temp
4-6st na plusie
z zasady działania klimy na minusie nie powinna pracowac
-
Nowy klubowicz
Chyba masz jakąś złą instrukcję
- w kwestii sprężarki poniżej skan z instrukcji:
klima.jpg
Czyli sprężarka pracuje tak jak powinna.
Natomiast zakres temperatur +3 i +5 to są progowe wartości automatycznej recyrkulacji:
recyrkulacja.jpg
-
No to mnie zdziwiłeś, bo z zasady pracy klimy (chłodzenie) nie powinna pracować na minusie.
Oczywiście minus 1 nie spowoduje tu rozwalenia, ale zdziwiło mnie to , człowiek cały czas się uczy 
zazwyczaj przyjmowało się 5-6st na plusie.
Ale jest napisane jak byk ... to co mam nie wierzyć 
Dzięki i pozdrawiam
-
Nowy klubowicz
Ja bym sprawdzil czy klapa nawiewu z zewnatrz sie nie zaciela ,mozna to latwo sprawdzić wyciagasz filtr kabinowy i jak klapa jest otwarta widzisz wirnik wentylatora , ja tak miałem u siebie za każdym razem jak się klime wylaczylo szyby jak mleko nic nie pomagało przez pomyłkę znalazłem ta usterkę jak już przymierzalem się do demontażu wentylatora nawiewu powietrza
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez adicromulec ; 22-11-2016 o 01:08
-
Nowy klubowicz

Napisał
bronx
No to mnie zdziwiłeś, bo z zasady pracy klimy (chłodzenie) nie powinna pracować na minusie.
Oczywiście minus 1 nie spowoduje tu rozwalenia, ale zdziwiło mnie to , człowiek cały czas się uczy

zazwyczaj przyjmowało się 5-6st na plusie.
Ale jest napisane jak byk ... to co mam nie wierzyć

Dzięki i pozdrawiam

Napisał
adicromulec
Ja bym sprawdzil czy klapa nawiewu z zewnatrz sie nie zaciela ,mozna to latwo sprawdzić wyciagasz filtr kabinowy i jak klapa jest otwarta widzisz wirnik wentylatora , ja tak miałem u siebie za każdym razem jak się klime wyłączyło szyby jak mleko nic nie pomagało przez przypadek znalazłem ta usterkę jak już przymiezalem się do demontażu wentylatora nawiewu powietrza ,prozaiczna prosta usterka ale po pół roku nie dając mi spokoju dotarłem do przyczyny awarii ,a mam tu na myśli czujnik jakości powietrza na podszybiu był walniety to on steruje jakie powietrze wpuszczać do kabiny ,po wymianie tego czujnika i zamontowaniu klapy na swoje miejsce wszystko jest normalnie klima wyłączona szybki nie parują pozdrawiam
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
Nowy klubowicz
Coś mi się fon zawiesił sorki za dwa te same prosty wyciągnij filtr kabinowy ustaw kierunek nawiewu powietrza z zewnątrz i zajrzyj czy klapa jest otwarta ,ustaw na obieg wewnątrz powinna się zamknąć pozdrawiam
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
Nowy klubowicz
Dzięki Panowie za wszystkie podpowiedzi. W weekend zabiorę się za robotę i dam znać.
davidjezz, instrukcję faktycznie mam jakąś starą, z początku produkcji.... ściągnąłem sobie z netu już nową, wartości temp. pracy klimy takie jak pisałeś. Ja wrzucam skan swojej - tam mam zakres -6/-4 stC.
20161121_201016.jpg
-
Klubowicz
mialem to samo kolego, doszlo do tego ze w zimie musialem z uchylonym oknem jezdzic, podszybie sprawdzone, jak tylko temp spadla klima sie wylaczyla i byl dramat z jazda. okazalo sie ze wlasnie winna byla klapa od obiegu zamknietego / otwartego a konkretnie wylamane zeby na zebatce przy silniczku ktory steruje klapa.
na 99% to bedzie to, wystarczy rozebrac mechanizm i przekecic zebatke o 180st - manual jest na forum elektroda.pl
w razie czego pisz to postarm sie pomoc bo robilem to chyba 2 miesiace temu u siebie.
-
Klubowicz
Ewentualnie można kupić ten silniczek obiegu wewnętrznego za grosze na allegro, szukać też od vectry C bo pasują.
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
Maxi
Ewentualnie można kupić ten silniczek obiegu wewnętrznego za grosze na allegro, szukać też od vectry C bo pasują.
naprawa jest banalna. Robiłem to wg manualu oglądając TV z dziećmi. Wyłamuje się jeden ząbek w kółku.
Podobne tematy
-
Napisany przez mizi14 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 7
Ostatni post: 23-05-2014, 13:05
-
Napisany przez misbubumis6 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 24-01-2014, 22:04
-
Napisany przez Kiera na forum Forum ogólne o Fiat
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 23-10-2013, 17:59
-
Napisany przez asko1969 na forum Doblo
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 18-02-2013, 19:17
-
Napisany przez Maciek91113 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 11
Ostatni post: 22-03-2012, 09:56
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
fiat klimatyzacja wylacza sie ponizej
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:22.
W sieci od 2007 roku.