Witamy na Fiat Klub Polska
-
Klubowicz
Wysokie spalanie 1.9 16v 110KW
Witam. Zakupiłem niedawno Crome z ww silnikiem i automatyczną skrzynią biegów. Mam DPF oraz climatronica. Liczyłem się z "wyższym" spalaniem od tych samych silników w manualu i bez DPFa, ale w mieście średnie spalanie oscylowało przy 13l/100km (licznik mam ustawiony w l/100). Okazało się że mam dziurawy łącznik elastyczny, lecz po naprawie spalanie spadło do 11,5-12 l/100km. W trasie przy bardzo lekkiej nodze czasem zejdzie poniżej 7l/100km. Styl jazdy na emeryta, więc to dużo za dużo.
Zrobiłem logi pierwszego podejżanego. Nie zaznaczyłem obrotów, ale była to dość dynamiczna jazda. Prosiłbym o ocenę.
log 1.jpglog 2.jpg
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
Rozbieżności są spore, to widać gołym okiem. Czy się nimi przejmować, nie wiem. Z ciekowości popatrzę jak to u mnie wygląda. Niestety Viaken mi coś szwankuje, więc troche to potrwa.
Za mierzenie masy powietrza podanego odpowiada przepływka, jeśli się nie mylę.
Rozbież puszkę filtra powietrza i zobacz jak to wygląda. Może coś oczywistego rzuci się w oczy.
A jak wyglądają u Ciebie korekty na wtryskiwaczach i ciśnienie doładowania?
U mnie wygląda to tak (wykres z marca 2015, sprawdzałem auto przed podróżą):
Masa powietrza Croma.JPG
Ostatnio edytowane przez CzarnyGD ; 31-05-2015 o 09:13 Powód: Dodałem wykres
-
Klubowicz
Wczoraj rozbierałem i nawet czyściłem dedykowanym do tego preparatem. Dziś sprawdzę jaki efekt.
Sprawdzę także ciśnienie i korekty. Rozumiem że sprawdzam to z butem w podłodze ?
P.S. Podłączając pod komputer miałem błąd P0683. Po wykasowaniu nie powrócił. Świece wyglądają na nówki.
Z dziurawym wydechem nie kopcił nic. Jedynie czuć było spaliny.
-
Klubowicz
Nie miałem tej wersji silnika 1,9 ale 2,4 w trasie przy bardzo spokojnej jeździe nie schodzi niżej niż 6,5, może to kwestia stylu jazdy? Jazda w zatłoczonym mieście automatem może skutkować wysokim spalaniem.
-
Klubowicz
Moje miasto nie jest aż takie duże. Jedynie postój na światłach. Jeżdżę bardzo spokojnie i przepisowo.
Za każdym wciśnięciem gazu w podłoge, chwilowe spalanie pokazuje 25l/100km.
Myślałem o wymianie przepływomierza (data jego prod. 2010), ale koszt wymiany (w IC 800zł, serwis 1200zł), zmusza mnie do potwierdzenia uszkodzenia tego elementu.
P.S. Na forum alfaholików (na którym jestem od 5 lat ale z silnikiem benzynowym), przewijał się temat sprawdzenia przepływki w jtd. Trzeba było ją odpiąć i jak autko dostawało kopa to mieliśmy winnego. Także zrobiłem taki test i nawet wepchnęło mnie mocniej w fotel podczas ruszania. Nigdy nie zagłębiałem się w ten temat, kojarzę go tylko.
Sprawdzę korekty i ciśnienie i zamieszczę tutaj wykresy. Zobaczymy co pokażą
-
Klubowicz
Po odpięciu przepływki sterownik powinien pracować w trybie awaryjnym i trudno wtedy o przyrost mocy. Wciśnięcie pedału gazu w podłogę powinno skutkować spalaniem 25L/100km mało tego przy spokojnym ruszaniu spod świateł u mnie pokazuje 25/100 dlatego twierdze że jazda po zatłoczonym mieście gdzie cały czas ruszamy i hamujemy takie spalanie mogło by wystąpić. Podłącz interfejs do samochodu wejdź w wartości rzeczywiste przepływomierza i zobacz wskazania, jeżeli wskazania się zmieniają to mało prawdo podobne żeby był uszkodzony. możesz również wyjąć przepływomierz i umyć go delikatnie benzyną ekstrakcyjną. W kolektorze ssącym jest czujnik ciśnienia doładowania z góry montowany na jednej śrubie jego również zdemontuj i umyj.
-
Klubowicz
Tak wyglądają korekty wtryskiwaczy:
korekty na postoju.jpg
Tak wygląda ciśnienie doładowania:
doładowanie 4 bieg.jpgdoładowanie na postoju.jpgdoładowanie start 1.jpgdoładowanie start.jpg
A tak wygląda masa powietrza mierzona przez przepływomierz:
masa.jpg

Napisał
CzarnyGD
U mnie wygląda to tak
Idealnie się pokrywają... Tak więc musi tak być zapewne i u mnie ?
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
Python28
wyjąć przepływomierz i umyć go delikatnie benzyną ekstrakcyjną
Oj, przy tym trzeba bardzo uważać. Ja już jedną przepływkę załatwiłem czyszczeniem. Nie wiem jak benzyna ekstrakcyjna ale ja bym nie używał do tego celu niczego innego jak tylko preparatu do czyszczenia czy izopropylu. Na 100% nie wolno dotykać samych blaszek placami ani przyrządami
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
CzarnyGD
Rozbieżności są spore, to widać gołym okiem. Czy się nimi przejmować, nie wiem. Z ciekowości popatrzę jak to u mnie wygląda. Niestety Viaken mi coś szwankuje, więc troche to potrwa.
Za mierzenie masy powietrza podanego odpowiada przepływka, jeśli się nie mylę.
Rozbież puszkę filtra powietrza i zobacz jak to wygląda. Może coś oczywistego rzuci się w oczy.
A jak wyglądają u Ciebie korekty na wtryskiwaczach i ciśnienie doładowania?
U mnie wygląda to tak (wykres z marca 2015, sprawdzałem auto przed podróżą):
Masa powietrza Croma.JPG sory, że tak dopytuję, moge się mylić.
Czy aby na pewno dobrego skrina wstawiłeś? mój angielski nie jest najlepszy, ale widzę na dole Twojego skrina informacje, że jest to symulacja i dane nie sa prawdziwe.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

Napisał
zaviaseq
niestety nie wiem czy moja odpowiedz coś pomoże, dopiero od niedawna bawię się w diagnozowanie awarii u siebie i ciągle się uczę. jeśli będę pisał głupoty proszę aby ktoś mnie poprawiał.
co do korekty wtryskiwaczy to przydała by się informacja o temperaturze silnika, na wykresie albo chociaż w treści
też kilka razy robiłem u siebie wykresy z doładowania i masy mierzonego powietrza. wyglądały podobnie jak u Ciebie, nigdy idealnie się nie pokryły. na wszystkich wykresach jakie widziałem na swoim aucie nigdy wartości zmierzone i oczekiwane idealnie się nie pokrywały. podobnie jak u Ciebie wartości się zmieniają ale zawsze jest jakieś przesuniecie w czasie lub małe różnice w wartościach.
jak będziesz miał chwilę to pobaw się w różne wykresy. zobaczysz, że są podobne do tych. komputer potrzebuje chwile żeby zebrać dane z czujników, przeliczyć a następnie sterować urządzeniami. dlatego wydaje mi się że lekkie przesunięcia w czasie są do przyjęcia.
jeszcze raz proszę o poprawienie mnie jeśli się mylę.
Pozdrawiam

-
Klubowicz
Wykres jest ok, EcuScana otworzyłem w trybie symulacji, bo nie byłem podpięty pod auto, ale wykres otworzyłem z zapisu jak robiłem wcześniej 
Też nie jestem żadnym ekspertem, a raczej hobbystą
Zgodzę się, że komputer potrzebuję chwilki żeby zebrać informację, nie mniej jednak moim zdaniem rozbieżności w oczekiwanej masie powietrza i rzeczywistej są spore:/
Zastanawie mnie, czemu rzeczywista masa jest zaniżona. Zupełnie tak jakby coś było przytkane.
Korekty wtryskiwaczy są dość spore, trzeba by ze specjalistą pogadać, bo może już czas je regenerować. Generalnie nie ma co straszyć. Trzeba się temu przyjrzeć, ale można z tym jeździć. Najważniejsze, że auto nie jest unieruchomione
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
CzarnyGD
Zastanawie mnie, czemu rzeczywista masa jest zaniżona. Zupełnie tak jakby coś było przytkane.
a może filtr powietrza nalezy wymienić? trzeba by odnieść te informacje o aktualnego stanu pojazdu, czy auto w ruchu czy w garażu, jaka temperatura silnika, jakie obroty, jak w tym czesie wyglada wartość doładowania i jak pracuje EGR, jaka ilośc paliwa jest podawana. może wtedy cos się uda zaobserwować.
niestety na jednym wykresie nie uda się tego pokazać, wykres nie będzie czytelny.
a to nie wiedziałem, że można zapisany wcześniej wkres ponownie otworzyć w ECU. zawsze zapisywałem w .csv i robiłem wykresy w excelu.
Pozdrawiam

-
Klubowicz
Mam doswiadczenie z przeplywomierzami ale w benzynie, w mojej Alfie 156. Uszkodzenie przeplywomierza to nie tylko blad wywalony w ecu i brak odczytu wartosci mierzonej masy, ale rowniez nizsze wartosci odczytywane przez komputer. Przeplywomierz ma w sobie dwa elementy. Jeden to czujnik temp powietrza, a drugi to blaszki (lub blaszka) drgajace z odpowiednia czestotliwoscia przy odpowiedniej wartosci masy powietrza przeplywajacej przez to urzadzenie (te blaszki brudza sie o drobinek kurzu i zanizaja wartosc rzeczywista). W Alfie znalem po prostu te wartosci i jezeli na komputerze wynik byl za niski a czyszczenie nie pomagalo, trzeba bylo wymienic przeplywke. Tu niestety raczkuje. Pierwszy diesel w zyciu...
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
CzarnyGD
Zastanawie mnie, czemu rzeczywista masa jest zaniżona. Zupełnie tak jakby coś było przytkane.
Może być dokładnie przeciwnie: niekoniecznie jest coś przytkane tylko może być dziura i zaciąga lewe powietrze. Szczelność układu dolotowego i układu podciśnienia w silnikach z turbo (nieważne czy benzyna czy kopciuch) jest kluczowa.
Warto zrobić test ciśnieniowy układu dolotowego - po prostu wdmuchuje się powietrze kompresorem i patrzy/słucha czy gdzieś nie ucieka (nie wiem jak to zrobić w Cromie, żeby czegoś nie uszkodzić - trzeba by się zastanowić co i jak zaślepić do takiego testu).
Oczywiście stan filtra powietrza jest tak samo ważny; najłatwiej wyjąć filtr i sprawdzić czy nie jest zasyfiony.
-
Klubowicz
Filtr sprawdzilem oczywiscie, tak samo jak caly dolot. Na wszelki wypadek zamowilem juz wszystkie filtry i wymienie je w tym tygodniu
-
Klubowicz

Napisał
maka131
a to nie wiedziałem, że można zapisany wcześniej wkres ponownie otworzyć w ECU. zawsze zapisywałem w .csv i robiłem wykresy w excelu.
Funkcja import. Można sobie zapisywać logi i później odczytywać.
Te lewe powietrze to by mi bardziej pasowało do zawyżonych wartości (wartość rzeczywista > wartość oczekiwana).
No niestety trochę to przypomina szukanie igły w stogu siana:/
Podobne tematy
-
Napisany przez le93 na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 8
Ostatni post: 29-11-2014, 10:13
-
Napisany przez martynek9 na forum Forum ogólne o Fiat
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 23-05-2013, 16:51
-
Napisany przez Pinto na forum Punto II
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 29-03-2012, 11:28
-
Napisany przez alogator na forum Punto II
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 30-03-2010, 09:34
-
Napisany przez kazik191919 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 08-01-2010, 22:08
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
croma dziura w dolocie
,
jdt przepplywka spalanie
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:08.
W sieci od 2007 roku.