Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    33
    Postów
    164
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma

    Czy całkowicie zaślepiony ale nie wyprogramowany EGR wpływa na spalania?

    Witam, po zakupie Cromy jedną z pierwszych decyzji było wyrzucenie klap wirowych, zaślepienie ich śrubami z allegro i wstawienie blachy celem zaślepienia EGR.
    Autko jest żwawe, całkiem dobrze przyspiesza , chociaż nie mam odniesienia do sytuacji z przed "tuningu".
    Co prawda przy delikatnym przyspieszaniu w okolicach 2000 obrotów czuć delikatniutkie przydławienie(na każdym biegu), ale to co mnie martwi to spalanie... Przy jeździe 70% trasa 30% miasto i nie używaniu klimatyzacji średnie spalanie to komputerowe 7,8 a fizyczne (czyli tankowanie pod korek i wyliczenia) to 7,4 Wydaje mi się to dość duże. Czy po wyprogramowaniu EGR poza zniknięciem kontrolki check engine, spalanie spadnie? Czy to wysokie spalanie jest spowodowane czymś innym? W przyszłym tygodniu planuję go trwale wyprogramować. Będąc w serwisie podpowiedzcie co jeszcze mogę sprawdzić , przez co spalanie jest tak wysokie.
    Pozdrawiam i czekam na sugestie.

    Może ktoś z trójmiasta ma cromę ze zdrowymi klapami i chciałby pokazać jak pracuje jego autko?? Chętnie podjechał bym na oględziny.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    412
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Teraz jest zimno, silnik się dłużej nagrzewa, jeżeli te trasy nie są długie to takie spalanie (7,4) jest w normie. 150 wysokoniutonometrowych hucułów musi swoje zjeść, żeby rozpędzić 1600kg auto z dużą budą.
    EGR wskazane wyłączyć programowo, jeżeli wstawiłeś zaślepkę pełną, bez dziurek.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    679
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Jeśli tylko zaślepiłeś na 100% EGR to masz ikonę na blacie o tym, ze twój silnik pracuje w trybie awaryjnym.. ile w tedy spala tego nie wiem..

    Samo usuniecie EGR-u musi skutkować wzrostem spalania bo praw fizyki nie oszukasz.... a o ile to zależy od tego ile czasu w twoim stylu jazdy utrzymujesz obroty ponad 2000 obr/min.... jeśli głównie jeździsz w trasy to pewnie tego nie zauważysz... jeśli po mieście i często korzystasz z 6 biegu to to odczujesz...

    Czy 7,4 litra/100 to dużo czy mało również tobie nie odpowiem... Pytanie jaką masz średnią prędkość pomiędzy "dystrybutorami" wyliczoną przez komputer ? 50km/h... 40...30..20... i na jakich odcinkach to robisz... jazda do 5...10 km skutkuje spalaniem na poziomie 10 litrów ( zobacz jakie spalanie maja auta po pierwszych kilometrach na autocentrum.pl )

    Moje spalanie to 6,16 litra za 100 tys km >
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 16-02-2018 o 07:58
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    412
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Lisek, czyli do 2000 obrotów EGR jest otwarty, a powyżej się zamyka?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    679
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Lisek, czyli do 2000 obrotów EGR jest otwarty, a powyżej się zamyka?
    Dokładnie tak na poziomie 1800-2000 obr zawór się zamyka powyżej 2000 obr/min jest w 100% zamknięty
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    33
    Postów
    164
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Często zdarza mi się jeździć poniżej 2000 obrotów więc nie pozostaje nic innego niż zainwestować 300,- i wyprogramowac egr. Dam znać jakie efekty

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    679
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał nowszy_00 Zobacz post
    Często zdarza mi się jeździć poniżej 2000 obrotów więc nie pozostaje nic innego niż zainwestować 300,- i wyprogramowac egr. Dam znać jakie efekty
    tańszą opcją jest wyczyścić EGR w tym głownie rdzeń z cewką i cieszyć się sprawnym autem...

    Coraz większa nagonka ekologów skonczy się kontrolami Diesli i zabieraniem dowodów za brak filtrów, EGR,u.. i tp..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    33
    Postów
    164
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    tańszą opcją jest wyczyścić EGR w tym głownie rdzeń z cewką i cieszyć się sprawnym autem...

    Coraz większa nagonka ekologów skonczy się kontrolami Diesli i zabieraniem dowodów za brak filtrów, EGR,u.. i tp..
    Czy kiedy mam zastąpiony kolektor ssący bez problemu mogę mieć sprawny egr bez blachy? Czy ściągnięcie blaszki jest problematyczne czy samemu powinienem sobie z tym poradzić?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    679
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał nowszy_00 Zobacz post
    Czy kiedy mam zastąpiony kolektor ssący bez problemu mogę mieć sprawny egr bez blachy? Czy ściągnięcie blaszki jest problematyczne czy samemu powinienem sobie z tym poradzić?
    Masz 150 konny silnik węc ściągniecie blaszki nie jest problemem.. klucz 13 nasadka o ile ktoś zaślepił EGR blachą wstawiona przed EGR-em lub klucz 10 nasadka jesli jest pomiędzy EGR-em a kolektorem ssącym. lub to i to i odkręcić cały EGR do czyszczenia co polecam...

    Ważne jest aby wstawić blaszkę ( kryzę ) z 4 otworami pomiędzy EGR a kolektor... dostaniesz ja za kilka zł na znanym portalu aukcyjnym i oczywiście dokładnie wyczyścić i przeszlifować rdzeń cewki zaworu !!! wtedy wszystko będzie pracować poprawnie przez najbliższe 40..50 tys km..

    Ja u siebie tak mam i gdy ostatnio wywalałem klapy wirowe to osad wewnątrz kolektora ssącego był po 160 tys km na poziomie 0,5..1 mm więc pomijalnie mały
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    152
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    Witam, ja mam zaślepiony i wyłączony egr, mimo to tez mam takie zdławienie w okolicy 2000rpm. Myślałem może ze to wina przypinających się klap wirowych ale skoro kolega ich nie posiada a ma ten sam objaw to czego to może być wina?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    33
    Postów
    164
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Może to zalaczajace się turbo powoduje taki efekt?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    40
    Postów
    1,020
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Z autopsji:

    Trzeba sprawdZić turbo. Tez miałem dlawienie. Wymienilem egr, n75 i przepływomierz na nowe. Dlawienie nie ustalo. Z uwagi na przebieg i saczacy sie olej z turbiny, oddalem turbo do regeneracji.
    Po remoncie turbiny jak ręką odjął.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    152
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    Może się zacinać ta geometria?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    40
    Postów
    1,020
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Myślę, ze tak. Turbiarz to sprawdzi,bo na mesie to nie zawsze wychodzi.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    33
    Postów
    164
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Co do EGR.Zrobilem mały eksperyment i po prostu wykasowałem check engine za pomocą kabla. Spalanie wyraźnie się zmniejszyło obserwując chwilowe na desce rozdzielczej. Mam nadzieję że trwale wyprogramowujac EGR uzyskam niższe spalanie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. ESP całkowicie o f f
    Napisany przez Loko21 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2017, 07:20
  2. Wzrost spalania 1.9 jtd 120 km
    Napisany przez gorylpl1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 13-08-2017, 10:15
  3. Multijet zaślepiony EGR
    Napisany przez maslan82 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-10-2014, 14:47
  4. Całkowicie martwe radio z nawigacją
    Napisany przez flydaniel na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 25-02-2014, 07:19
  5. Zaślepiony przewód od turbiny.
    Napisany przez Bathory na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-05-2013, 20:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

egr off a soalanie

wzrost spalania po zaslepieniu egr

zastapiony przez Crome

wywalwnie egr programowe fiat forum

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl