Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 104
Like Tree8lubi to!

Temat: Problemy z odpaleniem Cromy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2015
    Skąd
    Sanok
    Postów
    12
    Auto
    croma
    Rocznik
    2005

    Problemy z odpaleniem Cromy

    Witam wszystkich forowiczów,
    Od niedawna jestem właścicielem Fiata Croma 1.9 JTD. W zimne dni auto odpalało na "dotyk" od dwóch tygodni zauważyłem, że muszę dłużej kręcić rozrusznikiem. Żadna z kontrolek inspekcyjnych się nie świeci. Więc chyba świece żarowe odpadają. Zero dymu przy rozruchu. Co o tym sądzicie jaka może być przyczyna?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    52
    Postów
    321
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Ten typ tak ma..... Są dwa rozwiązania problemu, pierwszy to regeneracja rozrusznika i nowy akumulator. Drugi to zmiana oprogramowania silnika polegająca na zwiększeniu dawek startowych. Osobiście polecam drugie rozwiązanie ze względu na szybkość, niskie koszty i końcowy efekt... Croma pali na dotyk.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    215
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Każdy typ ma inaczej..... W moim przypadku jak przychodzą cieplejsze dni ( wystarczy trochę słońca ) to nie chce palić za każdym razem i pojawia się komunikat o zbyt wysokiej temperaturze płynu chłodzącego, wtedy kluczyk na off i kolejne podejście już z sukcesem, można jechać . Przywykłem już do tego, no i wiem że raczej skoku na bank z tym samochodem nie zrobię

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    52
    Postów
    321
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Dzisiaj moja Croma pomimo że stoi /i jeszcze długo będzie stała / od świąt zapaliła prawie na dotyk, dawniej pomimo codziennego użytkowania przy dodatnich temperaturach często zapalała dopiero za drugim razem.
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    pojawia się komunikat o zbyt wysokiej temperaturze płynu chłodzącego
    taki komunikat pojawia się na wyświetlaczu? Sprawdzałeś błędy FESem? Skok skokiem ale fajnie mieć auto które odpala bez problemu.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    215
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Tak, ten komunikat pojawia się na wyświetlaczu " Excessive radiator fluid temperature" mimo że silnik jest "zimny". Błędów nie ma, korekty dawek w porządku, komplet nowych świec żarowych. Poddałem się i już nie szukam przyczyny, podszedłem do tematu że TTTM.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    52
    Postów
    321
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Excessive radiator fluid temperature, stop and switch off engine - taki komunikat zazwyczaj oznacza słaby akumulator, w trakcie rozruchu maleje napięcie i pojawiają się błędy np. w Alfach o wodzie w filtrze paliwa, w Cromie o wysokiej temp. Na to nakładają się bardzo małe dawki startowe ustawione przez Fiata w ramach ekologi i wychodzi że TTTM. Znajdź kogoś kto zmieni Ci dawki startowe i zapomnisz o TTTM.
    Wartości dawek startowych nie odczyta się w FESie ani Examinerze.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    A Tobie kto w Krakowie zmieniał dawki stratowe?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    215
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    A może tak przy okazji wiesz jakie wartości tych dawek ustawić dla mojego silnika ? Akumulator nówka sztuka i jest to samo.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    52
    Postów
    321
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    A Tobie kto w Krakowie zmieniał dawki stratowe?
    nie chce robić reklamy, jeżeli jesteś zainteresowany wyślę Ci linka na priv.

    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    A może tak przy okazji wiesz jakie wartości tych dawek ustawić dla mojego silnika ? Akumulator nówka sztuka i jest to samo.
    Nie mam pojęcia jakie mają być ale u mnie zostały zwiększone o 20%. Zmierz napięcie jakie masz w trakcie rozruchu może akumulator ma mały prąd rozruchu i są spadki napięcia.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    36
    Postów
    28
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Witam w mojej cromie 2.4 pojawil sie problem z odpaleniem odpala po drugim razie wyglada to tak jakby jeden z cylindrów nie odpalal i przez to gasnie a za drugim kreceniem Jest ok. Brak komunikatów z komputera o błędach w serwisie sprawdzili wtryski tez sa ok. Pytanie czy to chodzi o dawkę startową jak wspominaliście juz tutaj, jeżeli tak to jak ten parametr zmienić. Pozdrawiam

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    390
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Byłeś w serwisie i sprawdzili wtryski??? A w jaki sposób to sprawdzili? To ważne, bo sprawdzić a sprawdzić to różnica. Chcąc wykluczyć wtryskiwacze trzeba sprawdzić ciśnienie na cylindrach różnice ciśnień między cylindrami i dopiero wtedy mam jakiś obraz kondycji silnika.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    36
    Postów
    28
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Robili jakies badanie przelewowe. Na czterech wtryskach jes od 0,3-0,4 czegos tam, a na jednym jest 1,poinformowano mnie, ze powyżej 2 wtrysk jest do wymiany. Dostałem informacje ze kuład działa prawidłowo. Może spróbować z tą dawką startową. Tylko boje się że ukryje tym prawdziwy problem.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    390
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Objawy o których piszesz mogą mieć wiele przyczyn. Mogą nie działać prawidłowo klapy wirowe, kolektor dolotowy może być już tak zapchany przez nagar że czujniki wariują i nie wiedzą o co chodzi. Zmiana oprogramowania to ostateczność skoro działo wcześniej to ma działać dalej, musisz szukać przyczyn gdzie indziej. Jak ktoś zmieni Ci parametry dawki paliwa nierozsądnie to żeby nie było problemu z rozruchem silnika przy bardzo niskich temperaturach.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    36
    Postów
    28
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Dziekuje za pomoc. a powiedz mi czy ten kolektor mozna regenerowac czy lepiej kupic nowy? Myslisz ze jak czujniki by dostawały błedne sygnały to nie wyswietlał by sie jakis komunikat o błedach? Sam juz nie wiem.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    390
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Kolektor można zdemontować wyczyścić jeżeli klapy wirowe są uszkodzone to zdemontować i zaślepić otwory po nich. Od razu proponuję usunąć egr bo to on jest sprawcą całego zamieszania z sadzą w kolektorze ssącym. Co do błędnych danych z czujników to jest tak że jeżeli czujnik działa i ma wskazania to nie wyświetli błędu że czujnik jest uszkodzony bo nie jest, komputer zaś stara dopasować mieszankę do danych które uzyskuje z czujników. Jeżeli nałoży Ci się na siebie kilka rzeczy zaczyna silnik kuleć bo komputer nie jest w stanie dostosować dawki paliwa do danych które są mu dostarczane, stąd mogą brać się dziwne korekty na wtryskiwaczach. Dlatego najpierw trzeba doprowadzić wszystko do ładu a na końcu sprawdzać korekty na wtryskiwaczach.

    W moim przypadku było podobnie ja w twoim samochód po nocy miał duże problemy z zapaleniem jak już zapalił to zadymił chodził przez chwilę nierówno był słabszy, w moim wypadku pomogło zrobienie tego o czym ci napisałem z kolektorem ssącym. W kolektorze ssącym jest czujnik ciśnienia doładowania który jak jest kolektor ssący mocno zabrudzony nie ma prawa poprawnie działać.


 
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problemy z odpaleniem na ciepłym silniku
    Napisany przez BartekBravo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-01-2015, 20:07
  2. problemy z odpaleniem
    Napisany przez megoscooter na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-03-2014, 20:00
  3. Punto 1.2 problemy z odpaleniem
    Napisany przez gawęda na forum Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 30-12-2013, 22:57
  4. Problemy z odpaleniem, brak pomysłów 1.2 16V
    Napisany przez Robkoo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 24-12-2013, 10:07
  5. problemy z odpaleniem samochodu
    Napisany przez dzawien na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-08-2013, 15:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma mala dawka paliwa

fiat croma problem z odpalaniem

problem z odpalaniem croma

croma fluid temp

fiat croma slaby akumulatot zbyt wysoko temperatura

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl