Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2020
    Skąd
    Łosice
    Wiek
    49
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 JTDM 8V
    Rocznik
    2006

    Podniesione obroty silnika

    Witam wszystkich ponownie...

    Z uwagi iż ta kromka to świeży nabytek, temat jak dla mnie (chyba) nie jest prosty. Ale do rzeczy.

    Autko po uruchomieniu praktycznie od razu "wskakuje" na 1200 obr/min - czasami po dłuższej jeździe z obrotami wyższymi od wspomnianych 1200 obr/min i zrzuceniu biegu na "luz" obroty schodzą na ~850 obr/min, lecz po chwili znowu pną się na ~1200 obr/min.
    Co ciekawe, na te obroty znalazłem jeden "myk" - wystarczy, że wcisnę hamulec i obroty powolutku wracają na 850 (puszczę hamulec i powoli idą do 1200). Myślałem o podciśnieniu, ale dziwne jest to, że hamulca nie muszę tak naprawdę wciskać do końca (do oporu) - wystarczy, że go lekko "musnę" do zaświecenia tylnych lamp i już obroty ładnie schodzą do magicznych (powiedzmy) 850 obr/min.

    Nie jest to raczej związane z ładowaniem - na obrotach jałowych (z hamulcem) mam 13,9 - 14 V. Zresztą podpinałem w czasie pracy silnika prostownik i podbiłem napięcie do 14,2V. Również mostkowałem grubym przewodem masy samochodu oraz połączenie klemy + akumulatora z końcówką prądową alternatora (coby wykluczyć spadki napięć). Bez zmian.
    Myślałem o przelewających wtryskach i ECU próbującym "nadgonić" ciśnienie - a owe na jałowym potrafiło spaść do 270 bar. Po wymianie trzech wtrysków (w sumie sporo przelewały) ciśnienie już nie spada poniżej 300 bar na jałowym. Obroty silnika bez zmian.

    Ktoś ma jakiś pomysł ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Sterownik silnika podnosi obroty gdy właśnie ma problem z spadkiem napięcia...
    Więc może jednak masz coś zaśniedziałe na głównych bezpiecznikach lub uszkodzoną celę w akumulatorze i sterownik podnosi obroty... Jeżeli masz cęgi to zmierz prąd z alternatora do akumulatora na pracującym silniku .
    Najwięcej prądu pożera wspomaganie kierownicy - jak skręcisz kołami to może przygasać ci światło , świece żarowe, wentylator wewnątrz kabiny i układ hamulcowy -pompa elektryczna

    Zalecam podłączyć się i sczytać błędy z sterowników oraz zmierzone napięcie ale właśnie przez sterownik....

    PS... a przypadkiem nie wypala ci DPF-a
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2020
    Skąd
    Łosice
    Wiek
    49
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 JTDM 8V
    Rocznik
    2006
    Przepraszam, poprawka - podniesione obroty mają nie 1200 obr/min a ~1500 obr/min.
    Źle zinterpretowałem podziałkę na obrotomierzu a w MES dostałem zaćmy - dopiero jak robiłem wykres, to to zauważyłem...

    @lisekg - dziękuję za odpowiedź.
    Mój komentarz:

    Najwięcej prądu pożera wspomaganie kierownicy - jak skręcisz kołami to może przygasać ci światło , świece żarowe, wentylator wewnątrz kabiny i układ hamulcowy -pompa elektryczna
    Ale to działa odwrotnie - właśnie naciskam hamulec i obroty spadają.
    Puszka z bezpiecznikami na akumulatorze została wyciągnięta, rozkręcona na czynniki pierwsze, wyczyszczona i wymienione bezpieczniki na nowe.
    Akumulator podstawiony (i używany obecnie) z innego samochodu (mój jeździ w innym).

    DPF "znikł" i go nie ma - EGR zaślepiony.

    Błąd jest od świec żarowych, ale to wiem - padnięty(e) są złącza na świecach (luźne). Aczkolwiek wszystkie świece sprawdzone.

    Proszę spojrzeć na to :

    Croma_1.jpg

    Napięcie przy rozruchu nie spada poniżej 10,38V a po uruchomieniu silnika max to 14,01V.
    Zastanawia mnie odczyt z przepływki - nawet jak ją odepnę (i wywali błąd przepływomierza i czujnika temperatury) ta wartość się nie zmienia/oscyluje blisko tej wartości. Czyżby duża nieszczelność w dolocie (wiem, że jest nieszczelny siatkowy łącznik na wydechu)
    Oś czasu (wartość 44,9) - w tym momencie delikatnie nacisnąłem hamulec. Przy 80,1 hamulec puściłem.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Objawy typowe dla padniętego alternatora. Ja bym go wyciągnął i dał do sprawdzenia. U mnie już 3 razy padł alternator. Jeden raz objawy miał podobne do twoich i pomiar miernikiem nie wykazywał braku ładowania. Wyciągnąłem dziada i dałem do sprawdzenia. Powymieniali bebechy i śmiga. Masz automat czy manual?

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Sterownik silnika podnosi obroty gdy właśnie ma problem z spadkiem napięcia...
    Więc może jednak masz coś zaśniedziałe na głównych bezpiecznikach lub uszkodzoną celę w akumulatorze i sterownik podnosi obroty... Jeżeli masz cęgi to zmierz prąd z alternatora do akumulatora na pracującym silniku .
    Najwięcej prądu pożera wspomaganie kierownicy - jak skręcisz kołami to może przygasać ci światło , świece żarowe, wentylator wewnątrz kabiny i układ hamulcowy -pompa elektryczna

    Zalecam podłączyć się i sczytać błędy z sterowników oraz zmierzone napięcie ale właśnie przez sterownik....

    PS... a przypadkiem nie wypala ci DPF-a
    Wypalanie DPF-a nie powoduje podniesienia obrotów, jedynie wypalanie serwisowe MESem podnosi obroty

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2020
    Skąd
    Łosice
    Wiek
    49
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 JTDM 8V
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    Masz automat czy manual?
    Manual.
    I w związku z tym zmiana planów - choć i tak miałem wyciągać alternator i rozrusznik do przejrzenia...
    Po zmianie opon na letnie (był na M+S) ustał hałas od tychże opon, ale "wybił się" szum ze skrzyni (najgłośniej na II i IV biegu).
    Poprzedni właściciel pewnie olał serwis auta (lub nie...) i nie zwrócił uwagi na wycieki spod uszczelniaczy półosi...
    Więc będzie przymusowy postój także przez konieczność przerejestrowania auta - papiery wrzuca się do urny a tablice zostawia wojakowi w wydziale komunikacji.
    Także ten tego - do zobaczenia po "akcji serwisowej"

  8. #7
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Wypalanie DPF-a nie powoduje podniesienia obrotów, jedynie wypalanie serwisowe MESem podnosi obroty
    Też prawda... nie mam DPF-a więc nie pamiętam

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    W tych silnikach za prędkość obrotowa odpowiada tylko dawka wtrysku paliwa... Musiały by ci strasznie lać wtryskiwacze ( nie zamykać się ) żeby auto podnosiło obroty lub dostawać przez kolektor olej z turbiny......
    Ale to byś wyczuł

    Szukaj po stronie układu alternator- akumulator...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Kolego Selechu, nie napisałeś najważniejszego, jak było jak kupowałeś auto i kiedy z nikł DPF.
    Wygląda to na niedorobione wycinanie i szybka sprzedaż.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2020
    Skąd
    Łosice
    Wiek
    49
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 JTDM 8V
    Rocznik
    2006
    @ziut - cóż, jestem coraz bardziej skłonny uwierzyć w pośpiech do "wypchnięcia" auta...
    Przy zakupie zostałem poinformowany o usuniętym filtrze, ale nic nie wskazywało na późniejsze problemy... a ich przybywa.

    Plus jest taki, że elektrykę, elektronikę i jakąś drobniejszą mechanikę sam ogarnę - do "grubszego" mechanikowania nie mam warunków.
    A krew mnie zalewa, gdy mam świadomość że w aucie coś jest nie tak.

    Chyba we wtorek sprzęt jedzie "na podnośnik" - zobaczymy.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2019
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    31
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Croma II 1.9 JTD
    Rocznik
    2006

    Dziwne znaki

    A alternator nie wydaje dziwnych odgłosów? Ja tak miałem, że alternator wydawał dziwne dźwięki oraz obroty były podniesione. Wymieniłem łożyska w alternatorze i wszystko się unormowało więc podejrzewam, że też masz problem z alternatorem
    Ostatnio edytowane przez peeteer2 ; 12-05-2020 o 17:37 Powód: Dziwne znaki

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2020
    Skąd
    Łosice
    Wiek
    49
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 JTDM 8V
    Rocznik
    2006
    Walki ciąg dalszy...

    A więc tak - po odczycie wsadu ECU celem zdobycia informacji o pliku (HW, SW... itp ) udało się zdobyć oryginalny, niemodyfikowany wsad od tego silnika/auta.
    Po sflashowaniu ECU tym wsadem od razu (po zapłonie) pojawiły się nowe błędy :
    P0641 - Sensor power supply 1, Bellow bottom limit, Present
    P0401 - EGR valve, Closed locked, Present

    A więc już było widać, że któryś czujnik przywiera zasilanie z ECU. Po uruchomieniu silnika dołączył błąd "czujnika fazy" (nie pamiętam kodu błędu) - więc drogą dedukcji padło na szwankujący czujnik położenia wałka rozrządu. I bingo - po jego odpięciu obroty wróciły do właściwego poziomu i błąd od zwarcia zniknął...
    Niewykluczone, że po jego wymianie poprawi się także uruchamianie silnika (bo teraz to loteria)

    Później jeszcze modyfikacja dotycząca EGR i ponowne wgranie softu i błędów w sterowniku brak. DPF na razie niedotykany - poczekam na rozwój wydarzeń. Jak będą problemy, to też będzie "off".

    Podsumowując - łapy poupierd....ć takim "modyfikatorom" wsadów co wycinają dodatkowo informacje z bazy błędów.

    Dziękuję bardzo wszystkim zainteresowanym - temat zamknę po zakończeniu naprawy wymianą czujnika i potwierdzeniu, że wszystko OK.

    Edyta:
    W związku z koniecznością oczekiwania na rejestrację auta postanowiłem nieco podłubać przy silniku.
    Wymieniłem czujnik wałka rozrządu i przy okazji wyciągnąłem rozrusznik i alternator do przejrzenia.
    Okazało się też, że w obudowie EGR jest pęknięcie a w przepustnicy zerwane są gwinty pod rurkę do EGR - gwinty naprawiłem i przepustnicę zaślepiłem (tak samo zaślepiony wydech w kierunku chłodnicy EGR).
    Zregenerowany (profilaktycznie) alternator i rozrusznik wrócił na swoje miejsce... mam nadzieję na razie tam nie zaglądać.
    I tu meritum sprawy - byłem bardzo mile zaskoczony, że auto po kilku dniach postoju zagadało od "przysłowiowego" strzała (gdzie wcześniej musiałem nieźle go "chechłać" lub ratować się odpięciem czujnika temperatury) a ładowanie mierzone porządnym multimetrem na aku wynosiło ~14,6V (wcześniej ~14V - patrz wykres).

    Na chwilę obecną problem z tematu został rozwiązany, więc wątek uważam za zamknięty.
    Ostatnio edytowane przez Selechu ; 27-05-2020 o 22:21


 

Podobne tematy

  1. Obroty silnika
    Napisany przez Garfok na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-02-2017, 19:46
  2. obroty silnika
    Napisany przez kazik51005 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-09-2013, 23:48
  3. Obroty silnika
    Napisany przez mario1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-03-2011, 09:56
  4. Obroty Silnika
    Napisany przez Rednose83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-01-2011, 02:16
  5. obroty silnika
    Napisany przez koliber22 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-08-2010, 23:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446podniesione-obroty-silnika-46773

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl