Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
Like Tree5lubi to!
  • 5 przez lisekg

Temat: Czyszczenie wtryskiwaczy w 1.9 Multijet - Common Rail  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    873
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007

    Czyszczenie wtryskiwaczy w 1.9 Multijet - Common Rail

    A więc opiszę wam proces czyszczenia wtryskiwaczy w mojej Cromie 1,9 16V 150 KM, który w sobotę zaaplikowałem
    Do czyszczenia użyłem środka LIQUI MOLY
    5.jpg
    Przed operacją na gorącym silniku auto miało takie wyniki jak widać:
    croma ON pzed a.jpg
    Co było potrzebne:
    - Elektryczna pompa paliwa ( ja miałem jakąś od benzynowego Nissana z demobilu )
    - wężyki i opaski o średnicy wewnętrznej 10 i 8 mm
    - filter paliwa za kilka zł
    - butelkę 1,5 litrową po wodzie
    - preparat ....
    Więc tak odłączamy pompę paliwa która jest w zbiorniku wyciągając bezpiecznik F21
    2.jpg
    Odłączamy dwa przewody paliwowe - jeden z pompy i drugi z aluminiowego kolektorka powrotnego ( trochę ON może polecieć więc warto szmatkę podłożyć - wezyki odłacza się wciskając z obu stron zatrzaski )
    C.jpg
    Odcinamy górną cześć butelki plastykowej
    Podłączamy pompę elektryczną za pomocą wężyka fi 8 mm i opasek zaciskowych bezpośrednio pod pompę Common Rail na silniku a samą pompkę wkładamy do butelki. Pompa musi wytworzyć około 2 Bar
    Podłączamy filterek do kolektorka ON ( rurka kolektora -wężyjk ma większa średnice 10 mm więc do filterka jaki miałem musiałem zredukować na 8mm ) i następnie wężyk do butelki ( sprawdzić kierunek przepływu na filterku aby paliwo wędrowało do butelki )
    D.jpg
    A.jpg
    -Wlewamy płyn do butelki ... jest bezbarwny - jak woda
    -Podłączamy przewód + i - z pompki do akumulatora ( sprawdzić + i - na pompce )
    -czekamy aż układ się odpowietrzy ( przestanie bomblować z wężyków a filterek złapie wszystkie nieczystości )
    -Odpalamy silnik
    U mnie odpalił od razu podniósł obroty na 1500 po czym zaraz ustabilizował na około 900...
    No i czekamy ... czekamy... czekamy u mnie to trwało 40 minut lub więcej a i tak całego płynu nie wypaliłem ... podnosiłem kilka razy obroty do 2000
    W tym czasie gdy silnik pracuje ten płyn bardzo się nagrzewa
    Wyłączamy silnik
    Odpinamy silniczek elektryczny pompki od akumulatora
    Podłączamy tylko oryginalny wężyk od kolektora aluminiowego..
    Następnie ponownie włączamy pompkę elektryczną aby przepompowała resztę środka do zbiornika paliwa w aucie ( U mnie barwa preparatu była słomkowa/czysta więc sobie na to pozwoliłem)

    Wszystko odłączamy i podłączmy wężyk do pompy ( i nie zapomnijmy włożyć bezpiecznika F21 )
    Kilka razy przekręcamy kluczyk i czekamy 15..20 sekund nie zapalając silnik aby odpowietrzyć układ...
    Zapalamy silnik...


    Wyniki przed jeszcze raz na biegu jałowym na gorącym silniku na ON....
    croma ON pzed a.jpg
    A oto wyniki po operacji i po przejechaniu około 100 km na ON
    po przejechaniu 80 km on jałowy b.jpg
    po przejechaniu 80 km on jałowy test c.jpg

    Więc tak, silnik zapala jak zapalał, jedzie jak jechał, nie dymi jak nie dymił...
    filterek po rozcięciu był lekko słomkowy a sam płyn również pod koniec był lekko słomkowy ale to raczej dlatego, ze wymieszał się z ON...
    Sama pacjentka przeżyła operację więc
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    • Typ Pliku: jpg E.jpg (132.7 KB, 15 pobrań)
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 30-06-2020 o 22:51
    Zielony, bob96, boch i 2 innych lubią to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    380
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150 MJTD
    Rocznik
    2009
    Super, sam miałem się do tego zabrać, bardziej profilaktycznie,. Twoja instrukcja na pewno się przyda 🙂

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,051
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Dzięki za relację. Ostatnio ktoś na forum alfaholików pochwalił się podobnym zabiegiem, ale u niego korekty po kuracji z puszki pogorszyły się. Słyszałem również wypowiedź pracownika serwisu diesla który miał możliwość przetestowania środków do czyszczenia wtryskiwaczy na stanowisku testowym. Wg niego ta chemia jak i sama metoda czyszczenia nie sprawdza się.
    Nigdy więcej STILO

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    873
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Na pewno czyści z osadów wtryskiwacze jak i sama pompę bo niesamowicie rozpuszcza te zanieczyszczenia.... Naprawić nic nie naprawi więc jak jest coś zużyte ( iglica/gniazdo w wtryskiwaczu...) to nadal będzie... Ja zastosowałem z czystej ciekawości bo wymieniałem olej i zastosowałem płukankę a więc i tak silnik miał pracować na biegu jałowym więc postanowiłem zrobić dwa zabiegi za jednym zamachem. Tak jak piszę różnic nie odczułem a nawet zdziwiłem się że preparat zmienił tylko lekko kolor ( na filmach często widziałem ciemny lub nawet brunatny kolor pod koniec zabiegu). Może dlatego że od lat dolewam do ON SKYDD+Olej T2 w niewielkich ilościach... Ja głównie tankuję na Auchanie
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 01-07-2020 o 11:06
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    354
    Auto
    Croma 150
    Super manual. Natomiast początkowe korekty i tak miałeś OK. Ja trochę upraszczam procedurę i jak wymieniam filtr paliwa, po prostu nowy filtr wstępnie zalewam środkiem do czyszczenia wtrysków. Korekty zaraz po zabiegu spadają ale po pewny czasie wracają. Tak jak Ty profilaktycznie zalewam co jakiś czas 2T.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,051
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał manic Zobacz post
    ...nowy filtr wstępnie zalewam środkiem do czyszczenia wtrysków. Korekty zaraz po zabiegu spadają ale po pewny czasie wracają. Tak jak Ty profilaktycznie zalewam co jakiś czas 2T.
    Ilość środka który znajdzie się w filtrze przeleci przez układ w ciągu minuty. Nijak się to ma do 40 minut pracy silnika na puszce podpiętej do silnika
    Nigdy więcej STILO

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    354
    Auto
    Croma 150
    Nie mówię że robię prawidłowo ale coś mi się nie zgadza bo jeśli średnio zurzycie na 1h biegu jałowego to okolo 0,7l a do filtra paliwa wchodzi około 0.5l to jakoś nie rozumiem skąd ta minuta.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    47
    Postów
    1,172
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Kiedyś miałem problem z benzyniakiem (podejrzenie wtrysków itd ) i chciałem dać na "chemiczne czyszczenie silnika" .ale mechanik odradził ,ponieważ to sprawdza się w dieslach i nie ma sensu wydawać kasy. Zapytałem o to czy robił i odp mi ,że sprawdzał gdy reklamowano mu maszynę do tego (robi to LM ,ale on miał innej firmy ) . Dał do testów swoją Aklasę w dieslu zmuloną jazda miejską . Przepuścili przez maszynę i musieli 2 razy o podobno (nie było mnie przy tym ) auto odżyło totalnie ,ale trzeba było od razu wymienić olej silnikowy i filtr paliwa . Podchodził sceptycznie ,ale przestał . Nie sprawdzał parametrów pod kompem itd ,jedynie pojechał tym autem i rzekł, że auto jechało jak wtedy gdy było nowe . Niestety pełne czyszczenie to ok 500 zł wtedy ,ale można częściowe . Całą procedurą podobno steruje maszyna ,sama zwiększa obroty silnika itd itd ,sama dozuje płyn kiedy potrzeba i gdzie potrzeba itd . Zapewne to mieszanina czyszczenia układu paliwowego i wodorowania silnika w jednym .

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,051
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał manic Zobacz post
    Nie mówię że robię prawidłowo ale coś mi się nie zgadza bo jeśli średnio zurzycie na 1h biegu jałowego to okolo 0,7l a do filtra paliwa wchodzi około 0.5l to jakoś nie rozumiem skąd ta minuta.
    Nie rozcinałem filtra i nigdy go niczym nie zalewałem więc nie wiem dokładnie ile cieczy może pomieścić. Nie wiem też jak zachowuje się układ przy okazji odłączonej pompy niskiego ciśnienia. Pamiętajmy, że w układzie CR działa układ powrotny i część paliwa trafia na ten właśnie powrót zarówno z wtryskiwaczy jak i z samej pompy CR. Zużycie paliwa, które widzisz pod komputerem wynika z czasu otwarcia wtryskiwaczy, nie z ilości paliwa które przepływa przez filtr i pompę CR.
    Nigdy więcej STILO

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    380
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150 MJTD
    Rocznik
    2009
    Jak wyłączysz pompę to nie działa 😉 a jeśli ma pracować przy oczyszczaniu wtryskiwaczy, to mocujesz dodatkowy wąż, który odprowadza przepompowany olej napędowy spowtorem do zbiornika. Sam układ czyszczący jest "samowystarczalny", bo niespalone paliwo wraca spowrotem do "puszki" że specyfikiem czyszczącym. A rolę pompy wstępnej, pełni pompka zewnętrzna.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,051
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Madaw Zobacz post
    Jak wyłączysz pompę to nie działa �� a jeśli ma pracować przy oczyszczaniu wtryskiwaczy, to mocujesz dodatkowy wąż, który odprowadza przepompowany olej napędowy spowtorem do zbiornika. Sam układ czyszczący jest "samowystarczalny", bo niespalone paliwo wraca spowrotem do "puszki" że specyfikiem czyszczącym. A rolę pompy wstępnej, pełni pompka zewnętrzna.
    Ale jak to się ma do tego co uprawia kolega czyli zalewania filtra podczas jego wymiany środkiem czyszczącym? Moim zdaniem ten środek przeleci przez ten standardowy układ bardzo szybko dlatego moim zdaniem takie czyszczenie niespecjalnie ma sens.
    Nigdy więcej STILO

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    873
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał manic Zobacz post
    Super manual. Natomiast początkowe korekty i tak miałeś OK. Ja trochę upraszczam procedurę i jak wymieniam filtr paliwa, po prostu nowy filtr wstępnie zalewam środkiem do czyszczenia wtrysków. Korekty zaraz po zabiegu spadają ale po pewny czasie wracają. Tak jak Ty profilaktycznie zalewam co jakiś czas 2T.
    Zalanie nowego filtra nie wiele daje bo praktycznie po kilku sekundach cały płyn i tak jest przepompowany do zbiornika... Więc równie dobrze możesz wlewać do zbiornika przy wymianie filtra... Ten sam efekt uzyskasz... Paliwo ciągle krąży w układzie i ciągle jest filtrowane... silnik zużywa 0,5 litra/h ( ja robiłem to ponad 40 minut i jeszcze został płyn ale jest on bardziej kaloryczny więc i dawki paliwa są mniejsze ) w ciągu minuty przelewa się kilka litrów przez pompę i filtr... ładnie to było widać podczas tego procesu jak dużo tego płynu wracało ciągle do butelki... W mojej ocenie tak jak napisałem kilka litrów/minutę ( bliżej nawet 10-ciu )
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 02-07-2020 o 07:54
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    50
    Postów
    736
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    Croma VII 2010, Grande Punto VI 2009
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Zalanie nowego filtra nie wiele daje bo praktycznie po kilku sekundach cały płyn i tak jest przepompowany do zbiornika... Więc równie dobrze możesz wlewać do zbiornika przy wymianie filtra... Ten sam efekt uzyskasz... Paliwo ciągle krąży w układzie i ciągle jest filtrowane...
    Włączę się do dyskusji z racji cyklicznego aplikowania w mojej Cromce podobnego preparatu tj. LM Diesel Spulung https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Oczy...ULUNG-500ml/23 . Jest to w odróżnieniu od preparatu Kolegi @lisekg produkt z tzw. serii niewarsztatowej. Sposoby aplikowania tego mojego preparatu są trzy (podawane przez LM). Pierwszy to "na krótko" w obiegu zamkniętym - najbardziej efektywny i stosowany raczej w sytuacjach ekstremalnych lub krytycznych. Drugi sposób (który wykorzystuje corocznie przy wymianie filtra paliwa) to zalanie nowego filtra przedmiotowym płynem. Wchodzi prawie cała puszka (resztkę wlewam do zbiornika paliwa). Tak jak piszecie sam płyn po kilku min. "wraca" do zbiornika ale przy stosowaniu profilaktycznym nie jest to problem. Tak czy inaczej jest konieczność zalania nowego filtra wiec mam za jednym zamachem załatwione dwie sprawy. Trzeci sposób to po prostu wlanie całej zawartości puszki do zbiornika paliwa. Dodatkowo dla utrzymania w dobrej kondycji układu zasilania paliwem stosuje także raz do roku to: https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/DODATEK-SMARUJACY/427 .

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    354
    Auto
    Croma 150
    Dzięki za wyjaśnienia odnośnie zalewania nowego filtra. A co do dodatku smarujacego LM20454 to stosowałem go długi czas do momentu jak zaczely zdarzać się przypadki ze po otwarciu puszki w srodku płyn był z rdzawym nalotem - kupowany zawsze w sprawdzonym miejscu. Stosowałem przed nim 2T i obecnie powróciłem do 2T.


 

Podobne tematy

  1. Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy COMMON RAIL - BOSCH Service
    Napisany przez miszko na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-09-2018, 14:14
  2. Bład P0091 a ciśnienie pompy common rail
    Napisany przez Adrian2204 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-12-2017, 21:42
  3. Regeneracja, naprawa wtryskiwaczy COMMON RAIL - BOSCH Service
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-08-2016, 06:54
  4. Eksploatacja Common-Rail - Preparaty
    Napisany przez KaaC na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-10-2013, 23:07
  5. Regeneracja naprawa wtryskiwaczy common rail
    Napisany przez dawidek66 na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-01-2011, 17:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl