Cześć,
Dolewacie czegoś ekstra do baków po tankowaniu? Chodzi mi o specyfiki typu Kleen Flo Lubricant, olej do dwusuwów (Ravenol, Liqui Moly)?
Ktoś używa? Warto czy nie?
Cześć,
Dolewacie czegoś ekstra do baków po tankowaniu? Chodzi mi o specyfiki typu Kleen Flo Lubricant, olej do dwusuwów (Ravenol, Liqui Moly)?
Ktoś używa? Warto czy nie?
Ja od roku leje mobil do 2 taktow tak zeby spr roznice czy sa. Po 20000 km nie ma zadnych zmian ani na + ani na -.po zimie zaprzestaje testow. Dodam ze sinik jtd 120 kucy bez dpf przebieg aktualny 111000.
Wczesniej octavia na or przejezdzilem 2 lata zrobilem ok 43000 km i super tanio i bez problemu.
Ja co 5 tysięcy dolewam środek do czyszczenia układu paliwowego Motul (Liqui Moly i Wynn's też są spoko), a co drugie tankowanie oleju 2T Ravenola. Do tego tankuje tylko ropką wzbogacaną (typu v-power, verva itd).
Czy jest różnica, nie wiem bo tankuje tak od samego początku posiadania auta. Lanie oleju 2T jest solidnie umotywowane, warto poszperać w necie.
też nad tym myślałem ...ale na razie się nie zdecydowałem. Myślałem o oleju, który leje się do benzyny do mieszanki w kosach spalinowych (taki różowy). Wydaje sie że powinien spełnić wszystkie kryteria, ale skoro coś dobrze działa, to po co kombinować ...i na razie nie leję, choć naczytałem się sporo pozytywnych opini.
Na forum Alfy jest watek o dolewaniu oleju 2T i dodatków do ON. Ja osobiście dolewałem olej 2T jak miałem na jednym z wtryskiwaczy korektę +2 i po kilku wypalonych bakach korekta powróciła do akceptowalnego poziomu +0,6.
Stosowałem Millers Eco Max, sporadycznie 2T Elfa (zaprzestane jak wyczerpie zapas), stosuje do zwykłego ON AR6400
A po kiego stosować dodatkowe oleje skoro paliwo jest i tak "chrzczone" odpowiednią dawką przepracowanego oleju i innych wypełniaczy??? Za dużo pieniążków w kieszeni? Chętnie przyjmę darowiznę w zamian za stosowanie 2 "zdrowasiek" przed odpaleniem silnika Efekt będzie podobny....
Czytałem ten i inne artykuły...
Jednak to do mnie nie przemawia. Tym bardziej, że każdy silnik ulega naturalnemu procesowi zużycia (a obecne silniki są dużo mniej trwałe od swoich poprzedników z lat 90-tych => minimalizacja kosztów/maksymalizacja osiągów) i żadne dodatkowe "cuda" nie wydłużą jego pracy.
Zawsze mnie zastanawia - przy takiej okazji - stanowisko wszystkich tych, którzy walczą o czystość paliw w Polsce. Ile to narzekań, że "nasze" paliwo jest zanieczyszczone w stosunku do "zachodniego" i silniki, szczególnie diesla, szybciej ulegają awariom. To teraz wytłumaczcie mi, dlaczego "zanieczyszczacie" paliwo olejem skoro wszyscy walczą o lepsze/czystsze paliwo???
Duże podzespoły mechaniczne może popracują trochę dłużej (lepsze smarowanie) ale różnej maści dpf-y, egr-y, elektrozawory etc. szybciej ulegną zanieczyszczeniu i awarii bo tłustsze paliwo powoduje powstawanie większej ilości sadzy i nagarów.
Nawet w lotnictwie walczy się o jak najczystsze paliwa a smarowanie pozostawia się układom olejenia silnika a nie paliwom.
Ale OK, jeśli ktoś lubi wydawać pieniądze to proszę bardzo. W końcu ktoś musi wierzyć we - wszystko tłumaczące - teorie spiskowe koncernów, producentów i rządów. To gigantyczne pole do zarabiania na emocjach, nie do końca powiązanych z logiką.... Ale co ja tam wiem...
co rozumiesz pod pojęciem "najlepsze paliwo..." - cenę? nie żebym się czepiał ale w Polsce te" lepsze" są tylko z nazwy i przy kasie , wystarczy nalać paliwa za zachodnią granicą a nawet południową i czuć że auto jedzie jakby miało ze 20 kucy więcej, kolega właśnie przez takie "lepsze "paliwo wymieniał wtryski i wałek rozrządu (audi 2.0 tdi)
Wałek to na pewno przez paliwo
BTW nie zatankowałem nigdy gorszego ścierwa niż paliwo premium od shella. O ile fuelsave na tle konkurencji spokojnie daje radę, to te v-power czy obecnie nitro+ to jakaś totalna żenada. Ile razy to wlałem miałem zamulone auto i sporo więcej piło. Nie wiem. Może shell w Krakowie ma z dupy paliwo.
@SAR37 i adamo: gdyby dodatek oleju 2T pogarszał jakość paliwa i zanieczyszczał układ, to nie byłoby dziesiątek zadowolonych użytkowników, którym spadły korekty na wtryskach i auto zaczęło lepiej palić. Pozytywne opinie są do poczytania zarówno tutaj, na forum alfaholików jak i na forum klubu fiata stilo. Osobiście (będąc sceptycznym do takich wynalazków) odczułem wzrost dynamiki i zmniejszenie spalania po kilkuset km od rozpoczęcia stosowania oleju 2T. Było to na tyle odczuwalne, że moja żona po chwilowej przerwie w prowadzeniu stilo pytała co zrobiłem z autem
Ostatnio edytowane przez bzykol ; 10-08-2015 o 23:56
@sar37 uzywales/stosowales? Ja owszem.. mam pomiary MES zarowno dla korekt jak i wypalania DPF. Średnia znaczaco sie poprawila z 600 na 900. A korekty mam ponizej 1.0.. poza dodatkami niczego nie zmienialem.