Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
Like Tree3lubi to!

Temat: EGR - dylemat  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    39
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011

    EGR - dylemat

    Wiem że temat egr wałkowany był wiele razy.....ale dzisiaj zgłupiałem
    Moja zaczęła lekko poszarpywać przy delikatnym przyspieszaniu itp. po lekturze forum padło na egr.
    Znalazłem chwilę czasu na wmontowanie pełnej zaślepki, w miejscu gdzie już siedziała ta z otworami więc szybka podmianka i gotowe.
    Czyścić oczywiście mi się nie chciało
    Po niedzieli jestem umówiony na wywalenie egr z ecu więc myślę najwyżej polatam tzw. chwilkę z palącym checkiem.
    Poskręcałem wszystko z powrotem, odpaliłem i w drogę ku mojemu zdziwieniu żaden błąd na tablicy się nie pokazuje a zrobiłem ok. 60km
    Nie wiem czy tak ma być czy zaslepka nie w tym miejscu co trzeba ?
    Zaślepkę dałem w miejscu gdzie zielona strzałka na zdjęciu (fotka pożyczona z netu):
    20130716_19111445.jpg

    EDIT:
    Trochę jednak się pospieszylem , przy następnym odpaleniu Check się pokazał.
    Nie myślałem nawet za Croma może po zaślepce dostać takiego kopa 😁 zbiera sie jak burza ,jeszcze tylko wyprogramowac i gotowe.
    Ostatnio edytowane przez radomir ; 24-03-2018 o 17:47



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    34
    Postów
    188
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Ile płacisz za wyprogramowanie?
    Jakie dotychczas masz średnie spalanie?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    39
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    Wstępnie gość powiedział 200-250zł czyli rozsądna cena.
    Ze spalaniem różnie, ponieważ ostatnio samo miasto, więc ciężko o dobre wyniki.
    Zauważyłem jednak dzisiaj że po zaślepieniu wskazania kompa zaczęły spadać, nie wiem ile do spalania ma egr.
    Po założeniu blachy w jeździe miejskiej po przejechaniu ok.70km pokazuje 8,5l.
    Z tego co widziałem podczas jazdy da się zejść niżej ale światła,ronda itp robią swoje

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    34
    Postów
    188
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    To dobra cena, ja płaciłem w Gdańsku 300,- ale w naprawdę dobrym serwisie, gdzie właściciel wiedział co robi w 100%.
    Przez ponad rok jeździłem z check engine. Po wyprogramowanie egr, spalanie spadło do 9 w mieście i 6 w trasie

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2014
    Skąd
    Oleszyce
    Wiek
    44
    Postów
    101
    Auto
    fiat croma jtd
    Rocznik
    2006
    Wyprogramuj EGR i zmień program.ja tak zrobiłem i jest bajka.mam 151konikow zamiast 120 .

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    39
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    Nie kuś
    jeszcze do tego dpf i byłby komplet.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2016
    Skąd
    Gorlice
    Wiek
    33
    Postów
    13
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Mówcie spada spalanie.... kucze i z egr spala średnio 7.4l ostatnie 1500km z tego jakieś 1200km po mieście... a Eye juz jest nowy... ma rok a juz czuje ze nie działa tak jak ma działać... juz raz był czyszczony... potrafi przy 2000 tys/min przydusic jakoś słabo się zbiera do tych 2k... i czasem przy 2750 jest tez przyduszenie... ale to zmiana stacji z orlenu na inna praktycznie całkiem wyeliminowalem...nie wiem czemu tak sie syfi ten egr ...dpf juz nie mam...

    Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał rafakil Zobacz post
    .nie wiem czemu tak sie syfi ten egr
    PSJ albo wtryski leją.
    Nigdy więcej STILO

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał rafakil Zobacz post
    Mówcie spada spalanie.... kucze i z egr spala średnio 7.4l ostatnie 1500km z tego jakieś 1200km po mieście... a Eye juz jest nowy... ma rok a juz czuje ze nie działa tak jak ma działać... juz raz był czyszczony... potrafi przy 2000 tys/min przydusic jakoś słabo się zbiera do tych 2k... i czasem przy 2750 jest tez przyduszenie... ale to zmiana stacji z orlenu na inna praktycznie całkiem wyeliminowalem...nie wiem czemu tak sie syfi ten egr ...dpf juz nie mam...

    Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
    Problem jest w samej cewce i rdzeniu... tak jak wiele razy pisałem to jest bardzo źle spasowane i wymiana na nowy również nic nie da na dłuższa metę tylko rozebranie i przeszlifowanie rdzenia cewki i wewnętrzny rdzeń aby luźno pracowały powoduje spokój na 30..40 tys km..

    Dla pocieszenia powiem że mój kolega w nowej toyocie po przebiegu około 20 tys km jest właśnie po 2-giej wymianie EGR na gwarancji
    Poza tym spalanie 7,4 w mieście zima w Cromie nie uważam za złe...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    To może jakiś manual na rozebranie i regenerację EGR? No i druga kwestia. Czy ktoś próbował zamienników np NTY lub Qualite Parties?
    Nigdy więcej STILO

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2014
    Skąd
    Oleszyce
    Wiek
    44
    Postów
    101
    Auto
    fiat croma jtd
    Rocznik
    2006
    Ja czyscilem EGR z 5 razy (włącznie z regeneracja cewki), 2 nowe egr_y miałem i lipa.zrobilem tuning programowy i od 3 lat elegancja nie wiem co to EGR.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    To może jakiś manual na rozebranie i regenerację EGR? No i druga kwestia. Czy ktoś próbował zamienników np NTY lub Qualite Parties?
    Niestety moją instrukcję która zrobiłem dawno temu diabli wzięli https://forum.autokacik.pl/index.php...yslenia-liska/

    Poszukam coś i wkleję ... ważne jest aby rozebrać cewkę i wyciągnąć z niej rdzeń a następnie ten rdzeń zamocować w wiertarkę, wkrętarkę, tokarkę.... lub ręcznie wypolerować papierkiem ściernym tak aby był gładki i świecący. To samo robimy z wnętrzem cewki - czyścimy i polerujemy. Jeśli tego nie zrobimy to na skutek wysokiej temperatury oraz sadzy, która się tam dostaje z czasem to się blokuje i staje... ( rdzeń się rozszerza i na zimnym silniku jest OK a jak dostaje temperaturę - prądy wirowe to się rozszerza ) a następnie zapieka się sam zawór grzybka bo nie pracuje i też staje.... Taką operację robimy raz a potem to co 30..40 tys km profilaktyczne czyścimy cewkę i rdzeń z tej sadzy... I naprawdę nie trzeba wymieniać tych EGR-ów co 10. tys km... Ja mam już drugie auto z silnikiem JTD /MJTD i przejechałem kilkaset tys km więc wiem ze tak jest.

    A tu jest filmik z rozebrania cewki który na szybko znalazłem:

    Niestety autor nie poleruje wnętrza cewki tylko czyści a i sam rdzeń i owszem szlifuje ręcznie papierkiem ale też nie za dokładnie więc to że się zapiecze jest dla mnie niemalże pewne
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 04-04-2018 o 09:54
    boch lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    W podlinkowanym poście napisałeś o różnicach w spalaniu pomiędzy zaślepionym i w pełni działającym EGR dochodzących nawet do 1,5L/100km. Nie tylko na tym forum przetoczyła się batalia czy faktycznie zaślepienie EGR ma zauważalny wpływ na spalanie. Tunerzy CONMIR i Cinek twierdzą, że różnica w spalaniu po zaślepieniu jest pomijalna. Mnie się wydaje, że różnicę zarówno w osiągach jak i w spalaniu odczuje się po wymianie uszkodzonego EGR na sprawny.
    Nigdy więcej STILO

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Różnica jest i to jest widoczna tak jak wiele razy tłumaczyłem w zależności od stylu jazdy - rodzaju tras... EGR jest zamykany powyżej 2000 obr/min więc niezależnie czy masz zaślepiony EGR czy tez nie spalanie będzie identyczne jeśli jeździsz w trasach na autostradach lub utrzymujesz silnik powyżej tych obrotów... Jeśli jednak korzystasz z dróg lokalnych i 6 biegu lub poruszasz się po zakorkowanym mieście to jest to różnica bo takie są prawa fizyki. Z jednej strony silnik z EGR-em ma chłodniczkę splin, która chłodzi spaliny dolatujące do kolektora co zwiększa sprawność silnika szczególnie zanim się rozgrzeje i znacząco przyspiesza czas rozgrzania silnika... ( wpadają do cylindrów gorące spaliny zmieszane z powietrzem a nie powietrze np.: - 10 C ) z drugiej wlot spalin zmniejsza ilość powietrza zassanego, który jest rejestrowany przez przepływkę i na podstawie tych parametrów jest ustawiany wtrysk paliwa zgodnie z mapą... im mniej powietrza tym mniej paliwa i tym mniejsza moc/moment.... ale tocząc się lub stojąc w korku potrzebujesz kilka/kilkanaście koni.

    Tunerzy więc mają rację lub/i kompletnie mylą się w zależności od twojego stylu jazdy... taki paradoks.

    Dla przykładu w święta zrobiłem sobie trasę z rodzinką... Trochę miasta, trochę terenu zabudowanego i trasy szybkiego ruchu.... w sumie około 180 km nie śpiesząc się bo zima zaatakowała i spalanie na poziomie 5 litrów... Mimo konieczności dwukrotnego rozgrzania auta od prawie 0C

    Pamiętajcie jeszcze o jednym czynniku który wszyscy póki co maja w głębokim poważaniu ... ekologii ... tak tak wiem ale jeśli czytacie i słuchacie jakie sa zmiany w prawie drogowym, zakazie wjazdu do miast itp to zauważyliście, że coraz częściej mówi się o kontroli aut z Euro ....4 ..5 lub nawet ich wycofaniu. Nagle obudzicie się a tu wejdzie zapis o badaniach obowiązkowych spalin lub kontrolach wyrywkowych i co wtedy zrobicie mając wycięty EGR i DPF...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    34
    Postów
    188
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Dla przykładu w święta zrobiłem sobie trasę z rodzinką... Trochę miasta, trochę terenu zabudowanego i trasy szybkiego ruchu.... w sumie około 180 km nie śpiesząc się bo zima zaatakowała i spalanie na poziomie 5 litrów... Mimo konieczności dwukrotnego rozgrzania auta od prawie 0C

    Pamiętajcie jeszcze o jednym czynniku który wszyscy póki co maja w głębokim poważaniu ... ekologii ... tak tak wiem ale jeśli czytacie i słuchacie jakie sa zmiany w prawie drogowym, zakazie wjazdu do miast itp to zauważyliście, że coraz częściej mówi się o kontroli aut z Euro ....4 ..5 lub nawet ich wycofaniu. Nagle obudzicie się a tu wejdzie zapis o badaniach obowiązkowych spalin lub kontrolach wyrywkowych i co wtedy zrobicie mając wycięty EGR i DPF...

    Nie wiem jak to zrobić aby samochód który waży 1700 kg z pasażerami ma silnik 1,9 150 km i dość duże opony dodatkowo w zimę w cyklu mieszanym palił 5 litrów ropy....


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Croma - dylemat...
    Napisany przez czarli02 na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 01-03-2016, 16:47
  2. Zwieszenie, amortyzatory, dylemat
    Napisany przez karol83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 21-05-2014, 22:03
  3. dylemat
    Napisany przez dzako69 na forum Panda (Klasyczna)
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-01-2014, 23:36
  4. Dylemat - czy w nią inwestować na poważnie.
    Napisany przez tcx na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 11-02-2013, 11:17
  5. Dylemat z chłodnicą wody:(
    Napisany przez Hazi na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-09-2012, 18:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

qualite parties co to za firma

czesc qualite parties opinie

Qualite Parties

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl