Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2018
    Skąd
    Gniezno
    Wiek
    46
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 2.2 MPI
    Rocznik
    2005

    Fiat Croma 2.2 Manual - bieg wsteczny - czy nie powinno być jakiejś blokady

    Witam,
    Mam Cromę ze skrzynią pięciobiegową.
    Mam pytanie o bieg wsteczny. U mnie wchodzi bez żadnych dodatkowych czynności. Czy nie brakuje mi jakiejś blokady?
    Chodzi o to, że wcześniej jeździłem autem 6-cio biegowym, i trochę boję się, że z przyzwyczajenia włączę w czasie jazdy.
    Pozdrawiam,
    Rafał



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    niestety nie ma żadnej blokady wersjach benzynowych, w dieslach jest pierścień który trzeba podnieść by włączyć wsteczny, uprzedzając pytanie- na 99% nie da się lewarka z diesla przeszczepić do benzyny

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    W skrzyniach, gdzie R znajduje się w miejscu biegu wstecznego, zazwyczaj nie ma blokady (wymagającej podniesienia lub wciśnięcia gałki).
    Sam, gdy przesiadam się do ojca samochodu, muszę się pilnować, bo już raz chciałem wbić z przyzwyczajenia "6", a tylko zazgrzytało, bo to "Rakieta" była...
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2018
    Skąd
    Gniezno
    Wiek
    46
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 2.2 MPI
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Damn Zobacz post
    W skrzyniach, gdzie R znajduje się w miejscu biegu wstecznego, zazwyczaj nie ma blokady (wymagającej podniesienia lub wciśnięcia gałki).
    Sam, gdy przesiadam się do ojca samochodu, muszę się pilnować, bo już raz chciałem wbić z przyzwyczajenia "6", a tylko zazgrzytało, bo to "Rakieta" była...
    No, w tak zaawansowanym technicznie aucie jak PF 126p było trzeba wcisnąć lewarek. W Punto podnosiło się coś (nie wiem, czy w każdym).

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał chrom Zobacz post
    na 99% nie da się lewarka z diesla przeszczepić do benzyny
    Podstawa mechanizmu drążka zmiany biegów jest mocowana na te same punkty, a całość ma podobne wymiary. Nie wiem jak z linkami, ale to mniejszy problem - można przełożyć.

    Ciekawostka: dźwignia od automatycznej przekładni też jest tak samo montowana i daje się zmienić cały mechanizm przy swapie z automatu na manual. Oczywiście trzeba sporo rzeczy przerobić, ale sam lewarek nie jest problemem.

    Może masz rację, może faktycznie jest coś co uniemożliwia zamontowanie innego mechanizmu (np skok wybieraka). Ale moim zdaniem szanse są. Tylko nie wiem czy warto się bawić? używany mechanizm kosztuje ile? pewnie ze stówkę, plus kilka godzin roboty, tylko po to żeby się przekonać że jednak "nie da się".

    Z tym "nie da się" jest śmiesznie, bo jak widzę co ludzie robią z autami do driftu to dochodzę do wniosku że nie ma rzeczy niemożliwych
    Ale fakt, żeby zrobić niektóre patenty trzeba być zawziętym świrem ... bez problemów finansowych.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    ja troszkę przeróbek w życiu już zrobiłem np. zamontowałem skrzynię 6 biegów ze stilo 1.2 do fiata seicento 1.1+ gdzie seryjnie była skrzynia 5 biegowa :-). W cromie główny problem jest taki że benzyna ma wsteczny "do tyłu' pod piątym biegiem, a diesel "do przodu" obok jedynki. do wymiany cała kaseta wybieraka na skrzyni, raczej nie do przeskoczenia, zwłaszcza dla mechanika amatora.

  8. #7
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał chrom Zobacz post
    do wymiany cała kaseta wybieraka na skrzyni, raczej nie do przeskoczenia,
    Ze złej strony do tego podchodzisz.
    635cd8a341f1a18a83c0560953da.jpg
    Jedyne co trzeba zrobić, to spowodować żeby ta biała wajcha połączona z drążkiem miała opór we właściwym miejscu (przed pozycją biegu wstecznego), i nie miała go tam gdzie teraz ma. Wykonalne, tylko trzeba pokombinować.

    [edit]
    Wróć, autor tematu ma skrzynię piątke, więc nie trzeba wycinać tej blokady co jest teraz w miejscu szóstego biegu. Nie żeby wycięcie kawałka plastiku było problemem, ale zawsze jedno z głowy. Nie, chwila? to jaki tam jest teraz układ biegów?

    R-1-3-5
    _-2-4-_
    czy
    1-3-5
    2-4-R
    Moim zdaniem ten pierwszy, więc wsteczny można najwyżej z jedynką pomylić. Mało śmieszne, ale zasadniczo niegroźne.
    Ostatnio edytowane przez ata ; 24-10-2018 o 02:09

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    niestety układ biegów w benzynie jest
    1-3-5
    2-4-R

    a w dieslu
    R-1-3-5
    2-4-6

    takze to nie takie proste

    popatrzyłem na zdjecia skrzyń - systemy zmiany biegów na skrzyniach tez sa rózne, moze jakby miec to na stole to udałoby sie cos wymyslic, ale szczerze watpie.
    Ostatnio edytowane przez chrom ; 24-10-2018 o 09:46

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2018
    Skąd
    Gniezno
    Wiek
    46
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 2.2 MPI
    Rocznik
    2005
    Ok, dzięki.

    Układ jest taki jak napisał chrom:
    1-3-5
    2-4-R

    Skoro się nie da to nie będę próbował przekładać.

    Dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Cytat Napisał Rafal_sw Zobacz post
    Ok, dzięki.

    Układ jest taki jak napisał chrom:
    1-3-5
    2-4-R
    Przecież taki układ biegów w skrzyniach tzw. piątkach był do dawna we wszystkich fiatach i fiato podobnych.
    Starsi pewnie pamiętają w Polonezie, wszystkie BBM, niektóre modele "reno" . Więc ja od zawsze byłem do tego przyzwyczajony i bardzo mi to pasowało (wrzucenie wstecznego z reguły wymaga mocnego przesunięcia dźwigni w bok i tak zupełnie przypadkowo to się nie odbywa). Zawsze mnie dziwiło dlaczego w wielu innych markach przy piątkach skrzyniach potrzebna jest "tajemna wiedza" (przy pierwszej próbie wrzucenia wstecznego) jak to się robi. Wiem że dla tych którzy dotychczas byli użytkownikami innych marek to zaskoczenie.
    A Croma manual diesel ma tak naprawdę od fiata tylko silnik, bo reszta to Vectra C.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2018
    Skąd
    Gniezno
    Wiek
    46
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 2.2 MPI
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał ziut Zobacz post
    Przecież taki układ biegów w skrzyniach tzw. piątkach był do dawna we wszystkich fiatach i fiato podobnych.
    Starsi pewnie pamiętają w Polonezie, wszystkie BBM, niektóre modele "reno" . Więc ja od zawsze byłem do tego przyzwyczajony i bardzo mi to pasowało (wrzucenie wstecznego z reguły wymaga mocnego przesunięcia dźwigni w bok i tak zupełnie przypadkowo to się nie odbywa). Zawsze mnie dziwiło dlaczego w wielu innych markach przy piątkach skrzyniach potrzebna jest "tajemna wiedza" (przy pierwszej próbie wrzucenia wstecznego) jak to się robi. Wiem że dla tych którzy dotychczas byli użytkownikami innych marek to zaskoczenie.
    A Croma manual diesel ma tak naprawdę od fiata tylko silnik, bo reszta to Vectra C.
    No, nie prawda.

    W P.F. 126p trzeba było mocno wcisnąć dźwignię.
    W Punto trzeba było podnieść gałkę.

    W Cromie jest nie w bok, tylko jakbyś wrzucał szóstkę.

    "A Croma manual diesel ma tak naprawdę od fiata tylko silnik, " - a Croma 2.2b nawet silnika nie ma od Fiata.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Kolego pisałem o skrzyniach piątkach tj. pięciobiegowych a maluch miał skrzynię pięciobiegową.
    Cytat Napisał Rafal_sw Zobacz post
    W Cromie jest nie w bok, tylko jakbyś wrzucał szóstkę.
    A jak myślałeś że jest w bok- oczywiście jakbyś wrzucał szóstkę.


 

Podobne tematy

  1. Fiat 500L Bieg wsteczny
    Napisany przez Seton na forum 500L
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 18-10-2019, 00:44
  2. Ciężko wchodzi 1 bieg i wsteczny
    Napisany przez tomzbagien na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-03-2019, 21:21
  3. Bieg wsteczny nie wchodzi.
    Napisany przez vipdavidvip na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-05-2015, 23:15
  4. Bieg wsteczny
    Napisany przez MrSalieri na forum Doblo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 27-02-2014, 18:30
  5. Wypadający 2 bieg i wsteczny
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-04-2011, 16:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl