Ja raczej zdecyduję się na ATE ale zwykłe nie Power Discs; jeżeli faktycznie nie ma rewelacji to po co dopłacać![]()
Ja raczej zdecyduję się na ATE ale zwykłe nie Power Discs; jeżeli faktycznie nie ma rewelacji to po co dopłacać![]()
Zestaw na przednią oś:
Tarcze wentylowane Zimmermann 305mm w cenie 360,-zł/kpl.
Klocki ATE z czujnikiem zużycia (na jednym klocku) w cenie 149,-/kpl.
Koledzy w sumie jak patrze w katalogach to są podane do Cromy trzy różne średnice tarcz przednich. Moja jest po FL, który rozmiar brać pod uwagę - 285, 292, 305?
285 to jest chyba przód po FL. 292 to tył przed FL 2.4JTD 305 to jest przód przed FL 2.4 JTD
Jak poszukujesz kompletu do po FL odezwij się na PW
Nie patrz w katalogach tylko zmierz lub sprawdź po nr VIN co masz u siebie:
FIAT ePER
Pasują też z opla vectry c i signum, saaba 93.
Ja miesiąc temu kupiłem zestaw Steinhoff + Rotinger w Martec-u. Skusiła mnie niska cena, dobre opinie użytkowników i bliskie miejsce produkcji (okolice Dębicy). Niestety zaraz po założeniu u mechanika ujawniły się drgania w układzie kierowniczym przy większych prędkościach i przy hamowaniu. Wkurzyłem się, sam zdjąłem przednie tarcze i wyczyściłem pow. piasty (sądząc że może tam leży problem) . Niestety nie pomogło. Wczoraj zdjąłem tarcze Rotinger i założyłem stare i jest idealnie tj bez żadnego bicia. Wynika zatem że tarcze które kupiłem mają wadę fabryczną (nierównoległość płaszczyzny tarczy i piasty co powoduje bicie i drgania)
Po zdemontowaniu zacząłem przyglądać się dokładnie tym tarczom. Jedna tarcza miała zalaną żeliwem końcówkę otworu chłodzącego (niedrożny kanał). Na jednej tarczy był ślad wyważania (usunięcie materiału na brzegu zewnętrznym) a na drugiej brak takiej operacji (może trafił się ideał i nie potrzebował wyważenia). Jednak w zestawach które dotychczas widziałem zawsze był usuwany materiał na obydwu tarczach w operacji wyważania.
Rotingera wysyłam w przyszłym tygodniu do reklamacji. Straciłem zaufanie do tej firmy. Zmieniałem wiele tarcz ale pierwszy raz problem jest że nowe mają bicie. Skoro wypuścili produkt z taką wadą, świadczy to nie najlepiej o kontroli jakości w firmie Rotinger. Pewnie w każdej firmie może się trafić taki przypadek jednak wnioskuję w formularzu reklamacji o zwrot środków bo Rotingerów na przedniej osi nie chcę używać.
Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 12-07-2014 o 13:42
Ja miesiąc temu wymieniłem komplet na TRW oś przednia, poprzedni komplet był firmy Ferodo tarcze oryginał.Przejechałem ok. 1500 km i na razie jest ok. Koszt to niecałe 700zł z czójnikiem i wymianą w aso, polecam.
Witam. Ja podłączę się pod ten temat, czy możne bez wymiany zacisków wymienić tylne tarcze ze zwykłych na wentylowane.
Witam, śmiga ktoś jeszcze na tych polskich zestawach ?
Tarcze ROTINGER RT 20729 ( te duze 305mm)
Klocki hamulcowe STEINHOF SM780/1-N
tyl
Tarcze ROTINGER RT 20164
Klocki hamulcowe STEINHOF SM559-N
???
Poważnie się zastanawiam nad tym zestawem ( cena oczywiście), ale chciałbym aby skuteczność hamowania była wysoka....
Cały czas. Ciche, dobrze hamują. Nadal polecam
Wysłane z G2
Mam je w lybrze 2013r i jakość hamowania była gorsza jak na starych, tzn trza było mocniej w pedał cisnąć
Ale wtedy były dwa zestawy tańszy i droższy, nie pamiętam czym się różniły, nie dojdę już, dla tego moje obawy.
No dobra zamawiam![]()