Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 10 z 10 PierwszyPierwszy ... 8910
Posty od 136 do 150 z 150
Like Tree8lubi to!

Temat: Fiat croma 2.4 jtdm DPF  

  1. #136
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    514
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Uważam, że masz problem z czujnikiem, lub coś dziwnego masz na wężyku do czujnika. Nie wiem czy dziurawy, raczej zapchany mógłby być, bo szczerze to ciśnienie z tyłka wskazuje zupełnie.
    Ja nie chcę sprzedać czujnika, mogę ci go podarować, jednak koszt wysyłki paczkomatowej musisz ponieść. Zapraszam na PW jeśli chcesz oczywiście.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #137
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Coś jest nie tak... Przy 1,25 Bara ( to strasznie dużo ) zatkanym DPF-ie masz informację że jest zatkany w podobnym stopniu jak masz 0,003 Bar.
    To się kupy nie trzyma. Nie wiem czy przypadkiem to "wyprogramowanie" nie spowodowało jakiegoś "zniszczenia" w oprogramowaniu sterownika.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #138
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Wracam z informacją o moim problemie "wołowatego" auta.

    Powtórnie wyczyszczony fizycznie ("pralka") DPF. Naprawiony EGR (miał jakieś drobne nieszczelności), założona oryginalna FIAT-owska zaślepka (PROSTOKĄTNA - na wyjściu z EGR a nie na wejściu do niego) z 4 otworami - 2 średnicy 8mm i 2 średnicy 6mm).
    Do tego opier... za jazdę z odpiętym przepływomierzem i pouczenie że ten motor wręcz nie cierpi jazdy emeryckiej. Lubi obroty nawet z przedziału 3,0 do 3,5 a nawet więcej RPM. Wyższe obroty nawet przy niższym biegu to miód na ten motor.

    No i samochód - żyje .

    Kolejny raz - jak się okazało - Wasze drodzy Koledzy i Praktycy - podpowiedzi i porady miały sens i podłoże praktyczne.

    WIELKIE DZIĘKI !!!
    iron64 lubi to.

  5. #139
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    514
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Do tego opier... za jazdę z odpiętym przepływomierzem i pouczenie że ten motor wręcz nie cierpi jazdy emeryckiej. Lubi obroty nawet z przedziału 3,0 do 3,5 a nawet więcej RPM. Wyższe obroty nawet przy niższym biegu to miód na ten motor.
    I bardzo słusznie. Jazda z odpiętą przepływką to duże dawkowanie paliwa. Szybciej zapycha się DPF i EGR (jeśli ktoś ma), a w sytuacji ekstremalnej może dojść do wypalenia tłoka. Osobiście się z tym nie spotkałem w Cromie, ale jest to sytuacja całkiem prawdopodobna.
    A co do RPM silnika to warto na rozgrzanym dac mu troszkę po tłokach. Nie będzie protestować, a nawet mój jest wdzięczny za to.
    Zjadłem co prawda oponki zimowe tak bardzo, że moja Croma aktualnie stoi, bo boje się jeździć już na nich. Jak jest na plusie to jeszcze ujdzie, ale przy minusie lub opadach jest dramat przy hamowaniu. Nokiany z 15 roku maja dość. Bieżnika jeszcze trochę zostało, ale chyba sama guma ma już dość. Czekam na wyższe temperatury śmigając A klasą.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  6. #140
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Powracająca melodyjka.

    Znowu na chłodnym silniku chce iść, jak złapie troszeczkę temperatury (300 - 500 metrów jazdy) traci ikrę. Poprzednio (oprócz wymiany przepływki na chinola) wymyłem bardzo dokładnie MAP sensor - był uwalony w smarze. Auto chodziło dobrze, na 100km w trasie zszedł na 5,8 a miasto około 8,5. Teraz (po ok 3 tysiącach w tym więcej miasto) znów wołowy. zużycie w trasie ok 1 litra więcej, wymaga wyższych obrotów by utrzymać podobną prędkość jak poprzednio.
    Dzisiaj sprawdzę czy MAP znów zaje...brudzony czy nie. Jeśli tak - myję lub zakładam wymyty - ten poprzedni i próbuję. Jeśli nie to -to już nie wiem.
    Coś z tą gospodarką powietrzem jest nie tak.
    Po usunięciu klap wirowych nie było robione przeprogramowanie. Czy może to być przyczyną?
    Czy ewentualnie zabrudzony dolot może takie zjawisko generować? No i czemu się tak syfi?

  7. #141
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    514
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Dolot syfi EGR. Tyle, koniec pieśni.
    Wnioski wyciągnij sam.

    No dobra, musze dopisać jeszcze, sportowe filtry KN tez nie nadają się, one co prawda nie syfią, ale z racji swojej konstrukcji nie powinny byc stosowane w tych i podobnych silnikach.

    U mnie spalanie spadło z 9,5 na 7 w mieszanej, a tylko po Łodzi 7,5-8l/100km.
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 11-04-2023 o 18:10
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  8. #142
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Iron64: poniał, nie durak ale to trzeba komplet teges...

  9. #143
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    514
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Nie wcale nie. DPF będzie pracował normalnie.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  10. #144
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    No, to jest dobra wiadomość Zawsze to taniej...
    Dołączam fotki MAP sensor - jeździł w aucie około 2 miesiące. Uprzednio wyczyszczony jak broń po poligonie. Nie znam się specjalnie ale TAK nie powinien wyglądać. Zamieniłem na poprzedni (także wymyty) - autko żyje. Do następnego razu zapewne. Tak że tak, Iron64 - skorzystam z porady;]
    MAP_001.jpg
    MAP_002.jpg

    p.s. 'Wilgoć" na oringu i obudowie jest od płynu czyszczącego - po wyjęciu z kolektora był (za oringiem) oczywiście suchy
    Ostatnio edytowane przez OKPAS ; 12-04-2023 o 08:49 Powód: poprawki błedów, uzupełnienie tekstu

  11. #145
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    514
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Ojojojojjjjj, mazutu pełne morza, znaczy czujniki.
    Znaczy, żeby nie było, ja odradzam usuwanie EGRa, odradzam usuwanie DPFa, odradzam usuwanie usuwania również.
    Ale poważnie, ja rozumiem jaką funkcję pełni EGR i o ile w nowych autach popieram, o tyle w nastoletnich autach więcej z tego kłopotu, niz to warte. To moja subiektywna opinia, nic więcej.
    EDIT. U mnie czujnik nie wygląda tak po 2 latach, ale ja nie mam EGRa.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  12. #146
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Ależ ja też odbieram to jako "eksperyment naukowy"

  13. #147
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Spieszę donieść, że dogadałam się z moją Kromką.
    Trochę na chybił-trafił wymieniłem elektrozawór N75. Niby Pierburg ale za stówkę więc mam wątpliwości. No i auto odżyło - czuć różnicę - zbiera się fajnie, jakby nowy duch wstąpił w maszynkę. Nie robiłem jeszcze pomiarów ale pod nogą wyraźnie inaczej.
    Pozdrawiam brać fiatouzależnioną

  14. #148
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    62
    Postów
    1,479
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Minęło ponad dwa miesiące kiedy miałem kłopot z dpf. Chciałem bardzo podziękować koledze iron64 za czujnik który od niego otrzymałem, po jego wymianie wszystko wróciło do normy Wygląda na to że mój był uszkodzony i stąd te problemy. Obecnie średnia odległość 5 regeneracji to 811 km.
    iron64 lubi to.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  15. #149
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    514
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Bardzo się cieszę, że czujnik rozwiązał twój problem. Będąc szczerym, ja sporo się dowiedziałem z forum i twoich postów, więc korzyść jest obopólna.
    bob96 lubi to.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  16. #150
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Widzisz, i wzajemnie

    Najciekawsze jest to, że po falstarcie z czyszczeniem dpf - mechanik (dobry) twierdził ze to auto musi chodzić na wyższych obrotach, ze chce jechać etc. No ale w mojej ocenie nie chciało. Wymiana przepływki i czyszczenie MAP sensora dało jakiś efekt wyczuwalny ale nadal mi się nie podobało.
    I - tak jak pisałem - na typowego "czuja" w końcu jestem totalny amator - zdecydowałem na to posunięcie. Jak na razie jest OK, wyraźna zmiana dynamiki zwłaszcza tak w przedziale 1,8 -2,2k RPM. Zobaczymy jak będzie dalej.


 
Strona 10 z 10 PierwszyPierwszy ... 8910

Podobne tematy

  1. Silnik 2.4 jtdm fiat croma
    Napisany przez marwojcin na forum Kupię
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-01-2022, 15:51
  2. Fiat Croma 1,9 JTDM 150KM
    Napisany przez Capsel na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-02-2021, 18:37
  3. Pęknięta obudowa alternatora, Fiat Croma 1.9 JTDm
    Napisany przez Igorex na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-06-2020, 10:43
  4. Fiat Croma 1,9 jtdm 150KM 2010 manual
    Napisany przez falkon77 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-11-2018, 18:12
  5. Croma 1.9/2.4 JTDm
    Napisany przez ysiek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2015, 12:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl