Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Dziwne problemy z odpalaniem
Witam wszystkich
Jestem szczęśliwym posiadaczem Cromy 2.4 Multijet jednakże jedna kwestia zakłóca to szczęście :-)
Kwestia tyczy się odpalania auta po dłuższym postoju np rano. Gdy samochód stoi w garażu (temp ok 16-18 stC) odpalanie jest utrudnione tzn po zgaszeniu kontrolki świec, która gaśnie bardzo szybko, trzeba dość długo kręcić, a jak odpali to przez chwile szarpie strasznie i czasem gaśnie. Jednakże jeśli w tych samych warunkach poczekam z odpaleniem ok 5 sek od zgaśnięcia kontrolki świec, albo powtórzę operację grzania świec, auto odpala normalnie. Od razu zaznaczę, że świece są nowe, a poprzednie też były w porządku. Dodatkowo po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycję słychać buczenie, wycie, które ustaje w momencie zgaszenia wszystkich kontrolek. Dźwięk ten pochodzi z okolic filtra paliwa lub pompy paliwa.
A teraz najdziwniejsze, gdy auto stoi na zewnątrz (temp ok 5 stC) kontrolka świec świeci się dłużej i od razu auto odpala normalnie.
Co o tym Panie i Panowie sądzicie? coś nie tak z modułem grzania świec czy z ciśnieniem paliwa?
Pozdrawiam
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Doświadczony klubowicz
witam kolejnego szczęśliwego posiadacza Cromy i gratuluje dobrego wyboru 
z podobnymi problemami walczyliśmy, opisywaliśmy już w innym wątku.
z tego co pamiętam, jeśli się mylę to koledzy zapewne mnie poprawia, centralka świec żarowych uruchamia podgrzewanie w temperaturze do 10 stopni C. Jeśli temperatura jest wyższa świece nie grzeją, lub grzeją dosłownie chwilkę.
u mnie odpalanie poprawiło się po regeneracji rozrusznika. odpala szybko, jednak pozostało charakterystyczne poszarpywanie silnikiem przez kilka sekund. niestety nie umiem się tego pozbyć. pompa paliwa sprawdzona, filtr wymieniony. Pozostały u mnie wtryskiwacze i kompresja do sprawdzenia.
tu masz sporo opisane o odpalaniu
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/p...m-cromy-28477/
Ostatnio edytowane przez maka131 ; 18-05-2016 o 13:38
Pozdrawiam

-
Nowy klubowicz

Napisał
thecuba
centralka świec żarowych uruchamia podgrzewanie w temperaturze do 10 stopni C. Jeśli temperatura jest wyższa świece nie grzeją, lub grzeją dosłownie chwilkę.
To by wiele wyjaśniało. Zauważam pewną zależność, jeśli się poczeka na zgaszenie wszystkich kontrolek, a nie tylko świec to odpala w miarę dobrze.
-
Doświadczony klubowicz
Mam podobnie, a do tego mes pokazuje mi czasem błąd grzania świec -nieaktywny. Czy po rozruchu masz zwiększone dymienie lub coś podobnego? Kłopoty z porannym rozruchem rozwiązałem w dużej mierze przez wymianę kolektora dolotu ale po odpaleniu miałem dosłownie zasłonę dymną. Może warto sprawdzić stan dolotu i ew. czujnik ciśnienia doładowania.
-
Doświadczony klubowicz
Są dwie możliwości rozwiązania problemu. Pierwszy to nowy akumulator, regeneracja rozrusznika. Drugi to zmiana dawek startowych w ECU. Polecam sposób drugi.
-
Klubowicz
Miałem podobny problem z odpalaniem i po zmianie dawek startowych jest już ok.
-
Klubowicz
Mam tak samo . Do kogo mam z tym podjechać żeby zmienił te dawki ? Na serwisie to zrobią ? czy do gościa od chiptuning?
Pzdr
-
Klubowicz
Do gościa od chiptuningu, ja upiekłem dwie pieczenie na jednym ogniu, podniesienie mocy i dawek
-
Klubowicz
-
Nowy klubowicz

Napisał
thecuba
Czy po rozruchu masz zwiększone dymienie lub coś podobnego?
Tak, przy kopci trochę wtedy
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Napisał
Croma 08
Miałem podobny problem z odpalaniem i po zmianie dawek startowych jest już ok.
Ile kosztuje taka operacja? każdy chiptunner sobie z tym poradzi?
-
Doświadczony klubowicz
To czy czy puści bąka przy odpalaniu zależy o ile zostaną zwiększone dawki startowe. U mnie zostały zwiększone o 20% i nie ma kopcenia przy odpalaniu.
Ja zapłaciłem 100 zł.
-
Klubowicz
Zwiększenie dawek to jak leczenie trądziku pudrem. Przede wszystkim kolektor dolotowy do sprawdzenia. Miałem podobnie. Po wymianie na nowy jak ręka odjął.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

www.fso-1500.pl
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
dominiq
Zwiększenie dawek to jak leczenie trądziku pudrem. Przede wszystkim kolektor dolotowy do sprawdzenia. Miałem podobnie. Po wymianie na nowy jak ręka odjął.
u mnie było tak samo. Polecam lekturę o kolektorach dolotu na naszym forum i vectry C oraz alfy.
-
Nowy klubowicz
-
Klubowicz
Kolego, ten dział dotyczy Cromy. Tematy o Doblo znajdują się w innym dziale.
Podobne tematy
-
Napisany przez szakal123nowak5 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 23-12-2014, 12:52
-
Napisany przez HubertDOL na forum Grande Punto
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 10-12-2014, 19:30
-
Napisany przez chudy na forum Croma
Odpowiedzi: 21
Ostatni post: 08-05-2014, 20:56
-
Napisany przez kaszub76 na forum Punto II
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 18-11-2011, 11:25
-
Napisany przez Kerkion na forum Punto II
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 03-09-2009, 14:46
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
croma problem z odpalaniem
,
problemz odpalanoem croma
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:39.
W sieci od 2007 roku.