Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
Like Tree3lubi to!

Temat: Croma niejeżdżona przez kilka miesięcy - na co uważać?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    50
    Auto
    Fiat Croma 1,9jtd 150KM
    Rocznik
    2007

    Croma niejeżdżona przez kilka miesięcy - na co uważać?

    Cześć wszystkim, znalazłem ciekawy egzemplarz 1,9 150KM 2007 z niskim przebiegiem, ale niepokoi mnie fakt, że od kilku miesięcy nie była w ogóle jeżdżona. Na co zwrócić uwagę, żeby się nie naciąć na niekończące się wydatki? Jak szacujecie, ile będzie trzeba włożyć na start, żeby na spokojnie jeździć?

    Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Generalnie to auto to będzie niekończący się wydatek i na to niestety musisz być przygotowany.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Ale stała w garażu czy pod chmurką? Kiedy był rozrząd wymieniony?

    Ogólnie jak się rozrusza tłoczki hamulcowe i wymieni akumulator to wszystko powinno być z nią OK. Po czasie mogą zacząć szumieć łożyska w piastach ale nie koniecznie...
    Croma nie jest skomplikowanym autem więc jak stała w suchym miejscu to nic jej nie będzie.... Jak mokła i w środku jest wilgoć to możesz mieć problemy z elektroniką i to juz nie będzie wesołe...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Moja stała prawie dwa lata pod chmurką, w tym u mnie 14 miesięcy. Nie zauważyłem żadnego uszczerbku.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    50
    Auto
    Fiat Croma 1,9jtd 150KM
    Rocznik
    2007
    Stała trochę tu, trochę tu. Sprowadzona zimą i jak było miejsce "na warsztacie" to tam stała. Nie zarejestrowali jej w kraju więc tyle co na drodze dojazdowej prowadzana. To też nie tak, że stał zupełnym odłogiem, bo ostatni raz odpalana 3 tyg temu. Na tarczach widać rdzę, ale trudno określić czy to do wyrzucenia czy wystarczy że 3 razy porządnie zahamować, żeby się wyszlifowały

    Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Więc nie powinno być problemu poza akumulatorem który radził bym wymienić na nowy bo pewnie ten juz zasiarczony.... Uchroni cie to od wydatków na alternator i inne problemy z elektroniką
    Capsel lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Oświęcim
    Wiek
    50
    Postów
    267
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM ASB Ambient White
    Rocznik
    2007
    Palić,jeździć. Co się ma zepsuć to się zepsuje.
    Capsel lubi to.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    Generalnie to auto to będzie niekończący się wydatek i na to niestety musisz być przygotowany.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
    ... a poza Tobą to w domu wszyscy zdrowi ?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2017
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    73
    Auto
    Croma 1,9 MultiJet Emotion
    Rocznik
    11.2006
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    Generalnie to auto to będzie niekończący się wydatek i na to niestety musisz być przygotowany.
    Ja rozumiem, przygnębienie koronawirusem ale można telefonicznie uzyskać poradę psychologa na NFZ - nie obraź się ale tekst posłałeś w świat mocno nieprzemyślany.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    Generalnie to auto to będzie niekończący się wydatek i na to niestety musisz być przygotowany.
    Czytając wszelkie posty Damazego odnoszę wrażenie, że kupił kiedyś kompletnego złoma i do dzisiaj z nim walczy. Może czas sprzedać to auto skoro takie złe i kupić jakiegoś VW, wszak one się nigdy nie psują i w ogóle są najlepsze

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Witam.
    Generalnie myślę, że trzeba zmienić trochę podejście, bo kupując Cromę w obecnym czasie w najlepszym przypadku kupimy 10 letnie auto z przebiegiem niewiele mniejszym niż 200 tysięcy kilometrów. I tutaj nie ma znaczenia marka auta, po prostu to jest wiek i przebieg gdzie różne elementy z racji wieku/zużycia zaczynają szwankować i trzeba być przygotowanym, że będzie trzeba je naprawić. Sam kupiłem auto dwa lata temu z przebiegiem ok 185 tysięcy i przez dwa lata przejechałem ok 40 tysięcy i w tym czasie wymieniłem:
    - wszystkie tarcze + klocki ( element eksploatacyjny ) koszt ok 1200 pln
    - sprzęgło + koło zamachowe dmumasowe ( zestaw był oryginalny, przy dzisiejszych autach należy traktować owy osprzęt jako rzecz eksploatacyjną ) koszt ok 3000 pln
    - tzw "maglownicę" była oryginalna, zaczęła puszczać olej przy prawym drążku koszt ok 900 pln
    - kilka drobnych awarii których koszt naprawy zamknął się w sumie w kwocie 200 zł i pracy w garażu przez 3 h( wtyczka od pompy wspomagania, podwieszenie wydechu, czyszczenie map
    sensora)
    - wymiana "bananów" w tylnym zawieszeniu płaciłem ok 800 pln
    Poza tym z rzeczy które zrobiłem a nie musiałem:
    - polerowanie przednich lamp koszt ok 150 pln
    - malowanie tylnej klapy ( rdzewieje prawie wszystkim ) koszt ok 300 pln
    - lakierowanie i renowacja felg koszt ok 1000 pln
    Jedyną awarią która nie powinna się dziać to nieszczęsna skrzynia biegów i tylko tą bym zaliczył do wad modelu
    - zamiana mojej skrzyni na wyremontowaną koszt ok 3000 pln

    Dlatego powracając do tematu, myślę że kupując stare auto trzeba być przygotowanym na wymianę kilku rzeczy eksploatacyjnych, ale jeśli zadbamy o regularne naprawy oraz serwisowanie to Croma odwdzięczy się nam podwójnie. Jeżeli sprawdzisz Cromę i jej stan ogólny będzie ok to nie sądzę żeby dłuższy postój miał wpływ na cokolwiek ( zakładam że była odpalana co jakiś czas i kawałek było nią przejechane chociażby po polej drodze ) no ewentualnie tarcze do wymiany jak za mocno zardzewiały.

    P.S w przypadku mojego auta zakładam że będę jeździł nim aż do śmierci - mojej lub jego

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    50
    Auto
    Fiat Croma 1,9jtd 150KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał placuszek Zobacz post
    Witam.
    Generalnie myślę, że trzeba zmienić trochę podejście, bo kupując Cromę w obecnym czasie w najlepszym przypadku kupimy 10 letnie auto z przebiegiem niewiele mniejszym niż 200 tysięcy kilometrów. I tutaj nie ma znaczenia marka auta, po prostu to jest wiek i przebieg gdzie różne elementy z racji wieku/zużycia zaczynają szwankować i trzeba być przygotowanym, że będzie trzeba je naprawić. Sam kupiłem auto dwa lata temu z przebiegiem ok 185 tysięcy i przez dwa lata przejechałem ok 40 tysięcy i w tym czasie wymieniłem:
    - wszystkie tarcze + klocki ( element eksploatacyjny ) koszt ok 1200 pln
    - sprzęgło + koło zamachowe dmumasowe ( zestaw był oryginalny, przy dzisiejszych autach należy traktować owy osprzęt jako rzecz eksploatacyjną ) koszt ok 3000 pln
    - tzw "maglownicę" była oryginalna, zaczęła puszczać olej przy prawym drążku koszt ok 900 pln
    - kilka drobnych awarii których koszt naprawy zamknął się w sumie w kwocie 200 zł i pracy w garażu przez 3 h( wtyczka od pompy wspomagania, podwieszenie wydechu, czyszczenie map
    sensora)
    - wymiana "bananów" w tylnym zawieszeniu płaciłem ok 800 pln
    Poza tym z rzeczy które zrobiłem a nie musiałem:
    - polerowanie przednich lamp koszt ok 150 pln
    - malowanie tylnej klapy ( rdzewieje prawie wszystkim ) koszt ok 300 pln
    - lakierowanie i renowacja felg koszt ok 1000 pln
    Jedyną awarią która nie powinna się dziać to nieszczęsna skrzynia biegów i tylko tą bym zaliczył do wad modelu
    - zamiana mojej skrzyni na wyremontowaną koszt ok 3000 pln

    Dlatego powracając do tematu, myślę że kupując stare auto trzeba być przygotowanym na wymianę kilku rzeczy eksploatacyjnych, ale jeśli zadbamy o regularne naprawy oraz serwisowanie to Croma odwdzięczy się nam podwójnie. Jeżeli sprawdzisz Cromę i jej stan ogólny będzie ok to nie sądzę żeby dłuższy postój miał wpływ na cokolwiek ( zakładam że była odpalana co jakiś czas i kawałek było nią przejechane chociażby po polej drodze ) no ewentualnie tarcze do wymiany jak za mocno zardzewiały.

    P.S w przypadku mojego auta zakładam że będę jeździł nim aż do śmierci - mojej lub jego
    Dzięki za garść informacji. Dokładnie podobnie myślę, że już raczej nie będę odsprzedawał. Ale nie chcę się też napalać jak szczerbaty na suchary, żeby się nie okazało, że kupię i nie będzie mnie stać na doprowadzenie do stanu bezpiecznego użytkowania. Zakładam, że do kupionego egzemplarza dołożę ok 2 tysięcy na początek. Przed zimą pewnie jeszcze trochę. I mam nadzieję, że taki "odstany" samochód się w tych założeniach zmieści. Jest doposażony bardzo dobrze, więc oferuje komfort i bezpieczeństwo (i wrażenia estetyczne w środku), więc wygląda na ciekawą opcję, dlatego dopytuję, bo może się okazać, że naprawdę warto

    Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    2 tyś zł to bardzo optymistycznie Jeśli już zdecydujesz się na auto i nie był wymieniany rozrząd to dolicz sobie jako pakiet startowy jego wymianę. Przy okazji dla swiętego spokoju wraz z rozrządem wymień od razu napęd osprzętu: Koło pasowe wału, napinacz,wszystkie rolki od paska pk,pasek pk, sprzęgło alternatora. Sprawdź też sam alternator bo w cromie to słaby punkt. W zależności od jakości części i ceny za robociznę zmieścisz się w 2-3 tyś zł. Olej i do tego wszystkie filtry(paliwa kup oryginalny w serwisie fiata).Sprawdź maglownice. Obadaj zawieszenie, pękają sprężyny, sprawdź przednie wahacze (szczególnie sworznie) dobry wahacz 500 zł sztuka. Z tyłu prawdopodobnie już uległy biodegradacji wszystkie tuleje w wahaczach. Wymiana wahaczy, lub samych tulei to od 1200 do 2500 zł. Sprawdź tez piasty tylnego koła(dobry zamiennik 500 zł sztuka) Sprawdź prowadnice tylnych zacisków i ich tłoczki. Lubią się zapiekać i trzeba do nich zaglądać co pół roku w celu serwisu. Obadaj koszyk /plecionkę wydechu. Jak jest zakopcenie to czym prędzej trzeba wymienić bo będziesz mieć spaliny w aucie, szczególnie podczas wypalania dpf. Dobrej jakości zamiennik wytrzymuje max 2 lata i trzeba znowu wycinać i wspawać koszt ok 300-400 zł. Obadaj czujniki cofania. Po odpaleniu silnika przygazuj pod 2-2,5 tys obrotów i słuchaj czy nie wydobywa się pisk z silnika ,który zwiastuje wydmuchanie uszczelki pod kolektorem wydechowym oraz urwanie szpilek . Sprawdź wygląd pompy wysokiego ciśnienia(jest nad alternatorem). Wycieki paliwa to w nich standard. Wtedy można szykować 500-1200 zł na naprawę. Jak ma grzane fotele i lusterka to też warto obadać czy działają. Sprawdź klamki ,zamki ,mechanizmy podnoszenia szyb i oświetlenie bagażnika. O półosiach już nawet nie wspominam bo to temat rzeka. Tak czy siak jeśli auto zadbane to skończy się na pakiecie startowym, jeśli nie to miej pod ręką kilkanaście tyś zł na te drobne naprawy Nie napisałeś jaki typ skrzyni biegów ma egzemplarz którym się interesujesz. Tu też pojawiają się kosztowne usterki. Szczególnie w manualu. Bierz zakup cromy na chłodno i przygotuj się że tanio nie będzie. Wielu Ci powie że auto jest bezawaryjne,ale niestety ten model ma swoje słabe punkty które muszą się zepsuć. I często w tym modelu jest tak że przebieg nie jest wyznacznikiem awaryjności. Znajomy ma Cromę z przebiegiem o połowę mniejszym niż moja(z polskiego salonu,udokumentowanym) a przeszedł wszystkie usterki co moja, z tym że u niego jeszcze doszła wymiana wtryskiwaczy. Wypisałem Ci moje usterki, wiec masz check listę przed zakupem. Traktuj to na chłodno. Lepsze to niż sztuczne zachwalanie .
    Ostatnio edytowane przez damazy61 ; 06-05-2020 o 02:28

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2017
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    73
    Auto
    Croma 1,9 MultiJet Emotion
    Rocznik
    11.2006
    Widzę, iż kolega damazy61 trafił na faktycznego wrzoda - ja Cromę kupiłem w maju 2017 roku z Niemiec - nie była jakoś specjalnie tania - od handlarzy samochodowych i do dnia dzisiejszego zrobiłem łączniki stabilizatora oraz wymieniłem sprężyny przednie wraz z łożyskami górnego mocowania, wymiana filtrów i oleju w silniku i skrzyni manualnej oraz krzyżak w lewym przegubie. W chwili zakupu 155.000km obecnie około 190.000. Auto bezwypadkowe z potwierdzeniami przebiegu ze stacji przeglądu z Niemiec - nawet tego jakoś nie weryfikowałem tylko uwierzyłem sprzedawcy. I to jest całość wydatków przez 3 lata - po prostu sam nie mogę w to uwierzyć, że się w tym aucie nic nie chce zepsuć

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał polsport Zobacz post
    Widzę, iż kolega damazy61 trafił na faktycznego wrzoda - ja Cromę kupiłem w maju 2017 roku z Niemiec - nie była jakoś specjalnie tania - od handlarzy samochodowych i do dnia dzisiejszego zrobiłem łączniki stabilizatora oraz wymieniłem sprężyny przednie wraz z łożyskami górnego mocowania, wymiana filtrów i oleju w silniku i skrzyni manualnej oraz krzyżak w lewym przegubie. W chwili zakupu 155.000km obecnie około 190.000. Auto bezwypadkowe z potwierdzeniami przebiegu ze stacji przeglądu z Niemiec - nawet tego jakoś nie weryfikowałem tylko uwierzyłem sprzedawcy. I to jest całość wydatków przez 3 lata - po prostu sam nie mogę w to uwierzyć, że się w tym aucie nic nie chce zepsuć [emoji38]
    To masz ogromne szczęście. Porównując mój egzemplarz do innych myślałem że mój jest bardzo wymagający i awaryjny, ale po rozmowach z pracownikiem ASO w trójmieście który też miał crome jak i z pracownikami ASO z mojego miasta(trzech ma cromy) stwierdzam że można trafić jeszcze gorzej niż ja. I tu naprawdę małe znaczenie ma chuchanie,dmuchanie i przesadne dbanie. Jeden z mechaników ASO na moją prośbę ustawienia geometrii odpowiedział:" Proszę Pana,niech Pan tego nie rusza. Chcąc ustawic geometrię w Cromie pociąga Pan za spłuczkę od kibla. Pociągnie Pan a poleją się na Pana ogromne koszty.[emoji3] " Także o.... Żeby w 10 letnim aucie trzeba było wymieniać 3/4 części to nie jest normalne. Jedyne co się dobrze trzyma to cała buda. Croma jako mix vectry C i alfy 159 w genach przejęło wszelkie bolączki wyżej wymienionych modeli.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Croma Lift - kilka części
    Napisany przez stilo3d na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 19-05-2019, 18:37
  2. Kilka części fiat croma przed FL
    Napisany przez cjotek1992 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-04-2019, 13:29
  3. Kilka pytań po zakupie Croma
    Napisany przez jarcio21 na forum Croma
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 21-02-2016, 18:25
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-12-2015, 18:15
  5. Kilka pytań związanych z zakupem Fiata Croma
    Napisany przez kremi na forum Croma
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 11-01-2015, 20:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl