Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31
Like Tree4lubi to!

Temat: Czas rozstania z Cromą nadszedł..  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007

    Czas rozstania z Cromą nadszedł..




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    To pochwal się na co się przesiadasz
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Ford Kuga 2.0 TDCI 180KM 4x4
    No i dużo młodsza...2017

  5. #4
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Ładnie... O Kudze jako następcy Cromy nie myślałem... Raczej o Fordzie Mondeo lub Volvo XC60
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2020
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    107
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2007
    Kuga bardzo dobry wybór. Świetnie się tym jeździ.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2007
    Witam,

    Aktualnie szukam samochodu i Croma jest na liście potencjalnych modeli.
    Mogę zapytać czego mogę się spodziewać - typowe usterki - po kupnie używanej Cromy, takiej jak tutaj w ogłoszeniu?
    Ile ewentualnie PLN muszę mieć w pogotowiu, aby np. zrobić turbinę, dwumas, filtr DPF, itd.

    Jeśli coś bredzę, to proszę naprostować. Jestem zupełnym moto-dyletantem

    Pozdrawiam,
    zibi133

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał Cekol32 Zobacz post
    Kuga bardzo dobry wybór. Świetnie się tym jeździ.
    Tylko strasznie to małe i ciasne w środku a tylna kanapa przypomina europalety na które ktoś położył puduszki z marketu ogrodniczego[emoji16]

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2007
    Zapytam jeszcze tak:

    Użytkownik Capsel za swoją Cromę oczekuje 14000 zł.

    Ta tutaj:

    https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-c...tml#3bc726683d

    jest za 10700.

    Co może być lepszego/korzystniejszego w tej ofercie za 14000 co by uzasadniało zapłacenie około 30% więcej?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał zibi133 Zobacz post
    Co może być lepszego/korzystniejszego w tej ofercie za 14000
    Być może moje zdanie jest najmniej wiarygodne....
    Ja usunąłem na samym początku klapy wirowe i EGR, jazda z klapami to loteria...
    Założyłem nową turbinę (poprzednia przeładowywała) - mam fakturkę, na prawie 4000zł, wydruk z hamowni.
    Wszystko co było robione jest w dzienniczku na autocentrum.pl, w ogłoszeniu te grubsze rzeczy.
    Proszę zwrócić też uwagę na datę pierwszej rejestracji (27-10-2008)
    No i to jest MOJA Croma
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 10-02-2021 o 18:04

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    67
    Auto
    Croma 1.9 8v Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał zibi133 Zobacz post
    Witam,

    Aktualnie szukam samochodu i Croma jest na liście potencjalnych modeli.
    Mogę zapytać czego mogę się spodziewać - typowe usterki - po kupnie używanej Cromy, takiej jak tutaj w ogłoszeniu?
    Ile ewentualnie PLN muszę mieć w pogotowiu, aby np. zrobić turbinę, dwumas, filtr DPF, itd.

    Jeśli coś bredzę, to proszę naprostować. Jestem zupełnym moto-dyletantem

    Pozdrawiam,
    zibi133
    Jest wiele rzeczy, które mogą bardzo przykro i kosztownie zaskoczyć - dotyczy wersji przedliftem. Po lifcie nie wiem, podobno wiele rzeczy zostało skorygowanych (np. półosie, klamki zewnętrzne)

    - przednie półosie (komplet z kielichami, krzyżakiem itp.). W wersji przedliftowej to praktycznie "zestaw obowiązkowy". I co cholernie ważne - trzeba w kielich dać smar podany w instrukcji obsługi.
    - sprzęgło i dwumas to koszt ok. 4000 PLN,
    - "legendarna" skrzynia M32. Prędzej czy później dopada każdą Cromę. Moja, fabryczna, zaczęła piszczeć przy ok 220 tys. Remont (wymiana 6 lub 8 łożysk) to koszt ok. 1500-2000 PLN.
    - DPF jest idiotoodporny, jak zbyt często się dopala to problem jest gdzie indziej - najczęściej wtryski.
    - Wtryski - regeneracja jednego dochodzi do 500 PLN. Również kwestia czasu kiedy trzeba to robić.
    - W wersjach 150 KM klapki wirowe. Aczkolwiek ja mam wersję 120 KM, bez klapek.
    - wyginiający sie wałeczek w klamce zewnętrznej - duperel, a trzeba rozebrać cały bok drzwi.
    - z dupereli to padający termostat.

    Z EGR i turbo jeszcze nie miałem problemu, a jeszcze są fabryczne. Moja Croma rocznik 2007 i nalot 245 tys KM. Aczkolwiek blok silnika ma jakieś 70 tyś więcej (fabryczny miał "umfall" rozrządu).
    Generalnie większość w/w usterek zaczyna się przy 180 tys. km.
    Wbrew pozorom z elektryką nie ma problemów. Rdza trzyma się od Cromy z daleka.
    Minusem jest to, że Croma przedliftowa bardzo lubi oryginalne części - zwłaszcza półosie i przednie wahacze. Rozwaliło mi sworznie na przednich, jeszcze fabrycznych wahaczach. Kupiłem średnio-wyższej klasy zamienniki i ledwie 1,5 roku (ok 15-20 tys KM) i luz na sworzniach się pojawił. Kupiłem oryginały i jeżdżę drugi rok bez problemu. Na szczęście jest na allegro użytkownik tanifiat, który ma oryginały w naprawdę dobrych częściach.

    Żeby nie biadolić za bardzo to trzeba sobie powiedzieć, że Croma:
    - jest zajebiście wygodna i komfortowa,
    - na trasy super (nawet 8h jazdy nie męczy),
    - bogato wyposażona (7 poduszek jest często spotykane),
    - rdza się trzyma z daleka,
    - mnie się stylistyka bardzo podoba .

    Niemniej jednak auto trzeba lubić, żeby do niego wsiąść. Inaczej ciężko przełknąć półosie, sprzęgło i dwumasę przy średniej cenie auta 8-10 tys PLN.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Auto bazuje na bardzo popularnej płycie podłogowej OPLA ( Vectra C/ Signum/Saab 9-3) i sprawdzonych silnikach Diesla Fiata... ale i benzynowe Opla więc dostępność części - zamienników jest ogromna.
    Auto produkowane od 2005 do 2011/12 roku więc kupując 10..15 letnie auto możesz spodziewać się wszystkiego. Więc lepiej kupić sprawdzone auto niż tanią skarbonkę .
    Na pocieszenie podam że auto stosunkowo mało się psuje i na tym forum rzadko spotyka się jakieś większe problemy. Nawet uszkodzenie skrzyni to nie to co w Audi i nie zrujnuje portfela.
    W Hiszpanii te auta jeździły na taksówkach ( 1,9 120 KM Diesla ) i często było można je kupić z przebiegiem 500 tys km... a największy jaki ja znalazłem w ogłoszeniach miał tam przebieg 650 tys km Więc takie złe to one nie są

    A tu przykład 500 tys km https://www.autoscout24.pl/oferta/fi...hId=-455650880
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 11-02-2021 o 08:59
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2007
    To tańsze ogłoszenie:

    https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-c...tml#3bc726683d

    mówi o aktywnym tempomacie. Faktycznie Croma miała takie?

    I czy nie warto szukać Cromy po liftingu?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał zibi133 Zobacz post
    mówi o aktywnym tempomacie. Faktycznie Croma miała takie?
    Nie było aktywnych tempomatów, ani ogrzewanych przednich szyb.

    Cytat Napisał zibi133 Zobacz post
    I czy nie warto szukać Cromy po liftingu?
    Po liftingu będzie młodsza, reszta to kosmetyka - głównie wygląd czyli upodobnienie do brawo, inna nawigacja - karta SD zamiast płyty CD z mapami.
    Technologicznie to raczej rewolucji nie było.
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 12-02-2021 o 20:31

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2007
    Dzwoniłem za tym tańszym samochodem i mam wątpliwości. Raz, że to od pośrednika, a z ogłoszenia wynikałoby, że kupuję od pierwszego właściciela.
    Dwa, w tym egzemplarzu został wycięty (albo jak to ujął sprzedawca: wydłubany) filtr DPF. Co to znaczy? To dobrze/źle? Dlaczego się to robi? Warto/nie warto?
    Trzy, ten samochód ma ponad 200.000 km najechane i ponoć koło dwumasowe jest "jak nowe". Zaskoczyło mnie to, bo raczej spodziewałbym się, że już będzie wymienione po takim przebiegu, albo lada moment do wymiany. Kiedy faktycznie można spodziewać się wymiany dwumasy oraz z jakim to jest kosztem związane?

    I jeszcze pytanie o samochód kolegi Capsla:
    Jak głęboki jest bagażnik?

    W jakimś tam ogłoszeniu znalazłem takie zdjęcie:

    https://ireland.apollo.olxcdn.com/v1...age;s=1080x720

    i to wygląda na dużo głębszy bagażnik, niż w samochodzie Capsla.
    Czy tylko mi się zdaje?
    Ostatnio edytowane przez zibi133 ; 13-02-2021 o 11:30

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Cytat Napisał zibi133 Zobacz post
    ... i to wygląda na dużo głębszy bagażnik, niż w samochodzie Capsla.
    Czy tylko mi się zdaje?
    W aucie kolegi Capsel jest tzw. podwójna podłoga (było to wyposażenie dodatkowe).
    Po podniesieniu tej klapy jest dodatkowa przestrzeń, w której można trzymać różne szpargały, jak również można wyjąć tą dechę i wtedy masz normalny, głęboki bagażnik.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Crom'ka 05 , 2.2bp+gaz
    Napisany przez waclawm na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-02-2019, 22:41
  2. Rozstania nadszedł czas
    Napisany przez Pivko76 na forum Croma
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 18-02-2018, 19:19
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2017, 22:04
  4. Jazda CROMĄ
    Napisany przez DamianC na forum Croma
    Odpowiedzi: 73
    Ostatni post: 09-04-2014, 20:24
  5. Rozstania nadszedł czas :(
    Napisany przez waho. na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-04-2013, 23:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl