Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2014
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 Multijet 120kM
    Rocznik
    2008

    Czyszczenie zaworu EGR w Bravo 1.6D multijet.

    Witam.
    Ostatnio zapaliła mi się kontrolka CHECK ENGINE, podpiąłem laptopa i wyświetliło mi kody błędów: P0490, P0487. Jak sprawdziłem jest to problem z zaworem EGR. Chciałbym skontrolować jego stan i ewentualnie wyczyścić. Stąd zapytanie do kolegów z forum czy ktoś już coś robił z tym zaworem w tym konkretnie silniku (1.6D 120KM)? W którym miejscu silnika on się w ogóle znajduje?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,535
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Czy kolega używał wyszukiwarki na forum. Temat jest już trochę związanych z Twoim problemem.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2015
    Skąd
    Kołobrzeg
    Wiek
    27
    Postów
    10
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2008
    https://www.google.pl/search?q=fiat+...jJJaAHTJDKM%3A
    z tyłu za silnikiem trochę po prawej, chyba 3 imbusy u góry i dwa na dole, 2 h i po zabawie

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2014
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 Multijet 120kM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał micho71 Zobacz post
    https://www.google.pl/search?q=fiat+...jJJaAHTJDKM%3A
    z tyłu za silnikiem trochę po prawej, chyba 3 imbusy u góry i dwa na dole, 2 h i po zabawie
    Dzięki kolego.
    Póki co kontrolka zgasła samoczynnie. Jak się jeszcze raz zapali. To trzeba będzie go rozebrać i wyczyścić (a może zaślepić). Od jakiegoś czasu zauważyłem że czasami na biegu jałowym obroty zaczynają delikatnie falować. Czy może to być przyczyna źle działającego zaworu EGR?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2015
    Skąd
    Kołobrzeg
    Wiek
    27
    Postów
    10
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2008
    hm... ja bym nie czekał, zaślepienie może wywalić zaraz błędem, sam mam wyłączony EGR u Cinka i dodatkowo zaślepiony ale dopiero po ingerencji fachowca, dziś zgasła a jutro lub za parę dni jak będzie minus na zewnątrz to będzie inna robota przy aucie nawet w garażu a już będziesz mógł wykluczyć po umyciu, że to nie jet to a smoła jaka się tam gromadzi robi robotę no i zawsze to jakaś robótka przy aucie którą można samemu z bronkiem wykonać

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    35
    Postów
    8,251
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    W Bravo w grę wchodzi tylko częściowe zaepienie. Jest to jakieś rozwiązanie lecz dostęp do się jest na tyle dobry że raz na rok można się pobawić.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2014
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 Multijet 120kM
    Rocznik
    2008
    Jeśli chodzi o zaślepienie, to myślałem raczej o całkowitym, plus programowe wyłączenie.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2014
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 Multijet 120kM
    Rocznik
    2008
    Witam!
    Dzisiaj znalazłem chwilę, więc próbowałem odkręcić zawór EGR. Odpiąłem kostkę, odkręciłem dwie śruby mocujące ( nie było łatwo, miejsca nie ma za wiele ), i pojawił się problem, bo zawór nie chce zejść. Próbowałem obruszać go na wszystkie strony lecz nic to nie dało. Zbytnio nie było go nawet jak podważyć aby czegoś nie uszkodzić, więc dałem sobie spokój. Przy okazji odkręciłem ten kawałek rurki pod którą wkłada się zaślepkę, i ten odcinek który wchodzi do kolektora ssącego był nieźle zasyfiony.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2014
    Skąd
    Śląśk
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał romario4 Zobacz post
    Witam!
    Dzisiaj znalazłem chwilę, więc próbowałem odkręcić zawór EGR. Odpiąłem kostkę, odkręciłem dwie śruby mocujące ( nie było łatwo, miejsca nie ma za wiele ), i pojawił się problem, bo zawór nie chce zejść. Próbowałem obruszać go na wszystkie strony lecz nic to nie dało. Zbytnio nie było go nawet jak podważyć aby czegoś nie uszkodzić, więc dałem sobie spokój. Przy okazji odkręciłem ten kawałek rurki pod którą wkłada się zaślepkę, i ten odcinek który wchodzi do kolektora ssącego był nieźle zasyfiony.
    Ja również próbowałem wyjąć EGR do czyszczenia i nie udało mi się go ruszyć.. Jest na to jakiś patent? muszę odkręcić coś jeszcze? Dodam że nie odkręcałem tej rury którą się zaślepia tylko sam zawór (2 śruby torx). Pozdrawiam.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2014
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 Multijet 120kM
    Rocznik
    2008
    Witam.
    Odkręć rurę dolotu powietrza od przepustnicy, i od silnika z przodu, odchyl ją na bok, zdemontuj przepustnicę ( przy okazji ją wyczyść). Teraz będziesz miał lepszy dostęp do EGR'a. Ja go z całej siły ( bez narzędzi) ruszałem na wszystkie strony i w końcu puścił. Przy okazji może ci się sączyć płyn chłodniczy z pod uszczelki na której zamocowany jest egr (włoski patent)

    Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2014
    Skąd
    Śląśk
    Wiek
    30
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Piszesz o silniku 1,6 tak? Bo o taki chodzi. Będę musiał zrobić jeszcze jedno podejście, chociaż trochę siły przyłożyliśmy do niego i ani drgnął.. Dzięki za rady.
    Ostatnio edytowane przez artix121 ; 13-07-2016 o 23:19

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2014
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 Multijet 120kM
    Rocznik
    2008
    Tak, silnik 1.6D. Przy czym ja już nie bawiłem się w czyszczenie, tylko wymieniłem na nowy. Przepraszam że dopiero po miesiącu odpisuje, ale jak się nic nie psuje to żadko się zagląda na forum

    Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2008
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    26
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 192KM/404Nm
    Rocznik
    2011
    Panowie czy ktoś zaślepiając EGR skracał tą fajkę co wchodzi w kolektor ssący?

    rura egr 1.6-2.0 jtd.jpg
    W rodzinie nic nie ginie...

    FIAT Cinquecento 0.9 '94
    FIAT Bravo GT 1.8 16V '96
    FIAT Punto Sole 1.1 '99
    FIAT Stilo 1.9 JTD '02
    FIAT Barchetta 1.8 16v '00
    FIAT Cinqecento Young 0.7 '96
    FIAT Stilo 1.6 16V '04

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    ja to w 2.0 mjet w bravo2 odcinałem po zaślepieniu egr

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2008
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    26
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 192KM/404Nm
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał Godfrey Zobacz post
    ja to w 2.0 mjet w bravo2 odcinałem po zaślepieniu egr
    W Bravo 2 2.0 M-Jet ten sam silnik co u mnie w 159-tce. Także myślę że to fajkę trzeba usunąć go jej rola jest zakończona.
    W rodzinie nic nie ginie...

    FIAT Cinquecento 0.9 '94
    FIAT Bravo GT 1.8 16V '96
    FIAT Punto Sole 1.1 '99
    FIAT Stilo 1.9 JTD '02
    FIAT Barchetta 1.8 16v '00
    FIAT Cinqecento Young 0.7 '96
    FIAT Stilo 1.6 16V '04


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zaślepka zaworu EGR dla silników Multijet
    Napisany przez maslan82 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-04-2016, 00:55
  2. Czyszczenie baku - bravo
    Napisany przez ka_czor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 04-11-2014, 17:58
  3. czyszczenie odmy fiat bravo 1,4sx
    Napisany przez slawko1994 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-03-2014, 18:27
  4. Ciegno zaworu nagrzewnicy
    Napisany przez scoti1027 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-07-2013, 16:41
  5. Czyszczenie zaworu OVERBOOST
    Napisany przez lech-j1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-07-2013, 14:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

egr fiat bravo 1.6 multijet

p0487 fiat

czyszczenie egr bravo 2

egr bravo 1.6

adaptacja egr 1.6 jtdm

bravo ii czyszczenie egr

1.6 mjet zaslepienie egr

fiat bravo 1.6 jtd check przepustnicazawor egr bravo 2fiat bravo 1.6 multijet egr valvebrawo 2 czyszczenie egrpeugeot p0487brava 1.9 jtd egr czyszczeniefiat bravo 1.6 multijet 2008 r nie odpala po czyszczeniu egr i przepustnicybravo 1.6 jtdm czyszczenie egrwymiana egr 1 6 mjetgdzie jest egr bravo ii 1.6https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467czyszczenie-zaworu-egr-w-bravo-1-6d-multijet-30611p0487 fat bravo 1.6 dieselgdzie egr w 1.6 multijetfiat 1.6 jtd egr czyszczeniefiat bravo egr nie chce wyjscsilnik 1 6 jtd gdzie jest zawor egrblaszka egr fiat bravo 1.6fiat bravo 1.6 mjet egr

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl