Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 34
Like Tree1lubi to!

Temat: demolka rozrządu  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2015
    Skąd
    Turcz
    Wiek
    46
    Postów
    12
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2006
    poskładałem wszystko do kupy i wałek rozrządu ustawiłem na znak, który jest na pokrywie zaworów, ustawiłem wał na znak, który jest misce olejowej, napiąłem pasek, przekręciłem kilka razy kluczykiem, żeby pompa napompowała paliwa (przelało się przelewem), poluzowałem nakrętkę na przewodzie, który idzie od pompy do listwy(przy listwie) syknęło powietrze, zakręciłem nakrętkę i próbuję uruchomić silnik i..... nic, czuć, że kompresja jest bo chodzi twardo i z rury wydechowej odskakuje ręka, gdy ją przyłożę, ale nie chce zapalić ( jest słaby akumulator, ładuję go w tej chwili) sprawdzałem wszystko kilka razy kostki podpięte. Zastanawiają mnie te znaki na pasku, powinny się zgadzać ze znakami na wale i wałku ale tak nie jest. znaki kół pasują ze znakami na silniku ale nie pasują ze znakami na pasku ( przesunięcie o jeden ząbek) na wale jest taka wypustka i nacięcie, wypustka pasuje z wycięciem na misce a znak na wale pasuje ze znakiem na pasku. Po założeniu paska kręciłem kluczem ręcznie nie było oporów i raczej płynnie wszystko się kręciło i czuć było wyraźnie kompresję.
    Zakładam, że układ jest zapowietrzony a aku rozładowany i nie może zaskoczyć.
    Ktoś miał podobne doświadczenia, proszę podzielić się
    Pozdrawiam
    P.S. Kolego Lucek daj namiary to wyślę Ci tą głowicę i kawałki, które uda mi się pozbierać, koszt przesyłki pokrywasz TY?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2015
    Skąd
    Turcz
    Wiek
    46
    Postów
    12
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2006
    Witam.
    Poskładałem wszystko w całośc i nie mogę odpalić silnika. Rozrząd ustawiłem na znaki i nic. Przekręciłem na sucho kluczem wał i obracał się swobodnie, tzn było czuć sprężanie charakterystyczne sykanie. Próba z rozrusznikiem ( wcześnie przekręciłem kluczykiem w pozycję zapłon, żeby pompa napompowała paliwa kilka razy) i cisza, silnik nie zapala.
    Może jakieś pomysły?

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2015
    Skąd
    Turcz
    Wiek
    46
    Postów
    12
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2006
    Tłoki mokre, wyjmowałem wtryskiwacz. Kompresja jest bo wciąga skórę na ręce. Ale dlaczego dziad nie chce zapalić??????
    Proszę pomóżcie.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Kolego Kruchy. Odnośnie przesyłki uszkodzonych części, wysłałem Ci wiadomość prywatną.

    Widzę, że masz zacięcie tak jak ja do samodzielnego naprawiania auta. Niestety ja jeszcze nie doszedłem do wyższego poziomu jakim jest praca przy rozrządzie i głowicy. Póki co trzymam kciuki za odpalenie auta.

    W temacie który przerabiasz jestem teoretykiem ale zastanawiam się że jeżeli dobrze złożyłeś rozrząd i jest podawane paliwo (bo tłoki mokre) to może nie ma powietrza. Zdaje się że ta przepustnica przed EGR-em mogła by przyblokować dostęp powietrza jakby była zamknięta. Pozostaje jeszcze kwestia ilości podawanego paliwa i ciśnienia w szynie common rail. Może by w czasie tego kręcenia rozrusznikiem sprawdzić na komputerze ciśnienie paliwa?
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 05-12-2015 o 22:21

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Zapowietrzenie układu nie wchodzi w grę moim zdaniem. Układ common rail z pompą paliwa wysokiego ciśnienia sam się odpowietrza. Może być problem z powietrzem albo akumulator.
    Może coś nie tak z dawkami startowymi na wtryskiwaczach?

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2015
    Skąd
    Turcz
    Wiek
    46
    Postów
    12
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2006
    NIe mogę uruchomić. Na plaku zaczyna łapać i zapalił na 3 sekundy. Znajomy mechanik mówił, że jeżeli zapalił na plaku to rozrząd jest OK/ i że wystarczy trochę powietrza w ukł wysokiego ciśnienia i nie odpali, trzeba kręcić aż sam się odpowietrzy. Myślałem że może na linkę i ciągać aż zaskoczy ale strach że pasek przeskoczy bądź się zerwie ale szkoda z drugiej strony rozrusznika szkoda. Może to jakiś czujnik??? Może ten Hall'a, jest nowy ale też może być do D.
    Nie mam pomysłu. Komputer pokazuje 10 błędów na tych elementach, które odłączałem, skasowałem je ale bez rezultatu. Po przekręceniu parę razy rozrusznikiem błędy znowu się pojawiły.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Zakładam że miałeś rozpięty akumulator i tak, ale może spróbuj w ustawieniach zresetować ECU.
    Sprawdź czy napewno wszystkie wtyczki powpinałeś w odpowiednie gniazda, może coś Ci się pokręciło

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2015
    Skąd
    Turcz
    Wiek
    46
    Postów
    12
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2006
    wtyczki posprawdzałem, nie można wetknąć w inne gniazdo i długości kabli nie pozwala. paliwo dopływa do wtryskiwaczy ale jakby nie wtryskuje. Jest nowy czujnik Hall'a, może ma wadę i nie podaje impulsu? Wtyczkę od tego czujnika można wetknąć dwojako, sprawdzałem i nie ma różnicy. Na plaku silnik pracuje, psikałem przez 5 min, przestałem i zgasł. Swieci też check engine. Musiał się odpowietrzyć.

  10. #24
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Teraz tylko podłączyć pod komputer i będzie wszystko wiadomo .

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2015
    Skąd
    Turcz
    Wiek
    46
    Postów
    12
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2006
    DZIAŁAAAAAA
    Żona naprawiła powiedziała, że może immobilaiser.
    Panowie immobilaiser.
    Błacha rzecz a istotna.
    Aku był odłączony i trzeba było zamknąć auto i otworzyć.
    Zapalił od pierwszego strzału
    Pracuje równo. Teraz tylko błędy jeszcze pokasować i powinno być ok
    Bardzo dziękuję za pomoc.
    scyzor lubi to.

  12. #26
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał kruchy43 Zobacz post
    Żona naprawiła powiedziała, że może immobilaiser.
    Zawsze miałem wrażenie że żona może się do czegoś przydać przy naprawie samochodu. I proszę, mam dowód!

    Nie, nie wpadł bym na to że masz problem z immo czytając tylko posty na forum. Może mając samochód w garażu coś bym zauważył, ale nie "na 100%". Najlepsze że sam wręcz odruchowo "resetuję immo" po każdym odłączeniu akumulatora, ale czytając nawet o tym nie pomyślałem.
    LOL

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Kolego Kruchy. Jak Ty się teraz Żonie odwdzięczysz?

    A tak na poważnie jak już ogarniesz na dobre auto po remoncie to odbierz wiadomość prywatną gdyż jestem zainteresowany przesyłką uszkodzonych elementów. Chodzi o wiadomość wysłaną za pomocą tego forum.

    I mam jeszcze pytanie. Czy pierwszy raz wymieniałaś sam rozrząd w silniku, czy też masz jakieś doświadczenie w tym temacie? Ciężka to jest robota dla osoby znającej się trochę na mechanice (ale nie robiącej nigdy przy rozrządzie)?
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 07-12-2015 o 19:37

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2015
    Skąd
    Turcz
    Wiek
    46
    Postów
    12
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2006
    Rozrząd wymienisz sam, jeśli masz jakieś pojęcie o mechanice ( pamiętaj i immo a miałem tak kiedyś w lagunie ) robiłem 8-io zaworowe, przeważnie benzynowe dwa razy teraz diesel, raz robiłem 16-stkę w lagunie właśnie 1.6 benzyna dwa wałki i jeśli nie masz przyrządów blokujących wałki i wał to nawet nie podchodź to samo dotyczy innych modeli i w wątpliwych sprawach oczywiście fora i zaprzyjaźniony mechanik , żeby o coś dopytać. Najgorszy strach jest za pierwszym razem. Ważne, żeby najpierw pomyśleć a później działać Jeśli masz kanał zestaw kluczy i chęci to do dzieła. Mój "pierwszy raz" to był duży Fiat 125p i to kapitalny remont silnika, tam też zapłon. Ale to prosta konstrukcja






    A kolego "ata" nie przyszło do głowy od razu, ale pewnie z czasem też bym doszedł. nie robię tego często więc nie mam nawyków pewnych, podstawowych.
    Tym autem jeździ żona i to jej auto i sama go sobie popsuła i sama naprawiła
    Ostatnio edytowane przez kruchy43 ; 08-12-2015 o 19:12

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Kolego Kruchy tak poza tematem możesz mi opisać w jaki sposób robi się dokładnie reset immo??Jakoś nigdy nie miałem potrzeby mimo odłączania wymieniania akumulatora w cromie .??

  16. #30
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    możesz mi opisać w jaki sposób robi się dokładnie reset immo?
    Napiszę żeby było dla potomnych, może komuś się przyda. Immobilizer po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu ustawia się w stan "zablokowany". Żeby zlikwidować tą blokadę trzeba zamknąć samochód (pilotem) (na wszelki wypadek wcześniej zamykając drzwi/klapy żeby czujniki "widziały" że są zamknięte) a potem otworzyć - też pilotem - i włożyć kluczyk do stacyjki. Zależnie od wersji immobilizera niektóre czynności mogą być zbędne (np nie każdy sprawdza stan czujników przy "zamykaniu").


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Czujnik położenia wałka rozrządu (fazy rozrządu)
    Napisany przez Artysta na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-08-2015, 23:25
  2. Luźny pasek rozrządu, awaria, koło zębate rozrządu
    Napisany przez kloonej na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-10-2014, 16:16
  3. Wałek rozrządu
    Napisany przez Kamil2062 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 17-01-2013, 16:01
  4. Rozrząd do 1,4b
    Napisany przez olek383 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-03-2011, 12:42
  5. Rozrząd
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-05-2010, 20:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

f8q kolizyjny

zerwany pasek klinowy croma

https:fiatklubpolska.plcroma-446demolka-rozrzadu-30840

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl